One/Series Dark Souls | SG (X360): 9.1 | SG (XOne): 8.5 |

  • Autore discussione Autore discussione Noir
  • Data d'inizio Data d'inizio
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day one assoluto coop vieni a me //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/laugh.png

 
Brutte notizie invece riguardo il versante cooperativo del titolo. Coloro che si aspettassero novità e aggiunte sotto questo aspetto rimarranno probabilmente delusi: Dark Souls intende focalizzare tutta la propria attenzione sulla campagna single player, nei confronti della quale l’interazione con altri giocatori svolgerà un ruolo di puro contorno, atto piuttosto a darle solo maggior spessore. L’utilizzo del network dovrà sostanzialmente essere finalizzato alla mera condivisione della propria esperienza. Niente concetti di amicizia o chat vocale. Ogni utente sarà chiamato a giocare il suo ruolo nell’universo digitale in completa solitudine, facendo affidamento sulle sue sole forze e risorse. Grandi sono stati gli sforzi profusi dagli sviluppatori per delineare con precisione un simile standard, andando contro le prevedibili richieste di opzioni multiplayer, e spiccando in questo modo proprio per la ricerca di direzioni ludiche inusuali e alternative, almeno per il mercato occidentale.

Io sono il primo ad andare contro le software house che creano modalità multiplayer a tutti i costi , ma in questo caso speravo in un multiplayer rivoluzionario che offrisse un'esperienza di gioco del tutto nuova da fare in compagnia :(


 

Io sono il primo ad andare contro le software house che creano modalità multiplayer a tutti i costi , ma in questo caso speravo in un multiplayer rivoluzionario che offrisse un'esperienza di gioco del tutto nuova da fare in compagnia :(
L’utilizzo del network dovrà sostanzialmente essere finalizzato alla mera condivisione della propria esperienza...ma poi che significa?? //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/dsax.gif entro nella partita di un amico e se guardamo in faccia??

 
Il mondo di Dark Souls sarà 1 volta e mezzo più grande di quello di Demon's Souls

Dark Souls director Hidetaka Miyazaki has said the spiritual successor to Demon’s Souls will sport a map at least half again as large as its forerunner.

20110224darksouls.jpg


“For simplicity of explanation, as compared to Demon’s Souls, the map will be approximately 1.5 times the size,” Miyazaki told 1UP.

“It may feel even bigger to the players.”

The director said the maps would sport small, non-essential areas to reward players who explore, and while there would be no formal side quest system, there would be goals outside the main storyline.

“We will implement small events to encourage players to create their own mini objectives,” he said.

Miyazaki also commented that the game’s story would be communicated in a similar low-key fashion to Demon’s Souls largely embedded narrative.

“I wanted to create a game where, ideally, the player’s game play would, ‘become a story in itself’”, he said.

“Hence, there is little difference in terms of approach to the concept of a story from Demon’s Souls.”

Link Fonte News VGN247.com

L’utilizzo del network dovrà sostanzialmente essere finalizzato alla mera condivisione della propria esperienza...ma poi che significa?? //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/dsax.gif entro nella partita di un amico e se guardamo in faccia??
In DS c'era il modo di incontrare un amico, ma non c'era nessun mondo online condiviso tra i giocatori. Si poteva fare un dungeon insieme e finiva li //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/smile.png Quindi nessun mondo a parte in cui i giocatori si incontrano tutti insieme per scambiare oggetti, vendere e roba simile //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/winks.gif

 
Il mondo di Dark Souls sarà 1 volta e mezzo più grande di quello di Demon's Souls
Dark Souls director Hidetaka Miyazaki has said the spiritual successor to Demon’s Souls will sport a map at least half again as large as its forerunner.

20110224darksouls.jpg


“For simplicity of explanation, as compared to Demon’s Souls, the map will be approximately 1.5 times the size,” Miyazaki told 1UP.

“It may feel even bigger to the players.”

The director said the maps would sport small, non-essential areas to reward players who explore, and while there would be no formal side quest system, there would be goals outside the main storyline.

“We will implement small events to encourage players to create their own mini objectives,” he said.

Miyazaki also commented that the game’s story would be communicated in a similar low-key fashion to Demon’s Souls largely embedded narrative.

“I wanted to create a game where, ideally, the player’s game play would, ‘become a story in itself’”, he said.

“Hence, there is little difference in terms of approach to the concept of a story from Demon’s Souls.”

Link Fonte News VGN247.com

In DS c'era il modo di incontrare un amico, ma non c'era nessun mondo online condiviso tra i giocatori. Si poteva fare un dungeon insieme e finiva li //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/smile.png Quindi nessun mondo a parte in cui i giocatori si incontrano tutti insieme per scambiare oggetti, vendere e roba simile //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/winks.gif
non avevo letto sto post...so come è in demon's se è così mi va benissimo

 
Noto con piacere che le armature sono stilisticamente più accettabili rispeto a Demon's souls //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif

 
che game lo aspetto con trepidazione //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/laugh.png

 
Il ratto gigante. //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif

 
Dark Souls sempre più difficile

A cura di:Alessandro "Alex Overkilll" Mari
Se Demon Souls era un gioco difficile il suo seguito spirituale Dark Souls vuole esserlo di più. Per contribuire a ciò gli sviluppatori hanno anticipato l’inserimento di incentivi per le uccisioni tra utenti, incrementando fra l’altro i danni infieribili gli uni agli altri. Se a tutto quanto si aggiunge la già alta difficoltà dell’avventura, pure più insidiosa rispetto a quella del predecessore, è facile aspettarsi un titolo da veri giocatori hardcore.

Data di uscita: TBA 2011
 
There's a new preview in this week's Dengeki Playstation, with another interview with the director/producer of the game. Here are some details they discussed:

- They received a lot of feedback from fans after the previous game, and he's really excited to be working on a game which is eagerly expected by so many people, but it also means he feels a lot of pressure on the project. After working for a long time on this game, they're finally nearing the final stage of development, and he's pretty happy about it.

- In regards to news updates about the game, he says that it's a very tricky thing to market this game properly, and the release of information is something that they're trying to get just right. Because the nature of the game is such that it is meant to surprise the player as he/she plays and discovers things, they don't want to give everything away. At the same time, if they don't reveal much at all, it feels like they're not communicating with the fanbase. So he's trying to find a balance.

- Dark Souls is not a story narrative driven RPG, even though it has a story. The game setting is one where the main character is an "Undying" who comes back to life even after being killed. He has cast himself out from normal society.

- There is a new Oath System that is being revealed. This is one of the elements of the mutual roleplaying system previously mentioned. Basically, as the player explores the world and plays the game, there will be certain discoveries which allows the player to make an oath to a person or regarding some subject. Some of these discoveries can be pretty rare.

- When an Oath is made, it determines the player's position on that topic, and that will impact the player's interactions with other players online. This could mean that making an Oath for something could make you allies with another player, or deadly enemies. The Oath System is not an all encompassing fixed alliance like a MMO Guild, instead it should be thought of as a system which serves as a guide for active roleplaying.

- The director also states that one of the most important things in terms of designing the game is emphasizing the importance of healing items and how useful they can be. Because of this, a lot of effort has been put into placing healing items around the world in the right places, so when the player works a little to look for stuff, there is a genuine feeling of satisfaction when such items are found.

- Because of how important healing items are, the Campfire System being used in part to create healing items is something they put in so that beginner players will not find themselves completely stuck when playing the game.

- Dark Souls is going to be a pretty hard game, but the director feels that it is a positive thing because the challenge gives the game value. To actually have challenging gameplay for the player to discover, learn, and overcome makes the game content much more satisfactory and worthwhile. He wants Dark Souls to be considered an "intriguing game", and they're keeping that in mind as they put on the final touches to the game.

- So far, the information released about the game constitutes about 1/5 of the total amount of details they plan on covering regarding the game before release.

DO WANT

 
ho giocato(o almeno ci ho provato a giocare),il primo su ps3 e non ho capito come un gioco cosi sia stato cosi osannato,frustante e difficile,lineare,trama poco interessante,spero che cambino molte cose in questo seguito se no per me possono tenerselo

 
ho giocato(o almeno ci ho provato a giocare),il primo su ps3 e non ho capito come un gioco cosi sia stato cosi osannato,frustante e difficile,lineare,trama poco interessante,spero che cambino molte cose in questo seguito se no per me possono tenerselo
L'ho abbandonato pure io.

Dire che mi ha fatto schifo sarebbe un eufemismo.

Gusti personali ovviamente. //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sisi.gif

 
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