UFFICIALE PC Elite: Dangerous

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Il suono del motore dell'Imperial Eagle. :gix: E gli hardpoints non sono sulle ali. //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif

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Sto valutando x il mese prossimo l acquisto di un simulatore spaziale, e stavo valutando tra questo e star citizen.

Star citizen mi attirano tantissimo le varie navette oltre alla grafica generale, ma mi rendo conto che il gioco è molto indietro, anche se con 20/30€ me lo porterei a casa.

Qualcuno può spiegarmi come è strutturato questo gioco, se ha varieta di astronavi, a che punto è il gioco, e che costi dovrei sostenere x l acquisto?

 
Hanno anche fixato il LOD a quanto pare:

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Sto valutando x il mese prossimo l acquisto di un simulatore spaziale, e stavo valutando tra questo e star citizen.Star citizen mi attirano tantissimo le varie navette oltre alla grafica generale, ma mi rendo conto che il gioco è molto indietro, anche se con 20/30€ me lo porterei a casa.

Qualcuno può spiegarmi come è strutturato questo gioco, se ha varieta di astronavi, a che punto è il gioco, e che costi dovrei sostenere x l acquisto?
Da appossionato di fantascienza ti consiglierei di prenderli entrambi.

Per farti un idea del gioco ti consiglio di leggere l’ottima recensione di spazio http://www.spaziogames.it/recensioni_videogiochi/console_pc/17294/elite-dangerous.aspx

Il gioco è molto bello ed è vastissimo, c’è tutta la nostra galassia completamente ricostruita, con oltre 400 miliardi di stelle (e relativi sistemi solari) tutto ricostruito in SCALA (mettendoti in orbita ad un pianeta, a velocità normale, potresti metterci giorni solo per girarci intorno).

Nel gioco puoi commerciare, fare il pirata, il contrabbandiere, il cacciatore di taglie oppure semplicemente esplorare, si ha una vastissima scelta e sei libero di scegliere di giocare in solitaria (online ma senza altri utenti) oppure in open play insieme a tutti gli altri (anche se è difficilissimo incontrare altri player per la vastità del titolo)

Considerando quanto era disponibile in fase beta hanno inserito un sacco di cose, ci sono circa 20 tipi di navi acquistabili (caccia, multirole, cargo e da esplorazione), hanno aggiunto il powerplay (una sorta di gioco politico/espansionistico dove potrai appoggiare determinati personaggi di una fazione o di un'altra) e le conflict zones (conflitti tra fazioni minori ).

A natale uscirà l’espansione Horizons che permetterà l’atterraggio e l’esplorazione di pianeti senza atmosfera (lune, pianeti rocciosi ecc..) e in futuro ci saranno ulteriori “seasons” con pacchetti di espansione. Ho anche sentito parlare di un eventuale modulo FPS dove potremo camminare e girare a piedi sulle astronavi, stazioni spaziali e pianeti.

Adesso il gioco cosa circa 38 € su steam, le espansioni sono a pagamento , non c’è nessun abbonamento.

 
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Non si sa ancora nel dettaglio, ma parliamo di materiali da crafting. :mah:

Q: Will we see co-operative missions and objectives in-game aimed at Wings?

Wing missions are being considered, although they’re not in the immediate roadmap. We have a number of more general improvements which apply to all players with regards to missions that we want to look at first, such as chained missions.

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Q: Will Anaconda paint jobs be available from 1.4?

Anaconda paint jobs are coming soon. The first Anaconda paint job will be released after 1.4 with more following in later releases.

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Q: There are few decals right now. Will we be seeing more any time soon? Will they be DLC, or in-game awards, or both?

We do want to do more with decals and will reveal more once things are finalised.

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Q: Currently there are two station interiors. White/pink stations are rare. Will we see more variants in the game?

It’s something we’re looking at, but is low priority for now.

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Q: NPC chatter. Could it be more varied? Could it be audio instead?

We added a load more chatter variants as part of the CQC Update and as new NPC circumstances are added (such as new scenarios, or triggers) then we add more chatter. We also want to look at chatter providing hints and clues to hidden or secretive events like treasure hunts. There are no immediate plans for text to speech.

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Q: Early on we could make our ships go "cold" to the point of cockpit freezing. Will this ever come back? Will we see stealth along the lines of dry ice jets on the FDL?

You can still get the ice effect if you go cold, however we’ll look at tweaking this for a future release to make it more likely to occur.

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Q: Can we have "last five jumps" shortlist in navigation please?


A history of jumps is something we want to add.

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Q: Will we see "repair limpets" (the fuel rats would very much like these) - any chances?

There are no plans for repair drones at the moment, but they could be a fun addition.

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Q: Any chance of getting player-generated missions? For example (from a player) - Automated "out of fuel" distress signal generates BB mission for refuelling. OOF player would get "your refuelling ship is 1,200 ly away" messages at each jump from player that accepts mission, as well as being able to communicate with them.

These aren’t currently planned. The distress beacon is something we have considered and might well be something we look at further down the line.

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Q: Bounty hunting. The "Top 5 most wanted" player locations. Are these updated in solo/private & open or just open? Could they state station last seen?

Yes, these apply to players in all game modes. We’ll look to add the last station seen in a future release – assuming that the player was last seen at a station.

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Q: Can we have the ability to store components in station storage? This would enable ship role changes without long parts hunting and would make a "sales tax" on internals viable. A nice to have would be a named loadout. i.e. "Trade" or "Combat".

This isn’t in the plan at the moment, we do want to make it easier to retrieve distant ships though, so multiple ship ownership is more practical.

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Q: Will players alone or in groups ever be able to establish outposts?

Maybe, although it’s a long way out if it happens. Before this we need to change the background sim so that it is capable of creating new outposts or settlements.

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Q: With the end of the "season 1" with 1.5, will that be "it" for content, ships, missions and so on for the core game?

No, while there will be a lot of content that is exclusive to the new season, some changes and additions (in particular those that are game wide) will be available for those who only play the base game.

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Q: The DDF; There is actually only a few things from the DDF that completely MIA. Skirting any debate of the implementation of existing features as compared to the DDF, can you comment on what of the following MIA features are off the table, in a wish-list or coming SoonTM for the core game? Any news is good news!

The DDF topics provided a wealth of information and opinion for features we want to include in the game at some stage. Design always changes when you come to implementation for various reasons. NPC comms is still on the cards. Misjumps and mini-jumps are unlikely and not part of the current plan. Player alliances is something that is likely to evolve from the player minor factions. Player trading is an unknown at the moment. Ship transfers and passenger missions are in the current dev plan. The tier 2 NPCs is likely to change, but we need to see how other factors like NPC comms fit in and what we can take from there.

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Q: Will the centre cockpit screen between the pilots knees ever do anything? Apart from streaming Netflix...

Yes it will...

 
Per ordinato Horizon con Beta, daje! //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/Gab3.gif

 
ma cos'è? un super drone strafi*o?//content.invisioncic.com/a283374/emoticons/Predicatore.gif
Dovrebbe essere un drone che sta a difesa delle fortezze che troveremo sui pianeti.

 
ma il veicolo da sbarco avrà l'assicurazione/sarà personalizzabile come la nave?

 
ma il veicolo da sbarco avrà l'assicurazione/sarà personalizzabile come la nave?
Non mi sembra abbiano detto nulla, io l'avevo dato per scontato sinceramente. :unsisi:

L'unica cosa che sappiamo, al momento, è che ci saranno veicoli differenti con ruoli differenti (Combat, exploration, trading?).

 
Assieme alla doppia Cobra penso proprio che ne fitterò una e la terrò in garage, pronta all'uso. //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif

 
Peek of the Week

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An early look at the Federal Corvette, coming to Elite: Dangerous soon. The Corvette is the largest pilotable Federal ship, with some massive stopping power - two medium, three large and two huge hardpoints.

Newsletter#90

[video=youtube_share;M4wkdZTE0pI]


 
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scusate, ma gli Aisling Sealed Contracts a cosa servono, o meglio come li devo usare?
Se non sbaglio servono per il Powerplay, in particolare per le missioni di preparazione/espansione/controllo... prova a darci un'occhiata

 
il problema è che non sò come usarli //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif due/tre li ho buttati nello spazio sperando che facciano il loro dovere :rickds:

 
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