UFFICIALE PC Divinity: Original Sin | Enhanced Edition disponibile! | Tradotto in italiano |

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Attendo il prezzo da must buy//content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sisi.gifIntanto, come se non bastasse, altro hype (perché non ci sono più i bei giochi di una volta):kep88:
L'ho pagato 15€ kickstartando //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sisi.gif.

 
L'ho pagato 15€ kickstartando //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sisi.gif.
Nessun gioco vale quella cifra:sieghart3:

no vabbè, posso aspettare il prezzo da "pocopiùdiunbundle", ho già diversi titoli che voglio giocare ora:sisi:

Cmq non male come prezzo per l'early access
 


T_T

 
Ma a quanto pare non c'è alcun sviluppo ne risposta da parte degli sviluppatori... :bah!: ...non ci pensa mai nessuno a noi italiani :l4gann: almeno su CDP ci stanno lavorando //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/250978_ahsisi.gif se riesco a farmi dare più tempo libero gli darò una mano...

 
Turn based combat. //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/1.gif

Non fa per me... Peccato.

 
Provato un paio d'ore abbondanti ieri sera con Patrix. A parte la palla di fuoco che gli ho tirato in faccia facendo crepare entrambi senza avere un salvataggio della partita (:rickds:), il gioco non è niente male.

Grafica "allegra" e abbastanza dettagliata con visuale isometrica zoomabile. La cosa bella è che puoi prendere e spostare il 90% degli oggetti presenti, dalle casse ai piatti, anche se per ora non ho visto molta utilità nel farlo //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif Pieno zeppo di missioni secondarie e sembrano anche ben fatte, non il solito "vai nella grotta, uccidi il mostro, riportami l'oggetto". I combattimenti sono fatti veramente bene, puoi interagire molto con l'ambiente circostante, per esempio puoi far saltare barili esplosivi con incantesimi del fuoco oppure bagnare i nemici con l'incantesimo della pioggia per poi rendere più efficace gli attacchi elettrici o ancora attaccare e spostarti dietro le casse per ripararti dagli attacchi nemici. Inoltre il fatto che sia a turni permette di ragionare sulle mosse da fare.

Punti negativi: non c'è l'autosave (vedi palla di fuoco di prima //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif spero che sia presente nel gioco finito), i combattimenti mi sembrano sbilanciati, si passa da quello facilissimo all'inizio a quello impossibile appena dopo la prima città. Ma soprattutto manca la localizzazione in italiano e c'è veramente tanto da leggere. Per chi non conosce molto bene l'inglese (come me), alla lunga può venire scomodo capire una riga ogni 2 //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif

 
Provato un paio d'ore abbondanti ieri sera con Patrix. A parte la palla di fuoco che gli ho tirato in faccia facendo crepare entrambi senza avere un salvataggio della partita (:rickds:), il gioco non è niente male.
No quella volta era perchè hai rubato un libro da una scrivania in una casa piena di guardie :rickds:.

In coop cmq è un pochino confusionario. Ognuno può andare dove vuole e anche volendo parlare alla stessa persona a chi ingaggia il dialogo per primo gli esce la classica schermata nel riquadro in basso con le varie scelte di domande e risposta mentre all'altro escono soltanto le parole sopra all'npc.

L'indicatore delle quest non funziona ancora bene, non sarebbe un problema ma il fatto è che andando in giro inciampi molto facilmente in un'altra quest e non sai più quale stai seguendo //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif.

 
No quella volta era perchè hai rubato un libro da una scrivania in una casa piena di guardie :rickds:.
In coop cmq è un pochino confusionario. Ognuno può andare dove vuole e anche volendo parlare alla stessa persona a chi ingaggia il dialogo per primo gli esce la classica schermata nel riquadro in basso con le varie scelte di domande e risposta mentre all'altro escono soltanto le parole sopra all'npc.

L'indicatore delle quest non funziona ancora bene, non sarebbe un problema ma il fatto è che andando in giro inciampi molto facilmente in un'altra quest e non sai più quale stai seguendo //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif.
Ah vero :rickds: con la palla di fuoco avevamo salvato :rickds:

 
:rickds::rickds: per tutti i giochi c'è ne una! :rickds::rickds:

 
Preso *****, *** benedica i Larian ed i trader russi.

Ora ditemi, la release per quando è fissata? Sono indecisissimo se scaricare ora l'Alpha e giocarmi sta demo o se aspettare direttamente la release. //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/uhm.gif

 
Preso *****, *** benedica i Larian ed i trader russi.Ora ditemi, la release per quando è fissata? Sono indecisissimo se scaricare ora l'Alpha e giocarmi sta demo o se aspettare direttamente la release. //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/uhm.gif
Se non l'han cambiata la release del gioco è fissata per il 28 febbraio.

 
Speriamo che riescano a sistemare tutto in un mese //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif
Intanto oggi patch piuttosto corposa:

- Fixed startup problems for 32bit operating systems

- Performance improvements in general

- A lot of minor stablity fixes

- Added Network connectivity UI

- Added Network connectivity state and UI to minimap

- Added multiplayer options to main menu

- Added camera interpolation during dialogs

- Speakers in dialogs will correctly face the player now

- Burning/poison will do more than 1 damage now

- Greatly reduced memory usage of the gameclient

- Gold will correctly stack now

- Changed generation algorithm for treasure

- Fixed wrong assignments in dialogs

- Added more information to tooltips

- Fixed overwrite of savegames

- Removed door icons from worldmap

- Worldmap will zoom out more now

- Disabled quicksave for clients joining a MP game

- Characters can sit on chairs and sleep in beds now

- Party characters will auto-join combat in a smaller distance now

- Closing and opening of dialog UI is better handled now

- Disabled camera movement when a dialog is active

- Added more information to skillbook tooltips

- Fixed AP use count when stances were enabled

- Fixed pressure plates

- Fixed serious savegame problems

- Added intelligence modifier to AP cost

- Fixed tornado effect

- Fixed save button sometimes not working

- Fixed weapon visuals after ressurect

- Fixed crash when loading while standing in a surface

- Fixed electrified water visual

- Added feedback when crafting fails

- Item hits reduce weapon durability

- Save/load now works during dialogs

- Fixed crash concerning overhead texts

- Fixed charm skill

- Added BlackRock resistance

- Changed Armor and Shield abilities

- Added sounds to projectiles

- Fixed crash when deleting particles

- Fixed issues when saving statusses on characters

- Fixed crash during item pickup

- Character will not rotate while picking up items

- Improved forking of projectiles

- Fixed multiple music tracks playing at the same time

- Fixed scale problem for high DPI screen settings

- Camera can be scrolled now when the mouse if over a UI element

- Fixed ownership problems for companions

- Terrain performance enhancement by greatly reducing polygon count in flat areas

- Balancing weapons, armor, items, gold, treasure, damage, armor rating...

- Way of the warrior and way of the ranger give advantages per point

- New skills

- Balancing skills

- Fixed names and descriptions for weapons and other items

- Item combo fixes

- New character presets and starting equipment and starting skills

- Requirements are now STR, DEX and INT based

- Skillbook requirements are on elemental specialization

- Extra visuals for dagger type weapons

- Extra visuals for armor

- Added some herbs and chests to Cyseal

- Fixed weapon boosts that were not working

- Fixed some combat balancing and scripts

- Killing summons and party members doesn't give XP

- Lots of small changes (like ice elementals cannot slip on ice, you cannot freeze a fire elemental)

- Skills now level up for a while as long as you have points in INT and Specializations, but you'll need to find or buy skillbooks to keep your spellbook up to date

- Arhu sometimes turns into a cat

- Dialog fixes

- Fixed traps

- Questlog fixes

- Staircase fixes

- Boatfire fix

- Watcher statues dialog fix

- Prison guard drops key now

- Rats will not block quests anymore

- Teleporting NPCs can now trigger combat

- Egleandaer quest fixes

- Fixed stealing issues

- Changed title for skill tree


peccato... //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sad.png
Ma per fortuna invece, nessuno l'avrebbe finanziato altrimenti //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif.

 
Intanto oggi patch piuttosto corposa:

- Fixed startup problems for 32bit operating systems

- Performance improvements in general

- A lot of minor stablity fixes

- Added Network connectivity UI

- Added Network connectivity state and UI to minimap

- Added multiplayer options to main menu

- Added camera interpolation during dialogs

- Speakers in dialogs will correctly face the player now

- Burning/poison will do more than 1 damage now

- Greatly reduced memory usage of the gameclient

- Gold will correctly stack now

- Changed generation algorithm for treasure

- Fixed wrong assignments in dialogs

- Added more information to tooltips

- Fixed overwrite of savegames

- Removed door icons from worldmap

- Worldmap will zoom out more now

- Disabled quicksave for clients joining a MP game

- Characters can sit on chairs and sleep in beds now

- Party characters will auto-join combat in a smaller distance now

- Closing and opening of dialog UI is better handled now

- Disabled camera movement when a dialog is active

- Added more information to skillbook tooltips

- Fixed AP use count when stances were enabled

- Fixed pressure plates

- Fixed serious savegame problems

- Added intelligence modifier to AP cost

- Fixed tornado effect

- Fixed save button sometimes not working

- Fixed weapon visuals after ressurect

- Fixed crash when loading while standing in a surface

- Fixed electrified water visual

- Added feedback when crafting fails

- Item hits reduce weapon durability

- Save/load now works during dialogs

- Fixed crash concerning overhead texts

- Fixed charm skill

- Added BlackRock resistance

- Changed Armor and Shield abilities

- Added sounds to projectiles

- Fixed crash when deleting particles

- Fixed issues when saving statusses on characters

- Fixed crash during item pickup

- Character will not rotate while picking up items

- Improved forking of projectiles

- Fixed multiple music tracks playing at the same time

- Fixed scale problem for high DPI screen settings

- Camera can be scrolled now when the mouse if over a UI element

- Fixed ownership problems for companions

- Terrain performance enhancement by greatly reducing polygon count in flat areas

- Balancing weapons, armor, items, gold, treasure, damage, armor rating...

- Way of the warrior and way of the ranger give advantages per point

- New skills

- Balancing skills

- Fixed names and descriptions for weapons and other items

- Item combo fixes

- New character presets and starting equipment and starting skills

- Requirements are now STR, DEX and INT based

- Skillbook requirements are on elemental specialization

- Extra visuals for dagger type weapons

- Extra visuals for armor

- Added some herbs and chests to Cyseal

- Fixed weapon boosts that were not working

- Fixed some combat balancing and scripts

- Killing summons and party members doesn't give XP

- Lots of small changes (like ice elementals cannot slip on ice, you cannot freeze a fire elemental)

- Skills now level up for a while as long as you have points in INT and Specializations, but you'll need to find or buy skillbooks to keep your spellbook up to date

- Arhu sometimes turns into a cat

- Dialog fixes

- Fixed traps

- Questlog fixes

- Staircase fixes

- Boatfire fix

- Watcher statues dialog fix

- Prison guard drops key now

- Rats will not block quests anymore

- Teleporting NPCs can now trigger combat

- Egleandaer quest fixes

- Fixed stealing issues

- Changed title for skill tree



Ma per fortuna invece, nessuno l'avrebbe finanziato altrimenti //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif.
Quoto, è un capolavoro...

 
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