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Shadow Warrior DX11 update hitting Steam next week + Mac/Linux versions announced
Grasshoppers!
We are happy to announce that the wait is soon to be over.
The 64-bit update for Shadow Warrior will hit Steam next week!
The new version of the game uses either a 32-bit or a 64-bit executable and DirectX11 for Windows Vista or later. This update should give the game a significant performance boost.
The previous version of Shadow Warrior, using DirectX9 will still work on Windows XP 32-bit systems - so don't be afraid that it stops running.
We have also included an additional bossfight with Zilla (be sure to check it out!) as well as some minor bugfixes.
We will inform you when the patch goes live.
Oh, one more thing - Shadow Warrior will be also available for Mac (OS X 10.9) and Linux.
Have a great weekend!
Finalmente l'update per le Dx11! Nuova boss fight inoltre :oHey Grasshoppers.
I'm happy to announce that the next week's patch will also include a Mac and Linux version of Shadow Warrior!
Here are the requirements for both systems:
Mac
Minimum Requirements:
OS Version: OS X 10.9
CPU: 2.4GHz Dual core processor or higher.
GPU: HD Graphics 3000, GeForce 8600/8800/9600/120/130/Quadro FX 5600, Radeon HD 2400 or higher with 512mb of dedicated memory.
RAM: 2GB
Recommended Requirements:
OS Version: OS X 10.9
CPU: Intel Core 2 Quad 8200/AMD Phenom X4 9950 or higher.
GPU: Radeon HD 5670/5750/5770/6630/6750/6770/6970, GeForce 640/650/660/675/680/750/755/775/780, HD Graphics 5000/Iris or higher with 1.5gb+ of dedicated memory.
RAM: 4GB
Linux
Minimum Requirements:
CPU: 2.4GHz Dual core processor or higher.
GPU: OpenGL 3.2+ supported cards at a minimum, with 512mb of dedicated memory
RAM: 2GB
Recommended Requirements:
CPU: Intel Core 2 Quad 8200/AMD Phenom X4 9950 or higher.
GPU: OpenGL 3.2+ supported card at a minimum, OpenGL 4.x+ cards recommended, with 1.5gb+ of dedicated memory
RAM: 4GB
Ed immagino non ce la faranno pagare 20€ :pffs:Finalmente l'update per le Dx11! Nuova boss fight inoltre :o
Per chi ha già tutti i dlc direi di no. Ops ma il gioco non ha dlc :.bip:.Ed immagino non ce la faranno pagare 20€ :pffs:
l'hype è alle stelle //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/Predicatore.gifFinalmente l'update per le Dx11! Nuova boss fight inoltre :o
La patch DX11 64 bit servirà proprio per questo: alleggerire il gioco. Con la GTX 970 non ho problemi a mantenere i 60 FPS fissi in tutte le zone, però ho notato anche io che l'utilizzo GPU aumenta in modo esponenziale in alcune ambientazioni, specialmente quelle con tanti riflessi ("specchi" è infatti l'opzione grafica più pesante).Ottimo il supporto dx11, anche se lo tengo a 60 fps fissi in alcune zone di certe missioni lagga abbestia //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif
i drop li ho notati, solo quando c'è una moltitudione di nemici, e si usano le mosse speciali della spada, unite alle esplosioni, tendono a droppare glu fps //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/tristenev.pngLa patch DX11 64 bit servirà proprio per questo: alleggerire il gioco. Con la GTX 970 non ho problemi a mantenere i 60 FPS fissi in tutte le zone, però ho notato anche io che l'utilizzo GPU aumenta in modo esponenziale in alcune ambientazioni, specialmente quelle con tanti riflessi ("specchi" è infatti l'opzione grafica più pesante).
Rispetto al FXAA (peggior AA di sempre) pure il FSAA sembrava ***. L'SSAO non è migliorato, ma quasi sparito: non vedi più l'effetto "alone" perchè l' SSAO è talmente leggero che spesso viene da chiedersi se è attivato o meno... preferisco avere l'alone invece di giocare praticamente senza ombreggiature.L'altra opzione di aa era l'FSAA che faceva cagare, l'SSAO è stato migliorato oltretutto...l'effetto alone è stato mitigato all'inverosimile, in Dx9 a tratti era inguardabile [Far Cry3 style]
Ah beh, un dev dovrebbe dire "si, abbiamo quasi fatto sparire il SSAO"? //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gifFoliage. We did replace foliage (grass, junk etc.) placement algorithm, so it distributed a bit differently now. Just as previously, foliage is placed randomly, so in some places it can be a bit less or more dense in DX11 version. We didn’t decrease the draw distance nor average foliage density.
Lighting. All lighting changes were made by our graphic artists, who decided to improve looks of this game by tweaking lighting and post processing.
Shadows. Shadow filtering algorithm was improved, so now shadows have less jaggies and look better. It’s mostly visible when you compare tree shadows from the beginning of the game.
SSAO. SSAO was totally rewritten. DX9 version had a lot of awful SSAO artifacts (especially in motion), which now are gone. Additionally it was tweaked to be softer and more realistic.
Performance. Performance is much better, because we got a bunch of new engine programmers who have totally rewritten the entire engine. It took us more than a year, to do that. Because of the sheer magnitude of changes we have introduced there will be inevitably some differences between versions, but we didn’t cut anything, we just worked really hard for a long time just to squeeze every cycle we could.
Per quello basta giocare un pò con gamma e luminosità, oppure utilizzare SweetFX. Semplicemente preferisco avere un AA migliore del FXAA e un SSAO che funzioni e dia "volume" alla scena 3D.Non è che much darker = better, il discorso è molto semplice . Che poi te lo preferisca è un altro paio di maniche
Ma che discorsi sono? //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif Il fatto che esistano soluzioni e/o alternative non rende meno "grave" o pesante un downgrade grafico. Bene le ombre, niente da ridire sull'aver voluto modificare l'illuminazione (ne migliorata ne peggiorata, nessun problema), ma antialiasing e SSAO sono stati castrati e ora la versione PC risulta similissima a quella PS4. Inoltre il downsampling di certo non migliora il SSAO.Ho editato, se hai bisogno di aa downsampla, as always. Tolto l'SSAA non c'è nient'altro capace di ripulire dall'aliasing un titolo