PS4/PS5 Lies of P

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A me interessa, soprattutto il sistema "bugie".
Se devo essere sincera, a me il trailer ha ricordato molto Vampyr, anche per via dei finali diversi in base alle scelte fatte (o almeno così sembra).

In effetti però potevano ambientarlo in una città italiana, anzi meglio potevano chiamare la città "Firenze" dato che Collodi è nato e morto lì. Una Firenze alternativa del futuro. E' un particolare, non che dico che il gioco farà schifo per questo.
 
A me interessa, soprattutto il sistema "bugie".
Se devo essere sincera, a me il trailer ha ricordato molto Vampyr, anche per via dei finali diversi in base alle scelte fatte (o almeno così sembra).

In effetti però potevano ambientarlo in una città italiana, anzi meglio potevano chiamare la città "Firenze" dato che Collodi è nato e morto lì. Una Firenze alternativa del futuro. E' un particolare, non che dico che il gioco farà schifo per questo.

Una Firenze steampunk! Una dove, nella "mia" via Tornabuoni, i manichini escono dalle vetrine per backstabbarti!! :sard:
 


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What led to the idea to make a Pinocchio-inspired Soulslike game?

It was a strategic intention to draw attention to the project and remember what pulled themes and stories apart from the original title name. Among the classic adventures, we focused on choosing a well-known tale and developing to the Soulslike genre, and as a result, it was the adventure of Pinocchio.
What was behind the decision to not release Lies of P on PS4 and Xbox One?

We’re considering release on PS4 and Xbox One.

At first, it was planned to be released exclusively on next-generation consoles. However, the game itself did well in optimization, so we also decided to add the previous generations. Fortunately, our studio has a profound understanding of TA techniques of console development through the previous projects. So the implementation won’t be a big deal in this case. Internally, we have already achieved the standard of the target specifications for both models, and we will continue to strive to provide the best play conditions.
The PS5 features an incredibly fast SSD with 5.5GB/s raw bandwidth. How can developers take advantage of this, and how does this compare to the Xbox Series X’s 2.4GB/s raw bandwidth?

Compared to the actively streamed titles, those features are not something we have been seriously considering in terms of technical application. But, honestly speaking, there doesn’t seem to be any difference between the two models.
What frame rate and resolution will the game target on the PS5 and Xbox Series X/S?

We’ve achieved in Quality Mode at narrative 4k 30FPS and Performance Mode at 1440p 60FP. Ultimately, we are working towards the goal of narrative 4k 60 FPS in Quality Mode.
Intervista Completa: https://gamingbolt.com/lies-of-p-interview-world-difficulty-combat-and-more
 
E' uscita un'intervista su un sito concorrente, si parla di più di 30 ore e sub ita confermati :sisi:
 
A me ha fatto un'ottima impressione. Attendo un video gameplay più consistente ma lato artistico mi piace già assai.
 
 
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