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In teoria quando estraggono, estraggono a caso, ma ripeto in teoria perchè i magheggi ci son sempre. //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gifvi faccio una domanda forse stupida: io che ho fatto la richiesta a meno di un mese dopo l'uscita di FFXIII, ovviamente con il codice, avrò più probabilità di avere la beta di qualcuno che l'ha chiesta recentemente?
Arrivano da un sessione di "botta & risposta" con l'executive producer Hiromichi Tanaka alcune nuove informazioni su Final Fantasy XIV, atteso nuovo capitolo i stile MMORPG della celebre serie di giochi di ruolo nipponici.
A quanto pare, tra le numerose classi presenti all'interno del gioco nei quali potremo specializzare il nostro combattente, manca quella dell'evocatore, un classico che evidentemente non è compreso (al momento) nell'universo di Final Fantasy XIV. Tuttavia, secondo quanto riferito, ci saranno delle creature evocate, chiamate "avatar", che avranno anche dei ruoli molto importanti all'interno della trama e della struttura del gioco.
Non è chiaro dunque come questi combattenti vengano gestiti, ma per il momento è esclusa la presenza di una classe apposita dedicata al controllo delle creature evocate. Tuttavia, la questione resta aperta, visto che Square Enix ha intenzione di aggiornare con frequenza il gioco e aggiungervi nuovi contenuti e caratteristiche tra i quali potrebbe trovare spazio anche il "summoner".
Ma sicuramente aggiungeranno un evocatore, però per come sono gestite le classi avrei preferito l'XI dove ad esempio il dragone è il dragone, con la sua bella armatura, il samurai samurai, qui invece può essere che uno stesso personaggio possa usare sia lancia sia katana (come anche nell'XI ok) ma l'armatura specifica dove la mettiamo? >.ecco cosa ho trovato oggi su un sito concorrente
Q: What measures will you put into place to promote class balance?
A: There are four different class disciplines: war, magic, land and hand. Disciples of War and Disciples of Magic are the only ones who can effectively engage in battle. One way we have balanced different weapons (and in turn, classes) is by giving them varying attack ranges. This is also similar for the Disciples of Magic. They will most likely be long-range attackers, but their roles in each battle will be determined based on how other party members are positioned. On the other hand, due to their lack of firepower, Disciples of the Hand and the Land will not spend much time engaged in battle.
Q: Will there be summoners in this game?
A: Currently, there is no summoner class, but avatars (summons) will have a key role in the story, and there are several plotlines surrounding these beasts.
Q: How will chocobos be implemented in FINAL FANTASY XIV?
A: Players will be able to ride chocobos as usual, but they will also appear in ways new to the FINAL FANTASY series. Please look forward to seeing how in the final release.
Q: Will there be a rank system and/or rank missions in FINAL FANTASY XIV?
A: There will be quests that coincide with the main storyline, but they won’t be tied to the levels or ranks.
Q: Are you planning on adding more job classes in future expansions? Will there be a level cap?
A: There will be more classes announced after the service starts. For the beta version, there will be a level cap, and there will also be a level cap at the start of the service.
UPDATE:
Q: What is the most important thing you believe was missing from FINAL FANTASY XI and you worked hard to make sure it is implemented in XIV?
A: The armoury system and guildleves are two major improvements from FINAL FANTASY XI. In XI, players had to join a party in order to do most everything, but it was often very difficult to find the appropriate members to form an effective group. The new armoury and guildleve systems allow players more flexibility.
Q: What will be the major differences between FINAL FANTASY XIV and other modern day MMORPGs besides the fact that it will be in the FINAL FANTASY style? What will set this game apart from the rest?
A: [Tanaka] There are two main differences. One is the armoury system, which allows players to switch their classes based on the type of equipment they are holding in their hands. This unique system gives players unlimited flexibility to customize their character by allowing them to combine actions and abilities learned from all different classes. The second is the guildleve system, which provides players with an array of short quests that require approximately 30 minutes to complete. This allows players to efficiently manage their time if they have limited time to play the game or if they want to adventurer solo.
[Kurosawa] In a broader sense, being a FINAL FANTASY game, XIV will have a great storyline, beautiful graphics, and breathtaking sound effects and music
lol...su gametrailers, nel video per Best online only game c'è la nomination per FF XIV. Piattaforme: pc, ps3 e 360 //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif
delusione colossale, epic fail, SE al rogosettembre su pc, marzo 2011 su ps3. aggiornate il titolo
Che indecisione, ora non so più che fare ;_; Vedremo come gira la beta sul mio PC e deciderò.settembre su pc, marzo 2011 su ps3. aggiornate il titolo
Esatto, solo ed esclusivamente Online. //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/smile.pngscusate avrei una domanda...anche nella versione ps3 di questo gioco si potrà giocare solo online (quindi come un mmorpg classico) e quindi una modalità in locale non è presente?chiedo xkè non mi sono mai interessato ne a FF XI ne a questo...