Rumor Il Grande Topic dei Rumors

  • Autore discussione Autore discussione Morty
  • Data d'inizio Data d'inizio
rumor
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Non è questo il punto, ovviamente. Basta scrivere nel modo giusto per evitare di fare confusione nel topic :asd:
Se scrivi "probabilmente vogliono farlo alla far cry" già si presuppone che ci sia una base concreta.
"Se lo facessero così, allora..." già mi sembra più appropriato :morris2:
Se dicono che per metorod prine 3 hanno castrato la loro idea di gioco open world probabilmente qui vogliono fare qualcosa che si discosti dai primi 3 capitoli del franchise
 
Se dicono che per metorod prine 3 hanno castrato la loro idea di gioco open world probabilmente qui vogliono fare qualcosa che si discosti dai primi 3 capitoli del franchise
Retro studios ha una lunga lista di idee scartate che non sono diventate nulla. A decidere poi è sempre Nintendo. Non è che se avevano una idea per MP3, allora necessariamente la riprenderanno per il quarto. Stai partendo un po' in quarta secondo me.

Poi io sono il primo a volere per il quarto episodio dei cambiamenti grossi. Alcuni probabilmente ci saranno, ma non vuol dire che metroid diventerà necessariamente open world.
Personalmente, la cosa che mi interessa di più è una reinterpretazione delle fasi shooter. Le voglio più dinamiche, come un FPS. No lock alla zelda e un sistema di mira con analogico destro in primis.

Cosa per me possibile, anche perché in generale Metroid sta puntando molto di più al dinamismo del gameplay da un po'. Penso ad Other M ma anche ai Metroid 2D dei Mercury steam.
 
concordo con Mr. Green

anche secondo me prima di pensare in grande scala dovrebbero rivedere il sistema di shooting, ok metroid non è uno sparatutto ma un sistema migliore e piu soddisfacente non potrebbe che migliorare l'esperienza.

se si giocano bene tutti gli elementi hanno l'opportunità di far esplodere il brand di metroid, brand ovviamente noto nell'ambiente videoludico ma che ha sempre raccattato meno rispetto al suo reale valore
 
concordo con Mr. Green

anche secondo me prima di pensare in grande scala dovrebbero rivedere il sistema di shooting, ok metroid non è uno sparatutto ma un sistema migliore e piu soddisfacente non potrebbe che migliorare l'esperienza.

se si giocano bene tutti gli elementi hanno l'opportunità di far esplodere il brand di metroid, brand ovviamente noto nell'ambiente videoludico ma che ha sempre raccattato meno rispetto al suo reale valore
In realtà è un po' più sparatutto di quello che loro stessi dicevano, forse volendosi emancipare per inquadrare l'aspetto esplorativo. Ci sono tante fasi di mischie coi pirati spaziali, che splenderebbero con un gameplay più sparacchino. Inoltre i new play controls della trilogy lo avvicinavano ulteriormente all'fps.
Non sposti di una virgola l'esplorazione, il backtracking, i puzzle se rendi gli scontri più veloci ed appaganti.
Ma infatti io su sta cosa mi sbilancio e ci metto la firma. Lo faranno :sisi:
 


Direi che ci becchiamo tutta la roba Rare tranne Goldeneye

Anche se a quanto pare se non sbagl o si diceva che Mircrosoft ci voleva riprovare
 
È da un po' che seguo quel tipo e mi sembra sbagli parecchio... di fatto però è abbastanza ovvio che vedremo altra roba Rare, anche se mi verrebbe da escludere pure Conker
 
Hanno fatto notare che c'è una scritta in quel trailer che dice "la soundtrack del video

È da un po' che seguo quel tipo e mi sembra sbagli parecchio... di fatto però è abbastanza ovvio che vedremo altra roba Rare, anche se mi verrebbe da escludere pure Conker
Per conker probabilmente metteranno qualche sorta didi avviso per l'età prima di avviere il gioco
 


Direi che ci becchiamo tutta la roba Rare tranne Goldeneye

Anche se a quanto pare se non sbagl o si diceva che Mircrosoft ci voleva riprovare

Per goldeneye esiste anche un problema di diritti, basti vedere come nel remake per Wii dovettero sostituire il volto di Brosnan con quello di Craig, per quanto visibile solo nella scena iniziale
 

Full English Translation ha detto:
Full English Translation said:
"The other day, one of my subordinates said to me, "Nintendo is amazing, I can't thank you enough.


It was a very simple statement, but he blushed as he said it, so I was curious about what he said. I said, "Yes.


The subordinate is a female employee who is currently working as a contact person for each platform manufacturer, checking and reporting on daily sales of game software.


If I were to explain it sensitively or by applying it to a typical company position, it might be easier to say 'sales'.


As a sales representative of our company, I communicate with the business department of each platform manufacturer such as Nintendo and Microsoft.


*****


The game business today is much more complicated than it used to be.


Until about 10 years ago, selling game software was a simple process of manufacturing, distribution, and sales, rather like selling toys.


Nowadays, however, downloadable software is sold separately, and special versions of download-only game software called "deluxe editions" are often released in addition to the "regular edition".


And these are prepared and sold for each platform.


[IMAGE IN THE LETTER]


As you can clearly see from this image, there are three different types of products that will be sold for the single game "Senjo no Fuga", and they will be sold on six different platforms, making a total of 18 different product lines.


In order to properly sell each of these products on each platform, we have to apply for and receive approval from each platform manufacturer before finally releasing the product.


*****


This is not the end of the process, even if all the products are displayed on each platform's store page and start selling.


You will need to cross-check each platform's sales performance report and invoice processing.


This is because when you compare the invoices with the performance reports of the game software sold in a month, there are sometimes errors.


Some people may think this is ridiculous, but it's true.


Game software is sold not only in Japan but also in hundreds of countries around the world at the same time.


And even if the performance report says "Performance at the end of the month," strictly speaking, the numbers are slightly different because the closing time differs depending on the time difference between each country. In addition, the closing time of the performance report and the invoice are also different, and each platform manufacturer has different rules.


It is the job of the female employee I mentioned at the beginning of this article to check, compare and inquire about these errors.


*****


This is a bit of a long preamble, but the bottom line is that the current game business is extremely difficult, complicated, and troublesome because there are many different versions of games to sell, and each platform manufacturer has different procedures and rules. That's what I mean.


To be honest, when I first learned about this reality, I thought, "Other game makers are doing the same thing? Why is no one complaining about something so troublesome? But when I asked other game makers about it, they told me that they felt the same way and were making the same requests for improvements to their systems, so I had no choice but to accept it.


And each time I had a question, I had to ask them directly, "Where can I find out about ____? I had no choice but to ask directly. However, the replies and responses to these questions varied greatly from one platform manufacturer to the next.


"There is no contact point in Japan, so please contact North America directly.


"Please send another email to another department.


"Please send the email in English as Japanese is not supported.


"It's in the manual, please check it again.


"I sent an inquiry to North America, but haven't heard back in two weeks? Please wait until the end of the week as the person in charge is currently on vacation.


I really wanted to feel sorry for our female contact person, but the responses from the various platform manufacturers were so disjointed and the rules were so difficult to understand that I was worried that she herself would suffer a mental breakdown.


***** Companies that don't say, "It's written here.


As I listened to her, worried about the woman in charge, I learned that there was one company that handled things differently than the others.


It was Nintendo.


She told me that the person in charge at Nintendo responded to every inquiry carefully and gave detailed explanations.


One time, after receiving a detailed response to her inquiry, another staff member pointed out to her, "You know, you can see all the details of your inquiry here," and the female staff member's face turned red.


Of course, it was her own carelessness at that time. "She must have felt embarrassed that she had taken the trouble to send an email asking for information that she could understand by looking at it, and at the same time, she must have felt sorry and grateful to the Nintendo representative for answering her question so politely.


She looked up and told me, "If you are the president of Nintendo, please contact them.


"She looked up at me and said, "You may not have the opportunity to meet with your contact at Nintendo ......, but if you do have the chance to meet with someone higher up at Nintendo or your boss in the operations department, please convey my apologies and gratitude.


"Nintendo is awesome! They don't say, "It's written here. They don't say, 'Here it is.


*****


Of course, as soon as I heard this story, I told our vice president (in charge of sales) and thanked Nintendo's business department.


I think we all have moments when we "don't know what we don't know. At the same time, in a state of panic, we may overlook information that is easy to find.


Of course, in such cases, we would like to offer a helping hand, but I would like to express my gratitude to Nintendo for its deep pockets and warm-hearted behavior and attitude, even in areas that are not visible to the public.


Thank you, Nintendo.


Please keep up the good work.
 
non vedo l'ora che esca almeno posso cominciare a leggere un po' di "avete visto la risoluzione? pessima" "avte visto il framerate?" "vedete i filtri?" "su ps5 però è meglio" "switch fa' cagare"
 
Può anche essere che nel corso dello sviluppo si sia presa questa strada, ma se un modello che doveva essere Pro con devkit in giro dal 2020 (anno fermo causa Covid) è stato tramutato in successore con giochi pronti già a fine 2022 (e lancio immagino a inizio 2023), vorrà dire che Switch 2 deluderà molto più gente di quanta ne ha deluso Switch nel 2017, a livello hardware :asd:

Personalmente poi venga quando deve venire :asd:
 
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