PS5 Final Fantasy VII Rebirth

  • Autore discussione Autore discussione Jack 95
  • Data d'inizio Data d'inizio
Pubblicità
Non postate spoiler scoperti, anche per avvenimenti “”noti”” a chi ha giocato l’originale, cerchiamo di fare attenzione. Cancelleremo e sanzioneremo quando necessario. Vi chiediamo cortesemente attenzione, visto il livello di attesa del gioco.
 
Ultima modifica da un moderatore:
Golden Saucer deets
And speaking of mini-games, we got a fun glimpse of Gold Saucer and its own mini-games. How do the FFVII Rebirth versions of these differ from the original's?

Hamaguchi: I think there are a lot of fans who point to the number and variety of mini games as one of the draws of the original Final Fantasy VII, but for Final Fantasy VII Rebirth we have gone all-out and created a huge number of mini games on a scale that surpasses even the original! Many of these mini games can be experienced in the main story, but we also have lots of unique games and challenges that appear as part of the side stories you can find as you explore the world map.

Gold Saucer is another iconic locale that players will be eager to visit. How have you approached redesigning this amusement park?

Hamaguchi: Players will first visit the Gold Saucer in the middle section of the game but are then free to come back to it at any time they like. In order to create that motivation to make them want to come back, we designed the park to provide a changing and ever more wonderful experience with each visit, so new mini games are added, and harder difficulty modes are unlocked as the main story progresses, giving you even more to do there

Exploration deets
Now you're several years into remaking iconic locations of Final Fantasy VII and with Final Fantasy VII Remake being so successful, do you feel less pressure to match fan expectations when reimagining beloved areas and moments?

Hamaguchi: As Final Fantasy VII Rebirth will take players to various locations across the whole world, we needed to re-create the massive Final Fantasy VII world map that would also incorporate places such as towns and dungeons within itself. To do this, we dug deeply into the feeling of each different region and reflected that in the graphics, creating areas that look and feel quite diverse. On top of that, we designed chocobos unique to each region that have their own abilities (e.g. mountain chocobos that can climb sheer cliffs and sky chocobos that can fly etc.),
 
Comunque chi ha fatto 'sto trailer merita l'oscar.
Per il resto, avete detto tutto voi. Mi sta venendo voglia di rigiocare il remake.
 
"Eh ma hanno diviso in parti perché vogliono spillare più soldi alla gente"
Il cazzo, un progetto remake di sta portata e con sta qualità probabilmente rimarrà insuperato nel medium
Tra l'altro l'avevano detto dal primo giorno che ogni parte sarebbe stato grande quanto un episodio principale, e ok la prima parte non tanto, ma Rebirth sicuramente :asd:
 
Pre ordinata la collector…….non potevo fare altrimenti …il sito crashava in continuazione,ci ho messo un ora !!
 
Visto ora una roba fuori scala, meraviglioso.
 
Magari hanno pure tranciato via la critica più grande che muovevo a remake, il fatto che bisognava rigiocarsi minuti/ore di capitoli anche solo per arrivare al simulatore
 
Pubblicità
Pubblicità
Indietro
Top