PS4 Marvel vs. Capcom: Infinite

  • Autore discussione Autore discussione Jack 95
  • Data d'inizio Data d'inizio
ps4 retail
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Graficamente è ignobile, inoltre quell'hud contribuisce a farlo sembrare proprio un giochino mobile. Incredibile come la remaster di umvc3 se lo mangi a colazione :asd:
molti modelli mi sembrano gli stessi di Umvc3 solo con qualche shader diverso. guarda bene hulk e thor.

 
Confermata la presenza di Rocket Raccoon tramite un breve video di gameplay che gira sul tubo

 
prevedibile

Confermata la presenza di Rocket Raccoon tramite un breve video di gameplay che gira sul tubo
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l'attacco finale è

groot
 
Non ho mai giocato un titolo Marvel vs Capcom, però da quello che vedo mi sembra molto confusionario come gameplay :morris82:, ma è semplice da giocare oppure c'è troppo tecnicismo o roba del genere? Sono più che altro interessato a usare i pg della MARVEL :sisi:

Me lo consigliate?

 
Molto confusionari e mediamente tecnici

 
Non ho mai giocato un titolo Marvel vs Capcom, però da quello che vedo mi sembra molto confusionario come gameplay :morris82:, ma è semplice da giocare oppure c'è troppo tecnicismo o roba del genere? Sono più che altro interessato a usare i pg della MARVEL :sisi:
Me lo consigliate?
Con gli sconti dei titoli Capcom vendono Ultimate Marvel vs Capcom 3 a 14 euro sullo store. Prendilo che è un signor gioco. Almeno ti fai un'idea.

 
Se fosse stato visivamente degno di nota un pensiero ce lo facevo.

Ma lo prenderei praticamente solo per i pg marvel a i picchiaduro in genere non mi piacciono, quindi con questo stile grafico mi hanno solo convinto definitivamente a lasciar perdere :asd:

 
Boh... per me la grafica di UMvC3 è favolosa! Ieri stavo giocando online ed ero davvero colpito dallo stile pulito e dai colori di certi pg (Hulk, Thor, Iron Man, Dormammu, i vari Darkstalkers, per dirne alcuni...)

 
Gioca molto sul fatto del link delle mosse oppure e meno complesso di Street Fighter... :asd: chi mi sa dire?

 
Alla fine l'ho recuperato a 16 euro sullo store vediamo se mi ispira, così posso valutare se acquistare quello che uscirà quest'anno :gab:

 
Alla fine l'ho recuperato a 16 euro sullo store vediamo se mi ispira, così posso valutare se acquistare quello che uscirà quest'anno :gab:
Bravo! Credimi è una figata!

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È meno complesso di SF5, ha i suoi anni ma è ancora un signor picchiaduro!

 
Mvsc infinite mi sembra un filo meno incasinato del 3.

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Bravo! Credimi è una figata!
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È meno complesso di SF5, ha i suoi anni ma è ancora un signor picchiaduro!
Dici??

Da giocatore incallito di fighting , a me e' sembrerebbe sembrato più " complesso " dei classici...

Sarà che tutte quelle cose a schermo mi confondono e vedere pg saltare 100mt da terra mi fa strano....però non mi sono mai abituato al sistema di combo di mvsc3 che e' troppo " target combo style "...

 
I recently had the chance to play Marvel Vs. Capcom: Infinite with Capcom producer Mike Evans and associate producer Peter Rosas. After getting a quick overview of some of the game’s features, I asked Capcom a bunch of nerdy questions about which tricks from previous titles carry over, what the game as whole is, and how older characters have evolved in the six years between Marvel Vs. Capcom 3 and Infinite.

The Basics

1. The currently confirmed playable characters are:

Marvel

•Captain America

• Captain Marvel*

•Hawkeye

•The Hulk

•Iron Man

•Thor

•Ultron

•Rocket Raccoon

Capcom

•Chun Li

•Chris Redfield

•Mega Man X

•Morrigan Aensland

•Ryu

•Sigma

•Strider Hiryu

2. The Avengers Tower serves as the heroes’ home base.

3. The game has arcade, story, mission, collection, and training modes.

4. The story mode serves as an introduction to the game’s fighting system for newer players.

5. Mission mode teaches more nuanced game and character details.

6. You can unlock extras by playing through story and arcade mode, viewable in the collection mode and curated by Dr. Light and Tony Stark.

7. The game’s cinematic story mode clocks in at around two hours.

8. The name of the stage in the trailer above is Xgard, a fusion of Asgard and Mega Man X’s Abel City.

9. Characters have contextual lines in the character select screen depending on who they’re partnered with, as well as before and after matches.

Controls

10. The control scheme moves away from Marvel Vs. Capcom 3’s three-attacks-plus-launcher button layout and instead has four attack buttons (light and heavy punches and kicks), as well as one button apiece for swapping characters and Infinity Stones.

11. Each character has a universal launcher move, mapped to crouching heavy punch.

12. Each character also has a universal launcher combo: light punch, light kick, heavy kick, and crouching heavy punch.

13. You can perform an automatic combo by mashing the light punch button. This combo leads into a launcher, a few air attacks, and spikes the opponent back down.

14. Automatic combos deal the same damage as manual ones. [Editor's Note: To clarify, each character has only one automatic combo, which deals the same amount of damage as if those same moves had been entered manually.]

15. The maximum number of super meters each player can stock up has been lowered to four.

16. You can swap out characters at the start of a super, allowing you to have multiple supers on the screen at once.

17. You can swap characters more than once per combo.

18. Characters stick around for their last attack before leaving the screen, even if it’s a super.

19. You can break out of a combo by holding down the tag button, but it costs two meters to do so.

20. The build we played replaced several uppercut motions for special moves with two downward taps. It’s not final yet, but the team likes the way it makes moves easier to perform.

21. As of this writing, only some characters use the simplified motion. Ryu, for example, still currently uses the signature uppercut motion for his Shoryuken, but that could change in the future.

22. There are no half-circles or charge motions for special moves or supers. Most special moves I performed in the demo were done with either quarter-circles or the downwards double-tap.

The Fighting

23. Each character has their own separate health bar, with characters not currently tagged in recovering a portion of their health (as in previous games).

24. ”Happy Birthdays” (when one character pulls off a combo on two characters at once) can still happen if you time your tag poorly.

25. Happy Birthdays do not, however, deal extra damage to the secondary character, as they did before.

26. Advancing Guard returns, and can now reflect projectiles, if timed correctly. This doesn’t work on beams like Iron Man’s Unibeam.

27. Most spikes at the end of aerial combos produce minor ground bounces, which means just about every character can do an off-the-ground attack by hitting a downed opponent with a crouching kick.

28. You can still combo after most throw moves, though this once again dials back the damage of the rest of the combo.

29. Capcom hopes to keep match length about the same as in Ultimate Marvel Vs. Capcom 3.

30. One second in Infinite’s match clock lasts as long as it did in Ultimate 3 (about two seconds).

31. Wavedashing (canceling a dash by crouching in order to move across the screen faster) is still possible, but according to Capcom, it’s more effective to let dashes play out.

Infinity Stones

32. Each Infinity Stone has its own bonus ability and super, which can be activated when a new meter is half-full for a short duration, or when it’s full for a longer duration.

33. The Infinity Stone meter is filled by getting hit or using your Infinity Stone ability.

34. The Power Stone’s ability pushes characters to the other side of the screen and produces a wall bounce, while its super increases the damage and stun duration of every move.

35. During the Power Stone’s super, opponents bounce much higher after certain attacks, allowing for new combos.

36. The Time Stone’s ability lets you dash through projectiles and behind opponents, while its super speeds up every attack’s recovery time.

37. The Space Stone’s ability pulls opponents close to you, while its super prevents enemies from moving outside a small, enclosed area. The former allows for setups with grabs and moves like Chris' landmine.

Character Specifics

38. Hulk has a new dash move, and can perform a wall jump similar to Chun-Li’s.

39. Morrigan has a new aerial special move that produces a blade below and in front of her.

40. When I asked whether Morrigan keeps her ability to fire barrages of Souls Fists as quickly as she could in Ultimate Marvel Vs. Capcom 3, I was told, “No, it won’t be the same.”

41. Strider Hiryu has a new slash attack he can perform from his wall climb, which hits behind the opponent.

42. Captain America now has a second shield throw, which throws the shield above and in front of him before it boomerangs back around.

43. Captain America also has a new counter move using his shield. It has low and high variants which counter ground and air attacks, respectively.

44. Mega Man X has a super which has him don his capsule armor from Mega Max X for a short period of time.

45. Mega Man X also has a level-three super which features the Ultimate Armor from Mega Man X4, but it doesn’t stick around after the super.

46. Mega Man X can also launch an upwards fireball, which can pin down enemies coming in after their partner has been defeated or cover aerial approaches.

47. Ultron can fire off a beam similar to Iron Man’s Repulsor Blast from offscreen, form a ball of energy in front of him, and call in drones to drop in delayed barrages against opponents, which makes him the closest thing to a character with assist attacks in Infinite so far.

48. Chun-Li has a new super similar to her Shichisei Senkuu Kyaku super from the original Marvel Vs. Capcom and Tatsunoko Vs. Capcom.

49. Thor can now charge up his hammer and toss it across the screen. While charging, the hammer nullifies projectiles.

50. Iron Man has two new moves, the Repulsor Array and the Smart Mine, which help define his playstyle as a keepaway character. Before, according to Rosas, the character didn’t fit any one playstyle well.

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Sto gioco mi tenta non poco, ma ho il terrore dei dlc e della solita ultimare iper ultra edition

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Sto gioco mi tenta non poco, ma ho il terrore dei dlc e della solita ultimare iper ultra edition
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il problema è che a differenza di SFV che han impostato il discorso sulle season e i fm (quindi teoricamente uno può prendere tutto gratis), qui il discorso non è stato fatto e la paura è che si torni alla vecchia scuola dei tremile dlc tutti a pagamento e poi versione completa tra tot tempo :unsisi:

 
Rilasciassero una demo sul PSN dopo l'E3, mi piacerebbe provarlo :sisi:

 
il problema è che a differenza di SFV che han impostato il discorso sulle season e i fm (quindi teoricamente uno può prendere tutto gratis), qui il discorso non è stato fatto e la paura è che si torni alla vecchia scuola dei tremile dlc tutti a pagamento e poi versione completa tra tot tempo :unsisi:
Per me non è neanche una paura, per me è quasi una sicurezza :asd: magari viste le critiche al sistema di SFV rifaranno un esperimento "alla vecchia maniera" per vedere quale dei due metodi è più remunerativo per i gusti attuali dei giocatori...

a me la serie piace come operazione di fanservice ma sto gioco mi sta puzzando di brutto

release troppo vicina, assets ricilati come se non ci fosse un domani, politica dei dlc che già mi fa vomitare...il primo giro lo salto sicuramente

 
Rumor da prendere con le pinze.

Fonte neogaf.

Tutti che si lamentano.

I was just given permission to share this.

Arthur

Chris

Chun-Li

Dante

Firebrand

Jedah

Monster Hunter

Morrigan

Nemesis

Ryu

Spencer

Strider Hiryu

X

Ant-Man

Captain America

Captain Marvel

Doctor Strange

Gamora

Hawkeye

Hulk

Iron Man

Nova

Rocket/Groot (this is how the character was named to me; I’m not sure if it’s just Rocket Raccoon with Groot assists or a redesigned character actually called Rocket/Groot)

Spider-Man

Thanos

Thor

Ultron

The Capcom side is missing a character, but it’s probably someone like Frank West.

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