[WRpg] Dragon Age Saga |

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Cos'ha che non va quel trailer?E' il solito trailer in CG che mostra 0 del gioco.
Esatto...lascia ancora un po' di incertezza sulla direzione presa dalla saga.Spero che la struttura open world non renda il gioco troppo dispersivo.

Nel frattempo io devo ancora giocare il 2 e platinare il primo.:rickds:

 
Ultima modifica da un moderatore:
Sì, io mi riferivo alle notizie sul gioco, non tanto al trailer (che in effetti non mostra molto), quando parlavo del fatto che il gioco sembra non partire con molto mordente. Come ho anche già scritto in un'altra discussione, non capisco molto la smania di copiare Skyrim facendo un opern world, quando le caratteristiche di DA sono sempre state altre.

 


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Esatto...lascia ancora un po' di incertezza sulla direzione presa dalla saga.Spero che la struttura open world non renda il gioco troppo dispersivo.
Nel frattempo io devo ancora giocare il 2 e platinare il primo.:rickds:
Buona giocata! //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/Gab3.gif Poi ci dirai se ti piace. Il 2 era sotto al primo, ma alcune cose a me sono piaciute.

 
Sì, io mi riferivo alle notizie sul gioco, non tanto al trailer (che in effetti non mostra molto), quando parlavo del fatto che il gioco sembra non partire con molto mordente. Come ho anche già scritto in un'altra discussione, non capisco molto la smania di copiare Skyrim facendo un opern world, quando le caratteristiche di DA sono sempre state altre. 


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Buona giocata! //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/Gab3.gif Poi ci dirai se ti piace. Il 2 era sotto al primo, ma alcune cose a me sono piaciute.
Grazie.//content.invisioncic.com/a283374/emoticons/bzv7yXY.png

Il gameplay sicuramente è migliorato e gli scontri sono molto più serrati (ho giocato i primi minuti,giusto per installare patch e quant'altro).

Per luglio dovrei iniziare.:

p.s.La struttura openworld comunque potrebbe essere stata scelta per scontrarsi ad armi pari con TW3 e probabilmente i futuri TES.:mah:

 
Non necessariamente la struttura open world è un copia/incolla di Skyrim. Io una struttura open-world alla Reckoning: Kingdoms of Amalur in Dragon Age la vedrei benissimo. Non mi sembra anzi molto diverso da quello che era DAO, seppur riproposto in scala più vasta, ovviamente.

Io odio gli open-world, di solito, ma ho amato Amalur.

Insomma, prima di preoccuparmi vorrei vedere in cosa consiste sto open world e quanto gli fa cambiare struttura base...

 
Reckoning: Kingdoms of Amalur
Non ci ho giocato: com'è lì il mondo? Libero ma allo stesso tempo più "limitato"?

Insomma, prima di preoccuparmi vorrei vedere in cosa consiste sto open world e quanto gli fa cambiare struttura base...
E' lì il problema, che snaturino il gioco. So che è presto, ma visto cosa fatto con il 2... non si sa cosa aspettarsi.

 
Amalur è un mondo diviso in mappe più grandi di quelle di DAO, ma comunque limitate. Come se ogni regione del mondo avesse una mappa sua, non come Skyrim che è un mappone unico. Per lo più le aree son "tematiche", e le quest le risolvi nella stessa porzione di mondo in cui iniziano. Questo sistema consenta di disegnare delle mappe più grosse, più open world, senza però uscire dallo schema classico di DAO del gioco diviso in aree, non c'è una vera e propria componente free-roaming, perché le quest non si attivano a caso o in base ad altri fattori, entri in un luogo e ci sono tutte le quest attive. Completandole e tronando più avanti, di quest lì non ne troverai. In pratica puoi esplorare un'area prima o dopo, ma non fa differenze. La trama procede linearmente come in un Dragon Age, andare prima dei tempi in un luogo non serve a nulla perché se non fai gli eventi precedenti non accade nulla. A meno di non uccidere qualcuno e attirarti l'ira delle guardie, città e villaggi non forniscono più interazione di quanto non fornissero in DA. Insomma, per spiegarti è un mix di DA e TES. Fatto così a me piacerebbe molto.

 
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Mostrate altro cattivi :cry:

 
Sembra roba buona.:nfox:

Non è male l'armatura di quei cavalieri...il simbolo è nuovo o rimanda a qualcosa del secondo capitolo?:loris:

 
E' il simbolo dei seeker della Chiesa, non ricordo com'erano tradotti nel 2. In pratica sono l'inquisizione.

Questo screen è abbastanza esplicativo. //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif

 
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Direi che è un'ovvieta, ma Bioware ha confermato che potremo caricare il nostro save di Dragon Age II in Dragon Age III.
http://gamingeverything.com/bioware-dragon-age-saves-will-carry-over-to-inquisition/

Inoltre, Bioware ha rilasciato 84 immagini di concept art di Mass Effect e Dragon Age.

http://mattrhodesart.blogspot.ca/2013/07/concept-art-behind-scenes.html
Sono contenta che le scelte dei giochi precedenti influiscano, spero facciano vedere anche gli eroi del primi due giochi (anche se difficile visto l'alto tasso di personalizzazione che c'era)

 
Tante nuove info sul DAIII.

- BioWare listened to feedback on previous games


- “A lot of the decisions we’re making are about Dragon Age and what this generation of RPGs will look like.”


 


Story


 


- Game begins as Thedas is in chaos



- Chantry and the mages are at war



- The Seekers of the Truth and Templars are no longer tied to Chantry rule



- Ferelden continues to recover from the darkspwan Blight that ended 10 years ago



- Orlais is involved with a civil war



- Tear in the sky links the real world to the Fade



- Magic and demons come from Fade



- Rip allows demons to cross freely instead of using a mage host



- Demons/abominations are running free all over



- With everything going on, “there is a suspicious level of chaos in anticipation of this event”



- Reinstitute the Inquisition



- This is an organization that doesn’t answer to any outside power



- Inquisition puts aside politics and extracts answers



- “…about looking into what conspiracies happen, what kind of dastardly deeds could occur, when people are weak and naturally torn apart”


 


Inquisitor


 


- Your hero acts as the head of the Inquisition



- Lead the organization rather than controlling a foot soldier



- You’re left as the only survivor early on, which leads to this ascension



- Create and guide the Inquisitor however you please



- 3 classes: warrior, rogue, and mage



- At least 3 races: human, elf, dwarf



- No pre-set name



- Fully voiced



- Can be male/female



- Events take place as you perform them, not being relayed by another character



- Will need to overcome resistance, but this becomes easier as the Inquisition gains more power/respect



- Inquisition’s reputation/strength go up as you finish objectives, gain items, help others


 


World


 


- Inquisition has a long reach



- Visit multiple large locations



- Several different regions



- Structural style like Dragon Age: Origins



- Access key story beats by reaching certain levels of power



- Explore to achieve that power



- Collect magical relics, solve mysteries, fight dragons, help others



- Don’t need to do everything



- Different resources to acquire better equipment and continue the story



- Won’t always be able to move from one area to another seamlessly



- “each of the areas we’re building is larger than anything we’ve built before”



- No repetitive environments



- Areas include a bog, desert, mountain range, can be explored freely in third-person



- Can take on unique quests by coming across things like an arcane device that lets you pinpoint the location of magic items



- Locations are like self-contained open worlds



- Each has a bunch of items to find and content to experience during day and night



- Game will have a mount system



- This will be more involved than just riding a horse around



- Very little is scaled to your level



- Can encounter monsters that are much more powerful than you



- Freedom is big, but BioWare as a story to tell


 


Frostbite


 


- Huge areas are made possible due to the move to Frostbite



- “We’re very happy with what we can do with the technology.”



- Will have some destructibility, game has a bigger focus on building



- Having a mage allows you to reassemble a crumbled footbridge to reach a new area



- Convert a ruined desert outpost into an Inquisition stronghold



- “If you destroy something, you can construct something.”



- Frostbite 3 allows the team to develop more easily on five platforms at once



- Better visuals on PS4/Xbox One than PS3/360



- Content being kept the same



- “Frostbite 3 is intended to bridge the gap between current-gen and next-gen”


 


PC


 


- Will be optimized for the platform



- “The PC actually is different, especially from a controls standpoint.”



- Caters to mouse and keyboard, unlike its predecessor’s tradition


 


Battles


 


- Will encounter lots of resistance



- Battle pace lies between Dragon Age 1/2



- Not always a pause-and-play affair, but not always filled with tons of action



- Directly control a character and you’ll notice control similarities to Dragon Age II



- Switch between all characters in your party at will



- Choose AI behaviors for allies if you’d like



- Commands are performed right away with a button push



- BioWare looking to make things less frantic and more deliberate



- Slowing down the speed of attacks while also creating enemies that force players to examine the battlefield



- “We’ve got that mesh of action and RPG.”



- Enemies have specialized roles that work together



- Better AI for enemies



- Enemies seem to make planned attacks based on their strengths and work together logically



- Players have a number of skill trees, specializations, abilities



- Classes have their own powers with tactical significance



- Party members can work together


 


More world details


 


- Areas will change based on what time it is



- Weather impacts exploration



- Rain can make a bog muddy, making travel slower



- Still has classic enemies including ogres, elves, qunari


 


Friends/foes


 


- Dialogue/story sequences are the best way to learn about your allies and their abilities



- This can also be done to a lesser extent in battle



- Vivienne: Inquisitor mage who was in line to hold the position of first encharter in the Circle of Orlais



- She wasn’t able to take the position due to the Orlesian civil war



- Writers analyze the story’s main themes and conflicts, then create certain characters around them



- Not all characters are created so that you’ll like them



- Other allies and their loyalties are currently unknown



- Learn early on that there’s someone behind the demon breach and resulting chaos



- Won’t learn who you’re dealing with early on



- Cassandra and Varric from Dragon Age II are playable party members



- Morrigan won’t be a party member



- Morrigan’s role seems to be more than just a cameo


 


Crafting system


 


- Use materials from around the world and enemies you defeat to make customized armor



- “Crafting in Inquisition is about customizing yourself, your character, your looks…”



- You can, technically, eventually create any colored version of the armor your start out with on par with what you find late in the game



- Characters will keep their look, but the armor will have huge influence on how they look


 


Choices


 


- Will need to make choices as problems develop



- Not always about dark choices



- BioWare is looking for players to think about potential consequences and deal with them if they happen



- Dialogue wheel similar to that of Dragon age II lets you make choices



- Some improvements



- Optional addition being added to the wheel for more clarity



- Choices have an impact throughout the world



- “Loose ends are a constant problem… We have a responsibility to resolve at least some of them if we’re going to introduce new ones…”



- Choices involve themes, mysteries from previous Dragon Age games



- Game will offer clarity on things such as Red Lyrium, Grey Wardens’ activities, Flemeth, Morrigan’s fate



- BioWare working on the issue of bringing over previous choices in Inquisition



- “It’s very important to people, and it’s very important to us. We don’t want people to feel like they can’t buy a new console or change the platform they’re buying this game on simply because they want to make sure their saves are maintained.”


 


Multiplayer


 


- Not confirmed/denied



- “it was surprising how well it was received in Mass Effect, and we were really happy with how that worked out…”


http://gamingeverything.com/new-dragon-age-inquisition-details/

 
Ottimo.//content.invisioncic.com/a283374/emoticons/Gab3.gif

Le condizioni meteo variabili.//content.invisioncic.com/a283374/emoticons/hail.gif

No repetitive environments
//content.invisioncic.com/a283374/emoticons/hail.gif

 
Interessante.

 
Ultima modifica da un moderatore:


secondo video dedicato al gameplay.//content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sisi.gif

 
LOL il pupazzo di Domu XD

Comunque DA 3 acquisto sicuro, anzi dopo questi video mi vien quasi voglia di rigiocare i 2 capitoli precedenti (come se non avessi già abbastanza giochi in lista XD) per avere dei finali ottimali da utilizzare con il 3 //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/250978_ahsisi.gif

 
LOL il pupazzo di Domu XDComunque DA 3 acquisto sicuro, anzi dopo questi video mi vien quasi voglia di rigiocare i 2 capitoli precedenti (come se non avessi già abbastanza giochi in lista XD) per avere dei finali ottimali da utilizzare con il 3 //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/250978_ahsisi.gif
:rickds:

Se siamo fortunati oggi alle 16 ci mostrerano qualcosa dal gamescom.:alex90:

 
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