“I wouldn’t say that we’re not concerned with the timeline. It’s obviously something that we know is very important to people, and they do a lot of research on. But I think at this point, we’re not really at the stage where we want to talk about where Breath of the Wild is in the timeline. I think, as with the pixelated food [Dubious Food], it’s something that at this point we want to leave up to people’s imaginations.” – Hidemaro Fujibayashi
“We published a book with the timeline, but we definitely got comments from users saying, ‘Is this really accurate? I think this should be this way. It’s different and history is always kind of imaginative. It’s left to the person who writes the book. So that’s how we approach it as well. It’s not necessarily that we come up with a game and think, ‘Oh, this is where it fits in the timeline.’ Honestly, lately, we’re kind of scared to say exactly where things are in the timeline for that reason. But we like to leave things to the imagination most of the time.” – Eiji Aonuma
Da un'intervista concessa a Gamesradar. In pratica si sono pentiti di aver ufficializzato la timeline perché hanno ricevuto critiche su alcuni aspetti e in buona sostanza loro non vogliono sentirsi vincolati (mia interpretazione delle parole di Aonuma, nel testo non dice proprio ciò).
Si è creato un problema oggettivo intorno la questione perché da un lato loro non vogliono avere.vincoli creativi ed artistici, dall'altra hanno capito che per i fan è un argomento interessante e non vogliono rinunciare e quindi buttarla nel cesso. Alla fine però nasce questa situazione ibrida che non accontenta nessuno.
“We published a book with the timeline, but we definitely got comments from users saying, ‘Is this really accurate? I think this should be this way. It’s different and history is always kind of imaginative. It’s left to the person who writes the book. So that’s how we approach it as well. It’s not necessarily that we come up with a game and think, ‘Oh, this is where it fits in the timeline.’ Honestly, lately, we’re kind of scared to say exactly where things are in the timeline for that reason. But we like to leave things to the imagination most of the time.” – Eiji Aonuma
Da un'intervista concessa a Gamesradar. In pratica si sono pentiti di aver ufficializzato la timeline perché hanno ricevuto critiche su alcuni aspetti e in buona sostanza loro non vogliono sentirsi vincolati (mia interpretazione delle parole di Aonuma, nel testo non dice proprio ciò).
Si è creato un problema oggettivo intorno la questione perché da un lato loro non vogliono avere.vincoli creativi ed artistici, dall'altra hanno capito che per i fan è un argomento interessante e non vogliono rinunciare e quindi buttarla nel cesso. Alla fine però nasce questa situazione ibrida che non accontenta nessuno.
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