Ufficiale Visual Novel PSVita

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domanda...a livello di trama serve sapere qualcosa che è successo nei due danganronpa già usciti?

 
domanda...a livello di trama serve sapere qualcosa che è successo nei due danganronpa già usciti?
Se hai intenzione di giocare a DR1, fallo prima di giocare a questo dato che è ambientato dopo la sua fine.

 
Se hai intenzione di giocare a DR1, fallo prima di giocare a questo dato che è ambientato dopo la sua fine.

SEMPRE giocare i giochi in ordine di uscita e mai in ordine cronologico. Quindi giocate Danganronpa 1, 2 e poi questo.
ecco...gli altri però sono visual novels giusto?

 
domanda...a livello di trama serve sapere qualcosa che è successo nei due danganronpa già usciti?
Assolutamente sì. I primi 2.

I Danganronpa sono più che visual novels. Son qualcosa di molto coinvolgente.

 
Intervista al creatore della serie Kotaro Uchikoshi


(ATTENZIONE contiene spoiler su 999 e Virtue's Last Reward)




ANN: Quando stavi scrivendo 999, avevi già in mente un mondo più grande per i futuri giochi, o eri solo concentrato su di esso come gioco singolo?
Kōtarō Uchikoshi: When I made 999, the intention was for it to be a stand-alone game, so I wasn't really thinking much about expanding, I just focused on the game. But 999 got great reviews and people liked it, so when we were able to move on to make the next one I had the intention of having a volume two and three together. But when Virtue's Last Reward came out, it wasn't really well received in Japan, so three was sort of canned at the moment. But well, here we are, we got it and it worked out!

Come concili la grande storia e i personaggi con le più piccole sezioni puzzles al suo interno? Incominci con il contesto generale della storia, o vai per tentativi e le incastri dall' inizio?

Uchikoshi: I first start off with the details of the overall story. After that, I think of the many props within the game and the gimmicks. When I come up with those, they sort of get thrown into the puzzle aspect.

Quando si scrivono queste grandi storie di misteri, con così tanti dettagli, tendi a lavorare a ritroso? Come tieni tutto in ordine così che non diventi confuso?

Uchikoshi: In general, I just start from the end and I work my way forward. For example, in 999, one of the biggest reveals was that they were not on a boat. So I would start from there and work my way back. For VLR, the end twist was that we were on the moon, so I would work from that. And for Z3, I can't obviously tell you what it's about, but I did start from a twist, and I am working my way back so everything fits together. To answer your question, it is always starting from the end to the front.

Cosa puoi dirci riguardo Zero Escape 3? Cosa ci sarà di nuovo ed inaspettato per i fan?

Uchikoshi: Z3 is going to be a lot more suspenseful and there's going to be a lot of life-threatening stories in terms of plot. I want to tell you more but my manager right there is going to get mad at me, so... (laughs)

Alla luce del personaggio di Luna in Virtue's Last Reward, volevo chiedere cosa pensa riguardo l' idea che molte IA diventino reali, diventando semplicemente intelligenti quanto una persona. Cosa ne pensa riguardo al fatto che un giorno questo possa divenire realtà?

Uchikoshi: There's a lot of robots and AIs that are becoming a lot more human-like, so what we used to know as science fiction is becoming more real. I am really intrigued by that, the evolution of the science is very interesting.

Molte persone hanno dei sentimenti contrastanti su la "mastermind" dei giochi di Zero Escape, le sue motivazioni e se sia una brava persona o una malvagia o una via di mezzo. Cosa provi nei sui confronti come persona?

Uchikoshi: That's really interesting in terms of what you might perceive as being "good or bad in the end." That question doesn't apply just to Akane, but in the upcoming games there's other characters--and players--who are forced to make decisions as a consequence of their actions, and whether that's good or bad, that is always going to be a topic you're going to be faced with when you play, so that is something to look forward to.

L' ultima cosa che volevo chiederle è riguardo la sua amicizia con Kodaka-san che si occupa della serie Danganronpa. Come descriverebbe questa relazione?

Uchikoshi: Kodaka's not only my drinking buddy, but he's also the friend that takes me to the kinds of bars with girls--kyabakura, they are called--we're buddies in that sense.

Ha qualche consiglio da dare a coloro che stanno provando per la prima volta a scrivere il copione per una visual novel? Cosa pensa sia importante per fare un buon gioco?

Uchikoshi: So for people who are serious about becoming a professional in writing, the best advice I could give to them is just write and write and write, write a lot and show it to as many people as you can. The more you show it to people, the more feedback you'll get, so the most important aspect is to expose your writing to other people.
fonte: Animenewsnetwork

 
Ultima modifica da un moderatore:
gameplay della versione occidentale






completamente fuori di testa:morris82::morris82::morris82:

I WANT:morris82:

 
Le monete hanno lo stesso suono degli anelli di Sonic //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif

 
Oh ma si troverà tranquillamente da Gamestop o mi toccherà ordinarlo online come altr igiochi PSV di cui esiste la versione europea o ita ma solo tramite store online tipo Amazon o siti ufficiali degli sviluppatori?

Vorrei andare di D1.

- - - Aggiornato - - -

Son l'unico stronzo che si prende la limited italiana (si spera) dal sito NIS? lol
C'è una limited!? Link please. O_O

- - - Aggiornato - - -

Anzi l'ho trovata. O_O

 
In teoria in Italia dovrebbe uscire (la distribuisce Koch Media), non so però con quanto anticipo sarà possibile prenotarlo.

 
Si vabbè ma 85 euro che son pazzi. Fuori dal mondo.

La cosa folle è che probabilmente domani la ricarica postepay la faccio. //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/facepalm.jpg

 
Si vabbè ma 85 euro che son pazzi. Fuori dal mondo.
La cosa folle è che probabilmente domani la ricarica postepay la faccio. //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/facepalm.jpg
85 € è senza spedizione, se ci aggiungi anche quella ti viene a costare più di 100 €

 
Ultima modifica da un moderatore:
Ah davo per scontato che le SS fossero incluse visto il prezzo fuori dal mondo. Stupido io.

85-90 euro li avrei pure spesi, ma così si va proprio oltre.

 
Mato Kurenai Yuugekitai: Daybreak Special Gigs | Versione Aggiornata di Tokyo Twilight Ghost Hunters | Novembre 2015 JAP |

Tokyo Twilight Ghost Hunters update announced for PS4, PS3, and PS Vita

 


Arc System Works is developing an updated version of Tokyo Twilight Ghost Hunters—an adventure RPG it launched for PlayStation 3 and PS Vita in Japan in 2014 and a year later in North America and Europe—for PlayStation 4, PlayStation 3, and PS Vita, the latest issue of Famitsu reveals.


Mato-Kurenai-Yuugekitai-Ann_08-25-15.jpg



Titled Mato Kurenai Yuugekitai: Daybreak Special Gigs, the updated version of the game offers a refined battle system, newly written episode(s), and more.


 


Daybreak Special Gigs is due out in Japan in November.





 


Fonte:
Gematsu

 
Ultima modifica da un moderatore:
People who have never played a Danganronpa title probably won’t want to begin here. Go back and play Trigger Happy Havoc, then happily immerse yourself in the continuing storyline of Ultra Despair Girls. At least familiarize yourself with that story before diving in.
If you’re already a Danganronpa fan, however, this makes a great new addition to your collection. You won’t be enthralled by the action, but the story, voice acting, music, light puzzle elements, and additional material will keep you entertained in the 20-plus hours you’ll likely spend playing. (The game finished up here after 22+ hours, which included a lot of running around and looking at extras.)
VentureBeat - 85/100

With a masochistic and mature plot keeping the series feeling as despair-filled as ever, and a fresh combat system that encourages players do the killing by their own hand, this is a wonderfully wicked title that will satisfy new players and scratch the itch of those returning to the series.
God Is A Geek - 8/10

Danganronpa Another Episode: Ultra Despair Girls is an interesting beast. In a series driven by its intricate plot, an action-focused game sticks out. While the third person shooting is rote, there is more than enough meat on its bones to make it an interesting title. If you’re a fan of the series, you’ll definitely want to pick up Ultra Despair girls, if only for the lore it provides. And if you’re not a fan, become one, because the Danganronpa series is fantastic.
OnlySP - 7.5/10

Danganronpa Another Episode: Ultra Despair Girls admirably steps out of the series' comfort zone in order to spread an entirely new kind of despair, but the result is a game that isn't quite as cohesive as its forebears. A massive amount of dialogue often saps the pace of an otherwise eerily tense third-person adventure, but other than that, this is a welcome addition to the franchise that's well worth experiencing if you're a fan of the maniacal Monokuma and all that he stands for.
Push Square - 7/10

 
Riguardo la longevità, tutti gli utenti che lo hanno importato ci hanno messo tra le 20 e le 22 ore a Normal per finire la storia.

Circa gli spoiler e l'ordine in cui giocarli, non sono d'accordo con la recensione: vanno giocati in ordine di pubblicazione, ci sono forti spoiler sulla trama di DR1 e anticipazioni su DR2 che potrebbero rovinare qualche sorpresa.

 
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