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Ma fonte di Atomic Heart VR? Tacitus Kilgore
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Ma fonte di Atomic Heart VR? Tacitus Kilgore
C'è il logo nel trailerMa fonte di Atomic Heart VR? Tacitus Kilgore
Infatti stavo cercando info perché mi sembrava avessero abbandonato l'idea della VRPurtroppo il video caricato da questo youtuber due giorni fa è vecchissimo perché nell'ultimo trailer ufficiale non c'è più conferma della VR ne sulla pagina di Steam.
Scusate errore mio, non avendo mai visto il reaveal di questo gioco immaginavo una novità invece è un trailer stravecchio...
Per ora l'ultima dichiarazione sulla VR è questa per IGN due giorni fa. Non ci sono conferme ne smentite se cancellato il supporto VR.
Mundfish: Lo sviluppo del progetto è cominciato all'inizio del 2017. All'epoca, volevamo testare il mercato VR, e abbiamo iniziato con un piccolo progetto che abbiamo pubblicato poco più tardi.
Man mano che lo studio è cresciuto, lo stesso è successo alle nostre ambizioni, che sono aumentate a dismisura.
Un anno più tardi ci siamo resi conto di aver riunito un team estremamente talentuoso caratterizzato da un'unica idea: creare un grande, fantastico gioco story-driven.
Tutto tace su quel fronteHan rilasciato qualche informazione sulla retrocompatibilità con i giochi PSVR1 oppure per giocarsi ad esempio RE7 in VR servirà per forza il primo VR?
Il nuovo visore è compatibile con i Move? (potrebbe essere un indizio sul fatto che sia o meno retrocompatibile)
Soprattutto i controller, molto piu ergonomici ed eleganti rispetto ai move ps3.Esteticamente è tanta roba
Hanno mantenuto il design del primo, ma alleggerendolo di molto e togliendo tutte le robe superflue. Personalmente sono contentissimo, il PSVR era uno dei visori più comodi da indossare, seppur abbastanza ingombrante, quindi questo va proprio nella direzione che auspicavoÈ molto più snello il casco.
Our goal is to create a headset that will not only become an attractive part of your living room decor, but will also keep you immersed in your game world, to the point where you almost forget you are using a headset or controller. That’s why we paid very close attention to the ergonomics of the headset and conducted extensive testing to ensure a comfortable feel for a variety of head sizes. We already had a lot of positive feedback on the ergonomics of the first PS VR headset by carefully balancing the headset weight and having a simple headband that can be adjustable, so we kept the same concept for the PS VR2 headset. Other features such as the headset’s adjustable scope that places the scope area closer or further away from the face and placement of the stereo headphone jack also remain the same, so players will be familiar with it.
For the PS VR2 headset, we took comfort a few steps further by adding new features such as a lens adjustment dial, so users have an additional option to match the lens distance between their eyes to optimize their view. We also created a slimmer design with a slight weight reduction – even with the new added features such as the new built-in motor for the headset feedback. It was quite a challenge to create a slimmer design with new features added to improve upon our first headset, but our design and engineering teams proved this could be possible when we saw the final design!
Additionally, we’ve integrated a new vent design for the PS VR2 headset that we think users will enjoy. Yujin Morisawa, Senior Art Director at SIE led the headset design of PS VR2 and explains why this is his absolute favorite part of the design:
Pure la presa d'aria“When I started to work on the design for the PlayStation VR2 headset, one of the areas I wanted to focus on first was the idea of creating a vent in the headset to let air out, similar to the vents on the PS5 console that allows airflow. Our engineers came up with this idea as a good way to allow ventilation and avoid having the lens fog up while players are immersed in their VR games. I worked on many design concepts to achieve this, and in the final design, you can see there is a little space in between the top and front surface of the scope that contains the integrated ventilation. I am really proud of how this turned out and the positive feedback I have gotten so far. I hope our PlayStation fans will also agree, and I can’t wait for them to try it out.”
Anche qui ci sono i simbolini PS a coprire le scocche, come il Dualsense e le cover ps5Another treat we wanted to share – similar to the thousands of tiny PlayStation symbols we added to the design of the PS5 console and DualSense controller, we also included tiny PlayStation symbols to the front and back bands of the PS VR2 headset to add a comfortable feel for players to enjoy.