UFFICIALE PC Elite: Dangerous

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Non gioco ad Elite da qualche anno, premetto che lo giocavo su xbox one, adesso possiedo un PC, e quasi mi era balenata l'idea di riprenderlo per pc appunto, tra l'altro a sconto in questi giorni su steam, leggo che però sono cambiate delle cose, o frasi del tipo "hanno cagato fuori dal vaso" in che senso? in cosa è cambiato il gioco? com'è la situazione ad oggi? l'hanno inserita la possibilità di fare altri lavori, camminare ecc?

 
Non gioco ad Elite da qualche anno, premetto che lo giocavo su xbox one, adesso possiedo un PC, e quasi mi era balenata l'idea di riprenderlo per pc appunto, tra l'altro a sconto in questi giorni su steam, leggo che però sono cambiate delle cose, o frasi del tipo "hanno cagato fuori dal vaso" in che senso? in cosa è cambiato il gioco? com'è la situazione ad oggi? l'hanno inserita la possibilità di fare altri lavori, camminare ecc?
Le gambe si spera con la prossima espansione.

Il "cagare fuori dal vaso" è relativo alle carrier che sono praticamente ingestibili secondo tutta la playerbase. Il gioco è sempre quello, se ti piaceva su One... lo amerai su PC.

 
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Le gambe si spera con la prossima espansione.

Il "cagare fuori dal vaso" è relativo alle carrier che sono praticamente ingestibili secondo tutta la playerbase. Il gioco è sempre quello, se ti piaceva su One... lo amerai su PC.
ingestibili in che senso? io ad esempio l'ultimo periodo su one mi ero dato al trasporto passerei per lunghi viaggi, e fruttava abbastanza e a volte il commercio.. come la situazione ad oggi in generale? cosa si fa nell'universo, ci sono ancora i community goals?

 
ingestibili in che senso? io ad esempio l'ultimo periodo su one mi ero dato al trasporto passerei per lunghi viaggi, e fruttava abbastanza e a volte il commercio.. come la situazione ad oggi in generale? cosa si fa nell'universo, ci sono ancora i community goals?
sospesi da qualche mese per motivi che non ricordo. Li avevano resi più godibili negli ultimi tempi.

I modi per fare crediti sono sempre gli stessi, hanno solo nerfato di un po' il mining con la central economy (in pratica ora i prezzi del mercato variano in base alla domanda/offerta).

Ingestibili perchè ti costano 14 bilioni nel primo anno e hanno un costo di mantenimento settimanale elevatissimo. Se non puoi pagare, la carrier viene decommissionata e infine smantellata (la perdi in pratica). Se vuoi fare commercio e riesci ad infilarti in una rotta trafficata, si ripaga da sola dopo l'immensa spesa iniziale ma appunto... la devi trasformare in un hub per il trade; sono inutili per i 'goids hunters (che restockano per poche migliaia di crediti) e per gli explorer (non puoi vendere i dati cartografici).

 
sospesi da qualche mese per motivi che non ricordo. Li avevano resi più godibili negli ultimi tempi.

I modi per fare crediti sono sempre gli stessi, hanno solo nerfato di un po' il mining con la central economy (in pratica ora i prezzi del mercato variano in base alla domanda/offerta).

Ingestibili perchè ti costano 14 bilioni nel primo anno e hanno un costo di mantenimento settimanale elevatissimo. Se non puoi pagare, la carrier viene decommissionata e infine smantellata (la perdi in pratica). Se vuoi fare commercio e riesci ad infilarti in una rotta trafficata, si ripaga da sola dopo l'immensa spesa iniziale ma appunto... la devi trasformare in un hub per il trade; sono inutili per i 'goids hunters (che restockano per poche migliaia di crediti) e per gli explorer (non puoi vendere i dati cartografici).
Mah! cioè ma perchè sta cosa? cioè mi sembra molto tedioso così

 
probabilmente per incrementare il player count, sono tecniche che si usano per i f2p per tediare mentalmente il giocatore. Ne avevano bisogno? Assolutamente no. Spero che la merda che si stanno beccando li faccia tornare indietro.

Io capisco che essendo persistenti, le carrier creano problemi a livello di server... ma se vogliono continuare su questa struttura, devono seriamente nerfare l'upkeep cost del 90% come minimo... anche a fronte di alzare il prezzo iniziale (io preferivo una roba come 20 bilioni e zero upkeep), in questo modo solo i giocatori dedicati sarebbero arrivati a tale cifra e l'idea di spendere tanto per poi sparire nel vuoto per anni... era già in programma da parte mia.

A queste condizioni io mi tengo assolutamente lontano dalle carrier, sono inutili per come voglio giocare.

 
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C'è qualche anima pia che sarebbe disposto a giocare e dare qualche dritta a due novizi?  :asd:

 
Comprato ieri :sisi:

Ho fatto il tutorial di base, poi procederò con le simulazioni.

Ci ho messo mezz'ora per abbattere due droni :asd:

 
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Madonna in VR. 

I cockpit sono giganteschi, pure quello dell'srv aiuto :rickds: peccato che l'aggiornamento mi abbia sputtanato i keybinds. 

La combo con voiceattack, hotas e vr è assurda. 

E avendo l'avatar donna, non potete capire che strano fa ritrovarsi ad avere le tette :rickds:

 
Madonna in VR. 

I cockpit sono giganteschi, pure quello dell'srv aiuto :rickds: peccato che l'aggiornamento mi abbia sputtanato i keybinds. 

La combo con voiceattack, hotas e vr è assurda. 

E avendo l'avatar donna, non potete capire che strano fa ritrovarsi ad avere le tette :rickds:
Ho avuto modo di provarlo in VR ed è fantastico. Che visore hai preso?

 
Ho avuto modo di provarlo in VR ed è fantastico. Che visore hai preso?
Avevo paura di non reggerà e ho preso "solo" un rift s. 

Se cagano fuori titoli a nastro come spero, passo a index senza pensarci due volte. 

E comunque il miglior cockpit in VR è quello del Imperial Eagle. Il Cutter ha una plancia più grossa di casa mia invece :rickds:

 
Avevo paura di non reggerà e ho preso "solo" un rift s. 

Se cagano fuori titoli a nastro come spero, passo a index senza pensarci due volte. 

E comunque il miglior cockpit in VR è quello del Imperial Eagle. Il Cutter ha una plancia più grossa di casa mia invece :rickds:


Ho avuto modo di provarlo in VR ed è fantastico. Che visore hai preso?
che schede grafiche avete e come gira?

 
che schede grafiche avete e come gira?


Ho una 1070 e l'ho provato 2 anni fa su un Rift, non ricordo esattamente le prestazioni. Ricordo che tornare a giocarci normalmente è stato abbastanza un trauma. Ora c'è pure Alyx che mi fa venire voglia di prendere un visore. :dsax:

Fleet Carriers - Beta 1 - Feedback Changes

Greetings Commanders!


Thank you for testing the prototype Drake-Class Fleet Carriers brought to you by the Brewer Corporation. Since the beta's launch, we've been carefully reading and discussing your feedback and are ready to share the upcoming changes. We look forward to hearing more of what you think for the remainder of Beta 1 and in Beta 2 coming next month. All changes are subject to further balancing based on future feedback.


Here are the changes coming this week:

  • The upkeep cost for all additional services will be reduced by 80-90%.
  • Core running costs will be reduced by 50%
Fleet Carriers represent a big investment, with a lot of crew and resources involved. After hearing your concerns, we've reduced the upkeep to a more sustainable level. The total running costs for a Fleet Carrier with all services active will be reduced by a total of 85.5%.
 

  • The debt threshold has been updated in line with the upkeep changes. This means with all services installed, a carrier can go 10 weeks (up from 4) without paying upkeep before being issued a final warning.
This is designed to relieve the pressure of carrier management, leaving more time for focus on other activities. While the debt threshold will be lower, Fleet Carrier owners will have more time to maintain the upkeep costs.
 

  • The total upfront activation costs of some of the more expensive services will be reduced by 35-45%.
Along with the upkeep changes, this reduces the overall outfitting and maintenance costs of Fleet Carriers.
 

  • The time between jumps will be dramatically decreased by only requiring 15 minutes for jump preparation and 5 minutes to cool-down.
More frequent jumps will increase the utility of Fleet Carriers overall, allowing them to enhance the owner and visitors' game-play more easily.


The two changes below will come in the second beta. Additional changes can be expected as more feedback comes in:

  • Universal Cartographics will become available as an optional service.
Similar to Bounty Vouchers, a cut of 25% which will be split 50/50 between the Fleet Carrier's bank and the service, will be taken from any data sold on the Fleet Carrier. This means owners will effectively only be charged a fee of 12.5% on their own Fleet Carrier. This service will otherwise be the same as Universal Cartographics services found on stations.
 

  • Tritium will be made at least 2x more effective as a fuel.
In combination with a reduced preparation and cool-down time, this should improve long distance Fleet Carrier travel.


We're excited to hear what you think of these changes and seeing them in action for the remainder of Beta 1. Thank you for all of your valuable feedback which has helped shape these changes and will drive the rest of the changes made throughout the rest of the beta period. As mentioned above, this next beta will take place in May, and will be available to Xbox and PlayStation as well as PC players.


Thanks again, Commanders!

o7

 
A lot of % in meno, curioso di vedere di quanto si tratta in soldoni

 
Ok, già meglio. Ora bisogna capire in soldoni quanto fruttano i dati per un explorer. 

che schede grafiche avete e come gira?
1660ti, direi nessun problema considerando che il gioco in sé non mi dava nessun problema manco sul vecchio PC. 

 
Greetings Commanders,

Today, we wanted to share an update with you all regarding the on-going development of Elite Dangerous.

Despite transitioning as a company to work from home during these challenging times, we're still committed to providing the best possible support, development and updates for the game and for our community. We've launched the first Fleet Carriers beta and are now busy working on the second installment coming in May. This second beta will be opening its hangars not only to PC Commanders, but also those on console for the first time! Everything is still on track to bring Fleet Carriers to the live servers in June.

However, during this uncertain period, we've also had to re-examine our longer term roadmap and make some adjustments. To ensure that we can bring you an incredible new Elite Dangerous experience without compromising the team who work at Frontier, the Next Era release date will move slightly from December 2020 to early 2021.

We haven't made this shift lightly, but it has been made with both the team and the game's best interest at heart. We know that many of you are eager to hear more about the Next Era of Elite Dangerous and, despite this shift in release date, our schedule to bring you news and details about the future hasn't changed, so keep an eye on all of our channels for more information in the coming months!

Thank you everyone for your patience, understanding and generally being an awesome and passionate community!

Stay safe and keep supporting each other,

o7

https://forums.frontier.co.uk/threads/community-update-01-05.543730/

 
Fleet Carriers Update - Beta 2 - Upcoming Changes

Thanks to all the feedback provided to us in the first Fleet Carriers Beta, we wanted to highlight some of the changes you can expect to see in next week's Beta:
 

  • Fleet Carriers will now have Universal Cartographics available as an optional service.
After the feedback from the first Fleet Carriers Beta, we reexamined how Fleet Carriers could be utilised by different play styles. We feel that with the inclusion of Universal Cartographics, explorers out in the black will be able to break new boundaries and launch exciting new expeditions.
 

  • Decommissioning a Fleet Carrier will now refund the full cost of a Carrier, with the only reductions either being unpaid debt when automated or a static fee for voluntary decommissioning.
There has been a lot of conversation and feedback around this, so thank you to all the Commanders who shared their thoughts with us! Fleet Carriers affect Elite Dangerous in a way the game hasn't seen before; they are persistent objects accessible across all platforms and controlled by player Commanders. Due to this, Fleet Carriers require these new systems in order to facilitate them in the galaxy. While Elite Dangerous can sustain as many Fleet Carriers as the community could wish for, there is a finite number of objects that can orbit a single body. Left unchecked, this could become a problem if Fleet Carriers are left in key locations like popular capital systems or near to carrier construction facilities, especially when a recent buyer wants to pick up their new Fleet Carrier. Decommissioning acts as an inactivity system that refunds the initial investment while preventing unused Fleet Carriers adrift in the galaxy. By adjusting the refund amount, we think this will be more in line with your expectations.
 

  • Module and ship storage will now always be available for the Fleet Carrier owner. Shipyard and outfitting services will still need to be purchased to enable visitors to use them and to buy stock for the owner.
After seeing the feedback from players, we agreed that Fleet Carriers should come with these services by default! However, for others to use these services, owners will still need to activate the additional service to provide functionality to visitors as well as just the owner.
 

  • Tritium consumption per lightyear has been reduced by approximately half.
This will directly make Fleet Carrier movement 2x more efficient in the beta. We want to keep monitoring the use of carriers and Tritium during the second beta, but this is our initial step to finding that sweet spot.
 

  • BETA BLOWOUT!
Towards the end of the beta, join us for a BETA BLOWOUT, where Fleet Carriers will be available to almost anyone who has not yet had the opportunity to test them for themselves!

In order to get feedback on Fleet Carriers in an environment that is as close to the live servers as possible, Fleet Carriers will remain at the price of 5bn CR. This is important to make sure we can get as accurate feedback as possible. However, during the Beta Blowout period, Fleet Carriers will be purchasable for 1m CR. We're doing this so that as many people as possible can help try them out and give us feedback, but still enable us during the first week to see how they behave in an environment closer to what the live one will look like.




 
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Ufficiale mo.





Time to godimento

"Disembark, Commander, and leave your mark on the galaxy in Elite Dangerous: Odyssey. Explore distant worlds on foot and expand the frontier of known space. Be the first to step out onto countless unique planets as you discover land untouched since time began. Elite Dangerous: Odyssey invites you to become a true pioneer."

 
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Hanno teasato per errore :rickds:

 
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