Console War Playstation 4 vs Xbox One | Aspettando la Next-Gen

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If you go back and watch the E3 trailer of Halo Infinite in 2019, that game looks remarkably better than what was shown in July of 2020. How can a game decline significantly in quality with an additional year of development time? It doesn’t make sense and if you go back to the 2018 announcement of the title and the demo of what the Slip Space engine is capable of creating, the July event looks even worse.

It’s my understanding that the 2019 trailer was again outsourced and at that time, the game was not in a state that was playable at that level of fidelity. Even though the trailer says “Game Engine Footage” – this is a nebulous term as we don’t know if this is an attempt to show what gameplay would look like (not plausible at this time based on what we have seen) or what cut-scenes would look like which is the more plausible explanation but this vastly over-sold expectation for Infinite’s later demos.

Multiple people familiar with the development efforts behind 343 have described the collaborative effort behind the development as challenging and significant disagreements internally have become public with Tim Longo, creative director for Halo Infinite, leaving the company in August of 2019.

Appointed to Tim’s role after he left was Mary Olsen, who left the company in October of that same year. At the time, 343 said “There’s no creative dilemma inside the studio” but clearly there was turmoil inside the walls about the development progress of the game.

One of the big questions that started to manifest late in 2019 was how could 343 change the path forward for Halo Infinite so that they could actually meet the holiday 2020 deadline. Phil Spencer has confirmed that splitting up the campaign and multiplayer was a serious consideration but this was not a recent discussion as many had assumed as this option started being considered in early 2020 or possibly late 2019.
Vabbè io alzo le mani e adesso si spiega perchè prima il creative director e poi l'altro lead ha lasciato 343.

 
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Q2



Queste console sono state castrate dal covid poco da dire. 

 
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Un vero peccato, insieme a Spider-Man era il titolo più interessante per il lancio di PS5. Se non confermano altro, si aspetta direttamente Ratchet o Demon’s per prendere la console


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Letto ora, ma che line up di M avranno queste console, o meglio una delle due non ce l'avrà proprio.  :asd:  A sto giro non c'è hype che tenga, per me possono rimanere sullo scaffale anche se usciranno ad un prezzo bomba.  :asd:

 
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Avrei preso comunque la console per spidey.

O comunque avevo già deciso di andare D1, per giocarmi anche i multi ad una risoluzione accettabile.

Per molti il covid è questo:


 
Altro che prezzo, in casa PS la prima urgenza dovrebbe essere fare un calendario delle uscite almeno per i primi 4-6 mesi, non è possibile avere vari giochi certi per il 2021 (Ratchet, Horizon, Demon's Souls, il Destruction Derby del 2021 e Sackboy)  ma non sapere se usciranno a gennaio o dicembre.

 
Andrò lo stesso di DO per Spidey, tanto la console devo prenderla, prima o dopo non mi cambia.

Speriamo che sia del tempo in più per l'ottimizzazione, Dishonored 2 non lo ricordo bene al day one.

Comprerò ps5 per giocare ai giochi ps4  :facepalm:
Vabbè poi arriva anche Horizon 2, altra certezza del 2021.

 
Altro che prezzo, in casa PS la prima urgenza dovrebbe essere fare un calendario delle uscite almeno per i primi 4-6 mesi, non è possibile avere vari giochi certi per il 2021 (Ratchet, Horizon, Demon's Souls, il Destruction Derby del 2021 e Sackboy)  ma non sapere se usciranno a gennaio o dicembre.
Tutti questi rinvii dimostrano che attualmente è impossibile farlo.

 
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