Rubrica Cose che non sai sui Retro Giochi

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Affected

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The Lucky Hit minigame is affected by both weather and temperature which affects the physical behavior of the ball.
 
Sette sfide, tutte di corsa :megahype:



Il giocatore controlla l'azteco disarmato attraverso sette livelli piuttosto diversi tra loro, ma tutti basati sul superamento di un percorso a ostacoli. In buona parte di essi il personaggio corre automaticamente e continuamente in avanti.

1) L'azteco si avvicina alla piramide correndo in mezzo a due file di persone che gli gettano lance, da schivare saltando o abbassandosi. La visuale è in prospettiva tridimensionale dalle spalle del personaggio, con la piramide sullo sfondo che si avvicina sempre più.

2) Raggiunta la piramide bisogna scalarne i gradoni ed evitare i blocchi di pietra che cadono giù, andando a destra e sinistra, fino a raggiungere l'ingresso in cima.

3) Si attraversa una serie di stanze con visuale di lato, evitando trabocchetti sul pavimento o massi e lance che cadono dall'alto. La successione delle trappole varia a ogni partita e si possono evitare saltando o facendo fermare in tempo l'azteco.

4) Giunti all'interno del tempio, bisogna evitare di toccare per più di un secondo vari tipi di animali velenosi, alcuni dei quali saltano o cadono dal soffitto. La visuale è ancora di lato e l'azteco può saltare a due diverse altezze.

5) L'ultima stanza del tempio ha visuale isometrica e bisogna passare su una griglia di piastrelle, alcune delle quali attivano trappole. La posizione delle trappole si può imparare solo per tentativi, e ogni 5 tentativi cambia.

6) Usciti dalla piramide bisogna attraversare a nuoto un lago visto dall'alto. Per evitare i piraña è possibile nuotare in tutte le direzioni e anche immergersi per pochi secondi.

7) L'ultima prova per raggiungere la libertà è attraversare un ponte sospeso sopra una gola. Al ponte mancano molte assi e l'azteco deve superare i buchi di diversa ampiezza saltando a tre possibili lunghezze.

Terminati i sette livelli si ricomincia da capo a maggiore difficoltà, fino all'esaurimento delle vite o al completamento di quattro cicli. Quando si inizia una nuova partita c'è la possibilità di ripartire direttamente dal livello raggiunto nella partita precedente.
 
Ryu, lasciamo un po' di spazio anche agli altri:

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Ninja Gaiden Shadow

Ninja Gaiden Shadow, "Shadow Warriors" in Europe and Australia, for the Gameboy was not originally planned to be a Ninja Gaiden game. The game was actually going to be a port of the NES game "Shadow of the Ninja" developed and published by Natsume, but Tecmo bought the rights to the game and was reworked to be a Ninja Gaiden prequel.
 
Solo per i fan

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Walter Sullivan, the game's antagonist, was actually foreshadowed in Silent Hill 2. Walter is first mentioned in a newspaper scrap citing how he killed twins Billy and Miriam Locane, and then killing himself promptly after. This is referenced heavily in the plot of Silent Hill 4, not to mention that the enemy "Twin Victims" are personifications of the twins.
 
Hal-9000:

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Xenogears

The Gazel Ministry's personality data is stored in a supercomputer named SOL-9000, a reference to HAL-9000 from Arthur C. Clarke's novel 2001: A Space Odyssey.
 
Separati alla nascita




Saint Dragon è un videogioco arcade di tipo shoot'em up, pubblicato da Jaleco nel 1989. Assomiglia molto a Dragon Breed, un arcade uscito lo stesso anno.
 
Una clientela variegata. :draper:



Col passare dei livelli aumenta il ritmo di arrivo dei clienti e cambia l'aspetto estetico del bar e dei clienti: nell'arcade e nelle versioni fedeli all'originale sono cowboy, atleti, punk e alieni.
 
Tutto è nato da un romanzo:

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Parasite Eve

This game was made to be a sequel to the novel of the same name by Hideaki Sena.
 
Uno sviluppo lungo

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Heart of Darkness took 6 years to develop. These years were spent creating the game's musical score, the graphics, and the FMV sequences. There was a bidding war to distribute the game which Infogames won. Other bidding companies included Sega and Atari. Atari had plans to put the game on the Atari Jaguar CD instead of the PlayStation.
 
Censura perbenista :mosconi:

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In the Japanese version, while Agria Spoiler:falls to her death she sticks her middle finger to Leia Rolando, but instead she points at her in the other versions of the game.
 
È proprio crazy questo taxy:

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Sonic Colors

In one of Eggman's PA announcements in Asteroid Coaster, he will say, "Would the owner of a yellow car, license plate 1NOM155, please report to the main gate. Your vehicle is in the path of an asteroid, and is about get sma-- Oh, um. Nevermind." This is a reference to Axel, and his taxi, from Crazy Taxi, as his license plate is 1NOM155.
 
Coincidenze :pokidance:

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Treasure worked on both Gunstar Heroes and McDonald's Treasure Land Adventure at the same time, and in the end Gunstar Heroes would release before McDonald's Treasure Land Adventure. The latter game, however, was actually developed and completed first, but Treasure wanted their debut game to be an original title.
 
Cancellato

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The game was originally planned for release on the Super Nintendo, and featured a 2 player co-op mode and different graphics. Although it was nearly complete, Ubisoft decided to move the project to CD-ROM based consoles, and hired cartoon animators to improve the game's graphics.
 
Nomi alternativi:

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Donkey Kong

According to court documents related to the 1983 legal case Universal City Studios, Inc v. Nintendo Co., Ltd., 19 alternate names considered for Donkey Kong included:

• Funny Kong
• Kong the Kong
• Jack Kong
• Funky Kong
• Bill Kong
• Steel Kong
• Giant Kong
• Big Kong
• Kong Down
• Kong Dong
• Mr. Kong
• Custom Kong
• Kong Chase
• Kong Boy
• Kong Man
• Kong Fighter
• Wild Kong
• Rookie Kong
• Kong Holiday

The name "Funky Kong" would coincidentally re-emerge as a character in Donkey Kong Country.
 
Director's cut

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The Japanese version of the game is significantly slower than other copies of the game. However, it does offer a 'Director's Cut Mode' when the game has been fully completed. When activated, the game runs at the same speed as the US version of the game.
 
Change

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Grit was changed from the Japanese to English release. His only uniform change was from a blue-trimmed cowboy hat to what appears to be a Russian-styled military cap.
 
Riferimenti a culture differenti:

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Pocky & Rocky

Throughout the first two levels, the Nopino are based on Yokai from Japanese folklore, including monsters such as Tengu, Kappa, Tsukumogami, as well as others. However, the Gorgonzola Goblins revealed at the end of Stage 2 and beyond have a more Western feel, mainly European and some Middle Eastern. These include pirates, knights, bishops, a Vampire, a Harpy (Exclusive to the Japanese Version), a Kraken, and a Genie.
 
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