PS4/PS5 Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin

  • Autore discussione Autore discussione zaza50
  • Data d'inizio Data d'inizio
Pubblicità
Capisco. Non mi piacerà mai come cosa quelle di star lì a rifare le stesse zone a ripetizione ma pazienza :asd:
Se ti piglia il BS ci sta. Io oggi ho provato una volta e sono arrivato al secondo boss di fila e mi ha inchiappettato per un non nulla, volevo provare l'online con qualcuno di voi ma nessuno mi ha cagato :rickds:
 
Capisco. Non mi piacerà mai come cosa quelle di star lì a rifare le stesse zone a ripetizione ma pazienza :asd:
Fai conto che le missioni secondarie non ti fanno rifare la stessa identica zona, ma modificano il percorso in genere e a volte aprono aree nuove o ti mettono solo in un arena.
 
Jin Fujiwara - ha affermato: "C'era parecchio mistero attorno al gioco e non potevamo svelare troppo, ma in termini di trama generale già svelata, se qualcuno va al Tempio di Chaos in cerca di Chaos, per sconfiggere Chaos e incontra un boss che afferma di essere colui che diventerà Chaos, inevitabilmente quando spieghi la trama la parola "Chaos" salterà fuori spesso. Non avevo proprio pensato che avrebbe causato una reazione così forte: è stato un po' inaspettato. Ovviamente non è qualcosa che ci faccia particolarmente piacere. Ma ripensandoci ora, potrebbe aver avuto un impatto leggermente positivo se ha fatto sì che le persone si interessassero del gioco. Dal nostro punto di vista, è meglio così piuttosto che essere ignorati".

:eucube::eucube::eucube:
 
Si peccato che ripeta cento volte Chaos anche nella seconda area della demo, se non vogliono i meme che non mettessero meme nel gioco come la scena dopo il primo boss :asd:
 
Arrivo tardi al party, ma ho appena provato il trial.

Sembra abbiano semplificato alcuni tutorial (a livello di quantità di testi intendo) e cambiato un po' l'enemy placement (nello shrine, almeno).
L'IA dei tuoi alleati sembra migliorata molto, pure troppo, infatti a volte sono davvero potenti (preciso: ho giocato a difficoltà Action).

Il gioco in sè mi ha divertito -come avvenne nella prima demo. Trovo solo un po' macchinoso il concetto di affinità anche se non è difficile da capire per carità, così come il doppio tipo di parata (quella normale e quella elementale), al quale però si tratta giusto di farci l'abitudine (mad because bad). Onestamente trovo invece fuori luogo la gimmick da loot game, presa pari-pari da Nioh: per me rallenta completamente il gioco e fare un inventario ogni 5 minuti non è esattamente la mia idea di divertimento.

Il combattimento in sé è invece, al costo di essere ripetitivo, Nioh Souls, per l'appunto, ma l'assenza della stamina cambia quasi completamente le regole, tanto che quasi non mi viene da definirlo un soulslike (non è una cosa necessariamente negativa), tanto che pure la schivata sembra "poco" incoraggiata se non come ultima spiaggia, dando più enfasi ai due tipi di parate. Per l'approccio non melee, mi sarebbe invece piaciuto un modo più semplice per castare / scegliere la magia da castare ma credo che qui sia solo una questione di abitudine. Nel mio caso queste piccole confusioni sono dovute al detto "se sento gli zoccoli, penso ad un cavallo", che mi spinge ostinatamente a giocare questo gioco come un Souls quando un Souls non è, ma ha un diverso set di regole e meccaniche, e la cosa mi intriga in positivo.

Una cosa però oggettiva è che a livello tecnico il gioco è ancora un po' indietro.
Il framerate è veramente instabile e oserei dire che a 60fps ci arriva pure raramente.
Oltre che ai cali, il gioco ha dei veri e propri mini-freeze per -immagino- caricare asset e nemici mentre esplori.

Esteticamente pure non mi fa impazzire: tanto aliasing, tutto sembra poco definito (anche se forse mi è sembrato di vedere nei miglioramenti nello shrine, ma poca roba), non esattamente una roba next-gen.
I tempi di caricamento, almeno, sono decenti.

Detto questo, l'acquisto è ancora sicuro al 100%.
Il potenziale per un gioco parecchio divertente ci sta tutto.
 
Arrivo tardi al party, ma ho appena provato il trial.

Sembra abbiano semplificato alcuni tutorial (a livello di quantità di testi intendo) e cambiato un po' l'enemy placement (nello shrine, almeno).
L'IA dei tuoi alleati sembra migliorata molto, pure troppo, infatti a volte sono davvero potenti (preciso: ho giocato a difficoltà Action).

Il gioco in sè mi ha divertito -come avvenne nella prima demo. Trovo solo un po' macchinoso il concetto di affinità anche se non è difficile da capire per carità, così come il doppio tipo di parata (quella normale e quella elementale), al quale però si tratta giusto di farci l'abitudine (mad because bad). Onestamente trovo invece fuori luogo la gimmick da loot game, presa pari-pari da Nioh: per me rallenta completamente il gioco e fare un inventario ogni 5 minuti non è esattamente la mia idea di divertimento.

Il combattimento in sé è invece, al costo di essere ripetitivo, Nioh Souls, per l'appunto, ma l'assenza della stamina cambia quasi completamente le regole, tanto che quasi non mi viene da definirlo un soulslike (non è una cosa necessariamente negativa), tanto che pure la schivata sembra "poco" incoraggiata se non come ultima spiaggia, dando più enfasi ai due tipi di parate. Per l'approccio non melee, mi sarebbe invece piaciuto un modo più semplice per castare / scegliere la magia da castare ma credo che qui sia solo una questione di abitudine. Nel mio caso queste piccole confusioni sono dovute al detto "se sento gli zoccoli, penso ad un cavallo", che mi spinge ostinatamente a giocare questo gioco come un Souls quando un Souls non è, ma ha un diverso set di regole e meccaniche, e la cosa mi intriga in positivo.

Una cosa però oggettiva è che a livello tecnico il gioco è ancora un po' indietro.
Il framerate è veramente instabile e oserei dire che a 60fps ci arriva pure raramente.
Oltre che ai cali, il gioco ha dei veri e propri mini-freeze per -immagino- caricare asset e nemici mentre esplori.

Esteticamente pure non mi fa impazzire: tanto aliasing, tutto sembra poco definito (anche se forse mi è sembrato di vedere nei miglioramenti nello shrine, ma poca roba), non esattamente una roba next-gen.
I tempi di caricamento, almeno, sono decenti.

Detto questo, l'acquisto è ancora sicuro al 100%.
Il potenziale per un gioco parecchio divertente ci sta tutto.
Il loot è come con Nioh (preso di pari passo da Diablo) ?
Ho smesso di leggere lì.
Non mi interessa.
Mi sono frantumato le palle di giochi in cui il 70% del tempo lo passi a destreggiarti nell'inventario perché vieni inondato di roba di continuo.

Basta proprio.
 
Il loot è come con Nioh (preso di pari passo da Diablo) ?
Ho smesso di leggere lì.
Non mi interessa.
Mi sono frantumato le palle di giochi in cui il 70% del tempo lo passi a destreggiarti nell'inventario perché vieni inondato di roba di continuo.

Basta proprio.
Ovviamente suggerisco sempre di provare prima il gioco, soprattutto ora che c'è la possibilità di farlo.

Ma sì, a bruciapelo dico che ucciso un boss m'è sembrato di vedere Nioh, ovvero un gross mob che droppa loot colorato completamente fuori luogo.

Cioè chiariamo, a me nemmeno dispiace troppo il loot game, è che non mi sembrava necessario qui.
 
Provata la demo, in una parola: terribile.

Graficamente sfigura su di una 4, figurarsi sulla 5. Passare per un attimo da Ghost a questo è stato traumatico ma non solo per la grafica. Lo stesso CS è inutilmente complesso, artificioso, pieno di info buttate lì di cui ne avremmo fatto a meno di tipo la metà.

Personaggi da Editor di Serie B e un level design davvero terribile chiudono il quadro di un progetto nato già morto.

Peccato.
 
Publisher Square Enix and developer Team Ninja have released new information and screenshots for Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin introducing new characters Neon and Princess Sarah, battle actions, difficulty settings, multiplayer, and locations.

■ What is Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin?

Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin


With the memory of their struggle buried deep in their hearts…
In this hardcore action RPG, Jack must hazard numerous gauntlets to bring the light of the crystals back to a kingdom conquered by darkness.
Fight your way through excruciating battles with a variety of means to pulverize your enemies. With multiple difficulty options and a wide selection of jobs and weapons available to customize your party, you can choose exactly how you want to play.
Will restoring the crystals’ light usher in peace or a new form of darkness?
…or perhaps something else entirely?
■ Characters
Jack (voiced by Mocean Melvin in English, Kenjiro Tsuda in Japanese)
“All I care about is seeing Chaos dead. I need to. It’s not a hope or a dream. It’s like a hunger. A thirst.”

Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin

Feels a strong sense of duty to defeat Chaos. With no hesitation to kill monsters that stand in his way, he pulverizes them with no mercy.
Ash (voiced by Mark Neely in English, Atsushi Miyauchi in Japanese)
“Better than good. Only Jack can fight like that.”

Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin

The rock of the team, supporting the members with his calm and collected nature. He recognizes Jack’s high combat abilities and puts his trust in him.
Jed (voiced by Alejandro Saab in English, Yusuke Suda in Japanese)
“It’s a mercy to forget. Those were your words, Jack.”

Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin

Has a kind and happy-go-lucky personality but is just as capable as Ash. Looks up to Jack and admires his powers.
Neon (voiced by Alejandra Reynoso in English, Kana Okazaki in Japanese)
“And I count four of us.”

Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin

Though the youngest, she has the same level of ability as her comrades to fight through severe battles. Insisting that Chaos doesn’t exist, there are times when she and Jack clash.

Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin

Princess Sarah (voiced by Cherami Leigh in English, Yume Miyamoto in Japanese)
“May the crystal’s blessing be with you always.”

Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin

The crown princess of Cornelia. An amicable figure who is popular among the citizens of Cornelia, she also interacts with them incognito, such as when playing her lute.

Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin

■ Event Scenes
A girl named Neon joins Jack’s party. Are these four the warriors of light who will save Cornelia as the prophecy foretold..?

Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin

Neon’s crystal resonates with the ones Jack and the team hold. However, the crystals they possess are of a black color.

Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin

Princess Sarah asks for Jack’s last name, to which he introduces himself as Jack Garland.

Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin

Almost like a thirst, they only think about defeating Chaos as they continue to slay one monster after another.
■ Battle Scenes
Experience the Final Fantasy Series’ Most Challenging and Strategic Battles
A story painted by layers of challenging action gameplay. Use various abilities to crush your enemies!

Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin


Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin

Each boss has its own unique movements. Identifying the enemy’s swift moves and effectively utilizing soul shield and various abilities will carry you through deadly battles.

Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin


Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin

Various weapons such as greatswords, daggers, and spears determine a character’s job when equipped. Acquire new abilities and jobs through a character enhancement system called the Job Tree.

Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin


Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin

Choose among a variety of jobs to select two which you can switch between during battle. Using magic spells is also another effective strategy.

Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin


Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin

Prepare for battle by acquiring and equipping more powerful gear. Collect various weapons from treasure chests or by defeating enemies.

Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin


Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin

■ General Control
Normal Attacks
Lock on to an enemy and deliver a normal attack. A Break gauge is displayed above the enemy, which will decrease as damage is inflicted.

Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin


Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin

Action Abilities
Lock on to an enemy and deliver a normal attack. A Break gauge is displayed above the enemy, which will decrease as damage is inflicted.

Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin


Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin

Soul Burst
Once the enemy’s Break gauge reaches zero, the enemy enters a “Break” state. Approach the enemy in the Break state and activate a soul burst to deliver a finishing blow. By defeating enemies using soul bursts, your maximum MP increases, and MP is restored.

Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin


Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin

Guard
Guard against your enemies’ attacks with your weapon.

Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin


Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin

Dodge
Use the dodge command while guarding to evade attacks.

Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin


Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin

Soul Shield
Consume Break to set up a soul shield. When you take an attack while your soul shield is up, your maximum MP increases, and MP is restored. Activating a normal attack right when taking an enemy attack delivers a deep-dive counter.

Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin


Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin

Lightbringer
When your max MP is two bars or more, consume two bars’ worth of MP and max MP to activate Lightbringer. Activating Lightbringer makes it easier to finish off enemies with a soul burst and also serves as an effective method to fight back when surrounded by enemies.

Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin


Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin

■ Game Systems
Difficulty Options
Players can choose a difficulty mode that matches their playstyle.
  • Hard – A difficulty for players who are skilled at action games, providing thrilling battles.
  • Action – A difficulty for players who are accustomed to action games, providing moderately challenging battles.
  • Story – A difficulty for players who don’t usually play action games, allowing them to enjoy battles and the story. Make it even easier to play by turning on Casual mode.

Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin


Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin

Multiplayer Mode
Play in a group with a maximum of three players through online multiplayer mode! Play through the main story and side missions with your friends. In this mode, equipment and other items will drop for each player to loot individually.

Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin


Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin


Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin

■ Locations
In this game, players will explore various locales that exist in the world surrounding Cornelia. However, all of these locations seem foreign, with strange scenery and cultural atmospheres that don’t seem to fit into this world.
Chaos Shrine‘
It is said that a shrine did not originally exist at this location. Perhaps, at a certain point in time, in a distant future in which no one could intervene, an incident happened which triggered the creation of this shrine…

Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin

Refrin Wetlands
It is said that in this land exists a material which can cause distortion in the world. By artificially controlling the weather and adding distortion that originally didn’t exist through natural causes, it is said that darkness is created.

Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin

■ Product Overview
Standard Physical Edition
Includes:
  • Stanger of Paradise: Final Fantasy Origingame (disc version)
Standard Digital Edition
Includes:
  • Stanger of Paradise: Final Fantasy Origingame (digital download)
  • Digital version in-game bonuses
Digital Deluxe Edition
Includes:
  • Stanger of Paradise: Final Fantasy Origingame (digital download)
  • Season Pass: Additional Missions
    • “Trials of the Dragon King”
    • “Wanderer of the Rift”
    • “Different Future”
  • Digital art book
  • Digital mini soundtrack
  • Digital version in-game bonuses
Bonuses for All Digital Versions
  • Pre-Order Bonuses
    • Early Access (72 hours) – Game accessible from midnight on March 15, 2022 local time.
    • “Braveheart” weapon and “Lustrous Shield”
    • Original PlayStation 4 theme (for customers who pre-order on PlayStationStore)

Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin


Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin

  • Early Purchase Bonus
    • “Rebellion” Weapon – Available to users who purchase the game before 11:59 pm on April 18, 2022 local time.

Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin
Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin is due out for PlayStation 5, Xbox Series, PlayStation 4, Xbox One, and PC via Epic Games Store on March 18, 2022.
 
Neanche sono riuscito a finirla la seconda demo mi ha abbastanza annoiato è tutto troppo anonimo salvo solo il gameplay . Durante le battaglie ho avuto certi cali di frame rate che sono stati veramente scandalosi...
 
Non ho capito, quindi è come se il caos provocasse delle distorsioni e mischia aree di mondi diversi?
 
In this hard-core action RPG, Jack must face numerous challenges to bring the light of the crystals back to Cornelia, a kingdom conquered by darkness.
Stranger of Paradise: Final Fantasy Originfeatures action gameplay in which players will use a wide variety of abilities at their disposal to survive furious battles and scatter foes before them.
Players can also enjoy RPG elements, collecting numerous different jobs and weapons tocustomize and develop their characters. The game can be enjoyed at several difficulty levels to suite one’s gameplay style.
Will restoring the crystals’ light usher in peace or a new form of darkness?
…Or perhaps something else entirely?
■ Characters
Pirate Captain Bikke (voiced by Jake Eberle in English, Kousuke Gotou in Japanese)
“It’s poor form not to laugh at a pirate’s jokes, lad.”
Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin
A pirate captain who rules the town of Pravoka in place of a governor. In battle, he swings a two-handed axe with wild abandon.
With the oceans wreathed in darkness, the piracy business has dried up, as the ships he would normally prey on are no longer venturing out with the treasures he would normally plunder.
Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin
King of Cornelia (voiced by Fred Tatasciore in English, Mugihito in Japanese)
“Deliver this world from the clutches of darkness.”
Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin
The ruler of Cornelia. The king sees something extraordinary in Jack and his burning desire to stop Chaos, pinning his hopes on him.
Minister Lagone (voiced by Tom Taylorson in English, Akio Hirose in Japanese)
“And so their quest began.”
Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin
A sagacious minister who searches tirelessly for someone who matches Luhkan’s prophecy. He decides to record the journeys of Jack and his comrades for posterity.
Queen Jayne (voiced by Mary Elizabeth McGlynn in English, Miyuki Ichijou in Japanese)
“You look every bit the warrior. I can imagine it serves you well on the battlefield.”
Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin
Mia (voiced by Isabella Crovetti in English, Natsuki Inaba in Japanese)
“Cornelia is counting on you to save us from the darkness.”
Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin
Just like her older sister Sarah, Mia has a strong concern for the citizens of Cornelia and at times has been known to confront the ministers.
■ Event Scenes
The king of Cornelia believes that Jack and his friends could be the warriors of light and reveals to them the Prophecy of Luhkan in its entirety.
He places fresh hopes on the four warriors, that they will banish the darkness clouding the crystals.
Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin
Sarah plays the lute while observing the comings and goings outside, as Mia listens on enthralled. The tune Sarah is playing is the Final Fantasy prelude.
Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin
After crossing the northern bridge to Pravoka, the team encounters the pirate Bikke.
Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin
■ Battle System
Break Gauge
The break gauge is a key feature in the battle system. How you wear down an enemy’s gauge is especially important when attacking.
—Use combos and abilities to reduce the yellow break gauge shown above an enemy. Once the gauge is depleted, Jack can unleash a powerful soul burst which will crystallize and take them down in a single blow.
Stranger of Paradise: Final Fantasy OriginStranger of Paradise: Final Fantasy Origin
—Jack’s own break gauge is shown at the bottom-center of the screen and is depleted when he brandishes the soul shield or guards against enemy attacks. The gauge will recover over time, but Jack will be stunned if it ever reaches zero.
Stranger of Paradise: Final Fantasy OriginStranger of Paradise: Final Fantasy Origin
Instant Abilities
If you block an ability with a purple name using the soul shield, you can then use that ability yourself. The advantage of instant abilities is that they do not consume MP, so they can be used freely.
—Ready the soul shield when a foe uses an attack that can be absorbed and learned as an instant ability.
Stranger of Paradise: Final Fantasy OriginStranger of Paradise: Final Fantasy Origin
—You can discover unexpected strategies using instant abilities, such as stealing Fire from a Bomb and then using it three times against the foe to cause the Bomb to self-destruct.
Stranger of Paradise: Final Fantasy OriginStranger of Paradise: Final Fantasy Origin
Cube
—Touching a cube will heal HP and MP and restock your potions but will respawn the monsters in a dungeon. If you are wiped out, you will restart from the last cube you touched.
Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin
■ Locations
Pravoka
Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin
After crossing over the northern bridge to the continent, you will find the port town of Pravoka. The people of the town are looking for crystals with aid from the king of Cornelia.
Pravoka Seaport
Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin
After winding your way through the caves, you discover a pirate ship moored in the Pravoka Seaport.
Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin is due out for PlayStation 5, Xbox Series, PlayStation 4, Xbox One, and PC via Epic Games Store on March 18, 2022. Read more about the game here, here, and here.
Post automatically merged:




















 
Ultima modifica:
C6-A49208-3399-4780-A70-B-04840-E78-D1-D2.jpg


Questa è la prima ambientazione carina del gioco, e quella che mi aspettavo da un FF1 dark fantasy quando ci furono i leak. Quella piratesca è terribile invece :asd:
 
Pubblicità
Pubblicità
Indietro
Top