Protagonist - The protagonist is quoted as saying, “Steal back the future!” He gains his Persona after a certain incident unfolds and confronts a great darkness enveloping the city. Ma in che modo quest'oscurità influirà a livello pratico sul main...tanto da rubare il futuro suo...e, presumo, dei suoi giovani compagni? La relazione fra i due elementi, mi affascina non poco...
Story – The protagonist and friends attend Shujin Academy, a private high school. (The name is a play on the Japanese word for prisoner, shuujin.)
Setting - Gameplay predominantly takes place in Shibuya. As those who read Japanese may have already spotted in the trailer, the name is rendered in katakana during the subway station scene, making it plausible the game takes place in Tokyo proper. The atmosphere of the game will feature elements to give it the feeling of big city life, like packed train platforms full of commuters. Setting perfetto per il tema segnalato al punto uno, la grande città che "dovrebbe" offrire più stimoli, soffoca in maniera irreparabile i suoi abitanti...
Awakening - The magazine “theorizes” that the scene with blue flames enveloping the protagonist in last week’s trailer is him awakening to his Persona and another side of himself that’s greatly different from his public demeanor. Blue flames are believed to turn into masks. Quegli occhietti gialli sono sinonimo di Shadow, è un elemento che non riesco a ritenere secondario.
Lesson (Classes) - Student life alive and well, and calendar and weather systems also return. Di nuovo il meteo? Eppure non riesco a credere che sarà di nuovo "quello" a scandire il tempo della "missione" de personaggi oltre al semplice calendario.
Prisoner - The prison motif seen in the trailer is believed to be in relation to Picaresque Romance motif Hashino discussed earlier.
Hideout - Judging by appearance, it is likely that it’s the cafe the protagonist lives in. Che inseriscano anche qualche feature per pianificare "materialmente" i vari colpi?
Student by Day, Thief by Night - Nights are for dungeon crawling as cast puts on their masks, seemingly in search of a specific something to steal. Come in P3, anche se...qualche "colpo" di giorno sarebbe molto interessante da fare.
Sneak - As in Persona 3 and Persona 4, battles use a symbol encounter system, meaning you can see enemies on screen and engage in battle by colliding into them. Players can avoid enemy contact by sneaking around in order to proceed, though. Qui un dubbio...le parti in cui vedevamo il main avvicinarsi di soppiatto alle spalle dei nemici erano..."facoltative" o c'è di mezzo la possibilità di essere eventualmente catturati.
All-Out Attack - The gang-up footage in trailer is confirmed to be return of the All-Out Attack system. It likely still relies on exploiting enemy weaknesses to trigger.
Mask – Characters wear their masks during dungeon crawling, and they’re likely a key item story-wise during those segments, too. Non sarebbe la prima volta che le maschere hanno un ruolo "diretto" a livello di storia. Qui però sembrano essere nelle mani dei personaggi fin dall'inizio.
Cooperation - The magazine speculates that the Cooperation menu option is the system replacing Social Links involving getting closer to allies.
Arsene - The protagonist’s Persona. It has black wings and red getup. Un incrocio di elementi classici e moderni per l'archetipo del ladro fantasma. Inizio già a domandarmi quanto possa "migliorare"...Altra banalità, ma il figuro con cilindro, ali e "becco" nel trailer era ovviamene lui e non un eventuale antagonista.
Sound - Shoji Meguro’s soundtrack is set to be acid jazz this time around. Da quel poco che si è sentito, i toni sono azzeccatissimi...hanno un non so che di graffiante...