Cosa c'è di nuovo?

Kerbal Space Program |

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Deckard Cain

L'ho avviato poco fa dopo un po' di tempo che non lo giocavo e...non ci ho capito un *****!!! Come ***** si gioca?!?! Non mi ricordo più nulla! :rickds:

Ma hanno tolto il training o è un bug che non mi fa vedere più le missioni tutorial? Almeno con quelle potevo raccapezzarmi un minimo...ricordo che ero riuscito ad arrivare su Mun quando lo avevo provato e avevo capito come si effettuano i lanci e i viaggi nello spazio, ma dopo mesi che non lo tocco mi sono dimenticato tutto, completamente. Aiuto! :rickds:

Faccio partire la carriera e mi sbatte davanti la schermata con la base spaziale, senza dirmi un ***** e senza spiegarmi nulla. Non so proprio che ***** devo fare. :rickds:

//content.invisioncic.com/a283374/emoticons/1.gif
 

Joseki

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Cerca su YouTube un po' di tutorial, personalmente ti consiglio Scott Manley che è molto bravo e fa video molto interessanti da cui prendo spunto per le missioni e il design dei razzi.

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Deckard Cain

Si ma non capisco perchè abbiano tolto i tutorial 'sti imbecilli. Erano utilissimi. :rickds:

edit: è un bug dei save, che si può risolvere cancellando una cartella...ma il problema è che non trovo i save. :rickds:

edit: trovati. //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif

 
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WryNail

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Sono l'unico che ci gioca sul forum?
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EDIT: 0.23 out, tante belle novità che rendono il gameplay della modalità carriera ancora più interessante e profondo:


Mi sa che siete in pochi ad averlo comprato.

Costa davvero troppo!

 

Joseki

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Durante i Summer Sale si trovava a poche key.

 

Sil

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Kerbal Space Program to enter 'beta' with next patch

Kerbal Space Program's next update will be an important milestone along its development path. Not because of what it contains (we don't really know yet), but because of what it represents. In a post on the game's forum, SQUAD's Felipe Falanghe explains that, after more than three years of alpha development, KSP is almost ready to be in 'beta'.
"The next update will mark a big milestone for us at Squad," Falanghe writes, "as it is the last update focused on Career Mode. After the next release, Kerbal Space Program will reach an internal milestone we call 'Scope Complete'.

"It means KSP now has all the features we considered vital to be in the game that we designed so many years ago. It doesn’t mean the game has everything we want it to have, it means everything we considered necessary for it to be Kerbal Space Program exists, even if only in a minimal form."

After the update, which will be numbered 0.90.0 to mark the beta transition, the game's development will shift to improving and further implementing the game's existing features and systems. Two desired improvements have already been revealed: more realistic aerodynamics, and deep space refueling.

For more, head to Falanghe's forum post, where he includes an FAQ on the beta transition.
Fonte

 

Voronwe

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Scaricato oggi //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/Predicatore.gif si comincia la corsa allo spazio

 

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o, all'inizio non ho trovato questo topic //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif

cmq iniziamo //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif dopo varie peripezie per arrivare in orbita ora ho costruito un "modulo" con il quale posso andare in orbita per posizionare satelliti e anche tranquillamente sulla luna (la nasa è genovese in confronto a me xD)

devo solo trovare un buon modulo per atterrare sulla luna //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif il primo tentativo è andato male, il secondo pure mentre il terzo sonno goffamente atterrato perdendo il motore xD

- - - Aggiornato - - -

adesso sto pensando di creare una stazione orbitale di rifornimento //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sisi.gif

se riesco a realizzare qualcosa di funzionale e non troppo frammentato vedrò di lanciarne un po nello spazio xD

 
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The_Train

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The next release of KSP will be Version 1!
http://forum.kerbalspaceprogram.com/content/326-Beyond-Beta

Early Access ends, development does not. Work will continue post release adding more and more to the game and eventually moving to Unity 5 when it's released (much needed for better physics and 64bit support)

1.0 will feature

  • New drag model - pointy things fly better than flat things
  • New lift system - lift will now be generated as a function of the square of velocity, not linearly. More effective wings
  • Aero Stability Overlay - UI to show how stable your craft will be
  • Engineers Report - Panel will warn you if you've forgottn pesky things like engines, or landing gear
  • TimeWarp to - Pick a point on your orbit and warp to it as fast as possible. No more missing your manoeuvre nodes.
  • Deep space and planetary refueling - Can collect matter form asteroids and planets to convert to fuel
  • Game Over - Carelessness with funds or reputation will end your game
  • New larger Landing gear - Bigger parts to go with the Mk3 parts
  • New larger wings - Bigger parts to go with the Mk3 parts
  • Kerbal clamber - Kerbals can now climb over small obstacles
  • Female Kerbals - New equal opportunity laws enacted on Kerbin
  • Economic systems rebalance - part costs, contracts etc all rebalanced
  • Part stats rebalance - all parts weight and power rebalanced
  • New contracts - Bit of balancing to ease out the learning curve
  • Tier 0 Buildings - Buildings revamped
  • Sound overhaul - adding and improving sounds throughout
  • Bugfixes - a lot of long standing bugs squashed


Also, my SCANSat contract pack is out and 109 people already downloaded it from KerbalStuff. No idea how many from CKAN. Very happy!
Oh, finally!

 

D&D

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Finalmente! Le kerbal femmine!

Inviato dal mio Nexus 5

 

Voronwe

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Tante belle cose arriveranno con la 1.0. francamente speravo anche in un aumento delle dimensioni del sistema solare. Magari con un nuovo gigante gassoso e qualche altro pianeta nano.

 

Joseki

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Con la 1.0 non arriverà però il supporto ad Unity 5.0 e verrà rimossa la versione 64 bit, saranno entrambi implementati in seguito.

 

Killneo

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Dopo oltre 2 anni... Era anche ora :rickds: Cmq si è dimostrato un team serio (sono messicani se non erro) e l'hanno sempre aggiornato costantemente con update importanti.

Appena ho tempo provero' anche questo

 

Joseki

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Dopo oltre 2 anni... Era anche ora :rickds: Cmq si è dimostrato un team serio (sono messicani se non erro) e l'hanno sempre aggiornato costantemente con update importanti.
Appena ho tempo provero' anche questo
4 anni. //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif

Comunque confermato ancora una volta che lo sviluppo andrà molto oltre la 1.0 con nuovi aggiornamenti e nuove aggiunte. //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sisi.gif


 

Joseki

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Direi che è il caso di aggiornare il titolo! //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sisi.gif

 

The_Train

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Patch 1.0.1 out: 


Bug Fixes and Tweaks:


Thermal:

* Temperature gauge system.

* Vessels which are splashed will now have much higher convective coefficients making them cool to ambient temperature faster.

* Removed node size from being taken into account for stack occlusion. Added custom drag cubes for remaining hollow parts.

* Parachute heating/burning.

* Fix for bug in FI dealing with unpacking vessels at analytic warp (>=1000) rates.

* Fixed conduction on service bays. Added Module Conduction Modifier to help service bays not incinerate their contents & configs updated

* Updated emissivity for spaceplane configs.

* Lowered heat production on LV-N.

Resources:

* Replaced overheat mechanic of the ISRU and drills with a skill-based mechanic.

* Removed Overheat Throttle mechanic.

* Increased mass of Ore tanks to match wet/dry ratio of stock tanks.

* Aerodynamics

* New values for physics global drag and lift multipliers.

* Added a CoP offset calculation to procedural fairings

* Fix for the aero debug drag arrows switching directions. Added body lift arrows (cyan)

* Fixed occlusion on mk2 docking port.

* Fix for Laythe's atmosphere.

Solar Panels:

* Solar panels now use the proper inv square from FI's solar flux.

* Removed obsolete power curves from solar panels.

* Rebalanced solar panels against each other.

Career:

* Doing science at the flagPOLe, the north POLe, or the south POLe, will no longer mark Pol as visited with the progress tracker.

* Science contracts and science World Firsts can no longer be triggered with science gained by reverse engineering recovered vessels. You have to transmit or recover an actual experiment.

* Ensured that if a grand tour contract includes Kerbin, that Kerbin is chosen as the final stop on the tour.

* Capped amount of recovery contracts that can generate, but increased caps on station and base to increase contract variety.

* Fixed "On Wheels" optional side objective not triggering on outposts when utilizing the new fixed landing gears.

* ISRU contracts round their capacities up, to handle cases where the player brings exactly enough resource capacity.

* Use the word "spaceflight" instead of "flight" when appropriate, to prevent player mistaking certain things for atmospheric flight.

* If the game cannot find an agent listed in the save file, it will pick a random agent.

* Remove some debug information from survey waypoint generation.

Parts:

* Added Tier 0 rocket fin.

* Added RescaleFactor to the RT-5 (preventing a potential regression bug).

* Removed the allowstack option from the NBS and orbital scanners to fix a bug if they were used as the root part.

* Fixed an issue where the physicsSignificance flag was set to 1 for heat shields.

* Added an option to clamp the lower bound of the deploy pressure of parachutes.

* Adjusted parachutes to open at a slightly higher atmospheric pressure.

* Fixed fairings not initializing their masses in flight properly.

* Added module info section for fairings.

* Rebalanced engine entry costs.

Miscellaneous:

* Moved all Part Loader part info code into a separate method which is run after drag cubes are loaded/created. Thus modules can access the part’s drag cube information in their info.

* MapSO and CBAttributeMapSO methods made virtual and member variables protected.

* Made physics-less part mass effect KB mass value.

* Zero part count vessels will not be run through Flight Integrator.

* Increased mass on some wings.

* Fixed a nullref being caused when clicking between vessels and empty space in map view.

* Vessels that blow up in atmosphere properly kill off their crew members.

* Added Part temperature gauges/highlighting (toggle with F10).

* Part temperature overlay can now be toggled with F11

* Part aerodynamic forces overlay can now be toggled with F12
Recensione su PCGamer, grazie jos!, con un ottimo score. //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif

Science makes for really good game design, and KSP taps directly into that fact.
http://www.pcgamer.com/kerbal-space-program-review/

 

Joseki

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Sui forum ufficiali si è sollevata un po' di polemica perchè la versione 1.0 contiene molte features che non sono mai state provate in beta e conteneva qualche bug, ma pare che con la 1.0.1 i bug più fastidiosi siano stati risolti.

Ora le prossime tappe importanti saranno il supporto ad Unity 5 (e si spera quindi un uso migliore della CPU), una versione stabile a 64 bit e il multiplayer.

- - - Aggiornato - - -


 
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Dalfi

Io sono la notte
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La curva di apprendimento com'è? E' ottimizzato bene?

 
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