Yamislayer
Shoppone
- Iscritto dal
- 1 Dic 2010
- Messaggi
- 1,411
- Reazioni
- 0
Offline
Praticamente il ragazzo aspetta che Kaldaien (il creatore di FAR) addi il codice nel DLL, questione di ore e scopriremo la verità, di certo l'impatto grafico è nullo, quindi anche se sia un boost di soli 5 fps, ne varebbe lo stesso la pena.http://www.dsogaming.com/news/modder-has-figured-out-a-way-to-almost-double-the-performance-of-nier-automata/
"Modder ‘DrDaxxy‘ adjusted the game’s Global Illumination solution, resulting in 30-60% performance increase in a modern-day graphics card (NVIDIA GTX980Ti). On mobile GPUs and older graphics cards, however, this fix/tweak almost doubles the game’s performance.
According to DrDaxxy, NieR: Automata uses a super expensive Global Illumination solution. Its GI compute shader is an array it loops over, which by default has 128 elements. DrDaxxy cut the number of elements to 16, which is the minimum as only values divisible by 16 are allowed.
As such, the overall performance has been significantly increased at the cost of a simpler GI solution. DrDaxxy has provided some comparison screenshots and as we can see, there are some slight differences between them.
DrDaxxy has not released yet a mod with this fix, though those interested can download and add/use his code in a DLL."
speriamo funzioni
edit: .... e hanno estratto i modelli di 2B dal gioco. non riesco proprio a immaginare perché.
Per la cronaca, ho una 1060 strix con il fix FAR vado a 60 fissi con stutter a 55 fps, sembra che questa mod dia problemi a tutti gli user di afterburner/rivaturner, forse una buona prova potrebbe essere disinstallarli completamente
