UFFICIALE PC Divinity: Original Sin | Enhanced Edition disponibile! | Tradotto in italiano |

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Utter sta per outer vero?

Incontrato l'imp...minchia come da un dialogo banale si apre una quest totalmente fuori di testa:asd:

Molto bello anche il conflitto di personalità tra i due personaggi del party e il relativo minigioco sasso, carta, forbici:ahsisi:

 
Ok, ho saltato quasi il 90% della

Luculla Forest,
andando ad

Hiberheim
e lì effettivamente i nemici sono alla mia portata, anzi sono anche di un livello inferiore (per ora) visto che sono salito all'11 //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sisi.gif

Ora però ho paura

della tempesta di neve che causa vari debuff, per non parlare di quella di sabbia che avevo intravisto nella Luculla Forest
//content.invisioncic.com/a283374/emoticons/paura.gif

C'è da dire che qui l'arciere è molto meno forte di quello di Baldur's Gate (ma probabilmente era quello ad essere OP), mentre vale l'opposto per tank e maghi (IMHO il sistema di magie di D&D è troppo limitante). Comunque lode agli sviluppatori. E' il primo gioco di ruolo occidentale dopo BG (che comunque non ho mai finito, arrivando massimo alla città, poi...noia) che mi invoglia ad andare avanti. Direi che il 99,99% è dovuto allo splendido battle system. Appena lo finisco riprenderò BG probabilmente, ma so già che sarà molto meno appassionante //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/tristenev.png

 
Ultima modifica da un moderatore:
Ho comprato questo gioco settimana scorsa...dopo un paio d'ore mi son fermato a causa del mio inglese "scolastico"...senza capire i dialoghi mi perdo una gran parte di questo capolavoro

Dagli ultimi aggiornamenti sulla traduzione italiana pare manchi poco, ma hanno numerose difficoltà data la quantità e la complessità dei testi...

Inoltre pare che sia in arrivo una patch coporsa che cambierà dialoghi e quest

Speriamo arrivi presto che non vedo l'ora di giocarci, a proposito qualcuno sa come funziona il multiplayer??

 
Sono al livello 14 alle

Luculla mines.

Ammetto che comincia a sopraggiungere un pò di noia //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sad.png

 
Sono al livello 14 alle
Luculla mines.

Ammetto che comincia a sopraggiungere un pò di noia //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sad.png
stessa sensazione anch'io...pensavo che aumentando skills e andando avanti col gioco il divertimento restasse invariato,invece secondo me comincia a stagnare un po e anche le location non mi sembrano figose come Cyseal e dintorni:sisi:

 
stessa sensazione anch'io...pensavo che aumentando skills e andando avanti col gioco il divertimento restasse invariato,invece secondo me comincia a stagnare un po e anche le location non mi sembrano figose come Cyseal e dintorni:sisi:
Già. Poi, secondo me, l'avanzare dei livelli non si nota più molto.

Inviato da Starling City con Tapatalk

 
Finito un'oretta fa. molto bello. E' il primo RPG occidentale che sono riuscito a finire (nel senso che con gli altri mi annoiavo //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif), anche se verso 3/4 la noia e la ripetitività regnavano sovrane. Promosso comunque //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sisi.gif

 
Rpg dell'anno per RpgCodex, e la dice lunga sulla qualitá del titolo //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/250978_ahsisi.gif

 
Traduzione in arrivo entro un paio di mesi //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/rana.png

 
Ultima modifica da un moderatore:
Traduzione in arrivo entro un paio di mesi //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/rana.png
No, tra un paio di mesi la danno forse la danno in mano ai Larian, poi c'è da vedere quando la implementeranno...

 
https://www.facebook.com/TraduzioneDivinityOriginalSinITA/posts/1540956339509488

"Ragazzi, il fatto che stiamo cercando di fornire una traduzione godibile non significa che sarà scevra da errori e nemmeno che la potrete giocare fra sei mesi. Ci siamo dati dei tempi (per essere precisi inferiori a quelli che ci hanno dato i larian), siamo in anticipo sulla tabella di marcia e molto semplicemente stiamo cercando di darvi il giorno prefissato il prodotto migliore possibile. Poi continueremo a lavorarci in attesa della patch".Per la cronaca: abbiamo parlato coi Larian e gli accordi sono quelli di rilasciare una prima versione della traduzione prima della patch che andrà a modificare le stringhe di testo. Da parte nostra c'è tutto l'interesse e la disponibilità ad inviare il materiale entro i tempi che vi abbiamo più volte indicato (30-60 giorni da oggi).
 
Prima patch del 2015, quasi 1 GB di robba:

It’s time for the first update of 2015!

In addition to a number of bug fixes (thank you for all your feedback!), we’ve gone through all of the encounters in the game and made a ton of balancing changes that we think will make combat even more fun. We’ve also activated the Steam Cloud saves, and we have good news! PC & Mac savegames are compatible. For the modders out there, we can finally release the exporters that will allow you to import your own models and animations into the game.

Here’s the list of the most important changes and a few important remarks about Cloud saving:

Cloud system:

When you enable cloud for Divinity: Original Sin, you will see your cloud quota in the save/load screens. Only new savegames will be uploaded to the cloud as they have a new, compressed format. So if you need your latest saves on the cloud, you will have to load them and resave. You will then see a cloud icon next to them. Hover over the different statuses in the save/load screen to see what will be added and removed from the cloud. You can remove saves manually from the cloud by deleting them via the in-game menu. Furthermore, the game will remove older saves from the cloud automatically when you have run into the max amount of cloud save data. Keep in mind that if you use the Steam Cloud for Original Sin, you will be uploading data on a regular basis if you make a lot of saves. Upload speeds will depend on your Internet connection.

FAQ for Cloud:

Do the cloud saves work cross-platform (Mac PC)?

* Yes, you can sync from PC to Mac and Mac to PC.

What happens to my old saves?

* They remain locally on your current PC. Only new savegames made in patch 1.0.251.0 and beyond will be uploaded to the cloud.

What happens when my quota is full?

* Your newest saves are uploaded to the cloud and oldest saves are removed from the cloud. This does not mean you lose your saves. They are just removed from the cloud, but stay locally on your PC.

What do the icons mean in the save/load screens?

* "Cloud with arrow" means the save will be uploaded to the cloud upon exiting the game. "Cloud with x" means the save will be removed from the cloud upon exiting the game. A normal cloud means the save is correctly in sync.

How do I turn on/off Steam Cloud?

* You can do this by clicking through the following steps: Library > right click on game > Properties > Updates > Steam Cloud > Check or uncheck the checkbox at the bottom.

Note: since the game is DRM-free, it can be started manually from the game folder while steam cloud is syncing. Do NOT do this, as it can possibly corrupt your steam cached cloud files. You will not lose any saves, but the cloud will be confused as to what is in sync and what is not. Please only start the game via steam, if steam is running.

Bug Fixes:

Gameplay Blocked when talking to Leandra while escaping from Death Knights

Bairdotr party size issue fixed. You were no longer able to recruit a 4th party member. Loading your savegame should allow you to re-hire a 4th companion immediately.

Fixed Homestead room-opening issue if you spoke to Zixzax with a companion first, while other player characters were arriving. If you had this issue pre-patch, you can try loading your save and returning to the Homestead.

Fixed Zandalor being interruptible when you first meet him. This could cause story progression issues.

Evelyn NPC blocked and remains in clinic before and after going through the lair scene

Equipment usable in skill bar

"Send to Homestead" appears in context menu if you start new game after loading save

Change Tenebrium weapon damage calculation: Tenebrium ability is now a requirement and you get the damage boost from your weapon ability

Kickstarter pet black spider should now be the black spider model instead of fleshy spider

Ingame time incorrect after loading a save and then starting a new game

Due to cloud being enabled, the way the player profiles are shown in the game has changed. All existing profiles are scanned and available, instead of only the profiles linked to your steam account.

Fixed issue that could get your character stuck in skill preview mode after spamming skill keys when leaving a dialog

Mac specific changes:

VideoCardBlackList expanded with all the reported models for Yosemite (Lockup on first screen on old hardware)

OpenGL specific fixes for flickering objects

OpenGL performance improvements

Effects library updated with camera effect

Smoother zoom and scroll

Books rendering issues with OpenGL

Mouse right click in fake full screen was not working

Balancing changes:

Cyseal

Chimaera (script improved)

Dietmar (bugfix: enemies won't turn invisible again on save/load)

Lighthouse Horror (bugfix: scripting error)

Black Cove

Crab Summoner (now summons more, hits harder, can teleport back to the player if too far away)

Luculla Forest

Blue Mushrooms (bugfix: summons will not be of a different faction anymore)

Void Shepherd (bugfix: killing the shepherd now ends the fight)

Drunk Goblins (bugfix: goblins were not ending turn when drinking from flower)

Rafflesia (bugfix: now summons level 14 flowers)

Shadow Summoner (now stronger & faster)

Spider Queen (bugfix: now summons level 14 spiders)

Kromkromkris (bugfix: doesn't get attacked by his own summons anymore)

Hiberheim

Boreas (bugfix: made non-teleportable & doesn't move when it's not his turn anymore)

Dark Forest

Anguish Demon (removed one summon, making the fight a bit easier)

Fire Demon (summons void dogs faster)

Kalgruuda Cloudpiercer (doesn't end turn after summoning and summons don't skip their first turn anymore)

Braogg Spiritchaser (doesn't end turn after summoning anymore)

Tunnel Mushroom (made non-teleportable)

Stats changes

Rebalanced Constitution & Damage: from Luculla to Dark Forest, overall, creatures go down faster but deal more damage

Toned down Armor: some Armor scores were too high, resulting in unnecessarily long fight

Rebalanced Initiative: some creatures had too high an Init, others too little. NPC Init scores will now be closer to players' score

Rebalanced Willpower & Bodybuilding throughout the game

Rebalanced physical & magical resistances

Some creatures had high dexterity and were difficult to hit

Pure elementals (fire, water, air, earth) now have proper resistances and immunities

Magic weapons changed (example: a flaming sword would inflict pure fire damage. Now, it inflicts physical (slashing) damage + a fire boost)

Editor Update:

We have supplied a 3DSMax exporter to allow you to import custom animations and models into your mods
http://steamcommunity.com/games/230230/announcements/detail/199617562009046576

 
Sono arrivato a Cyseal e ho fatto un giro parlando con i vari NPC e mi sono fermato. Alcuni dialoghi sono stupendi XD.

Voi come avete impostato l'IA dell'alleato durante la creazione?

 
Ultima modifica da un moderatore:
Ragazzi non potete parlare di altre traduzioni del gioco né linkare i siti, dal momento che si conosce una traduzione ufficiale //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sisi.gif

 
Ah quindi non sono gli stessi della traduzione ufficiale che l'han rilasciata prima? Ma meno male... //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sisi.gif

 
Passa allo store di W10, tramite il programma ID@Xbox. //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sisi.gif


 
E sticazzi? //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/azz.gif

 
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