PS4/PS5 Elden Ring | Shadow of the Erdtree disponibile!

  • Autore discussione Autore discussione Frieren
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Dimensioni mappa.

Sembra essere confermata una dimensione equivalente a quella di Limgrave + Weeping Penisula, ma a ‘sto giro hanno messo anche una parte di Caelid in mezzo per fare un paragone più corretto.
Ovviamente non considerando il sottosuolo e ipotetiche aree da Endgame.
Maronnn, 60 ore le metto in conto
 
Dimensioni mappa.

Sembra essere confermata una dimensione equivalente a quella di Limgrave + Weeping Penisula, ma a ‘sto giro hanno messo anche una parte di Caelid in mezzo per fare un paragone più corretto.
Ovviamente non considerando il sottosuolo e ipotetiche aree da Endgame.
+ Da PCGamer sempre in merito alla taglia (niente info specifiche solo taglia e percezione).
From Software has been playing coy about the size of Shadow of the Erdtree, the Elden Ring expansion now more than two years in the making...in past interviews the developer has suggested it's roughly the size of Limgrave, the starting area in the base game...maybe even a little bigger...but I spent a full day playing Shadow of the Erdtree at From Software's offices in Tokyo last month, and I can assure you that estimate is sneakily setting the studio up to underpromise and overdeliver

Not only is the landmass likely bigger than you're expecting, it's more intricate than any existing part of Elden Ring's map, with cliffs and canyons that require puzzling out how you can reach one point for another...anyone who tries to make a beeline for each map fragment is going to run into more than a few surprises...
 
Almeno 50 ore tra gioco base e DLC me le faccio.

EDIT: Scusate intendevo 50 mesi, non ore.
 
+ Da PCGamer sempre in merito alla taglia (niente info specifiche solo taglia e percezione).
From Software has been playing coy about the size of Shadow of the Erdtree, the Elden Ring expansion now more than two years in the making...in past interviews the developer has suggested it's roughly the size of Limgrave, the starting area in the base game...maybe even a little bigger...but I spent a full day playing Shadow of the Erdtree at From Software's offices in Tokyo last month, and I can assure you that estimate is sneakily setting the studio up to underpromise and overdeliver

Not only is the landmass likely bigger than you're expecting, it's more intricate than any existing part of Elden Ring's map, with cliffs and canyons that require puzzling out how you can reach one point for another...anyone who tries to make a beeline for each map fragment is going to run into more than a few surprises...
 
+ Da PCGamer sempre in merito alla taglia (niente info specifiche solo taglia e percezione).
From Software has been playing coy about the size of Shadow of the Erdtree, the Elden Ring expansion now more than two years in the making...in past interviews the developer has suggested it's roughly the size of Limgrave, the starting area in the base game...maybe even a little bigger...but I spent a full day playing Shadow of the Erdtree at From Software's offices in Tokyo last month, and I can assure you that estimate is sneakily setting the studio up to underpromise and overdeliver

Not only is the landmass likely bigger than you're expecting, it's more intricate than any existing part of Elden Ring's map, with cliffs and canyons that require puzzling out how you can reach one point for another...anyone who tries to make a beeline for each map fragment is going to run into more than a few surprises...
Sì, più che altro penso sia proprio sbagliato parlare di dimensioni effettive (ed è anche il motivo per cui lo stronzo tende a essere evasivo)
NON possono essere comparate. Son state costruite in maniera diversa e con l’esperienza del gioco base alle spalle.

Per dire, e parlandone in maniera estremista, può benissimo essere grande quanto…boh, 1/4 di Limgrave e al tempo stesso essere grande quanto metà ER.
È proprio una mappa a strati, a ‘sto giro. Strati e verticalità.
 
Sempre sulla taglia (come diceva Vendrick sopra) da VG247
to clarify: zooming and panning the map, even without collecting more fragments, I reckon it's Limgrave + Weeping Peninsula + a wee bit of Caelid in size. Obviously what isn't clear from that is how much is underground in terms of dungeons and catacombs and stuff. The main 'legacy dungeon' of the area we could play was I think pretty 1:1 comparable size-wise to Stormveil.

Sì, più che altro penso sia proprio sbagliato parlare di dimensioni effettive (ed è anche il motivo per cui lo stronzo tende a essere evasivo)
NON possono essere comparate. Son state costruite in maniera diversa e con l’esperienza del gioco base alle spalle.

Per dire, e parlandone in maniera estremista, può benissimo essere grande quanto…boh, 1/4 di Limgrave e al tempo stesso essere grande quanto metà ER.
È proprio una mappa a strati, a ‘sto giro. Strati e verticalità.
Sì il lavoro sul Field è MOLTO diverso rispetto ad ER base. Ci sono zone aperte piane ma pare esserci un grande studio di zone intricate pure nell'OW fuori dai Dungeon.
 
Sempre sulla taglia e le decisioni in merito a come costruire il tutto, ma attraverso le parole del Re dei Re (via PCGamer)
"At the very outset there were a lot of possibilities, but one of the things that was determined very early on was that size," said FromSoftware president Hidetaka Miyazaki. "We wanted that sense of scale for this map, because we wanted an experience for the player that was going to match that of the base game. We wanted them to experience that sense of discovery, and that sense of wonder and exploration again. We needed a map that was going to uphold that and bolster that."

I had a chance to venture further into Shadow of the Erdtree than anyone else for the cover feature of the next issue of PC Gamer, on sale later this month. I also got to ask Miyazaki for insight into the design of the Land of Shadow, and how it compares to the original map.

"Obviously it being exactly the same, but smaller, wouldn't quite cut it, so we wanted to approach from a sense of granularity, is the word we're using," he said. "How dense this map is, and the ratio of legacy dungeon to open field areas, and how they intertwine. This is something we wanted to explore anew in the DLC: In terms of recapturing that sense of scale but in a slightly different way with a slightly different granularity."
 
Maledetti, state estrapolando informazioni una per volta dalle preview e quindi così gradualmente e non tutto insieme viene da aprire gli spoiler e guardare. :rickds:
 
In termini di level design sembrerebbe essere un souls tradizionale con la stessa cura risposta sull’intera superficie OW, lo state capendo?
Ma voi lo state capendo?
Io impazzisco.
 
Vi ho sempre detto di avere fede... 2 anni e mezzo abbiamo atteso il suo ritorno e finalmente potremo abbeverarci ai piedi di Miyazaki del suo umile sudore.
 
Bene, dopo sei mesi direi che è arrivato il momento di riaccendere la PS5 e spolverare il Dualsense.
 
qualcosina l'ho vista. madonna.
 
Almeno 50 ore tra gioco base e DLC me le faccio.

EDIT: Scusate intendevo 50 mesi, non ore.
Ecco infatti mi sembrava di aver letto male inizialmente ora ti riconosco.

Comunque mamma mia alcune armi nuove tanta roba .
Oggi ho reinstallato che tocca riprenderci la mano.. ah che bella la mia build arcano con la rivers of blood:ohyess:
 
L'incarnazione finale di sto gioco (Gioco Base + Patch + DLC) è qualcosa che non ha contenutisticamente senso di esistere.
 
Spero davvero anche in un'area enorme sotterranea come quella del gioco base :ahsisi:
 
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