PS4 La Terra di Mezzo: L’Ombra di Mordor

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Ho capito.

Isengard ---> Uruk-kai ---> più forti e ancora più feroci

Mordor ---> Uruk (Orchetti nella versione Tolkien ITA)

Goblin ---> Moria, oppure Colli Nebbiosi, oppure nel terzo film dello Hobbit (che tanto chi se ne frega)

Tutto chiaro.

Tanx

 
Questo titolo è stato bello, stranamente verso la seconda metà del gioco, quando si acquistano tante abilità, diventa ancora più godibile x il gameplay, però a quel punto il fattore ripetitività e facilità si presenta in maniera vistosa..

 
Ho capito.
Isengard ---> Uruk-kai ---> più forti e ancora più feroci, possono spostarsi di giorno a differenza di tutti gli altri orchi

Mordor ---> Uruk (Orchetti nella versione Tolkien ITA)

Goblin ---> Moria, oppure Colli Nebbiosi, oppure nel terzo film dello Hobbit (che tanto chi se ne frega)

Tutto chiaro.

Tanx
edit, comunque schema perfetto

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Questo titolo è stato bello, stranamente verso la seconda metà del gioco, quando si acquistano tante abilità, diventa ancora più godibile x il gameplay, però a quel punto il fattore ripetitività e facilità si presenta in maniera vistosa..
vero, ma più che altro hanno usato le story mission come tutorial per introdurre sempre più nuove abilità.. e sta cosa non mi fà impazzire

 
Forse è già stato chiesto...

Quanti dlc sono previsti per il gioco? Stavo pensando all'acquisto del season pass scontato sul psn, ma non so se ne valga la pena...

 
Forse è già stato chiesto... Quanti dlc sono previsti per il gioco? Stavo pensando all'acquisto del season pass scontato sul psn, ma non so se ne valga la pena...
altre a quello della caccia, uno dedicato a celebrimbor

 
La Terra di Mezzo: L’Ombra di Mordor | PS3 & PS4 | SG: 8.5 | DLC 'Lord of the Hunt' disponibile a 9.99€ | Disponibile |

Cosa prevede l'ultimo aggiornamento che è uscito?

 
Possibilità di una complete editon con anche i dlc dentro?

 
Ragazzi per sbaglio ho ucciso

un capitano che invece dovevo controllare ( sto alla fine dell'avventura), quanto devo aspettare perché uno nuovo prenda il suo posto? Ho ucciso proprio quello della storia ( il primo che ti fanno controllare) //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sad.png
 
Ragazzi per sbaglio ho ucciso
un capitano che invece dovevo controllare ( sto alla fine dell'avventura), quanto devo aspettare perché uno nuovo prenda il suo posto? Ho ucciso proprio quello della storia ( il primo che ti fanno controllare) //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sad.png
puoi far avanzare il tempo alla torre, in modo che un altro prenda il suo posto //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/250978_ahsisi.gif

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8 GB per cosa? Questi son matti
8 gb??? wat

 
Questo il contenuto (da Steam)

New Features:Bright Lord DLC support added. (Note: Bright Lord DLC requires slightly higher system specs than Main Game Campaign. If you’re noticing a loss in performance, please lower system settings.)

Continued PC Improvements:

Stability:

Fixed rare crash encountered when going into Skills Menu.

Fixed a crash that could occur if blood failed to render.

Fixed issue where game would crash after a video card driver crash.

Fixed crash related to physics.

Performance:

Improved rendering on domination FX to improve framerate.

Save/Load:

Fixed issue where users save progress could be lost after watching benchmark to completion.

UI:

Added ability to skip Splash Screens after first launch.

General:

Steam Achievements not being awarded properly. (Issue 1: Occasionally Achievement wasn’t awarded even though game criteria satisfied. Game now verifies again whether Achievement criteria has already been met and will re-pop. In some cases, it may be required to perform unlock a 2nd time. Issue 2: Some Achievements weren’t being awarded in Challenge Mode even though they should have. This issue should now be resolved.)

Fixed issue where player would lose Orc Hunter Rune when restarting Lord of the Hunt DLC.
E questi i trofei

The Scouring of Mordor (Bronze) – Ultra Rare – Challenge the Dark Lord in Mordor

Burning Shadow (Bronze) – Ultra Rare – Shadow Brand 20 Uruks

Dominion (Bronze) – Ultra Rare – Wraith Flash Dominate 50 Uruks

Battle Forged (Bronze) – Ultra Rare – Maximize the power of the Ring by completing all One Ring Missions

From Shadow to Shadow (Bronze) – Ultra Rare – Stealth Brand a Captain

The Silver Fist (Silver) – Ultra Rare – Brand 20 Uruks in 60 seconds

Eregion Reforged (Silver) – Ultra Rare – Build all the Forge towers in Udun

Beyond Epic (Bronze) – Ultra Rare – Get a Level 30 Rune in Test of the Ring

Lord of the Ring (Bronze) – Ultra Rare – Complete all objectives in Test of the Ring

Hidden Trophy – Ultra Rare

http://segmentnext.com/2015/02/18/trophies-middle-earth-shadow-mordor-bright-lord-dlc/
 
puoi far avanzare il tempo alla torre, in modo che un altro prenda il suo posto //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/250978_ahsisi.gif
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8 gb??? wat
Grazie per la risposta, ho combinato aiutando un paio di Uruk a batterne altri //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/winks.gif.

Finale molto carino :sasa:

 
Grazie per la risposta, ho combinato aiutando un paio di Uruk a batterne altri //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/winks.gif.Finale molto carino :sasa:
sì mi è piaciuto, ma potevano strutturarlo meglio, ovvero misto combattimento più colpi di grazia in qte, e non tutto in qte :bah!:

Mi sà di presa per il ciulo come l'occhio di sauron sulla terza era.. credo che pochi sappiano di cosa parlo //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif

ho un discreto hype per the lord of light, se si rivela valido lo prendo instant.. quello della caccia lo lascio lì dov'è :kep88:

 
Ultima modifica da un moderatore:
Ed ecco le informazioni ufficiali (a seguito dell'uscita dei trofei) in merito al BL-DLC [by Gamespot]

If you've ever wondered what it would be like to fight Middle-earth's greatest evil, the Dark Lord Sauron, Middle-earth: Shadow of Mordor's final piece of downloadable content will pique your interest.

The Bright Lord, slated to drop soon, expands on the story of Celebrimbor, the wraith haunting Talion that gives him his mind-bending powers. In Shadow of Mordor, we saw briefly into the final tortured years of Celebrimbor's life, flashbacks showing his involvement with Sauron and the forging of the One Ring. In The Bright Lord, you'll control Celebrimbor as he recruits his own Orc army and marches against Sauron, culminating in the epic showdown fans have been waiting for.

If you saw Shadow of Mordor through to the end, you'll know that Sauron brought Celebrimbor under his mental dominion and forced him to create the One Ring, the famous piece of jewelry that wreaked havoc in J.R.R. Tolkien's The Hobbit and The Lord of the Rings. But just as Celebrimbor finished the Ring, he broke Sauron's hold on him and fled with his masterpiece. After amassing an Orc army to stand against the Dark Lord, Celebrimbor met his false friend in one-on-one combat, the results of which were not in Celebrimbor's favor.

"The big revelations we focused on in Shadow of Mordor were Celebrimbor’s backstory and his involvement in forging of the Rings of Power, connected to the fact he’d been dragged back to Mordor to forge the One Ring and that Sauron used Celebrimbor's Elven craft to give the Ring its power," Shadow of Mordor design director Michael de Plater told GameSpot "And it's like Tolkien wrote: 'The Ring did something it's master did not intend.' We looked at that idea and how the One Ring had these two parents, this conflict going on within it, within the flashbacks in Shadow of Mordor as you recovered Celebrimbor's memory. We're excited to go back and play with that and explore Celebrimbor and Sauron's relationship more."

The Bright Lord takes place just after Celebrimbor's flight with the One Ring and leads up to combat with Sauron. De Plater said this piece of DLC is "quite a lot tougher" than the main campaign.

"[The Bright Lord] has enabled us to go into Mordor at a time when Sauron’s power was at its height," he explained. "In Shadow of Mordor he’s just returned. It's all pretty much in chaos, Orcs are running around rioting, it’s very untamed. We were able to go back and forge the Orcs into this more disciplined and elite war machine."

Monolith Productions has rebalanced the Nemesis system to provide a more challenging endgame. Orcs are more heavily armored, tougher to beat, and with more evenly distributed strengths and weaknesses. Battles are also larger and more intense, and Orcs will mercilessly pile into fights against you in droves. They are more disciplined. meaning they are harder to manipulate and won't betray each other under any circumstances. So instead of hunting Warchiefs from the bottom of the system up, players will have to go after them with all their Bodyguards in tow. They will actively be hunting you, upping the probability of ambushes. And with Warchiefs now scaled up to level 25, the combat situation can become harrowing quickly and the Nemesis system harder to manipulate.

But Celebrimbor has received his own set of improvements. Monolith has developed an entire new set of combat animations for him; he's more agile and moves more quickly. Celebrimbor will take less punishment and have access to more powerful ability combinations. These have been rebalanced to suit the fighting style of an Elven warrior. The domination ability is also more powerful: For example, if you're surrounded by a horde of Orcs, you can dominate them all at once instead of having to target them individually. Runes can reach level 30, granting more powerful weapon upgrades. There are no more Ranger skills and you can't use flowers to heal; instead you must sacrifice Orc followers and drain their health to survive. The bow and arrow use has also been tweaked, removing slow-motion and adding a more shooter-like feel, according to de Plater.

And the grand finale, of course is a final fight against Sauron as Celebrimbor.

"We really wanted to create the most epic, momentous final boss fight that we possibly could," de Plater said. "We wanted to create a crafted boss fight that players get through the Nemesis system, to make up for the final boss fight against the Black Hand, which wasn’t so momentous. This is our attempt to revisit that and have another try and do the best we possibly can at creating an epic finale."

http://www.gamespot.com/articles/shadow-of-mordor-s-final-dlc-is-the-epic-final-sho/1100-6425383/
Qualche considerazione in merito (e una sommaria traduzione delle novità)

- Confermata la Boss Battle contro Sauron come “Grand Finale”.. E Deo Gratias, i Monolith si sono resi conto di quanto sotto tono fosse lo “scontro” (se vogliamo definirlo tale) finale contro la Mano Nero.. A quanto pare questa BB dovrebbe rimediare agli errori fatti, vedremo testando con mano, se sarà a verità.. Inoltre sembra che la Boss Battle sarà NS centrica, il che IMHO è ottimo, visto che la battaglia finale (contro il Talons) era troppo facile, anche con Warchief non eccelsi..

- Power Up per gli Orchi (da 20 a 25).. Ottimo, anche se li avrei pompati anche fino al 30.. Ma l'importante è il risultato..

- Confermato nuovo moveset per Celebrimbor (più veloce ed agile, ed avrà accesso a nuove abilità, ribilanciate per adattarsi ovviamente ad un guerriero elfico)

- Potenziamento del Sistema di Dominazione (si potranno dominare grossi gruppi di nemici, senza doverli dominare singolarmente → Vedremo con mano, ma a sentirla così mi pare una semplificazione eccessiva)

- Power Up per le Rune (da 25 a 30).. Boh IMHO non necessario, visto che già le rune dal 20 in su erano eccessivamente sgrave.. Vedremo se ci sarà un motivo per sto Power Up..

- Niente più abilità da Ranger.. Non ci si potrà più curare coi Fiori (Finalmenteeeee.. Ottima cosa), ma si dovrà sacrificare gli Orchi sottomessi risucchiando la loro vita (molto, molto, molto interessante.. Banalmente questa piccola aggiunta può aggiungere pepe e utilità al sottomettere molti orchi.. Che invece nel gioco base era molto fine a sé stesso.. Se poi i nemici sono ben ricalibrati in quanto a forza, questa aggiunta aggiungerà un pizzico di strategia alle battaglie)

- Ritoccati anche Arco e Frecce, con la rimozione dello Slow Motion, e l'aggiunta di uno stile più shoter (a detta di De Plater).. Boh, da testare, certo è che questo rimuoverà molto lo status over powered dell'arco, e gli errori si pagheranno molto più cari, senza lo slow motion.. Se gestita bene, può essere il depotenziamento perfetto per riequilibrare le armi..

- Rimodellato il NS con orchi meglio armati e con una distribuzione migliore di Forze e Debolezze.. Le battaglie saranno di portata più ampia (ottimo, visto che già la mole di orchi era ampia).. Gli orchi saranno più disciplinati, e non si tradiranno in ogni circostanza (variazione molto interessante, visto che potrebbe obbligare a gestire in modo più strategico i tradimenti, e le conseguenze).. Resi anche molto più aggressivi gli orchi, aumentando notevolmente la probabilità di imboscate ai nostri danni..

- A detta di De Plater: il DLC sarà ben più duro della campagna principale → Vedremo, anche se francamente ci spero //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif
 
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