UFFICIALE PC Sid Meier's Civilization VI

Pubblicità
Anche io sto giocando a livello medio e per ora militarmente vinco spesso le guerre. Dopo aver perso poche unità vengono subito a chiederti la pace. La prossima run alzerò leggermente la diffico

Inviato dal mio SM-G935F utilizzando Tapatalk

 
10DE650DEABFE5502B7ADD06264D6886E56DFCE9


:gab:

 
Presi Beyond Earth al day one, stessa cosa anche per l'espansione, rimasi deluso :(.

CIV VI è giocabile già da ora o si può aspettare, siate sinceri :tristenev:

 
Prima partita finita... Ho vinto grazie alla vittoria culturale. Puntavo alla vittoria scentifica, ma la mia fame di capolavori mi ha portato a vincere per turismo. Non me lo aspettavo proprio :rickds:... Comunque si, anche io ho notato che a difficoltà media gli eserciti mancano di cattiveria. E sopratutto basta saccheggiare un pò di terreni che sbito ti vengono a chiedere la pace...

 
Ragazzi ma come si possono lanciare le bombe atomiche ? Ho due ordigni nel mio arsenale ma non riesco ad accedere a questo arsenale. Ho già completato i vari progetti e adesso sto creando la mia prima arma termonucleare.

 
Ragazzi ma come si possono lanciare le bombe atomiche ? Ho due ordigni nel mio arsenale ma non riesco ad accedere a questo arsenale. Ho già completato i vari progetti e adesso sto creando la mia prima arma termonucleare.
A differenza del V in questo gioco l'atomica non è un'unità a se', infatti dopo averla creata aspettavo di darle l'ordine ma niente... bisogna produrre/acquistare un'unità che possa lanciarla e ti sarà disponibile tra le modalità d'attacco di quell'unità... io ho scelto il sottomarino nucleare ma credo ne esistano altre

 
Non riesco a usare quel ca*zone del naturalista:asd:

Inviato dal mio SM-G935F utilizzando Tapatalk

 
Non riesco a usare quel ca*zone del naturalista:asd:
Inviato dal mio SM-G935F utilizzando Tapatalk
Servono quattro caselle a rombo, senza distretti cittadini vicini, e vicino ad una meraviglia naturale, o con un appeal altissimo...

 
mi sapete dire qual è il sito con il prezzo piu basso per acquistare il gioco? non fa differenza tra key o gioco in dvd

 
Ragazzi domanda: ma qual è l'utilità di avere o offrire risorse di lusso?

Servono, effettivamente per qualcosa?

Anche le risorse bonus a cosa portano? Solo l'incremento di rendita della porzione di mappa?

Perchè, in regime di pace e di scambio di merci, uno stato mi rifiuta un ambasciatore?

Io li accetto sempre, non vedo perchè dovrei dire di no.

 
Amenities! Ecco a cosa servono (senza contare i bonus dei terreni)

 
Civilization VI ‘Fall 2016’ Update Now Live

A new update is available for Sid Meier’s Civilization VI today. The “Fall 2016 Update” will automatically install when starting the Steam client; if it doesn’t install automatically, please restart Steam.

This update adds DirectX 12[en.wikipedia.org] support to Civilization VI, starting with AMD cards and NVIDIA Maxwell-series-or-later cards; please make sure your drivers are up-to-date. Support has also been added for Logitech ARX[gaming.logitech.com]. For more information on each of these, please click their respective link.

Today you’re also able to play a whole new scenario called “Cavalry and Cannonades,” and settle on two new map types, “Four-Leaf Clover” and “Six-Armed Snowflake.” These maps are playable both online and off, and were designed to encourage more conflict by forcing players to move toward the center. For the full list of what’s in this latest update, please see below.

Firaxis Games and 2K are committed to making Civilization VI the best experience possible and will continue to support the title. If you have any feedback on this update or just the game in general, please let us know in the 2K Forums[forums.2k.com] or here on Steam. Stay civilized!

[NEW]

• Maps

- Added a balanced six player map.

- Added a balanced four player map.

• ‘Cavalry and Cannonades’ Scenario Added

- Combat scenario with reduced unit maintenance costs and no strategic resource requirement for units.

- Larger starting army and additional starting techs.

- Time limit: 50 turns.

- Goal: Possess the largest territory.

• DX12 Support

• Complete Logitech ARX Support

[GAMEPLAY UPDATES]

• Added additional notifications.

• Added a “time defeat” for running out of time. This is always disabled if a Score Victory is available.

• Added additional Hotkey support (next unit, next city).

• Added the ability to rename cities.

• Added UI to show the next tile a city will grow to.

• Added a visual cue for Barbarian Scouts that are alerted to your city.

• Changed Dan Quayle rankings.

[bALANCE CHANGES]

• Added prerequisite project (Manhattan Project) for Operation Ivy.

• Added Metal Casting as a prerequisite for Economics tech.

• Adjusted religious pressure when a religion is first founded to give them more resilience and convert the city.

• Adjusted relationship decay rates.

• Reduced the effectiveness of cavalry production policies.

• Reduced Warmonger penalties in most instances, and adjusted how this reacts to returning versus keeping a city. The last city conquered from a player now provides a heavy warmonger penalty, even if you have a Casus Belli against this player, because you are wiping out a civilization.

• Reduced border incursion warnings if the troops are within their own borders.

• Increased the number of Great Works of Writing slots in the Amphitheater to 2.

• Increased Counterspy operation time.

• Increased the cost of Religious units and applied additional charges.

• Units may no longer be deleted when they are damaged.

• Deleting a unit no longer provides gold.

• Updated Island Plates map to have more hills and mountains.

• Units may no longer remove features from tiles that are not owned by that player.

• Fallout now prevents resource harvesting.

• Barbarian camps must spawn further away from low-difficulty players’ cities.

[AI TUNING]

• Adjusted AI victory condition focus to increase their competitiveness in Science and Tourism.

• Adjusted AI understanding of declared friendship.

• Adjusted the AI approach to beginning and ending a war based on potential gain and loss.

• Increased AI competitiveness in building a more advanced military.

• Increased AI usage of Inquisitors. Especially Phillip.

• Increased AI value of upgrading units.

• Increased AI use of Settler escorts.

• Tuned AI usage of units that cannot move and shoot, like Catapults.

• Tuned AI city and unit build planning.

• Improved the ability of city-states to maintain a strong military.

[bUG FIXES]

• Fixed some production Social Policies, Great People, and Pantheon bonuses that were not applying correctly.

• Fixed Royal Navy Dockyard not getting the right adjacency bonuses.

• Fixed some issues with how the Great Wall was built by players and AI, including proper connection to mountains and removing other players’ Great Walls as potential connection points.

• Fixed a unit cycling error with formations.

• Fixed a bug where the first military levy that expired would return all levied units (including those levied from other city-states) to that city-state. Now it should only return the levied units that actually originally belonged to the one city-state.

• Fixed several issues when Airstrips and Aerodromes are occupied, including forced rebasing of enemy units and UI updates.

• Fixed an exploit that allowed ranged and bombard units to gain experience when attacking a district with 0 hit points.

• Fixed an issue with wonders when transferring city ownership – conquering a city with a wonder would not track that wonder, and could lead to problems when attempting to use Gustave Eiffel.

• Fixed an issue where the Settler lens would not always show the right information to the player.

• Fixed an issue where AI would counter gold changes with the change desired, rather than the total amount of gold desired.

• Fixed an issue where the Tutorial intro and outro videos would appear off-center in certain resolutions.

• Fixed some crashes with units.

• Fixed an issue where multiple leaders of the same civilization would frequently show up in a game.

• Fixed an issue where Trade Route yields were doubling in some instances.

• Units in formations now break formation before teleporting between cities.

• The achievement ‘For Queen and Country’ was unlocking too frequently.

• AI with neutral relationships should accept delegations barring exceptional circumstances.

• Can no longer declare a Joint War if it is invalid for either party.

• Save game files should no longer be case sensitive.

• Certain wonders were sending extra notifications.

• Players will no longer receive any warmongering penalties from a joint war partner for actions in that joint war.

• Liberating a civilization back to life will now bring them back into the game properly.

• Observation Balloon range bonus was being incorrectly applied when stacked.

• Text and grammar fixes.

[VISUALS]

• Buildings on snow will now have snow on them.

• Added an Industrial Barbarian Encampment.

• Added a ranger tower to National Parks.

• Fixed some issues with buildings not culling around other world items properly.

• Fixed an issue with some Districts not showing properly.

• Miscellaneous polish applied to multiple improvements, districts, and buildings.

[MULTIPLAYER]

• Turn timers are always disabled on the first turn of a new game. This happens regardless of the advanced start or turn timer type selected.

• Allow multiplayer lobby's private game status to be toggled once the lobby has been created.

• Cap the max players to 12.

• Added LAN player name option to options screen.

[uI]

• Added the number of specialists working a tile.

• Added some additional icons for espionage, promotions, etc.

• Added additional Civilopedia shortcuts, including right clicking a unit portrait.

• Added the signature to the diplomacy action view/deal view so that we can differentiate between duplicate players. Also added multiplayer screenname in diplomacy.

• Added Trade Route yields to the Reports screen.

• Added City Center to the City Breakdown panel.

• Added rewards and consequences to mission completed popups.

• Updated the leader-chooser when beginning a new game.

• Updated the end game Victory screen.

• Updated the multiplayer staging room.

• Updated city banners.

• Updated Espionage mission chooser flow.

• Updated to display what cities are getting amenities from each resource.

• Changed resource icon backings to reflect the type of resource it is.

• Auto-scroll to the first Great Person that can be claimed.

• Improved search functionality in the Civilopedia.

• Removed Barbarian data from player replay graphs.

• ESC now closes the Tech, Civic, and Eureka popups.

• When loading a game, the era blurb will be the current era of the saved game, rather than the starting era of the game.

[AUDIO]

• Added some missing mouseover sounds.

• Fixed the Oracle quote.

• Fixed an issue where the Advisor voice was not playing in some languages.

• Fixed compatibility issues with some sound cards, especially those set to high playback rates.

[MISC]

• Added a setup option "No Duplicate Leaders" that is enabled by default. This option prevents multiple players from selecting the same leader.

• Updated leader screen to support enabling/disabling bloom according to the 'Enable Bloom' graphics option.

• Plot Tooltip Delay is now available in the Options menu.

• Auto Cycle Units is now available in the Options menu.

• Benchmark updates.

• Credits updated.

http://steamcommunity.com/games/289070/announcements/detail/646658987742411203

 
Ciao ragazzi volevo un consiglio, il mio pc regge il gioco?

Visualizza allegato 164532

Inoltre sapete cosa cambia dalla versione normale o dalla versione deluxe?

 
Ultima modifica da un moderatore:
Ciao Elninox, credo che i requisiti del gioco siano più che soddisfatti... tra l'altro anche sotto i minimi ho visto girare il gioco ma tu comunque non dovresti avere problemi.

La deluxe, se ho capito quale intendi, comprende gioco, soundtrack del 25° anniversario e i primi quattro dlc che usciranno in futuro.... la deluxe quindi è un bundle: gioco base più season pass per i primi quattro dlc.

Non ti preoccupare per i requisiti ma se vuoi essere sicuro usa un sito tipo "can i run it?"

Operating System: 10.11.6 (El Capitan) and 10.12 (Sierra)

Processor: Intel Core i5 (4 cores)

Processor Speed: 2.7 GHz

Memory: 6 GB

Hard Drive Space: 15 GB

Video Card (ATI): Radeon HD 6970

Video Card (NVIDIA): GeForce GT 775M

Video Card (Intel): Iris Pro

VRAM: 1 GB

 
Ultima modifica da un moderatore:
Ciao ragazzi volevo un consiglio, il mio pc regge il gioco?Visualizza allegato 164532

Inoltre sapete cosa cambia dalla versione normale o dalla versione deluxe?
Ehi, ti rispondo qui :icebad:

Ho trovato un video con un utente con il tuo simile modello ma con specifiche differenti.

Fai conto che lui ha il doppio di RAM (ma 8GB sono più che sufficienti per far girare il titolo) ha una CPU di poco più performante (un i5 a 3,5GHz invece del tuo i5 3,2GHz; che dunque poco cambia) ed una scheda video M290X che pare avere un boost in fatto di gaming difronte alla M380, ma non allarmarti.



E tu li superi di un buon margine.

Spero di esserti stato d'aiuto :nev:

 
Ultima modifica da un moderatore:
Ciao ragazzi volevo un consiglio, il mio pc regge il gioco?Visualizza allegato 164532

Inoltre sapete cosa cambia dalla versione normale o dalla versione deluxe?
Io ho un macbook pro 13 late 2012 e, al minimo, va bene il gioco. Sinceramente come aspetto grafico cambia anche poco rispetto al PC di casa dove gira ad ultra.

Se ti interessa anche i salvataggi si possono trasportare da un sistema all'altro.

 
Ragazzi una domanda, dopo che uno stato mi ha dichiarato guerra mi ha chiesto se volessi accettare il suo accordo di pace, nel suo accordo c'era anche del denaro io poi ho aggiunto anche i cavalli, poi ci ho ripensato e li avrei voluti togliere solo che non ci sono riuscito perché non sapevo come fare, prima avevo Windows e la funzionalità dei tasti era diversa ad esempio con Windows per far spostare qualcuno dovevo tenere premuto il mouse spostarlo fin dovevo volevo e rilasciare il mouse adesso con l' imac devo premere M e poi premere il mouse!

Poi volevo chiedere come è possibile giocare online con civilization? Non è praticamente impossibile? Non ho ancora provato il multiplayer

E come faccio a vedere tutte le unità che ho a disposizione?

 
Ultima modifica da un moderatore:
Ragazzi una domanda, dopo che uno stato mi ha dichiarato guerra mi ha chiesto se volessi accettare il suo accordo di pace, nel suo accordo c'era anche del denaro io poi ho aggiunto anche i cavalli, poi ci ho ripensato e li avrei voluti togliere solo che non ci sono riuscito perché non sapevo come fare, prima avevo Windows e la funzionalità dei tasti era diversa ad esempio con Windows per far spostare qualcuno dovevo tenere premuto il mouse spostarlo fin dovevo volevo e rilasciare il mouse adesso con l' imac devo premere M e poi premere il mouse!Poi volevo chiedere come è possibile giocare online con civilization? Non è praticamente impossibile? Non ho ancora provato il multiplayer

E come faccio a vedere tutte le unità che ho a disposizione?
Premetto che non ho mac ma cerco di risponderti lo stesso: per togliere qualcosa nella schermata di scambio clicco col tasto destro del mouse sulla voce da togliere (nel tuo esempio i cavalli); non gioco online non saprei; per vedere la lista di tutte le unità in tuo possesso clicca sul nome di una unità qualsiasi e si apre una finestrella a scorrimento con tutte le unita a disposizione.

 
Ciao ragazzi, scusate la domanda, il gioco potrebbe funzionare su un Intel E2180 Conroe 2.66ghz, 2Gb Ram Ddr2, nVidia 8600GT e Windows Xp?

Sono rimasto un po' indietro con l'hardware PC :asd:

Edit: ho aggiornato le informazioni hardware

 
Ultima modifica da un moderatore:
Pubblicità
Pubblicità
Indietro
Top