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Su NSO gratis il wallpaper di Vice City. Solo per NSO+Expansion chiaramente
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Su NSO gratis il wallpaper di Vice City. Solo per NSO+Expansion chiaramente
uno scherzoma cosa sarebbe? un tema per la console?
Seeing across the board on multiple gaming forums and publications, Nintendo 64 Online from the new Expansion Pass has a lot of problems.
It deserves it's own thread since the conversation is starting to take over the other discussions around the Nintendo Online EP.
From a high level, what we're seeing:
- Input lag ranging from "slightly noticeable" to "I can't play Mario 64 or Mario Kart 64 like this"mostly on OOT.
- Bizarre button layout that essentially reverses the placement of A and B, and has weird C-Button placement.
- Framerate issues and more input lag hindering games like Yoshi's Island and Star Fox 64.
- Sound delay in addition to input lag, most reports of this happening are related to Mario 64 and Mario Kart 64.
- Texture issues in Mario Kart 64.
- Controller Pack error in certain games (Winback, Mario Kart 64 ) since they didn't emulate any version of it.
- Music issues where the tracks sound speed up or garbled.
There's so much wrong with the graphics emulation it's hard to list out in a single post. But a summary of the things I've noticed:
All of these are common issues with much older N64 emulators and are solved problems. The difference is Nintendo chose not to put the effort in.
- Depth fog is totally wrong. Both near and far field, it is extremely far off from the real hardware and actually affects OoT's appearance and overall aesthetic pretty significantly.
- The emulator still uses bilinear filtering. This is incorrect; the N64 has a unique triangular linear filter that must be emulated in the fragment shader instead of relying on sampler behavior on any hardware with hardware linear sampling. This affects a number of textures in most games, which expect to be filtered using the triangular shape, making them look muddier than intended.
- Alpha transparency is wrong. This is most noticeable on large cut-out textures e.g. fences and such in OoT.
- There is a substantial amount of video delay. It is known to be video delay because rumble vibration data is sent to the controller nearly half a second before, out of sync with the video.
In USA passa da a 20 a 50$ addirittura. Più 50$ di pad. Mi ricorda la PS1 Classic40 euro all'anno per sta mondezza.
Non credo che il punto sia quello però...La vedo dura che l'emulatore del N64 sia peggio di quello Wii U.
Anche perchè è lo stesso di quello presente nella 3D All stars e non aveva problemi così diffusi
Non ci fanno comunque bella figura a lanciare qualcosa con problemi. Anche perché parliamo di giochi di 25 anni fa quasiVabbe' l'app l'hanno letteralmente appena lanciata, quanti catastrofismi
I soldi li chiedono subito però.Vabbe' l'app l'hanno letteralmente appena lanciata, quanti catastrofismi
Ma siete realmente seri? Si tratta di roba che è stata emulata da una vita da smanettoni random e Nintendo non riesce a rilasciare una versione che funziona bene con pure un catalogo limitato e la giustificate pure?Vabbe' l'app l'hanno letteralmente appena lanciata, quanti catastrofismi
Ma siete realmente seri? Si tratta di roba che è stata emulata da una vita da smanettoni random e Nintendo non riesce a rilasciare una versione che funziona bene con pure un catalogo limitato e la giustificate pure?