PS4 Dreams

  • Autore discussione Autore discussione Nakata
  • Data d'inizio Data d'inizio
ps4 retail
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tanta tapioca antani ma io per ora sono a bordo lo stesso

:carletto:

 
Se sarà editorcentrico allora io passerò. Non ho più il tempo ne la voglia di dedicare ore a queste cose.

 
Se sarà editorcentrico allora io passerò. Non ho più il tempo ne la voglia di dedicare ore a queste cose.
Io ho la voglia, ma non il tempo :tragic::tragic::tragic:

 
ma quindi ancora nessuno ha capito di che cavolo si tratta ? ;p

- - - Aggiornato - - -

riguardando il trailer mi sa che ho capito cosa e' , in pratica e' lbp espanso all'inverosimile, praticamente puoi ricrearti il tuo gioco come vuoi.

 
ma quindi ancora nessuno ha capito di che cavolo si tratta ? ;p
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riguardando il trailer mi sa che ho capito cosa e' , in pratica e' lbp espanso all'inverosimile, praticamente puoi ricrearti il tuo gioco come vuoi.
Secondo me va oltre la definizione di videogioco vero e proprio, almeno ai loro occhi. Per il gioco vero e proprio c'è Project Spark, Kodu Game Lab o appunto LBP, qui bisogna capire che cosa intendono per 'sogno' //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/250978_ahsisi.gif

 
Secondo me va oltre la definizione di videogioco vero e proprio, almeno ai loro occhi. Per il gioco vero e proprio c'è Project Spark, Kodu Game Lab o appunto LBP, qui bisogna capire che cosa intendono per 'sogno' //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/250978_ahsisi.gif
purtroppo non e' il gioco che fa per me, sono negato come creatore di mondi :tragic:

 
Sicuro si tratti di un videogames?!?! Cmq Tearaway è già tanta roba, secondo me dovrebbero avere risorse economiche maggiori e magari creare un platform 3D vasto e sconfinato.

 
si secondo me è tipo uno studio creator per creare le proprie visioni partendo da un'intuizione che poi il sw aiuta a sviluppare ed animare

 
Il gioco sarà anche ispirato.. Io no //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif questo lo passo tranquillamente :unsisi:

 
secondo me semplicemente spostano il concetto di LBP in un mondo 3D da modellare con l'editor... //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sisi.gif

quando compare il titolo nel finale si vedono una marea di mondi 3D e roba tipo un carroarmato che sale su una collina, un robot, ecc... quindi sì, io credo che alla fine sarà un LBP in 3D con la creta //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/250978_ahsisi.gif

 
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secondo me semplicemente spostano il concetto di LBP in un mondo 3D da modellare con l'editor... //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sisi.gifquando compare il titolo nel finale si vedono una marea di mondi 3D e roba tipo un carroarmato che sale su una collina, un robot, ecc... quindi sì, io credo che alla fine sarà un LBP in 3D con la creta //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/250978_ahsisi.gif
D1 //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sisi.gif:kep88://content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sisi.gif:kep88://content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sisi.gif

 
ma che roba è? :rickds::rickds::rickds::rickds:
Io dal video ho capito che hanno pusher ottimi //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sisi.gif

 
Certo che la grafica è un qualcosa di deliziosamente bello, i Mm hanno stile da vendere //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/250978_ahsisi.gif

 
"The main confusion I've seen reading on the net does seem to be that people are like, 'Is it a movie maker? Is it a game maker? What is it?' The communities will probably define that. But it's absolutely a game. We are making games with it. What you will choose to make with it, what the community will choose to make with it -- that's the cool thing. We don't know."

In a way, Healey says that Dreams embodies the spirit of game jams: sessions where different artists and developers come together to brainstorm the creation of a game within a 24-hour time limit. "That sort of collaboration and that live aspect to it is really catered for in Dreams," says Healey. "So if you're a specialist; if you're someone who thinks, 'Well, I'm not just going to sculpt,' you're going to find people to team up with and make something. Or, if you're more of an auteur, you can sit there."
"You can be a game director," adds Evans. "You don't have to do anything. Because it's all live, connected online. ... We're pushing collaboration as much as we can. So if you want to be in your bedroom on your own for three days and work on your magnum opus, that's cool. That's legit. But actually, it's a much more welcoming world if you can go in and it's like, 'Hey! This dude over here is building skyscrapers.'"

Evans and Healey weren't quite so cagey when I asked them if Dreams would be a Morpheus VR launch title. Though the pair wouldn't outright confirm it, Healey admits, "It's an obvious thing to do." Adds Evans: "Let's just say Anton Mikhailov, who helped build the first-ever Morpheus prototype, is at Molecule now. ... So I'll leave it at that

Healey says that players "can go from experience to experience in a very dream-like way."..."You might be an FPS [first-person shooter] guy, so FPS is your entry. But as you're playing the FPS, you open the door and it's a fucking desert and you're in Journey. You walk out and then you're walking through the desert and then you see ... a spaceship and you climb into it. ... It sounds mad, but when you've framed it all as dream-like, actually you just get into it. The same way that when you're in an actual dream in real life, you don't question the fact that you walk out your house and you're in the middle of the beach. ... You know what I mean? That feeling."

As for more traditional gameplay modes, Evans says that players can expect to see those bundled into the final product. Both he and Healey referenced the bubbles shown off at the end of this year's E3 demo as a tease of what that "game-like content" could be. "At Media Molecule, we're game makers so we're making games with it. So there will be Media Molecule content there. The scope of that is to be announced. But it will be there and it will be good," Evans says.
http://www.engadget.com/2015/06/18/media-molecule-dreams-is-for-youtubers-and-twitch-streamers/

It's a huge project. It's a next-gen creation platform by Media Molecule. You can slice and dice that project from many different angles. It's a huge project in terms of what it can do. We decided in order for people to understand what it is, it's going to take some time to digest. We cannot throw everything at the same time. So we strategised to use this E3 to pick some interesting things - show some pretty graphics and show some creation, realtime creation and the flexibility to animate or add music - and to get people to think about what it is and want to know more. At Paris Game Show we're going to show a lot more, the whole scope of the project.
It's much more flexible [than LittleBigPlanet]. In LittleBigPlanet you basically pretty much made new levels of action game but with Dreams, you don't have to make a game. You can make a game, of any kind, but you don't have to - if you're a painter, you can just create virtual painterly looking drawings, or you can just animate a character, or you can take from other people's creations. The basic concept is making creations more intuitive and put in the hands of people who are not trained to use complex 3D packages but allow an artistic person to create art as they do in real life. We are envisaging artists, musicians, will contribute something that they are really good at and share it with lots of people, a community of creators. And anyone can take anyone's creations and mash up and create grander large projects, including games.
Yoshida

 
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perfetto non c'avevo capito un cazzò //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif

 
Secondo me è una grande cosa, un gioco potenzialmente infinito e con uno stile unico, i MM fanno giochi di nicchia non per tutti ma sinceramente i LBP a me son piaciuti molto anche se ai tempi non possedevo l'online e non ho potuto provare i livelli dei migliori creatori. Se si potesse creare livello di qualsiasi genere con qualsiasi modalità sarebbe una figata. Un FPS puccioso alla Plants Vs Zombies o un GDR alla DS con tanto di difficoltà da impostare.. Forse è qualcosa di troppo grande ma si può fare, se quello è lo scopo di Dreams. Da tenere d'occhio

 
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