Topic Quake III & Quake Live

Leorgrium

Never Fade Away
LV
0
 
Iscritto dal
2 Ago 2011
Messaggi
2,225
Reazioni
0
Medaglie
6
Buono, anche se credo che per tanti giocatori cambierà poco. Diversi dei player di Quake Live sono di vecchia scuola e Steam lo usano più per necessità che per comodità... //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sisi.gif
Credo che, come the elder scroll online, lo facciano più per questioni di visibilità, dato che sicuramente ha un approccio più immediato se lo scarichi con un click e giochi con l'account steam.

Più che per vecchi utenti, sembra che questa manovra sembra più in funzione di trovare nuova utenza mi sa. //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/winks.gif

 

afullo

leader zone
area network
LV
1
 
Iscritto dal
4 Dic 2019
Messaggi
25,191
Reazioni
25
Medaglie
5
Sì, plausibile, però appunto una buona fetta dell'utenza è data dai giocatori più storici, quelli più nuovi tendono ad essere legati maggiormente ad altri gameplay, e difficilmente si appassionerebbero al gioco a tal punto da giocarci sul lungo periodo.

Poi certo, è una mossa che permetterà loro di farsi una giusta e utile pubblicità, e da cui in generale hanno solo da guadagnarci, visto che oltretutto non sarà nemmeno obbligatorio l'uso della nota piattaforma di Valve, però secondo me è difficile sperare in un boost improvviso di giocatori.

 

afullo

leader zone
area network
LV
1
 
Iscritto dal
4 Dic 2019
Messaggi
25,191
Reazioni
25
Medaglie
5
Tra le altre cose, anche se potrebbe passare in secondo piano, faccio notare:

Disabled the pk3 encryption. Paks can now be opened like a zip file; maps load up to 25% faster.
Molto bene, si ottengono sia velocità di apertura, sia possibilità di esplorare i contenuti all'esterno del gioco, sacrificando di fatto niente. Difficile immaginare il modding in un browser game gestito in maniera centralizzata, ma si tratta comunque di una decisione in linea con quelle politiche di apertura della id che negli ultimi tempi sembra abbiano un po' ceduto il passo ad un'organizzazione più chiusa dei contenuti. :morris82:

Ci scrivo poi un pezzo sul sito. //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/winks.gif

 

Leorgrium

Never Fade Away
LV
0
 
Iscritto dal
2 Ago 2011
Messaggi
2,225
Reazioni
0
Medaglie
6
Hanno modificato la voce dell'annunciatore storico di quake!!! :tragic:

 
G

GIARE

Ciao a tutti,

dopo qualche anno sono tornato su quake live e ovviamente non mi ricordo come si cambia personaggio :morris82:

potreste aiutarmi?

 

afullo

leader zone
area network
LV
1
 
Iscritto dal
4 Dic 2019
Messaggi
25,191
Reazioni
25
Medaglie
5
Ciao a tutti,dopo qualche anno sono tornato su quake live e ovviamente non mi ricordo come si cambia personaggio :morris82:

potreste aiutarmi?
Hmm, non mi loggo neanch'io da una vita. Dalle impostazioni di base dell'account? //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/winks.gif
 
G

GIARE

Hmm, non mi loggo neanch'io da una vita. Dalle impostazioni di base dell'account? //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/winks.gif
Ci ho provato molto velocemente ieri, appena riesco provo a guardare meglio //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/winks.gif

Fammi sapere se nel frattempo riesci a trovare la soluzione

Grazie mille

 

miticludus

gesù
LV
0
 
Iscritto dal
28 Giu 2008
Messaggi
2,418
Reazioni
0
Medaglie
4
con le ultime patch è diventato parecchio noob quake live

 

DShot92

Pratico
LV
0
 
Iscritto dal
20 Nov 2006
Messaggi
183
Reazioni
0
il mio id steam è DShot92

se avete voglia di una partitina strappa lacrime aggiungetemi

 
A

afullo

il mio id steam è DShot92
se avete voglia di una partitina strappa lacrime aggiungetemi
Se capita! Sono solo un (bel) po' fuori allenamento, l'ultima volta che ho fatto l'accesso a Quake Live non faceva ancora uso di Steam, ultimamente mi sono preso più con Xonotic... :morris82:
 

DShot92

Pratico
LV
0
 
Iscritto dal
20 Nov 2006
Messaggi
183
Reazioni
0
Aggiungimi su steam. Quando capita così ci siamo

Sent from my RAINBOW 4G using Tapatalk

 

Leorgrium

Never Fade Away
LV
0
 
Iscritto dal
2 Ago 2011
Messaggi
2,225
Reazioni
0
Medaglie
6
Quake live è tornato a pagamento standalone (9.99euro) su Steam //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/laugh.png

Today marks a new beginning for Quake Live. Last year we expanded our platform to Steam, and today we have retired our old launcher and services in favor of integrating a robust array of Steamworks alternatives. We are now fully utilizing Steam for Friends, Chat, Lobbies, Voice Chat, Server Browser, Statistics, Achievements, Anti-cheat, Trading Cards, and Workshop.
Steamworks Overview

Steam accounts are now used for all player interactions. Players may now use their Steam display name and profile avatar in-game, and still uniquely identify players by SteamId and Profile pages. Steam Statistics will track your progress in-game, and you will instantly be awarded achievements as you earn them, rather than as matches are completed. Improve your teamplay communication by chatting with players using our new Voice Chat. As you play online you can use the player admin menu to select players and send them Friend Invites, and right click on your friends in the Friend List to view their Statistics and Achievements progress.

Start Match & Server Hosting

Our new Start Match feature allows players to run their own Listen Servers which support Internet, LAN, and local bot-match play. And now it is easier for a group of friends to play either Internet or LAN matches through the new Lobby feature. Have a party of friends join one player’s lobby, and the lobby leader can then join an Internet match through the Match Browser or start a listen server of their own – party members in the lobby will automatically migrate to the server so that your friends are all together when it is time to play.

To spawn persistent Dedicated Servers, we have now made the Linux server files freely available on Steam Tools.

Our server functionality has also been greatly expanded, allowing players to define unique rulesets we call Factories, and allow players to define map pools of varying Game Modes and Factories to run on the same server. Players can then move freely between modes, or servers can be configured to run a mappool of one fixed game mode. Server owners now have the ability to also define persistent access list to automatically grant admin or moderator privileges to certain users, or prevent access entirely from banned players.

For more information, please visit here for instructions on how to setup and launch your own dedicated server.

Steam Workshop

Download new maps, gametype variations, player models, and more through the integrated Steam Workshop support. Find something new and cool every day courtesy of some of Quake's most hardcore fans.

As example workshop items, we have three official Workshop items: Quake Live Holiday Pack, Quake Live Extras Pack, and the QuakeCon 2015 Match Settings as examples of how to add both new map content as well as custom factories to Quake Live.

Subscription Service Retired

By retiring our services and subscription service, all players now have the same benefits and features in-game. All players can participate in map voting processes, have full access to customize their game to the same degree as others, and have the ability to run their own Listen Servers and configure their matches to their own liking. Players wishing to have more control over how they play now also have new callvote options, allowing them to opt into some of our newer gameplay mechanics such as Starting Weapons, Global Ammo, and Item Timers. Over time we found that these features were effective in some modes more than others, and so modes like Free For All now have loadouts disabled by default.

If you have an active Pro subscription, and you failed to download the game through Steam before this launch, please contact customer support for assistance[http://www.quakelive.com].

Code Fixes & Features

In addition to our new Steamworks features, this update is an accumulation of a year of code updates, optimizations, and over 4,500 map fixes. We hope all players enjoy soaking in our new UI, in-game settings menus, spectating features, UTF-8 text chat, True Type Font support, Workshop, and our Stats API. We have had great pleasure working on this project over the past 8 years, and cannot wait to see what the community comes up with in the many years to come.
 
A

afullo

Hmm, aumenta l'offerta, ma tocca per forza pagare ora... per i giocatori assidui probabilmente un passo in avanti, chi ci giocava saltuariamente potrebbe però ora valutare di spostarsi su alternative gratuite come Xonotic... //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sisi.gif

News qui:


:afullo:
 

miticludus

gesù
LV
0
 
Iscritto dal
28 Giu 2008
Messaggi
2,418
Reazioni
0
Medaglie
4
buono sopratutto perchè l'ho gratis. (chi aveva messo quake live su steam ha un copia senza dover sganciare nulla)

 

afullo

leader zone
area network
LV
1
 
Iscritto dal
4 Dic 2019
Messaggi
25,191
Reazioni
25
Medaglie
5

Giochi free basati su di una versione opportunamente modificata dell'id Tech 3.
 
Top