luciopieracci
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per fortuna ci sono le misurazioni
si ma quando è uscito c'erano cali e thearing a go go......poi fortuna hanno sistemato quasi tutto.
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per fortuna ci sono le misurazioni
Su spiderman 2 c'è l'articolo di DF:sì sà niente su wolfenstein (a parte i 1080p e 60 fps su entrambe) e watch_dogs (a parte i 900p su PS4 e i 792p su X1)? amazing spiderman 2?
While 1080p30 is the target, the PS4 release does the best job of sustaining that performance level. There are a few dropped frames, but virtually nothing impedes the flow of the gameplay. It's a different story on Xbox One, where we see the implementation of an adaptive v-sync - the game caps frame-rate at 30fps just like the PS4 version, but unlike the Sony platform, frame render time often slips over budget. At this point, the game flips the framebuffer as soon as the next image is ready, while the console scans out to the display, causing screen-tear.
On top of the crushed colour range, it's the tearing that's the key factor of differentiation between the Xbox One and PS4 versions of the game. It's a little annoying, manifesting mostly as a distracting wobble on-screen, making the experience less solid than the same title running on the Sony console.
The end result is a technically underwhelming (albeit fairly fun) release that does the absolute bare minimum on PS4, but falls a bit short of even achieving that on Xbox One, which is somewhat surprising considering the minimalist visuals.
per fortuna ci sono le misurazioni
Video farlocco? certo come no. E poi da quando in qua le patch non vanno conteggiate?Come al solito posti video farlocchi volontariamente x fare credere quello che vuoi te, al uscita, x un bel po di tempo finche pian piano non lo anno migliorato i cali c'erano ed erano fastidiosi, punto.. Che poi tu vuoi fare credere altro...![]()
Certo che vanno conteggiate, ma quando ci si lamentava di gt5 era prima delle patch e lo sai bene, visto che facevamo discussioni infinite, dopo le patch nessuno se ne lamentava, comunque chiuso qui l ot...Video farlocco? certo come no. E poi da quando in qua le patch non vanno conteggiate?![]()
Praticamente 60 fps per entrambe e una res dinamica per Xbox One se non ho capito male.Key to this is the 60fps update. As the performance video below demonstrates, Wolfenstein: The New Order achieves a perfect frame-rate on both consoles - something Machine Games puts down to the nature of id Tech 5 itself.
Overall image quality also looks pretty close indeed between the two consoles: there's a base 1080p native rendering resolution (unfortunately short on anti-aliasing), parity in lighting and texture work and an identical feel to the way the game plays. However, there is one interesting difference - in the comparison above, you can see an area of the game that operates at something in the region of 1440x1080 on Xbox One, while the PS4 and PC versions remain at the native 1080p resolution.
Other Xbox One shots show no upscaling at all, perhaps suggesting some kind of limited dynamic resolution - or maybe it's just a bug specific to this particular part of the game, a cut-scene that quickly segues into gameplay. What's odd is that compared to the carnage seen elsewhere in the game, the scene indicated is relatively sedate, so the notion of a dynamic framebuffer that adjusts pixel-count according to engine load (something we did see used frequently in Rage) seems unlikely. We'll play on and see whether we see any more differences along these lines.
In rare occasioni forse un bug. Direi pareggio comunque asdPer quanto riguarda Wolfenstein: The New Order è uscito un pre face off di DF :
Praticamente 60 fps per entrambe e una res dinamica per Xbox One se non ho capito male.
Sono d'accordissimo.In rare occasioni forse un bug. Direi pareggio comunque asd
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Vabbè adesso non ci sono molti giochi è normale che i ritmi siano lenti //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gifQuesto è il thread più noioso della storia //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif
Vabbè si è invertito il trend della passata generazione //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gifMa anche i verdetti sono scontati.
The Amazing Spider-Man 2Aspettiamo il face off di watch_dogs e aggiorno un pò i titoli in prima pagina. Quelli che mancano all'appello sono trial fusion, child of light, wolfenstein e appunto watch_dogs, giusto?...
Pure la versione PS4 ha la res dinamica anche se meno della versione X1 che lo fa "più spesso". Come in RAGE per mantenere i 60fps costanti abbassano anzi la res. Hanno messo uno screen dove su X1 la res è di 1440x1080 mentre su PS4 è di 1728x1080.UPDATE 23/5/14 10:05: We've analysed more assets and now believe that a dynamic framebuffer is indeed in effect - on both Xbox One and PlayStation 4 versions. MachineGames does appear to be using the technique used in Rage, where horizontal resolution is scaled according to engine load in order to sustain 60fps. We've added a new shot above, demonstrating a scene where PC runs native 1080p, with both PS4 and Xbox One upscaling in the same area. However, the degree of scaling varies between the consoles, with PS4 holding the advantage and there are clearly scenes where the Microsoft console needs to scale, while PS4 remains at native.
We aim to bring you a complete analysis on Wolfenstein: The New Order as soon as possible, including a more detailed look at the PC version. However, in the here and now, our initial tests suggest a pair of very close current-gen console releases with matching art, frame-rate and control response with only minor elements separating them.
Having now completed our analysis, it's clear that the PS4 gains an advantage with smaller drops in resolution that occur less frequently than they do on Xbox One. Metrics in the area of 1760x1080 are found on PS4, while on the Xbox One this can drop to an extreme of 960x1080 in some scenes.
Meanwhile, shadow quality on the PS4 is a match for the PC game with the effect at its second highest setting, although on the Xbox One these elements appear to operate using lower PCF (percentage closer filtering) sample counts which results in a more jagged shadows.
A voi il verdetto io opterei per un lieve vantaggio PS4 per via di ombre di qualità migliore e una IQ superiore dovuta alla res che rimane con più frequenza a 1080p e con "bassi" di 1760x1080 contro i 960x1080 a cui scende la versione X1.Outside of the more aggressive dynamic framebuffer on the Xbox One, there's little to separate it from the PS4 game. Shadow quality is slightly better on the PS4, but the artwork, effects and lighting are all basically identical. The PS4 holds up the closest in delivering a native 1080p experience at 60fps, so benefits from slightly more consistent image quality. As such, once again it's the PS4 release that is our preferred console choice. However, the differences between the two consoles are minor and Wolfenstein is really a worthwhile purchase no matter which one of these systems you own.
Praticamente è il contrario del verdetto di rage su PS360 dove la versione ps3 (copio-incollo dal vecchio verdetto) "tende a garantire una risoluzione nativa media inferiore rispetto alla controparte" in più c'è pure il leggero vantaggio sulle ombre. In sintesi è di fatto leggermente migliore su PS4Uscito il face-off completo di Wolfenstein. Io direi leggero vantaggio PS4 alla luce di quanto dichiarato:
A voi il verdetto io opterei per un lieve vantaggio PS4 per via di ombre di qualità migliore e una IQ superiore dovuta alla res che rimane con più frequenza a 1080p e con "bassi" di 1760x1080 contro i 960x1080 a cui scende la versione X1.