UFFICIALE PC DotA 2 | Info e Guide 1° Post! |

  • Autore discussione Autore discussione pichuik
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Blizzard critica Valve per Dota 2

Rob Pardo ammette di non capire le mosse di Newell.

La questione intorno a Dota 2, che finora sembrava riguardare solo Valve e i vecchi creatori di DOTA, registra adesso un intervento di Blizzard che non potrà certo esser preso sottogamba in quel di Seattle.

Nel corso del BlizzCon, che ha visto anche la presentazione di una nuova mappa "Defense of the Ancients" per StarCraft II, Rob Pardo ha ammesso di non capire perché Valve abbia chiesto di registrare il marchio DOTA, appropriandosi così indebitamente di qualcosa che è nato e cresciuto nella community dei fan di WarCraft III.

Il motivo dello strano comportamento di Gabe Newell e soci potrebbe risiedere, secondo alcuni, nella presenza di IceFrog (il cui vero nome è Abdul Ismail) a capo dello sviluppo di Dota 2, che pare stia causando non pochi grattacapi ai suoi colleghi.

Fonte:Sito Concorrente

 
Blizzard critica Valve per Dota 2
Rob Pardo ammette di non capire le mosse di Newell.

La questione intorno a Dota 2, che finora sembrava riguardare solo Valve e i vecchi creatori di DOTA, registra adesso un intervento di Blizzard che non potrà certo esser preso sottogamba in quel di Seattle.

Nel corso del BlizzCon, che ha visto anche la presentazione di una nuova mappa "Defense of the Ancients" per StarCraft II, Rob Pardo ha ammesso di non capire perché Valve abbia chiesto di registrare il marchio DOTA, appropriandosi così indebitamente di qualcosa che è nato e cresciuto nella community dei fan di WarCraft III.

Il motivo dello strano comportamento di Gabe Newell e soci potrebbe risiedere, secondo alcuni, nella presenza di IceFrog (il cui vero nome è Abdul Ismail) a capo dello sviluppo di Dota 2, che pare stia causando non pochi grattacapi ai suoi colleghi.

Fonte:Sito Concorrente
Non si era mai saputo molto di IceFrog, Pendragon è meglio //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sisi.gif

 
a quanto ho capito io,valve ha utiizzato il marchio dota per il semplice fatto che ha assunto icefrog a lavorare per loro allo sviluppo del gioco.Essendo il marchio legato ad Icefrog,è ovvio che hanno potuto mantenere lo stesso nome.

Per la cronaca,anche io e altri 2/3 miei amici giochiamo a dota xD

 
Non ho mai provato Dota, però tutto ciò mi sta interessando.

E poi il fatto che lo sviluppa la valve rende le mie aspettative più ampie //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif

Intanto ho rubato l'immagine del pyro :morristend:

 
Ho deciso, se mi gira azzardo un D1, *****.//content.invisioncic.com/a283374/emoticons/dsax.gif

 
Physics and cloth animations

- The Source engine allows physics and cloth animation. So we'll see things like capes and gowns move realistically as opposed to being hard-animated over and over again.

In-game guides

- There will be guides in-game, so that skill builds will be recommended to players while playing. Level up? The game will recommend the next skill you should pick based on the level you are at.

Shop interaction

- You can queue item purchases, so that when you reach a shop, you can press one button and have the queued items purchased. The actual gold exchange will only happen at the shop.

Path finding

- Path finding has been improved. This means the pathing limitations that the Warcraft 3 engine forced on the map will no longer apply.

In-game indicators

- UI changes - spell cast ranges will be built in and how levelling up certain skills affect you will be conveyed to you through the interface.

Lore and hero interaction

- Lina and Crystal maiden lore: they are fire and ice sorceresses, and also sisters. They will have vocal interactions on the map according to their relationship.

Game state

- The game is very playable and is being play-tested daily. Not all the art was present, there were gaps in the textures etc (Note: this was back in October 2010)

Icefrog truther

- Valve claims the "Truth about Icefrog" blog is fake.

:bananarap:

 
Physics and cloth animations- The Source engine allows physics and cloth animation. So we'll see things like capes and gowns move realistically as opposed to being hard-animated over and over again.

In-game guides

- There will be guides in-game, so that skill builds will be recommended to players while playing. Level up? The game will recommend the next skill you should pick based on the level you are at.

Shop interaction

- You can queue item purchases, so that when you reach a shop, you can press one button and have the queued items purchased. The actual gold exchange will only happen at the shop.

Path finding

- Path finding has been improved. This means the pathing limitations that the Warcraft 3 engine forced on the map will no longer apply.

In-game indicators

- UI changes - spell cast ranges will be built in and how levelling up certain skills affect you will be conveyed to you through the interface.

Lore and hero interaction

- Lina and Crystal maiden lore: they are fire and ice sorceresses, and also sisters. They will have vocal interactions on the map according to their relationship.

Game state

- The game is very playable and is being play-tested daily. Not all the art was present, there were gaps in the textures etc (Note: this was back in October 2010)

Icefrog truther

- Valve claims the "Truth about Icefrog" blog is fake.

:bananarap:
è semplicemente DotA sul source engine //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif

 
Valve Plans to Implement Coaching in DotA 2 - Testing in Team Fortress 2 


Valve has implemented a unique feature in the world of multiplayer gameplay - Coaching. In short, an experienced player can choose to be available as "coach" to a player who is new to the game, or just wants to learn more. This will add the player to a pool of coaches where they will be matched with "students" that want to benefit from additional insight.
Fonte:N4G.com

Oddio, sono un po' scettico riguardo sta cosa del Coach...//content.invisioncic.com/a283374/emoticons/azz.gif

 
Swedish online store named komplett.se added a DotA 2 pre-order to the website. The starting price is 379 Swedish Kronor which is approximately around $60 USD. On the international level this is around $50 USD if you remove a Swedish taxes. Also to add, komplett.se has answered and confirmed that this is "official price" and is based on the recommendation by Valve.
Fonte:Gamersbook.com

 
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avevo letto da qualche parte entro il 2011 ma non saprei in realtà

 
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