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PS5 è la più grossa 

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Più che altro mi chiedo cosa siano quegli 8gb di differenza con la versione sx. Tutto sommato a sto giro non hanno superato la soglia dei 100gbPS5 è la più grossa![]()
Più che altro mi chiedo cosa siano quegli 8gb di differenza con la versione sx. Tutto sommato a sto giro non sono hanno superato la soglia dei 100gb![]()
Con l'engine di Modern Warfare hanno sempre fatto i cani e hanno sempre evitato di comprimere qualsiasi cosa, raramente hanno ottimizzato lo spazio in qualche patch. Pronto a scommettere che non prenda neanche vantaggio di Kraken. Per il resto si potrà scegliere se disinstallare la campagna, il multi o le attività extra come accadeva con Modern Warfare.A memoria è il primo gioco che pesa molto di più su ps5 rispetto a SX, devo anche dire che non ho capito se questi numeri comprendono tutte le modalità, non vorrei che ci fosse qualche sorpresa sotto.
Faccio notare che nel comunicato ufficiale c’è questa frase:
Players can choose to manage storage space and reduce the game’s overall file size during or after the pre-load.
A fare paura è invece il gameplay, perché se non hanno messo mano al ritmo/TTK e migliorato la visibilità allora dei contenuti importa poco se poi il PvP è poco godibile. Godibile almeno per me, ci tengo a dirlo, perché tra Hell Let Loose e Insurgency: Sandstorm come FPS sono a posto e non so quanto tempo riuscirei a dedicare a Vanguard, a maggior ragione quando arriverà BF2042. Tanto è palese che ci saranno sbilanciamenti e facilitazioni vari, basta vedere come si è evoluto MW e poi BOCW, dove alla fine della fiera hanno inserito pure i pompa akimbo e altre menate varie.
Sledgehammer per me rimane lo studio più debole di Activision, quindi per farmi ricredere deve tirare fuori un comparto multiplayer come si deve e non inondarlo di frivolezze inutili...
Vanguard Launch Updates From Beta:
Visibility
Audio
- Distortion effects were removed from muzzle flash and we reduced smoke emitted when firing a weapon
- Completed a pass on muzzle flash placement/coverage when aiming down sights
- VFX Environment ambient placement for better sightlines
- Removed the droplets of water that get all up in your face when it rains
- Various bugs have been fixed including a bug where certain optics would stop enemy and friendly HUD icons from displaying while ADS
- We’ve fixed cases of nametags appearing through Destruction
- Lens flare reduced across all maps (we nerfed the sun)
- We will continue to refine VFX, Lighting, and UI into launch and monitor player feedback surrounding the various topics of visibility.
Spawns
- Audio received a complete mixing and content overhaul to address community feedback from the Public Beta, including more audible footsteps, player and non-player weapons, and map environment content
- Footsteps are silent when players ADS, Crouch Walk, or have a Perk / Field Upgrade equipped which silences movement
- Fixed a bug that caused shots after the first shot to be too quiet
- Operator quips occur less frequently
- Asked Butcher to chill out. VO lines are less frequent
Movement
- A bug resulting in unpredictable spawns in Patrol has been fixed as well general tuning of spawn logic globally
- We will continue to refine spawn logic over time to improve spawns in matches with higher player counts
Weapons
- Grenades and incendiaries no longer slow movement speed of players
- A cap has been placed on max suppression effects
- Changes have been made to animation times including weapon swap speeds and throwing of equipment (ie: Gammon bombs can be thrown more quickly)
- Sprint out times have been sped up and re-balanced
- Dev Tip: Dauntless, a perk that players didn’t have access to in Beta, makes players immune to movement reducing effects
Killstreaks and Field Upgrades
- Shotgun lethality has been improved
- Effective Range of most Shotguns, SMGs, and Pistols have been reduced (SMGs and Pistols were overperforming at range and Shotguns were adjusted down due to increased lethality overall)
- Hipfire spread has been adjusted on most guns (mainly to add more consistency across weapon categories)
- Tradeoffs on barrels, magazines, and stocks have been reduced
- Ammo types were rebalanced to include more tradeoffs
- Squashed bugs affecting Weapon Progression and Detailed Stats
- Dev Tip: Vanguard’s version of the smoke grenade works differently than previous games. You’re fully hidden from distant enemies, but can be seen at closer ranges allowing you to close the distance between you and the enemy and hunt them down with close-quarter combat builds.
- Dev Tip: Try setting your mount options to use ADS rather than ADS+Melee. It’s not for everyone but it’s a powerful way to become more accurate in an instant while staying out of harm’s way. It can be combined with blind fire for some great results.
- Friendly Spy Planes and Counter Spy Planes will no longer appear overhead
- Spy Planes and Counter Spy Planes move slower and are easier to hit
- Counter Spy Planes have a shorter duration
- Health has been reduced on Spy Planes, Counter Spy Planes, and most placed Field Upgrades
- Death Machine and War Machine have swapped costs
- Glide bomb is easier to control
- A max timer has been added to the Radar Jammer and Field Mic Field Upgrades
Dicono di aver migliorato la visibilità e aggiustato la velocità di movimento, ma non si menziona il TTK che per me resta troppo basso rispetto a quello di BOCW che tutto sommato andava bene. Vedremo se poi ci metteranno mano ma dubito, solitamente il TTK capita che lo abbassino (vedi BF5) ma difficilmente viene alzato
Ho visto foto di gente che lo scaricavaLeggevo che ieri doveva partire il preload ma ancora nulla![]()