D
Drake
Vogliamo uno del genere di Baldur's Gate e NWN, trama come vogliono basta che sia di quel tipo :sasa:
Pubblicità
Bèh quella di New Vegas andrà benissimo sicuramente allora //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sisi.gifVogliamo uno del genere di Baldur's Gate e NWN, trama come vogliono basta che sia di quel tipo :sasa:
Però qualcosa non in stile Borderlands. Per carità il gioco è bellissimo, ma a tratti mi sembra troppo dispersivo e ripetitivo //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sisi.gif. E la trama non mi ha catturato per niente //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sisi.gifBeh allora a sto punto direi che mi basterebbe facessero un nuovo rpg post-apocalittico. Di spunti ce ne sono un sacco //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/250978_ahsisi.gif
quale trama? //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gifPerò qualcosa non in stile Borderlands. Per carità il gioco è bellissimo, ma a tratti mi sembra troppo dispersivo e ripetitivo //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sisi.gif. E la trama non mi ha catturato per niente //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sisi.gif
Tranne lo stile grafico e la varietà delle armi non mi è piaciuto per niente nemmeno in coop, come ho postato nel thread ufficiale. Estremamente ripetitivo e i nemici respawnano troppo spesso e troppo velocemente: loot, ti giri e ci sono di nuovo nemiciPerò qualcosa non in stile Borderlands. Per carità il gioco è bellissimo, ma a tratti mi sembra troppo dispersivo e ripetitivo //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sisi.gif. E la trama non mi ha catturato per niente //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sisi.gif
Esattamente. Ci ho giocato 30 ore in coop con un amico, poi l'abbiamo abbandonato. Non mi è rimasto nulla in memoria della trama //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sad.pngquale trama? //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif
Dico le stats, non i modelli/nomi/colori //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sisi.gifVarietà di armi di Borderland? Le armi erano sempre le stesse, solo che avevano nomi e colori diversi... Alla fine i modelli erano sempre quei 3-4 //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sisi.gif... Su questo fronte preferisco l' arsenale di Skyrim o Fallout.
In realtà sì, fuori dai canoni certo, ma è un rpg //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/250978_ahsisi.gifvabè comunque borderlands non era un gdr
esatto richiama un po' un mmorpgIn realtà sì, fuori dai canoni certo, ma è un rpg //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/250978_ahsisi.gif
Voglio Lo Hobbit *-*Per tornare IT, stavo pensando a una licenza letteraria, magari un gdr fatto bene basato su "La Ruota del Tempo" di Robert Jordan o sulla "Saga dei Drenai" di Gemmell sarebbe interessante //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/250978_ahsisi.gif
Source: http://forums.obsidian.net/blog/1/entry-159-initial-kickstarter-responses/Initial Kickstarter Responses
Posted by Chris Avellone, 15 February 2012 · 7,834 views
I’ve gone through all the blog responses, comments, and Twitter responses - I wanted to say thanks to you all for the idea suggestions and the support.
And just as importantly, feel free to keep them coming. I routinely check Twitter (@ChrisAvellone), Facebook, my inbox, and a number of gaming sites with similar questions (Penny Arcade, Rock/Paper/Shotgun, NMA, RPGCodex, GameBanshee, RPG Watch, Giant Bomb) in addition to this blog so while it helps if you put your comments here or in the blog below, chances are if you frequent those other sites, I’ll have a way of getting that feedback.
If you see a thread that I may have missed, feel free to suggest it (that’s where I found many of the links above).
I’ve tabulated all the current responses as of last night, and it went off to the Obsidian owners for evaluation. I can’t promise anything will come from it, but considering the outpouring of feedback here, I appreciate everyone that took the time to respond (and the detail as well).
An additional thanks to those who had enough faith in us to be supportive no matter what the project was... that was encouraging to read.
To answer some common questions:
- Pursuing Kickstarter was a question of personal interest on my part. It doesn’t guarantee that Obsidian would do a Kickstarter project. All I know I’d love to do one, and while I have games I’d love to do, I was more curious as to what you’d want to see.
- Some people asked why we would seek funding at all. In short, our cash largely stems from publisher financing. If a publisher doesn’t believe a title is worth the investment (adventure games, old school RPGs), they will not support the endeavor.
- What excited me about Double Fine is that it skirted asking the publishers and pitching to publishers in the first place and changed the pitch focus to the folks who want to play the game. They had a means of going directly to the public and asking if they’d support a project, which they did. And as a developer, getting such a reaction from fans for a seemingly "dead” genre is welcome.
- If interested in the results, the most responses concerned in order of preference (note that there’s likely bias here considering the author of the Twitter and the blog post below):
1. Planescape 2/Planescape Spiritual Successor.
2. An Isometric turn-based/pause RPGs in general.
3. The “other” category – this fell into game suggestions and mechanics and genres that were only suggested by 1 or 2 folks. I read all of these.
4. Make whatever you want, we’ll support you.
Again, thanks for the feedback, I appreciate it. And even if my Excel-burned-eyes are dry from tabulating responses, it’s good that there was such a strong amount of feedback in the first place.