Nintendo Bravely Default & Bravely Second

  • Autore discussione Autore discussione iaCCHe
  • Data d'inizio Data d'inizio
Nintendo
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Bravely Default Flying Fairy wireless info

- via SpotPass or internet transfers, the resident count of Norende Village will increase

- rising population will lead to the town's gradual recovery

- "Crystal Spirits" will accompany Anies on the quest to free the crystals

- next demo due out before TGS

- latest demo will let you SpotPass

Link

 
Mi quoto direttamente dalla sezione jRPG:

And, eventually my Norende will stay in ruins forever .-.

Il voler sfruttare per forza di cose SOLO lo Streetpass per certe feature è assurdo. Perché impedisce ai cristi che abitano in **** al mondo di sfruttare determinate feature. Dovrebbero sempre studiare un "Piano B" per questo genere di cose, a parer mio. Ed eventualmente sfruttare la funzione Streetpass per qualcosa di "extra". Visto che a quel che ricordo BD usa lo Streetpass anche per ottenere i Mii dell'altra gente come Summon (or something like that), si potrebbe mettere su un negozietto apposito dove si possono trovare i Mii da "affittare" per poterli evocare o un negozio dove puoi comprare l'equipaggiamento che la persona con cui ti incroci tiene attualmente sul party.

 
Mi quoto direttamente dalla sezione jRPG:
And, eventually my Norende will stay in ruins forever .-.

Il voler sfruttare per forza di cose SOLO lo Streetpass per certe feature è assurdo. Perché impedisce ai cristi che abitano in **** al mondo di sfruttare determinate feature. Dovrebbero sempre studiare un "Piano B" per questo genere di cose, a parer mio. Ed eventualmente sfruttare la funzione Streetpass per qualcosa di "extra". Visto che a quel che ricordo BD usa lo Streetpass anche per ottenere i Mii dell'altra gente come Summon (or something like that), si potrebbe mettere su un negozietto apposito dove si possono trovare i Mii da "affittare" per poterli evocare o un negozio dove puoi comprare l'equipaggiamento che la persona con cui ti incroci tiene attualmente sul party.
Anche perché non basta incontrare uno col 3DS (ormai non una rarità come all'inizio per i più), ma devi incontrare uno che abbia quel gioco. E quanti lo prenderanno in Italia? Scommetterei sulle 3 cifre piuttosto che le 4.

 
Cioè, a sto punto, spero che esca qualche chincaglieria tipo X-Link KAI (Reminder: non serve modificare la console, indi è perfettamente legale) per simulare lo Streetpass.

Cioè, già per sbloccare l'Onion Knight in FFIII DS ho sclerato come un matto (e non usava lo Streetpass), la mia città resterà prennemente in rovina mi sa .-.

 
Mi quoto direttamente dalla sezione jRPG:
And, eventually my Norende will stay in ruins forever .-.

Il voler sfruttare per forza di cose SOLO lo Streetpass per certe feature è assurdo. Perché impedisce ai cristi che abitano in **** al mondo di sfruttare determinate feature. Dovrebbero sempre studiare un "Piano B" per questo genere di cose, a parer mio. Ed eventualmente sfruttare la funzione Streetpass per qualcosa di "extra". Visto che a quel che ricordo BD usa lo Streetpass anche per ottenere i Mii dell'altra gente come Summon (or something like that), si potrebbe mettere su un negozietto apposito dove si possono trovare i Mii da "affittare" per poterli evocare o un negozio dove puoi comprare l'equipaggiamento che la persona con cui ti incroci tiene attualmente sul party.
ricevi delle robe con lo streetpass anche se non trovi nessuno nei dintorni, son robe messe di default dagli sviluppatori credo. E' successo con gente che aveva preso FE3DS giocandolo in america (e che quindi difficilmente ha trovato altre persone nei dintorni con una copia di FE3DS) e a me con Kid Icarus

 
ricevi delle robe con lo streetpass anche se non trovi nessuno nei dintorni, son robe messe di default dagli sviluppatori credo. E' successo con gente che aveva preso FE3DS giocandolo in america (e che quindi difficilmente ha trovato altre persone nei dintorni con una copia di FE3DS) e a me con Kid Icarus
Ora come ora (da quando possiedo il 3DS, ovviamente), sia con RE: Revelations, sia con KH: DDD, quando esco (bene o male ogni giorno) e giro con Streetpass attivo, non ho ancora ricevuto nulla .-.

 
Ora come ora (da quando possiedo il 3DS, ovviamente), sia con RE: Revelations, sia con KH: DDD, quando esco (bene o male ogni giorno) e giro con Streetpass attivo, non ho ancora ricevuto nulla .-.
io nemmeno esco, metto il 3ds in sleep mode a casa e su KI trovo ogni tanto qualche gemma da poter fondere :kep88: credo sia la stessa cosa per i tizi di FE3DS

 
Bravely Default Flying Fairy wireless info
- via SpotPass or internet transfers, the resident count of Norende Village will increase

- rising population will lead to the town's gradual recovery

- "Crystal Spirits" will accompany Anies on the quest to free the crystals

- next demo due out before TGS

- latest demo will let you SpotPass

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Mi quoto direttamente dalla sezione jRPG:
And, eventually my Norende will stay in ruins forever .-.

Il voler sfruttare per forza di cose SOLO lo Streetpass per certe feature è assurdo. Perché impedisce ai cristi che abitano in **** al mondo di sfruttare determinate feature. Dovrebbero sempre studiare un "Piano B" per questo genere di cose, a parer mio. Ed eventualmente sfruttare la funzione Streetpass per qualcosa di "extra". Visto che a quel che ricordo BD usa lo Streetpass anche per ottenere i Mii dell'altra gente come Summon (or something like that), si potrebbe mettere su un negozietto apposito dove si possono trovare i Mii da "affittare" per poterli evocare o un negozio dove puoi comprare l'equipaggiamento che la persona con cui ti incroci tiene attualmente sul party.

Cioè, a sto punto, spero che esca qualche chincaglieria tipo X-Link KAI (Reminder: non serve modificare la console, indi è perfettamente legale) per simulare lo Streetpass.
Cioè, già per sbloccare l'Onion Knight in FFIII DS ho sclerato come un matto (e non usava lo Streetpass), la mia città resterà prennemente in rovina mi sa .-.
aspetta,sono d'accordissimo con te sul discorso generale,ma sopra viene riportato lo SPOTpass,riguardo a sta Erende

 


---------- Post added at 11:47:30 ---------- Previous post was at 11:46:33 ----------

 




ricevi delle robe con lo streetpass anche se non trovi nessuno nei dintorni, son robe messe di default dagli sviluppatori credo. E' successo con gente che aveva preso FE3DS giocandolo in america (e che quindi difficilmente ha trovato altre persone nei dintorni con una copia di FE3DS) e a me con Kid Icarus
anche questo mi sembra più probabile che sia semplice spotpass sinceramente

 
Si, ma è sempre qualcosa che richiede una qualche sorta di comunicazione esterna, Spot/Street che sia. È il meccanismo sbagliato in principio.

 
Bravely Default Flying Fairy wireless info
- via SpotPass or internet transfers, the resident count of Norende Village will increase

- rising population will lead to the town's gradual recovery

- "Crystal Spirits" will accompany Anies on the quest to free the crystals

- next demo due out before TGS

- latest demo will let you SpotPass

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Ma perché non usano lo spotpass?
ma qua parla di spotpass infatti:asd:

Si, ma è sempre qualcosa che richiede una qualche sorta di comunicazione esterna, Spot/Street che sia. È il meccanismo sbagliato in principio.
indubbiamente,ma c'è un abisso a livello di penalizzazione.fuori dal giappone lo streetpass funziona praticamente solo alle fiere.lo spotpass almeno si sa di non pigliarlo troppo in ****.sempre che sia gestito decentemente,ovvio.

 
Ultima modifica:
aspetta,sono d'accordissimo con te sul discorso generale,ma sopra viene riportato lo SPOTpass,riguardo a sta Erende 


---------- Post added at 11:47:30 ---------- Previous post was at 11:46:33 ----------

 




anche questo mi sembra più probabile che sia semplice spotpass sinceramente
hmm per quanto riguarda KI mi sembrava ci fosse un'iconcina con scritto STREET, ma potrei ricordare male

 
hmm per quanto riguarda KI mi sembrava ci fosse un'iconcina con scritto STREET, ma potrei ricordare male
Entrambi. In KI sia Palutena ti mandava armi, sia le scambiavi con gli amici (provato personalmente). Uno che abbia possibilità di streetpassare è avvantaggiato, ma si spera che l'altro possa godere a sufficienza della feature.

 
WTF: "USA/EUR stiamo pregando"?!?!?!?

Ma USA arriva al 200000%, e EUR al 80%. Che c'è da pregare?! //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif

 
WTF: "USA/EUR stiamo pregando"?!?!?!?
Ma USA arriva al 200000%, e EUR al 80%. Che c'è da pregare?! //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif
Una conferma è sempre gradita. Un periodo approssimativo ancora di più.
E per una data precisa stiamo pregando, altroché.

//content.invisioncic.com/a283374/emoticons/rana.png

 
Ultima modifica da un moderatore:
Tra le classi disponibili nell'ormai prossimo (in Giappone, s'intende) Bravely Default: Flying Fairy è stato annunciato il Dark Knight, presenza classica nel roster di Square Enix, già particolarmente noto a chi ha avuto modo di dilettarsi col brand di Final Fantasy.

Anche in questo caso il Dark Knight trarrà forza dal proprio dolore, sacrificando i propri HP per aumentare il potere d'attacco, o utilizzando la Death Sentence, un'abilità che aumenterà in modo vertiginoso i nostri parametri a costo però della nostra vita nel giro di qualche turno.

Data di uscita: 11 ottobre 2012 JAP

http://www.spaziogames.it/notizie_videogiochi/console_nintendo_3ds/164962/dark-knight-verso-bravely-default.aspx

 






- 9 weapon types- Multiple finishing moves per weapon type

- Effects of finishing moves (which can be customized) stack

- Each character has a unique theme which plays after using a finishing move

- Send characters to other people by Street Pass or over the Internet

- Nolende Village takes 1000 hours to rebuild; increasing the population will reduce this time

- Increase the villages population via Street Pass or by using the internet

- A shop in Nolende Village lets you buy parts to customize finishing moves

- Abilities gained via abilink are less powerful and require higher cost

- "Fear" status ailment prevents Braving and Defaulting

- Some bosses have huge amounts of HP

- Dark Knight job shown, looks like FF4 Dark Knight Cecil

- Dark Knight's skills can use up HP; you can inflict status effects on yourself to increase abilities

- Onion Knight costume shown for Tiz; obtained via FaceBook

- Planning more costumes, some to be distributed via Twitter

- 46 tracks in the game, with 10 being battle tunes

- Collaboration weapon with Dengeki; a lance

- The first RPG Asano ever passed was FF3. Ironically, he was in charge of the FF3 remake on the DS. Also worked on Four Warriors of Light and the FF4 remake.

- Hayashi (Mages) worked on the scenario. Used to work at KID. Worked on the scenario for Stein's Gate.

- Asano first said to Hayashi he wanted him to create characters you could fall in love with.

- The 'base' idea of the game was four characters who had changable jobs.

- They focused on creating characters who had good interactions with each other, and a balance of personalities and how to show the drama between them and the "bad guys".

- The main character's motivation is to restore her hometown.

- For example, say it takes 1,000 hours to restore it with one person, 500 with two, 250 with four and so on, where the additional villagers are collected through StreetPass. The main character is the one who bears the communication functions.

- One of the heroines is the daughter of bad characters.

- The notebook held by Ringabel can be read by the player at any time. It contains information on the future.

- The game (scenario, characters) has a nostalgic feeling of older style RPGs.

- Abi-Link system; can use friends higher-leveled character's abilities for a time.

- Can connect the game online for those living in regions where StreetPasses are uncommon.

- Core-concept: "A single player RPG that you play together"

- Quests, like item collections, don't make up the main part of the game, like the 5th demo.

- Order of learning abilities is different too.

- Changing the game based on feedback from the demo was based on seeing how social games are improved on after release with feedback from players.

- Team worked hard to increase the battle speed, but Asano recognises it will still not please everyone.

- Asano feels the pressure because of the expectations with this being a SE RPG.

- No problems picking the battle system up for FF or DQ fans.

- Been in-dev (since planning) for about 2 years.

Iwata: Listening to what you've said I've found it unusual that you've thought so logically about the roles and functions (of characters) and how you can bring them life. Usually, when one thinks of Square Enix it's easy to think of pretty graphics, and the idea that a characters visual image comes first more often than not. But to answer the question "Why are RPG's interesting?" with the logical analysis of "They're fun because of the wonderful construction of the features and scenario" at its root, and for the both of you to focus from there from the beginning of development, I feel may be the source of this games individuality.

Iwata: The average feeling is that "demo versions let you enjoy the beginning of the full version" in most cases, but that isn't the case this time, right?

Asano: Yes. Instead of cutting out a portion of the full version for a demo, we've purposely had them lack story, focusing on the gameplay. Even if you earned levels and money, it's not fun if you have to play through the same area again, so we wanted the story to be something you experience freshly in the full version.

Iwata: This time, via the demoes, you engaged in catchball with the players. Answering opinions from players with "We'll do this next time", comunicating along the way, I thought "this is something that can only be done in this day and age", but was that way of developing your idea?

Asano: Yes, it was.

Iwata: What led you to come to that idea?

Asano: Actually, I sit close to someone working on a social game, and seeing that was the beginning. After being released social games are constantly having their quality improved based on players reactions. That's why I thought "can we introduce even a little of that development formats good points into ours?"

Asano: It's be about 2 years since we started planning, and it was a long 2 years (laughs). However, it was a chance to create a new Oudou RPG, and the effort for the AR, the many demoes and the catchball with the players, I feel we've done our best. That's why even though the release is a little scary, it's also exciting.
Link

 
- 9 weapon types
-
Multiple finishing moves per weapon type


-
Effects of finishing moves (which can be customized) stack


- Each character has a unique theme which plays after using a finishing move



- Send characters to other people by Street Pass or over the Internet



- Nolende Village takes 1000 hours to rebuild; increasing the population will reduce this time



- Increase the villages population via Street Pass or by using the internet



-
A shop in Nolende Village lets you buy parts to customize finishing moves


- Abilities gained via abilink are less powerful and require higher cost



- "Fear" status ailment prevents Braving and Defaulting



- Some bosses have huge amounts of HP



- Dark Knight job shown, looks like FF4 Dark Knight Cecil



- Dark Knight's skills can use up HP; you can inflict status effects on yourself to increase abilities



-
Onion Knight costume shown for Tiz; obtained via FaceBook


- Planning more costumes, some to be distributed via Twitter



- 46 tracks in the game, with 10 being battle tunes



- Collaboration weapon with Dengeki; a lance



- The first RPG Asano ever passed was FF3. Ironically, he was in charge of the FF3 remake on the DS. Also worked on Four Warriors of Light and the FF4 remake.



- Hayashi (Mages) worked on the scenario. Used to work at KID. Worked on the scenario for Stein's Gate.



- Asano first said to Hayashi he wanted him to create characters you could fall in love with.



- The 'base' idea of the game was four characters who had changable jobs.



- They focused on creating characters who had good interactions with each other, and a balance of personalities and how to show the drama between them and the "bad guys".



- The main character's motivation is to restore her hometown.



- For example, say it takes 1,000 hours to restore it with one person, 500 with two, 250 with four and so on, where the additional villagers are collected through StreetPass. The main character is the one who bears the communication functions.



- One of the heroines is the daughter of bad characters.



-
The notebook held by Ringabel can be read by the player at any time. It contains information on the future.


- The game (scenario, characters) has a nostalgic feeling of older style RPGs.



- Abi-Link system; can use friends higher-leveled character's abilities for a time.



- Can connect the game online for those living in regions where StreetPasses are uncommon.



- Core-concept: "A single player RPG that you play together"



- Quests, like item collections, don't make up the main part of the game, like the 5th demo.



- Order of learning abilities is different too.



- Changing the game based on feedback from the demo was based on seeing how social games are improved on after release with feedback from players.



- Team worked hard to increase the battle speed, but Asano recognises it will still not please everyone.



- Asano feels the pressure because of the expectations with this being a SE RPG.



- No problems picking the battle system up for FF or DQ fans.



- Been in-dev (since planning) for about 2 years.
Oddio :ivan:

 
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