UFFICIALE PC Star Citizen | PC gaming is dead! | 3.7

  • Autore discussione Autore discussione Vashy
  • Data d'inizio Data d'inizio
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A 7:33:50 parte la demo live:

 
Già caricato il prologo di SQ42!

 
Alle 10.30 parte il Day 2.
Dovrebbero parlare dell'housing, del crafting, della "1.0" e di altre novità.

 
Ultima modifica:
Non ho capito se Squadron 42 sarà stand alone o servirà anche l'acquisto di Star CItizen, mi sono perso che erano stati divisi :bip:
 
Sì, son praticamente due giochi separati, S42 è la campagna, SC invece è l'universo libero multiplayer.
 
Ma secondo i loro piani dovrebbe uscire prima Squadron o il sandbox?
 
Ma secondo i loro piani dovrebbe uscire prima Squadron o il sandbox?
Direi squadron 42, di Stare Citizen si aspetta intanto la fine dei wipe tra un major update e l'altro
 
Direi squadron 42, di Stare Citizen si aspetta intanto la fine dei wipe tra un major update e l'altro
Eh minchia, allora se ne parla minimo nel 2030 :dsax:

Comunque qui gira da dio


A me va veramente di m**** (anche se l'ultima volta avevo girato solo in città) :dsax:
Tra l'altro giocavo in 1080p
L'11600 è così tanto più scarso del 12400F o è la RAM a fare tutta la differenza (io ho 16GB)? :asd:

Dovrei provare con l'AFMF, anche se mi sembra che a 'sto giro non ci sia il free play
 
La ram fa la differenza, 16gb li satura solo stando nello spazio aperto, figurati in città :asd:

Domanda per i veterani, al tempo (2015) acquistai lo starter pack a 30€, ricordate se era compreso anche S42? non riesco a trovare dettagli così datati, eppure ho qualche vago ricordo che parlavano di accesso anche alla campagna.. ma potrebbe essere uno svarione
 
La ram fa la differenza, 16gb li satura solo stando nello spazio aperto, figurati in città :asd:

Domanda per i veterani, al tempo (2015) acquistai lo starter pack a 30€, ricordate se era compreso anche S42? non riesco a trovare dettagli così datati, eppure ho qualche vago ricordo che parlavano di accesso anche alla campagna.. ma potrebbe essere uno svarione
Si è incluso, dovresti poterlo verificare loggando nel sito ufficiale :sisi:
 
Eh minchia, allora se ne parla minimo nel 2030 :dsax:

Comunque qui gira da dio


A me va veramente di m**** (anche se l'ultima volta avevo girato solo in città) :dsax:
Tra l'altro giocavo in 1080p
L'11600 è così tanto più scarso del 12400F o è la RAM a fare tutta la differenza (io ho 16GB)? :asd:

Dovrei provare con l'AFMF, anche se mi sembra che a 'sto giro non ci sia il free play

Che sortilegio è mai questo? E' una configurazione abbastanza normale :asd:
 
è stata lunga l'attesa, ma forse è uno dei pochi investimenti giusti che ho fatto fino ad ora :asd: 2 giochi is meglio che one a 30€ :lol:
 
Their goal for Star Citizen 1.0
  • Improved performance, minimal bugs
  • Polished Experience
  • Finished Gameplay loops
  • No more resets (ships/currency/progression)
  • Development continues after 1.0
  • No more Tier 0 implementations, everything will be implemented in a high quality state
  • Will not launch with 100 systems (referencing Kickstarter campaign) due to design back then being simple, current system design is stupidly complex. Points out Stanton was originally gonna just have 4 points of interest and it currently has 3000 in game
  • There will be a main story to star citizen as part of the onboarding which will introduce all the guilds and get people into those progression paths
  • The story is a narrative/crafted experience which will be NPC driven
  • The "prize" for the main story is citizenship, which the benefits include land ownership in UEE space
  • 5 star systems will be part of the story. Stanton, Pyro, Nyx, Castra, Terra (!!!!!) I need to note that Terra is an unbelievably complex system. It's basically Earth 2.0
  • Adding location stories based around the local areas that are independent of the main story driven by NPCs
  • Changing the worlds and NPC behaviour to reflect the environments, like Lorville being oppressed so they show it. Not every area should look the same
  • Core progression: Guild reputation, StarSim (Quantum) Economy simulation. Everything in the economy needs to have value
  • Taxes and Insurance. Taxes by the way of Death of a Spaceman. Security Tax for UEE
  • Medical Insurance, Ship Insurance
Guilds
  • United Resource Workers (Industrial)
  • Interstellar Transport Guild (Cargo/taxi)
  • Imperial Sports Federatino (Parkour, Athletes, Marksmans, Racing Drivers/Pilots)
  • Academy of Science (Hunter, Resarch, Search and Rescue, Exploration, Crafting)
  • The Council (Criminal - Crafting, Smuggling, Pirating, Organized crime, Illegal sporting)
  • Mercenary Guild (Law and Security, Bounty Hunting, Soldier, Combat Pilot and Operatives)
Insurance for Ships
  • Chassis insurance
  • Chassis and Component Insurance
  • Chassis and Component and Decoration insurance

  • All ships bought on store will always be recoverable
  • Warranties can be earned in game to apply to ships
  • Claim timers will be proportional to crafting time to make it better to get your ship. Claim timers will be increased. Small or starter ships will always be instantly available. Larger ships will have to wait longer
End game content for experienced players
  • Missions, Group Missions, Server Wide
  • Instanced content like Fleet battles, Strategy based Missions... including fleet management in holo viewers as a gameplay loop
  • Dynamic content as demonstrated in the old Quantum Simulation
PVP/Org
  • They want base raiding in unlawful systems with Combined Arms as a focus
  • Station Warfare: Orgs to fight over planetary shield tech to protect their bases. Have to attack Stations and give the system resources in order to earn tokens. Those with the highest bids get protection
Org Space Stations, endgame goal for Orgs
  • Orgs will be able to build space stations that they operative out of, can only be constructued by the Pioneer. Takes a massive amount of resources to build
  • Construction managed from the bridge, Resource network at play big here. You can have areas restricted to certain people. Visitation logs
Misc
  • All the decks connected through elevators (no magic elevators). There's observation deck, engineering deck, a hangar deck. There's a road network that connects all the hangars. Comes equipped with a large hangar and 2 docking collars with options for two additional medium hangars. Space for freight elevators
  • There's a control room which manages all the hangars and elevators
  • You can build out each room for specific purpose. You can even have a shop module where you can sell the stuff you craft
  • Customizing the hard points to fit need. Can add things like a Cargo extension, Refining extension, Hangar wing for massive expansion of fleet deployment capability
  • Space Stations can be coloured and decals can be applied, can be decorated inside
  • There's two expansions that can be applied for very big orgs. One is an observation tower/room, the other is a flight deck, which allows 3 more extensions. So you can have like 20+ hangars if I'm correct
  • Goal of attackers is to infiltrate, need to hack way in, need to gain control to gain access to storage
  • Can build a drydock to construct ships. They show a Bengal being build
  • VR confirmed
 
Penso che quì dentro siamo tutti investitori con quei soli 30€, sempre sia lodata l'aurora MR:rickds:
In realtà un centello negli anni glieli ho dati, e io lo starter pack con Squadron l'avevo vinto in un giveaway!
 
Ho preso anch'io il pack con l'Aurora. :sisi:

che poi è diventata una Mercury Star Runner :saske:

mi sta venendo voglia di reinstallarlo, non debbo farlo altrimenti non gioco ad altro. :rickds:
 
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