PS5 Returnal

  • Autore discussione Autore discussione Hell
  • Data d'inizio Data d'inizio
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Comunque il gioco dal punto di vista giocoso sembra veramente consistente e consideriamo pure che è stato mostrato col contagocce, mi aspetto veramente situazioni concitate e tremila modi di ammazzare i mostri/demoni con tantissime tipologie di armi e potenziamenti.

Questo è praticamente uno dei primi rogue-like non indie, o almeno con un bel budget alle spalle, la curiosità di capire cosa possa essere stata sfruttata la meccanica legata alla ripetitività dei rogue-like è veramente tanta. Inoltre il gameplay è veramente frenetico, così pare quantomeno, pad alla mano sarà fuori di testa.

Mi garba tanto tanto.
 
I mostri sono stupendi. Molto alien/deathstranding
Concordo, ma lo avevano detto che si ispira molto all'horror lovecraftiano, quindi noto anche io la somiglianza con le Bt di Kojima.

Il design dei mostri comunque è superbo, lo compro solo per quello.
 
Le anteprime sono tutte molto positive :sisi:


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Il preorder su Amazzone sta ancora a 60? Perché quasi quasi...
 
Si conferma uno dei giochi più interessanti dell'anno, per vari motivi probabilmente non farà "il botto" a livello di vendite ma mi auguro che almeno le recensioni lo sappiano valorizzare al di là dei numeretti di rito.
 
Molto bello, è un misto di vari generi. La bellissima parte finale nella casa mi ha fatto riflettere, magari in un secondo momento il gameplay subirà una trasformazione.
 
Molto bello, è un misto di vari generi. La bellissima parte finale nella casa mi ha fatto riflettere, magari in un secondo momento il gameplay subirà una trasformazione.
Magari è un tps fuori dalla casa ma ci sono ambienti chiusi dove si trasforma in un gioco in prima persona e viste le ridotte dimensioni non può essere sparacchino lì dentro.:hmm:
 
Magari è un tps fuori dalla casa ma ci sono ambienti chiusi dove si trasforma in un gioco in prima persona e viste le ridotte dimensioni non può essere sparacchino lì dentro.:hmm:
Io volo alto, mi aspetto invece una casa infestata con sessioni di gioco spaventose :asd:
 
Visto il video, sembra interessante, profondo nella narrazione, il gameplay è da capire quanto sia profondo e confusionario... comunque da tenere d'occhio.. sarebbe bella una demo..
 

Just to elaborate a bit more on that. In practice, instead of our traditional sides scrolling or top down camera, we have what I'd describe as a third person, bullet hell arcade adventure. And that's enriched with some roguelike elements for variation and replayability. And this time around - since all that clearly wasn't ambitious enough! - we're also diving deep into telling a dark and compelling story as well. So this whole package that I just described is absolutely new to us as a studio, but we feel it's also a fairly unique combination in the third person action game space. It's been a dream project for us in many ways.

We've had a lot of different influences for Returnal, but in some way our biggest source of inspiration has been our own games, of course, trying to bring that explosive bullet hell layer to a slightly more modernised package in a way. And traditionally, these gameplay elements, they do tend to live in 2D space, where you have better spatial awareness, you can see the bullets coming from all directions. We just committed to taking that to a third person space, and we've been just balancing and tweaking that accordingly along the way.

It is a game that is going to put your spatial awareness to the test. We have meticulously crafted a lot of the bullet patterns, a lot of the pacing when it comes to enemies, how they attack you and what kind of synergies they provide as they're combined, and also play a lot with the verticality in the game as well. You do have more escape routes, you do have more traversal options compared to our previous games. That allows you a lot more freedom in how you want to engage with this bullet hell gameplay we're providing. The result is challenging, but it's also incredibly satisfying to be weaving through those bullets in this 3D space.

Mikael Haveri: In addition, I must say that we're adding senses to the plethora - the 3D audio and the haptics, the adaptive triggers, those let you get into the zone even better than before.

Dualsense
It's so good I'll give you a little pointer - so for example, we have aim down sights with the L2 button, and then you push it all the way down and each weapon can have one of many alternate fire modes, that's the full trigger press. And it's balanced in a way that it feels natural. We try to have things that are more subtle than than too much in your face. Basically the controller is talking to you. For example if your alt fire isn't reloaded yet, you'll feel that it's not available. You don't have to see any of the visual cues. The controller is speaking through your hands. It's quite a good Housemarque experience extension, in my opinion.

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Returnal_Preview_1.jpg


Returnal_Preview_3.jpg
 
Le creature sono pazzesche, questi ultimi screen sono uno più bello dell'altro.
 
Devo ancora capire se è un roguelite o roguelike, propendo più per la prima.
 
Devo ancora capire se è un roguelite o roguelike, propendo più per la prima.
Lite.
Mantieni qualche elemento di progressione :sisi:
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Sui segmenti nella casa
And when you look at those segments in the house, that is just another way that we're trying to tell Selene's story. The camera shifts from third person to first person, which is a more intimate way to explore that mysterious past, and it starts blending a little bit more into the psychological themes there. Is she actually experiencing this? Or is the planet just toying with her sanity? We tried to blur the line a little bit there. We feel it's a fairly unconventional way to break away from the explosive arcade action, but it's proven to be a very effective way to connect with the character and tell an engaging story.
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:ooo:
 
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