Ufficiale Playstation VR2 | Prezzo: 599€ | Disponibile

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Non male i cambiamenti! Spero abbiano rimosso quell'effetto sgradevole di cui parlava loreska l'anno scorso.

 
We only played the one demo - London Studio's Heist - and it allowed us to sample what is going to be a crucial element of the Morpheus SDK. The demo itself is visually rich, apparently running at 60fps, but the PS4 uses a form of frame-rate upscaling that Sony calls reprojection in order to give the illusion of a higher frame-rate. The idea is that midway between rendering each native image, the PS4 interpolates an intermediate frame based on revised motion data fed to the console from the HMD. Right now we'd say that the jury's out on the technology - it didn't exactly feel as though it was running at a significantly higher frame-rate and indeed, at some points it felt that the 60fps target wasn't adhered to. However, even if we're not quite dealing with super-slick perfection, the quality of the immersion is absolutely remarkable. This is VR that not only works but leaves a lasting impression. An hour on from the hands-on session and I'm still excited about it.

The demo is short and sweet but does enough to demonstrate that PlayStation 4 has the power to create a visually detailed experience while maintaining a coherent stereoscopic image at a sufficiently high frame-rate. It feels as if it has the quality to work as a full game, though beyond the confines of the demo you do have to wonder whether it would work as anything other than an on-rails experience.
It also serves to remind us that while Sony has - quite rightly - aimed for high frame-rates and fast response, we are still dealing with a 1080p image, which remains just as soft as it did on the prototype. The right trades have been made though. The lack of clarity doesn't detract from the quality of the overall experience, and obvious image quality artefacts - like edge-aliasing for example - are relatively slight. We spotted some minor jaggies on the shoulders of our captor, but that was it.

Secondly, the Heist demo emphasises the importance of PlayStation Move as an intuitive way to interact with the game world. While we didn't have access to the other three demos Sony has brought to GDC (we'll be looking at those later in the week), our prior experience of Morpheus demos using a standard Dual Shock 4 pad just isn't in the same league. What's really impressive about the London Heist demo is that interaction with the game world is intuitive - and obvious. There are no visual cues about where to find the gun, or how to load it - doing so is simply second nature. In the process, it feels fresh and exciting.

What we have here is a carefully crafted experience with full console-level production values, working in combination with highly impressive hardware. Sony has brought three more demos to GDC that we'll be sampling later in the week - including a full 120fps experience
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Occhio che i London riesumano The Getaway //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif

 
oggi è uscita la notizia dove un insider ha detto che Sony avrebbe iniziato la produzione di uno storico franchise PlayStation 2, che sia veramente the getaway 3 annunciato ma mai venuto alla luce che è diventato the getaway per ps4???alcuni dicono che puo essere Syphon Filter, ma il gioco ha avuto il suo maggior successo sulla prima playstation e quindi stando alla dichiarazione penso non sia lui.

 
oggi è uscita la notizia dove un insider ha detto che Sony avrebbe iniziato la produzione di uno storico franchise PlayStation 2, che sia veramente the getaway 3 annunciato ma mai venuto alla luce che è diventato the getaway per ps4???alcuni dicono che puo essere Syphon Filter, ma il gioco ha avuto il suo maggior successo sulla prima playstation e quindi stando alla dichiarazione penso non sia lui.
Non è un insider Sony, è Tidux.

Quindi è una cazzata.

 
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The getaway 3 mi piacerebbe. Nonostante i difetti mi è sempre piaciuto come gioco.

SF mi sembra improbabile viste le sue (ottime) apparizioni su psp (e in seguito ps2).

 
L'industry insider Tidux ha riportato una nuova indiscrezione riguardante il mondo PlayStation 4. Stando al suo profilo Twitter, questo mese è iniziata la produzione di una nuova esclusiva per la console di ultima generazione di casa Sony: questo prodotto sarebbe legato all'era PlayStation 2, dal momento che questo gioco è stato un “GRANDE” titolo ai suoi tempi.Naturalmente per il momento non c'è nessuna conferma ufficiale in merito e occorre prendere questa notizia con la dovuta cautela.
http://www.spaziogames.it/notizie_videogiochi/console_playstation_ps4/213383/rumor-un-ip-per-playstation-2-in-arrivo-in-esclusiva-per-playstation-4.aspx

 
La fonte è quella che è, però un nuovo The Getaway mi farebbe piacere.

Non amo i giochi a sfondo criminale, però questa serie mi ha appassionato molto, soprattutto il 2, nonostante i pessimi controlli.

 
oggi è uscita la notizia dove un insider ha detto che Sony avrebbe iniziato la produzione di uno storico franchise PlayStation 2, che sia veramente the getaway 3 annunciato ma mai venuto alla luce che è diventato the getaway per ps4???alcuni dicono che puo essere Syphon Filter, ma il gioco ha avuto il suo maggior successo sulla prima playstation e quindi stando alla dichiarazione penso non sia lui.
Gabriel Logan, la cameretta è come l'hai lasciata tu, non abbiamo toccato niente e ti stiamo aspettando.

Torna, piccolo Gabe!

 
Io giocai solo a The Getaway Black Monday e mi era piaciuto non poco. Mi farebbe molto piacere se ripescassero questo brand. Che poi se non sbaglio il terzo era in sviluppo per PS3 ma poi fu cancellato...c'erano anche delle immagini.

 
Io giocai solo a The Getaway Black Monday e mi era piaciuto non poco. Mi farebbe molto piacere se ripescassero questo brand. Che poi se non sbaglio il terzo era in sviluppo per PS3 ma poi fu cancellato...c'erano anche delle immagini.
C'erano pure dei bei video e una demo che girava...

 
Sant'iddio, avete rotto il ***** con sto tidux, basta postare le cazzate che dice! In che minchia di lingua si deve dire che scrive vaccate, visto che l'italiano non è di gradimento dei più? E uppiamo thread a *****, vai così.

 
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New Loading Human Video Reveals PlayStation 4 and Project Morpheus Development


 
Fated: The Silent Oath | 9.99€ | Disponibile |

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Today sees the announcement of a brand new project from Frima Studios. Fated is a virtual reality (VR) videogame coming to PlayStation 4 and PC, compatible with Project Morpheus and Oculus Rift respectively, and is set to make it’s press debut at the Game Developer’s Conference (GDC), San Francisco, next week.

 


Fated is a first-person action-adventure VR videogame that combines storytelling with emotional driven action sequences, according to Frima Studios. Little else is known about the project currently, however the studio has offered a titbit of the story on the official blog for the videogame:


 


“Set in the mythical age of Vikings, Fated tells a tale of courage and sacrifice where an everyday father and husband must do the impossible to protect his family from the destruction of their world at the hands of giants of old,” reads the post on Fated‘s development blog.


 


Fated will act as Frima Studios’ debut VR title following a successful string of digital titles available for iOS, PlayStation, Nintendo and web based platforms, as well as the recently released Chariot, which was offered to Xbox LIVE Gold subscribers as a free download on Xbox One earlier this year.


 


As Fated has just been announced today it’s unlikely that we’ll receive word on a release date any time soon. However, Frima Studios has confirmed that the videogame will be delivered episodically. VRFocus will keep you updated with all the latest details on Fated and other forthcoming VR titles from Frima Studios.


fated_art1.jpg


http://vrfocus.com/archives/12082/frima-studios-reveal-debut-vr-videogame-fated/

 
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Sony apre un nuovo studio first party: North West Studio | Si concentrerà nel creare giochi per VR |

Sony Opens New First Party Studio Working on PS4 Exclusive Games for Project Morpheus

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With Project Morpheus looming just over the horizon, Sony appears to have strengthened its Worldwide Studios team with the opening of a new studio based in the English North West.
The studio, revealed by several career opportunities published by Sony Computer Entertainment Europe, will work exclusively on original games for Project Morpheus.
http://www.dualshockers.com/2015/05/15/sony-opens-new-first-party-studio-working-on-ps4-exclusive-games-for-project-morpheus/

 
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speriamo riescano a tirar fuori qualcosa di interessante e innovativo.

ma lo studio è senza nome ??

Fender Style....so good

 
ottimo,quindi novità all E3 per morpheus credo //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/250978_ahsisi.gif

 
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