Nintendo Pikmin 3

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Nintendo
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Io vorrei sapere comunque quanti hanno davvero giocato ai primi due Pikmin e quanti sono hypati per il cosidetto "effetto pecora":asd:
Per il resto, io di grafica non ci capisco niente, ma quel poco che ho visto mi piace assai.
Devo ancora giocarli, prenderò gli NPC. Li ho comunque visti giocare e da un lato mi ispirano (mezzi RTS, genere con cui sono nato come giocatore) dall'altro ci sono scelte molto fastidiose, tipo il tempo. La cosa che mi colpisce di questo pikmin 3...è che nonostante siano passati quasi 10 anni, pare (dal punto di vista del gameplay) lo stesso gioco dell'epoca GC. Oltre all'inserimento di nuovi pikmin il Miya ha esaurito le idee? //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/paura.gif

 
Ci sono video in HD non off-screen?

 
Me lo consigliate il 2? Se sì, quanto? Io il primo non lo voglio per il fattore tempo e non so come sia il gioco //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif
Prendilo prima che puoi, migliora il primo sotto tutti gli a petti (gameplay, sonoro, grafica) e toglie i difetti del primo (avere i giorni contati per terminare il gioco) e non ti perdi molto non giocando il primo

 
Che non è assolutamente un titolo adatto a lanciare una console lo si evince da questo thread: 10 pagine in un anno...
Perché molti son nabbi e non capiscono quanto goddoso sia PikDio :patpat: //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif

Ad ogni modo per me vale quasi quanto un nuovo Metroid o Zelda (anche per questo non sono rimasto poi così deluso dalla conferenza).

 
Che non è assolutamente un titolo adatto a lanciare una console lo si evince da questo thread: 10 pagine in un anno...
Perché Pikmin è notoriamente conosciutissimo //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/250978_ahsisi.gif

Nintendo dedica a Mario il 50% del suo marketing, il 40% a titoli mainstream e il restante 10 % lo divide fra il resto. manda in onda un buon spot su Pikmin, fallo conoscere per i suoi aspetti particolari, vedrai che ti fa come un Kirby se non di più.

Se continuano sui loro passi però, non riuscirà mai a cambiare nulla nella loro base, nascondono loro stessi i loro giochi...

 
Prendilo prima che puoi, migliora il primo sotto tutti gli a petti (gameplay, sonoro, grafica) e toglie i difetti del primo (avere i giorni contati per terminare il gioco) e non ti perdi molto non giocando il primo
Ma atmosfera, meccaniche.. cosa rende questo gioco davvero esaltante?

 
Me lo consigliate il 2? Se sì, quanto? Io il primo non lo voglio per il fattore tempo e non so come sia il gioco //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif
Le meccaniche nel primo non sono molte (e nemmeno nel seguito, che però le amplia e migliora) e il limite di tempo dei 30 giorni è fattibilissimo anche partendo da zero (come ho fatto io quest'inverno //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif)

Io ti consiglio comunque di partire prima dal primo Pikmin, anche perchè è molto più corto rispetto al seguito e così vedi subito se fa per te o meno

 
Le meccaniche nel primo non sono molte (e nemmeno nel seguito, che però le amplia e migliora) e il limite di tempo dei 30 giorni è fattibilissimo anche partendo da zero (come ho fatto io quest'inverno //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif)
Io ti consiglio comunque di partire prima dal primo Pikmin, anche perchè è molto più corto rispetto al seguito e così vedi subito se fa per te o meno
Ok, li recupero //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/laugh.png

 
A portion of an IGN interview with Shigeru Miyamoto...

IGN: We've known that Pikmin 3 has been in development for several years, first starting on Wii, and so I was curious. When Pikmin 3 was on Wii, what was the original concept, before it moved to Wii U?
Shigeru Miyamoto: Fundamentally I would say that the game didn't change all that much. Rather, we saw the CPU power and HD resolution offered by the Wii U and simply thought that was the best platform possible for that game, allowing you to see the whole map at one time and things like that. Going back a little bit, I would have to say that we really debated what kind of game we should make Pikmin 3.

Having played them, you must know that Pikmin and Pikmin 2 themselves are very different games from each other. We had a bit of a discussion internally about which direction we should go for Pikmin 3. And at the same time we were also trying out different experiments on the DS and the 3DS and the Wii to see which platform the game would work best on. We had decided on Wii when the possibility of putting it on the Wii U became available, as we began to see what that framework was going to look like. At that time we definitely decided, okay, this is going to be much better on Wii U. Nothing huge changed in terms of the fundamental concept.

IGN: One of the things I think Pikmin 2 really drove home was the element of cooperative gameplay, and just multiplayer in general, allowing more than one player to play together. Can people expect the same from Pikmin 3? Perhaps even online Pikmin?

Miyamoto: Everyone asks that question! [laughter]

So in the case of Mario Kart, we did have online multiplayer, and that's something that... You have to be very careful that you don't drop frames as you're trying to sync up with other players over what could be a very great physical distance, over the internet. But in the situation of Pikmin, for example, since you would have lots of individual, small creatures, the Pikmin, whose every movement and location is going to be really important in the game, it would be very difficult to sync up over an internet connection.


Full interview here
 
Forse non ho capito, quale dovrebbe essere il problema dell'online in Pikmin? La lag perchè bisognerebbe gestire duemila minuscoli pupazzetti monocromatici?

Really difficult //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sisi.gif

 
Devo ancora giocarli, prenderò gli NPC. Li ho comunque visti giocare e da un lato mi ispirano (mezzi RTS, genere con cui sono nato come giocatore) dall'altro ci sono scelte molto fastidiose, tipo il tempo. La cosa che mi colpisce di questo pikmin 3...è che nonostante siano passati quasi 10 anni, pare (dal punto di vista del gameplay) lo stesso gioco dell'epoca GC. Oltre all'inserimento di nuovi pikmin il Miya ha esaurito le idee? //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/paura.gif
Oddio, abbiamo visto troppo poco per farci certe domande.

 
personalmente preferisco piccoli miglioramenti di gioco e piccole aggiunte (tipo i rock Pikmin) a nuove idee troppo marcate che spesso rischiano di snaturare troppo il gioco //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sisi.gif

comunque non mi preoccuperei delle idee del Miya, quelle non saranno mai totalmente libere e ispirate finchè uno si occupa di un sequel..

deve solo mettersi a lavorare ad una nuova Ip e ne spunteranno //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sisi.gif

 
Quanto hanno venduto pikmin 1&2 sia su GC che su wii (NPC)? Giusto per farmi un'idea di quanti possibili acquirenti di pikmin 3 potrebbero esserci

 
No online multiplayer in Pikmin 3

Speaking to IGN, Miyamoto said Nintendo learned a lesson while developing recent Mario Kart games, which seems to have made it a little shy of online multiplayer.

“You have to be very careful that you don’t drop frames as you’re trying to sync up with other players over what could be a very great physical distance, over the internet,” he said.

“But in the situation of Pikmin, for example, since you would have lots of individual, small creatures, the Pikmin, whose every movement and location is going to be really important in the game, it would be very difficult to sync up over an internet connection.

“So I think what we’ve decided to do is focus on the single-player and local multiplayer aspects, which are really fun. But unfortunately, no online multiplayer for Pikmin 3. But the co-op local multiplayer is really fun.”

In the same interview, Miyamoto revealed Nintendo had prototyped other Pikmin games before settling on a Wii U sequel.

“We had a bit of a discussion internally about which direction we should go for Pikmin 3. And at the same time we were also trying out different experiments on the DS and the 3DS and the Wii to see which platform the game would work best on,” he said.

“We had decided on Wii when the possibility of putting it on the Wii U became available, as we began to see what that framework was going to look like. At that time we definitely decided, okay, this is going to be much better on Wii U. Nothing huge changed in terms of the fundamental concept.”

Fonte: VGA247

 
No online multiplayer in Pikmin 3
Speaking to IGN, Miyamoto said Nintendo learned a lesson while developing recent Mario Kart games, which seems to have made it a little shy of online multiplayer.

“You have to be very careful that you don’t drop frames as you’re trying to sync up with other players over what could be a very great physical distance, over the internet,” he said.

“But in the situation of Pikmin, for example, since you would have lots of individual, small creatures, the Pikmin, whose every movement and location is going to be really important in the game, it would be very difficult to sync up over an internet connection.

“So I think what we’ve decided to do is focus on the single-player and local multiplayer aspects, which are really fun. But unfortunately, no online multiplayer for Pikmin 3. But the co-op local multiplayer is really fun.”

In the same interview, Miyamoto revealed Nintendo had prototyped other Pikmin games before settling on a Wii U sequel.

“We had a bit of a discussion internally about which direction we should go for Pikmin 3. And at the same time we were also trying out different experiments on the DS and the 3DS and the Wii to see which platform the game would work best on,” he said.

“We had decided on Wii when the possibility of putting it on the Wii U became available, as we began to see what that framework was going to look like. At that time we definitely decided, okay, this is going to be much better on Wii U. Nothing huge changed in terms of the fundamental concept.”

Fonte: VGA247
cominciamo bene:tristenev:

 
No online multiplayer in Pikmin 3
Speaking to IGN, Miyamoto said Nintendo learned a lesson while developing recent Mario Kart games, which seems to have made it a little shy of online multiplayer.

“You have to be very careful that you don’t drop frames as you’re trying to sync up with other players over what could be a very great physical distance, over the internet,” he said.

“But in the situation of Pikmin, for example, since you would have lots of individual, small creatures, the Pikmin, whose every movement and location is going to be really important in the game, it would be very difficult to sync up over an internet connection.

“So I think what we’ve decided to do is focus on the single-player and local multiplayer aspects, which are really fun. But unfortunately, no online multiplayer for Pikmin 3. But the co-op local multiplayer is really fun.”

In the same interview, Miyamoto revealed Nintendo had prototyped other Pikmin games before settling on a Wii U sequel.

“We had a bit of a discussion internally about which direction we should go for Pikmin 3. And at the same time we were also trying out different experiments on the DS and the 3DS and the Wii to see which platform the game would work best on,” he said.

“We had decided on Wii when the possibility of putting it on the Wii U became available, as we began to see what that framework was going to look like. At that time we definitely decided, okay, this is going to be much better on Wii U. Nothing huge changed in terms of the fundamental concept.”

Fonte: VGA247
Gente non prendetevela a male... Pikmin non è mai stato un titolo da giocare online, è sempre stato un titolo da assaporare nella calma del proprio salotto (almeno io la vedo cosi) //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sisi.gif

 
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