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Boba Fett protagonista ed è un GOTY annunciato :jessica::kal1::carletto:
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e quindi secondo il tuo ragionamento se una saga è formata da due capitoli eccellenti ed uno solo "buono" (sono in totale disaccordo con chi lo bolla come un gioco insufficiente perchè non è assolutamente così) allora necessita di sparire o essere soppressa?Meglio..il 3 è stata una delusione enorme, un'accozzaglia di buone idee messe insieme malissimoFunziona finchè si è nello spazio ma appena si arriva a tau volantis..beh lo schifo
//content.invisioncic.com/a283374/emoticons/facepalm.jpgBoba Feet protagonista ed è un GOTY annunciato :jessica::kal1::carletto:
Da fan di Star Wars non posso che vergognarmi per l'orrendo errore da me commesso //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/rana.png//content.invisioncic.com/a283374/emoticons/facepalm.jpg
Speriamo venga qualcosa di bello! //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/bzv7yXY.pngJade Raymond, produttrice esecutiva di vari videogame tra i quali Assassin’s Creed I e II e Watch Dogs, oltre ad aprire un nuovo studio di sviluppo in Canada chiamato Motive, si va ad aggiungere al gruppo della Visceral Games che sta lavorando ad un progetto segreto su Star Wars. Di questo progetto vi avevamo dato, già un paio di settimane fa, qualche anticipazione: dovrebbe concentrarsi su Han Solo, magari collegandosi a quanto vedremo nel secondo film Anthology, ed avvicinarsi come stile ad Uncharted e al progetto che riguardava Boba Fett: Star Wars 1313.
Questo le prime parole della produttrice rilasciate ad IGN :
“Sono una grande fan dei giochi che sono usciti dalla Visceral e mi sento onorata di poter lavorare con un team di questo talento guidato dal GM Scott Probst”, “Conosco anche Amy da anni e ho ammirato il suo lavoro sui giochi di Uncharted! Sono entusiasta che il primo grande progetto su cui lavoreremo a Montreal avrà Amy come direttore creativo. L’opportunità di lavorare con lei e con il team Visceral, e di giocare nell’universo di Star Wars, è un’occasione che capita una volta nella vita.”
Sembra che il team per la costruzione di questo videogame stia crescendo sempre di più e non possiamo che attendere ansiosamente nuove notizie da poter condividere con voi.
EA non sa fare gdr,basta vedere che brutta fine ha fatto fare a dragon age da quando hanno incorporato bioware,mass effect andromeda puzza di sola già dall'annuncio..Ci vuole un bel gioco gdr fatto BENE. Film ispirati ai giochi possono essere interessanti ma sinceramente a livello di trama voglio qualcosa di nuovo.
GamesBeat: And so, of course, Star Wars — what was appealing to you about this job? The movie guys are creating the story, right? Or that’s the assumption I’m making.
Hennig: It’s the wrong assumption.
GamesBeat: OK. But the other thing was in Battlefront, the demo of Hoth they showed us. You’re fighting there, doing all this stuff, and at the end of it you run into Darth Vader. That’s not what happens in the movie. There’s a constraint, right?
Hennig: Keeping in mind that I’m not working directly on Battlefront, there’s a reason they keep coming back to that nostalgic key phrase – “Let’s play Star Wars.” It’s a manifestation of that nostalgic urge to pick up your action figures and make your own stories. That means you can pick up Darth Vader and Luke on Hoth and put them together, because it’s you in the backyard in the dirt with your action figures. That’s the beauty of that game.
GamesBeat: On your project, do you find an opportunity to be a writer on a game that’s constrained by what’s being done with the movies and everything else? Star Wars as a universe is very expansive, I guess.
Hennig: Sure. And they would say that. They want people to understand that the galaxy is bigger than the Skywalker saga. The galaxy has a lot of stories to tell. You can see that in the stand-alone films. The saga is seven, eight, and nine, and that finishes it out. Rogue One is its own film. The Han Solo film is a stand-alone film. There’s lots of room for other stories and characters and worlds. The galaxy is a big place.
My role, my mission that I was given when I joined, was to say, “How do we tell more stories?” I’ve been working closely with Lucasfilm since I joined, as has my team – with their story group, with their tech group, with Doug Chiang, their creative director. We’re trying to build more. They want people to be telling new stories. Not in the sense of, “How is this Star Wars?” It’s all connected. It’s like the Force. It binds everything together. That sense of destiny and inevitability and fate is really important to Star Wars stories.
But they’re very encouraging to their new creatives. Whether it’s Dave Filoni on Rebels and Clone Wars, or their new filmmakers like Gareth Edwards who’ve joined to work on the films, or Rian Johnson and Colin Trevorrow, they’re very nurturing of their creatives to expand the galaxy and tell new stories with their guidance. They’ve been great partners.
GamesBeat: I’ve always thought of the Star Wars canon as both a restriction and in some ways an assist.
Hennig: Any time you’re trying to solve a creative problem, you want constraints. A blank slate is paralyzing. People tend to do their best work within constraints, whether it’s creative or time or whatever. They’ve been incredibly generous and free with those constraints.
Of course, it can’t be a free-for-all. “This character can’t be there in that time frame.” They’re trying to juggle all of these stories, including the comics and the novels and the games, to make sure it’s all woven together into this correlated whole. It’s been incredibly humbling to be part of that process. I’ve been working really closely with them for more than a year, fleshing out the story and working with the story group.
Raymond: Amy’s basically down at Lucasfilm every second week.
Hennig: It’s not like going in and saying, “Hey, can we get a rubber stamp for this?” We bring our story and our artwork and Doug Chiang is basically our art director. He’s worked with George and worked with Ralph McQuarrie. He reviews our stuff and helps us iterate on it.
We work with the story group, sitting down with Kiri Hart and Diana Williams and Pablo Hidalgo and the rest of the team. We walk through our story and brainstorm. They say, “Well, what if we did this?” and it grows. We talk to the filmmakers as well. It’s an unusual creative relationship. Their whole spirit is collaboration. They don’t want to have everyone silo’d off working on their projects.
I was skeptical when I came in. “How good could this be? It’s the biggest IP in the world. It’s Lucasfilm and Disney and Electronic Arts.” But it’s been amazing. To be able to work with these people who only want to nurture new ideas and good ideas and protect their creatives—It’s not what you would expect.
GamesBeat: Outside of the movies, do you have any favorite Star Wars stories?
Hennig: I’m a huge fan of the Christmas special. Bea Arthur is actually the hero of our new game. I know that’s going to be controversial, but she’s amazing. It was an awkward motion capture session, because she’s dead. It was a Weekend at Bernie’s kind of thing.
Honestly, I’d say that Dave Filoni blows my mind. I don’t know if you’re watching Clone Wars or Rebels, but the man learned at George Lucas’s knee. He knows Star Wars like nobody. I love what he’s doing with Rebels. It’s a kids’ show, but there’s a reason it’s considered canon. He knows his shit. He’s so passionate, and he’s been so helpful to us.
He’s such a fan of this stuff. He can look at our stuff and—I know that if I get a twinkle or a smile out of someone like Pablo, who’s studied Star Wars for his whole life, and Dave and Doug Chiang, I know we’re doing okay. It sounds like PR, but they couldn’t have been more supportive.
I probably wouldn’t have taken the job. I came in skeptical. “I’m going to be constrained by this giant IP and everyone’s going to be telling me what to do.” But it’s been the opposite. Just opening up the doors, getting to go the archives—We’ve gone to the ranch multiple times and just stayed there to soak up the atmosphere, work in the library, pull out all of George’s reference books and think about our story. We’ve studied all of Ralph McQuarrie’s original art in the archives, thinking about how we can build on that. You end up kind of tearing up now and again, when it hits you.
GamesBeat: Have you ever worked with someone else’s IP like this before?
Hennig: No. I’m trying to think? No. But it’s like my favorite thing ever. Everybody says that, of course. But I was 12 when it came out. I remember—You only have so many crystal clear memories in your life. For some reason they stick. I remember sitting in the theater in 1976 with my best friend, and the trailer for Star Wars came on. I could probably pick out our seats in the theater. We turned and looked at each other like, “Holy shit. The world just changed. What the hell was that?” From then on it, that was all I could think about.
Again, I’m not the only one with that experience. My co-writer, Todd Stashwick, he was eight, and he had the same experience. So did so many other people. Something just clicked into place. We felt it even then.
Legacy Of Kain: Star Wars EditionWe’re trying to build more. They want people to be telling new stories. Not in the sense of, “How is this Star Wars?” It’s all connected. It’s like the Force. It binds everything together. That sense of destiny and inevitability and fate is really important to Star Wars stories.
Non posso dire che mi dispiaccia. Un RPG fatto come si deve su Star Wars potrebbe portare cose interessanti.
:gio:Non posso dire che mi dispiaccia. Un RPG fatto come si deve su Star Wars potrebbe portare cose interessanti.Peròòòò...si sa ancora così poco che preferisco non sbilanciarmi.
Eh con quei 2 ci ho già giocato (ed anche con quel mezzo flop del MMORPG).:gio:
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Su Reddit si stanno scatenando le voci di corridoio sul misterioso Star Wars: Imperial Commando, che secondo molti potrebbe essere il nuovo titolo videoludico della serie Star Wars, attualmente in sviluppo presso uno studio interno.
L'esistenza del gioco è stata rivelata da un misterioso utente che dice di essere stato incaricato di creare un ARG che dovrebbe portare alla scoperta del titolo in questione, a partire da un sito di prossima apertura da parte di Electronic Arts. A quanto pare il tutto si sarebbe tradotto in una sorta di sito teaser con un conto alla rovescia che punta al 15 di giugno, ovvero la data fissata per la conferenza EA all'E3 2016, evento durante il quale dovrebbe essere presentato Star Wars: Imperial Commando.
I dettagli emersi dicono che l'uscita è prevista per novembre 2017, che è previsto per Xbox One, PlayStation 4, Nintendo NX e PC, che sarà basato su Frostbite 4, dunque la nuova versione dell'engine DICE e che sarà incentrato principalmente sulla Campagna, come una sorta di complementare di Battlefront. Nonostante questo, avrà comunque modalità multiplayer e sarà particolarmente incentrato sul multiplayer cooperativo fino a 4 giocatori. I vari personaggi formano una specie di squadra con caratteristiche ed equipaggiamenti differenziati e c'è la possibilità di azioni coordinate in team. Ci saranno veicoli in alcune parti del gioco e l'inquadratura dall'elmetto sarà più importante che in Republic Commando.
Gli scenari potranno essere ampiamente distrutti con effetti a catena e interazioni varie. Si tratta di un gioco basato sulla storia, dunque avrà una campagna lunga e ben strutturata con molte ambientazioni diverse da attraversare, si pensa a più di 20 ore di gioco. Ci sarà anche un'app d'accompagnamento che potrà essere usata come secondo schermo. Ovviamente, tutto questo va preso solo come voce di corridoio, ma si tratta indubbiamente di roba interessante.
Beh si tratterà sicuramente di un altro gioco,un Republic Commando in stile Uncharted non ce lo vedo proprio. //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gifVabbeh, fosse vero sarebbe il gioco del secolo //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif
Strano che non vengano citati i Visceral nel rumor. Magari questo è un'altro gioco, ma in ogni caso, dovrò recuperare Republic Commando su PC.
da sito concorrente
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Vabbeh, fosse vero sarebbe il gioco del secolo //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif
Strano che non vengano citati i Visceral nel rumor. Magari questo è un'altro gioco, ma in ogni caso, dovrò recuperare Republic Commando su PC.
Troppo bello per essere vero //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sad.png
Dalla descrizione, mi pare di intuire che sia un FPS: forse è la risposta alle vendite "deludenti" dell'ultimo, causate, forse, anche dalla mancanza di una "vera campagna in singolo giocatore".....nel rumor, lo ribadiscono spesso.Beh si tratterà sicuramente di un altro gioco,un Republic Commando in stile Uncharted non ce lo vedo proprio. //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif