Project Zero
Fatal Frame
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Ho prenotato la versione Xbox al Gs, dite che oggi rompe il dayone?
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Received my copy early and just played through the first two chapters, PS5 with Pulse headset. Absolutely in love again, the game looks, sounds and feels amazing, the audio design, lighting and atmosphere are as stellar as in the original. That Isaac isn’t a silent protagonist anymore really adds a lot, the Zero-G passages (with tons of particle effects) feel way better and are actually quite fun to navigate, and so far I didn‘t run into any bugs or performance issues. Talking about performance, I switched back and forth quite a few times, and this is one of the very rare cases in which I ultimately went with resolution, at least for now. Doesn‘t look chuggy at all, but I think the difference in visual quality is relatively noticeable.
Only minor nitpicks are that they could have overhauled the menus a bit and medium difficulty seems pretty easy so far, Dead Space veterans should probably turn it up a notch.
All in all I’m super happy with what I‘ve played so far, fantastic remake with some smart changes/additions, can‘t wait to play more tomorrow. If you‘ve been on the fence: It‘s a buy in my opinion.
There are 5 difficulties available from the start: Story, Easy, Medium, Hard, Impossible.
Regarding the narrative: There‘s definitely more of it, especially because the dialogs aren‘t a one-way street anymore but actual conversations in which Isaac is sharing his thoughts and there‘s some back and forth. Absolutely an improvement imo.
In effetti sono curioso anche io di questa cosa...EA ha aggiustato il tiro?Ma fa paura o no?
Sta cosa io ancora devo capirla, nel senso...voi ancora riuscite a spaventarvi? Saranno 15 anni ormai che non provo "paura", ma apprezzo la tensione che si crea, la "paura" che hai nell'entrare in una stanza non sapendo se c'è qualcuno, il Jumpscare poi è diverso ed è ovvio arrivi, ma "fa paura" ormai non so che significaMa fa paura o no?
Esce domaniancora nessuno che ci gioca qui dentro?![]()
Con PSVR e RE7 mi ero cagato addosso.Sta cosa io ancora devo capirla, nel senso...voi ancora riuscite a spaventarvi? Saranno 15 anni ormai che non provo "paura", ma apprezzo la tensione che si crea, la "paura" che hai nell'entrare in una stanza non sapendo se c'è qualcuno, il Jumpscare poi è diverso ed è ovvio arrivi, ma "fa paura" ormai non so che significa
Un gioco di questo tipo deve metterti ansia, paura di non essere preparato ad eventuali situazioni, voglia di non avercene...questo cerco in questi giochi![]()
La parte con la bambina di RE7, con PSVR, la ricordo molto bene purtroppo: ho centrato l'armadio con la mano mentre smanacciavo alla cieca.Io provo tranquillamente paura e sono restio a proseguire un sezioni di gioco come la parte nella casa con la bambina in RE7 o a Casa Beneviento in RE8.
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Come vedi in molti gia' ce l'hanno quindi fremo per i primi pareriEsce domani![]()