UFFICIALE PC Monster Hunter Wilds

  • Autore discussione Autore discussione Maica
  • Data d'inizio Data d'inizio
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Posso chiederti quante ore hai sul titolo/se è il tuo primo mh?
Io tra una cosa e l’altra ci sto giocando dal d1 senza problemi(premessa su ps5 che su pc mhe)
Non è il mio primo, ma avendo già tutto ottimizzato per la mia build si tratta solo di rifare gli stessi due mostri all'infinito senza un reale scopo
e dopo 70h direi che per ora sono bello sazio :asd:
 
Non è il mio primo, ma avendo già tutto ottimizzato per la mia build si tratta solo di rifare gli stessi due mostri all'infinito senza un reale scopo
e dopo 70h direi che per ora sono bello sazio :asd:
Io sto a 200 e mi mancano da fare ancora i mostri dei title update 2 e gli ultimi due mostri di storia.
Però è perchè io vivo mh dal 2 facendo ogni cosa. Non nego che capisco il tuo pdv ma contenuto c’è eccome ecco
 
dopo una pausa di un mese abbondante e un po' di satuarazione alle 120h di gioco, nell'ultima settimana mi ci sono ributtato dentro anche per provare la scheda nuova e noto che il gioco è rimasto un aborto tecnico con pochi paragoni. raramente si vede uno schifo del genere, davvero.

detto questo, ho sviluppato nuove build e affrontato nuovi mostri tra cui gli arci e mi sto divertendo parecchio. il Lagiacrus è esteticamente magnifico e il suo set mi piace molto. bellissima la fase in acqua.. se fatta una volta, da farmare è una mezza rottura di scatole.

la sperimentazione mi tiene ancora attaccato e nell'ultima settimana avrò aggiunto un buon 40h di gioco e mi sto dedicando alle corone, ultimi due trofei che mi mancano.

alla fine gli voglio bene a questo vecchio zoppo.
 
Buone notizie pcisti

CPU Usage Optimization (Steam Version)
In Title Update 2, we fixed bugs related to shader compilation and reduced the impact of anti-cheat measures on processing load by about 90%. In addition, as an option to reduce CPU load while improving frame rate, we implemented support for the latest super-resolution technologies, DLSS4 and FSR4.

In addition, in Title Update 2 we improved our texture loading process, reducing instances where low-quality textures are displayed when monsters suddenly enter the player's field of view.
Title Update 3 will see similar improvements for NPCs and Seikret mounts.

Future Plans
In general, increasing the native frame rate will also increase CPU usage. If the frame rate limit is set to unlimited or a high value in the options, CPU performance will be maximized(*) in the attempt to increase the frame rate, which may result in a very high CPU usage. Please adjust your graphics options to limit the frame rate in accordance with your hardware's specifications.

*In cases where GPU performance is bottlenecked, CPU performance may not be fully utilized.

We are aware that some players may be concerned about the potential strain on their PCs, particularly those using CPUs known to have stability issues (as reported by various manufacturers), due to prolonged high CPU usage during extended play sessions.
On the other hand, as making changes to CPU processing could affect the game's overall performance, we plan to proceed with caution.

In regards to CPU load reduction, we plan to address this issue in the fourth title update scheduled for this winter. Once the initial implementation is complete, we will proceed with a second stage of further mitigation measures.
We will also address GPU load reduction in a similar manner.

We will continue to work on improving the game's stability so that more players can enjoy the game on PC with peace of mind. Thank you for your understanding
 
nonostante sia una buona notizia, a distanza di 6 mesi fa un po' ridere.
beh considerando che DD 2, che era ed è molto peggio di WIlds su pc, non lo hanno e non lo sistemeranno mai ... questa notizia è tanta roba anche dopo 6 mesi :rickds:

devo essere sincero, il gioco mi manca e mi gira non essere riuscito a fare gli ultimi arci temprati e soprattutto il Lagiacrus, ma al momento mi è impossibile giocare titoli che non si possono mettere in pausa all'improvviso
 
Buone notizie pcisti

CPU Usage Optimization (Steam Version)
In Title Update 2, we fixed bugs related to shader compilation and reduced the impact of anti-cheat measures on processing load by about 90%. In addition, as an option to reduce CPU load while improving frame rate, we implemented support for the latest super-resolution technologies, DLSS4 and FSR4.

In addition, in Title Update 2 we improved our texture loading process, reducing instances where low-quality textures are displayed when monsters suddenly enter the player's field of view.
Title Update 3 will see similar improvements for NPCs and Seikret mounts.

Future Plans
In general, increasing the native frame rate will also increase CPU usage. If the frame rate limit is set to unlimited or a high value in the options, CPU performance will be maximized(*) in the attempt to increase the frame rate, which may result in a very high CPU usage. Please adjust your graphics options to limit the frame rate in accordance with your hardware's specifications.

*In cases where GPU performance is bottlenecked, CPU performance may not be fully utilized.

We are aware that some players may be concerned about the potential strain on their PCs, particularly those using CPUs known to have stability issues (as reported by various manufacturers), due to prolonged high CPU usage during extended play sessions.
On the other hand, as making changes to CPU processing could affect the game's overall performance, we plan to proceed with caution.

In regards to CPU load reduction, we plan to address this issue in the fourth title update scheduled for this winter. Once the initial implementation is complete, we will proceed with a second stage of further mitigation measures.
We will also address GPU load reduction in a similar manner.

We will continue to work on improving the game's stability so that more players can enjoy the game on PC with peace of mind. Thank you for your understanding
Quindi se va bene FORSE verrà sistemato a fine anno prossimo (se nei prossimi mesi sistemano il carico CPU e poi con lo stesso iter quello GPU) :asd:
 
Patch notes della 1.021

 
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