PS4/PS5 Metaphor: Re Fantazio

  • Autore discussione Autore discussione Jack 95
  • Data d'inizio Data d'inizio
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Questo con PS5 ce la facciamo; VIIR se ne parla su PS6, KH3 su PS8. L'era PS7 sarà tutta dedicata alle remaster. :sisi:

 
Ma avrà grafica cartoonesca o simil the legend of Zelda giusto per fare un esempio)? In tal caso non credo faccia per me anche se il video sopra mi ha hyppato. Il fantasy mi piace molto.

 
Come dicevo anche in jrpg world è un progetto con tantissimo potenziale per nomi(Soejima, Meguro,Hashino) ed idea alla base(quando mai si è visto Atlus che si occupa di un fantasy "classico"?)

Da tenere d'occhio assolutamente.

Ma avrà grafica cartoonesca o simil the legend of Zelda giusto per fare un esempio)? In tal caso non credo faccia per me anche se il video sopra mi ha hyppato. Il fantasy mi piace molto.
Siamo ancora nelle primissime fasi dello sviluppo, ma sappiamo che dietro c'è Shigenori Soejima per cui basandomi su quello che hai scritto, difficilmente ti piacerà.

Però non si sa mai, prova a dare un'occhiata ad un trailer di Persona 5, giudica tu.

 
Come dicevo anche in jrpg world è un progetto con tantissimo potenziale per nomi(Soejima, Meguro,Hashino) ed idea alla base(quando mai si è visto Atlus che si occupa di un fantasy "classico"?)Da tenere d'occhio assolutamente.

Siamo ancora nelle primissime fasi dello sviluppo, ma sappiamo che dietro c'è Shigenori Soejima per cui basandomi su quello che hai scritto, difficilmente ti piacerà.

Però non si sa mai, prova a dare un'occhiata ad un trailer di Persona 5, giudica tu.
Si infatti persona 5 non mi piace come grafica. Però comunque lo seguirò, infondo il genere mi piace.

 
Si infatti persona 5 non mi piace come grafica. Però comunque lo seguirò, infondo il genere mi piace.
Con genere intendi fantasy o jrpg? Perchè nel secondo caso è strano che non ti piaccia la grafica cartoonesca.

Ma è anche strano perchè hai l'avatar di Zoro. Un jrpg con grafica in cel-shading è un pò come un anime giocabile.

 
Con genere intendi fantasy o jrpg? Perchè nel secondo caso è strano che non ti piaccia la grafica cartoonesca.Ma è anche strano perchè hai l'avatar di Zoro. Un jrpg con grafica in cel-shading è un pò come un anime giocabile.
Parlo del fantasy.

Vabbè mi è piaciuto il cartone e il manga di one piece, ma non l'ho giocato il gioco su PS4 e neanche altri se ne hanno fatti prima. Un conto è guardare un anime e un conto giocare, se c'è una cosa che non mi piace proprio è la grafica cartoonesca. Che ci posso fare, è più forte di me :asd:

Stesso discorso per Naruto..

 
Development blog parte 2

Project Re Fantasy Development Blog Part 2 About TRPG Study Groups

The official website for Atlus’ new RPG project Project Re Fantasy: A Fool’s Journey Begins has been updated with the second part of the ongoing development blog for the upcoming title.

The first part consisted of director and producer Katsura Hashino talking about their new studio environment.

Part 2 features Atlus planner Kenichi Goto and a study group within Atlus using the Tabletop RPG Dungeons & Dragons.

  • Kenichi Goto was the lead battle planner for Persona 5. He has worked on Persona 4 Golden, the Raidou Kuzunoha series and Trauma Team. He has also worked on the first Etrian Odyssey, as well as the “Cielo shooting” mini-game in Digital Devil Saga: Avatar Tuner. Most of his experience revolves around RPG combat.
  • As the name suggests, “Project Re Fantasy” has a fantasy theme, but the background and knowledge concerning “fantasy work” from the staff are all distinct. So to get everyone on the same page and increase their understanding of the subject material, they held a study group.
  • The theme of the study group was the originator of the Tabletop RPG, Dungeons and Dragons (D&D).



  • As a middle-aged gamer, Goto grew up with the evolution of video games since the introduction of the Nintendo Entertainment System in his elementary school days, and inevitably became addicted to TRPGs. Within the worlds of Araycrust and Elindil, he has been adventuring with his colleagues. He believes that the experiences of these adventures and the creative work derived from them are the roots of where their own games come from.
  • With his TRPG experiences in mind, Goto decided to hold a TRPG study group on his own initiative. He decided on D&D, since its basic rules and sample scenarios would reduce the complexity.
  • The DM (Dungeon Master) intentionally prepared the game for players inexperienced with TRPGs and for Goto, who has a long history with the genre.







  • The study group at the time, as seen in the above images, was filmed.
  • Consisting of members from game development, Goto observed through playing that players made good use of restricted magic. A gimmick used for the playing field gave the boss an advantage, which brought about play that could not be thought of as beginner level. It made Goto excited and interested, and made him think they were team members who could be relied upon.
  • Goto thinks that TRPGs are a fun medium based on a trusting relationship between the “master side” that provides stories, and the players who enjoy the story. Goto believes that it would be great if they could build that sort of relationship with users and the titles originating from Studio Zero.
  • Goto is studying every day by holding daily studies like this. Building a new title carefully from the start of the project is a lot of fun.
  • It will be a while before they can deliver the results of these studies to everyone, but he wants people to wait and anticipate it.

Project Re Fantasy

- - - Aggiornato - - -

Per ispirare le meccaniche del gioco che vogliono creare mostrano e giocano un gioco di ruolo da tavolo. é un buon inizio a prescindere..

Sicuramente meglio di ispirarsi, e mostrare al team, Skyrim...

 
Ultima modifica da un moderatore:
[h=1]Persona 5 Director Gives Glimpse on New Fantasy JRPG’s Art; Talks Persona 5 Setting and Development[/h] [h=2]Persona 5 Director Katsura Hashino Walks You Through the places in Tokyo that inspired the locations of the game, also giving a new glimpse on Project RE Fantasy.[/h]

Today, a new video was released starring Persona 5 Director Katsura Hashino as he talks about the game, and the upcoming fantasy JRPG code named “Project RE Fantasy” in the works at his newly-revealed Studio Zero.

Kashino-san starts by talking about Persona 5‘s development, by showing some of the places that inspired the locations of the game. He also reveals that Atlus has a difficult period while developing the recently-released JRPG, even if he doesn’t give further details on why.

We also get to see how he often checks out manga with settings similar to his games at a local Tsutaya store, taking inspiration from those set in schools for the Persona series, and fantasy manga for his new JRPG.

At the end, he talks about the new game itself, explaining that creating games set in the real world inevitably brings a developer to face limitations. With the new game, he wants to distance himself from that, and take on “core human themes,” for example why human fight, and more. That’s why he wanted to create a game set in an imaginary world.

While normally people intend fantasy worlds as a way to escape reality, Hashino-san thinks that they can allow us “to see reality under a new angle.”

Notably, during this segment Hashino showcased new artwork of the game (even if we don’t know yet if it portrays actual characters and scenes of the game, or they’re inspiration pieces like those we saw so far). you can see that in the gallery at the bottom of the post.

The video was released by our friends at Toco Toco TV, you can check it out below. If you want to see more of their charming work, you can check out their videos on SWERY, Goichi Suda, Daisuke Ishiwatari , Keiichiro Toyama, and UME. You can also consider the documentary on indie Japanese developers Branching Paths, created under the creative leadership of the same director, Anne Ferrero.

Persona 5 is currently available in Japan, and will be released in the west on April 4,



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Non sapevo dove postare ma vabbè.

Atlus sets up European publishing team in London:http://www.gamesindustry.biz/articles/2017-08-24-atlus-sets-up-european-publishing-team-in-london

Persona publisher Atlus will handle the European publishing of its own titles going forward.
Previously the company had used third-party publishing partners, including Koch.

The move is part of the company's acquisition by Sega. The new team already features commercial director Simon Inch, and will add a PR manager and a product marketing manager in due course. All three will operate out of Sega Europe's offices in London.

The company says that it will enable them to better support fans with the special edition sets and products that they currently offer in the US and other markets.

"It is a strong example of the growth we are experiencing as a company," Says Jacob Nahin, senior PR manager at Atlus US. "Publishing in Europe is simply the next step for us. What this means initially for fans is a parity for launch and premium editions. From a business perspective, we'll be better positioned to address the needs of each market in which we release our titles."

Alleluja.

 
Quindi aumentano le chance di localizzare i giochi o dormiranno ancora?

 
Quindi aumentano le chance di localizzare i giochi o dormiranno ancora?


support fans with the special edition sets and products that they currently offer in the US and other markets
Oltre a pubblicare i proprio giochi, senza doversi rivolgere a terzi. Sulle localizzazioni (ancora??) decide Sega poi, mica Atlus.

 
Un passo per volta in ogni caso.:asd:

Adesso siamo sicuri che:

-i giochi arrivano in Europa, cosa non scontata.:rickds:

-nello stesso formato americano e non solo DD quando per loro è retail.

-non capitano ritardi di quasi un anno.

Ebbene sì, questo era il mercato europeo per Atlus prima d'ora.

 
Oltre a pubblicare i proprio giochi, senza doversi rivolgere a terzi. Sulle localizzazioni (ancora??) decide Sega poi, mica Atlus.
Ergo, non vedremo mai un gioco Atlus in italiano :sard:

 
Oltre a pubblicare i proprio giochi, senza doversi rivolgere a terzi. Sulle localizzazioni (ancora??) decide Sega poi, mica Atlus.
Non sempre è inoltre "accorciando la filiera" tutto é possibile

 
Contento che le vendite di P5 li ha fatti svegliare. Meglio tardi che mai suppongo...

 
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