Cosa c'è di nuovo?

Hades | Supergiant Games | Steam | Versione 1.0!

Y2Valian

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Non sono un grandissimo fan dei roguelike, ma devo dire che Hades mi sta piacendo assai, vuoi per il combat, vuoi per l'ambientazione (la mitologia greca è una delle mie preferite), vuoi per il "solito buon pacchetto" di OST e stile artistico che i Supergiant Games sanno portare sul piatto.

Dopo Pyre - un titolo abbastanza meh, ovviamente brilla sempre in OST e stile - Hades è su di un altro livello e da come ho potuto leggere è un titolo estremamente longevo e che "inizia" solo dopo avere finito il gioco...appena arrivato al boss finale e sono stato bastonato :sadfrog:

 

Kal1m3r0

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Lo stress che mi causa Teseo è grande

 

Beastly-Zero

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A parte tramite il Mediatore c'è un modo per farmare diamanti e sangue dei Titani?
Yes, ad un certo punto ne avrai in quantità,

però devi prima finire il gioco, poi compri dall'appaltatore (

la lista del fato
)

Poi prima di ogni run capirai perchè puoi farmare, non voglio spoilerare.

Non sono un grandissimo fan dei roguelike, ma devo dire che Hades mi sta piacendo assai, vuoi per il combat, vuoi per l'ambientazione (la mitologia greca è una delle mie preferite), vuoi per il "solito buon pacchetto" di OST e stile artistico che i Supergiant Games sanno portare sul piatto.

Dopo Pyre - un titolo abbastanza meh, ovviamente brilla sempre in OST e stile - Hades è su di un altro livello e da come ho potuto leggere è un titolo estremamente longevo e che "inizia" solo dopo avere finito il gioco...appena arrivato al boss finale e sono stato bastonato :sadfrog:
Sono a 100 ore di gioco, vero finale ottenuto ma ancora un botto di sidequest, eventi, approfondimenti dei personaggi e del Codex in generale, vabbè per non parlare del mero fattore collezionistico, ossia canzoni e cosmetica varia.

ps: la cosa bella è che tutto quello dopo il finale non è come le sidequest di un jrpg ossia che sono tranquillamente trascurabili, sono TUTTE inerenti al contesto e alla trama di gioco, è praticamente un continuo, poichè nel mentre tu ti relazioni con i pg, e via via il rapporto si sviluppa, vedi il tutto avere un progresso, un approfondimento, tutto si collega e si amalgama come se in realtà il vero finale non fosse quello fatto, praticamente un post game con storia, un seguito, che continua tutto quello che c'è nel mondo di Hades, e i pg sono molto profondi e tutti hanno una storia da raccontare, cresce Zagreus e cresce il rapporto con tutti, una cosa splendida.

 
Ultima modifica da un moderatore:

Fusenr

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Azz dalle vostre descrizioni pare che stavolta si siano superati, io sono fermo a Transistor. E che votoni.

 

The_Patrix

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Azz dalle vostre descrizioni pare che stavolta si siano superati, io sono fermo a Transistor. E che votoni.
Senza ombra di dubbio il loro miglior gioco di sempre.

Direi anche uno dei più bei roguelike in circolazione :sisi:

 

Kal1m3r0

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Post-Launch Patch - October 13, 2020
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Post-Launch Patch - October 13, 2020
This patch contains additional improvements, balance changes, voice lines, and fixes following our v1.0 Launch Update. We expect to deploy another patch in the coming weeks. Thank you for playing!!

Boons & Blessings
Lightning Reflexes (Zeus): improved scaling from Poms
Hydraulic Might (Poseidon): increased power scaling at Heroic rarity
Huge Catch (Poseidon): Conch Shell Keepsake now works as a prerequisite for this to be offered
Clean Kill (Artemis): improved scaling from Poms

Infernal Arms, Aspects, & Abilities
Heart-Seeking Bow: reduced damage of Volley special (it retains other improvements from the v1.0 update)
Heart-Seeking Bow (Chiron Aspect): increased arrows from Volley special (offsetting the change above)
Heart-Seeking Bow (Hera Aspect): additional improvements to interaction with Crush Shot (Aphrodite)
Twin Fists (Talos Aspect): increased Magnetized damage bonus

Daedalus Hammer Upgrades
Dash Nova (Blade): increased Sturdy effect duration
Charged Volley (Bow): increased power level (offsetting the Volley change above)
Sniper Shot (Bow): increased size of effective area
Flaring Spin (Spear): increased damage of pulse effect

Foes & Encounters
'Trial of the Gods': increased encounter difficulty in Elysium
• Minor adjustments to foe appearance rates in Tartarus

Mirror of Night
Fiery Presence: fixed damage bonus not working correctly; adjusted bonus to compensate

House Contractor
• Added Theme, Infinite and Theme, Sonorous, two new late-game decorative themes that spruce up the Boon Info screen and Victory screen (there now are eight unlockable themes in total)

Fated List of Minor Prophecies
? Added a new Prophecy after the true ending, on the path to the epilogue

Art & Visual FX
Lord Hades' luxurious mane and moustache now animate as well they ought in certain contexts
Bloodless foes now have a start-moving animation
• Minor visual fixes and improvements to some chambers

Voice & Narrative
? Thanatos should make his very first appearance more reliably (once you have met the requirements)
? Achilles should grant the Codex more reliably early on
• Added more Charon voice lines for miscellaneous interactions with him
• Added more Asterius voice lines when entering his chamber
• Added more Zagreus voice lines in certain contexts; and a new late-game conversation with Achilles
• Added a new Inspect Point after the epilogue
Nyx should be more inclined to greet you on approach
Dusa has a wider variety of remarks when startled
• Fixed issues preventing some repeatable Zeus and Athena dialogue events from playing
• Fixed Zagreus no longer sometimes calling out different types of foes by name in encounters
• Minor fixes, changes, and improvements to various narrative events

Miscellaneous
• Various updates and improvements to translated content. Cheers to our heroic Community Translators!!
• Adjusted animation and presentation after a successful escape attempt after the true ending
• Added several names to Community Contributors and Special Thanks in the Credits
? Various minor performance optimizations
? Various minor text changes and fixes

Bug Fixes
? Fixed various additional crashes reported by players
? Fixed Mouse Lock not always working properly with multi-display setups
? Fixed Sundial, Imported sometimes not appearing as expected from the House Contractor
? Fixed additional cases of Codex Index screen displaying incorrect requirements for Boons
? Fixed Decorative Themes causing too many 'new inventory' notifications from the House Contractor
? Fixed Well Stocked (Achievement) sometimes not unlocking correctly
? Fixed Back to Work (Achievement) sometimes not unlocking in the correct chamber
? Fixed cases where you could give gifts to Thanatos after he had already shifted away
? Fixed cases where you could not interact with Thanatos in the House of Hades
? Fixed Orpheus sometimes switching songs when you moved between House of Hades chambers
? Fixed effect of Divine Protection (Athena) being visible during a key story scene
? Fixed Dusa sometimes embarrassingly getting stuck while flying away in embarrassment
• Other minor fixes

Quote of the Patch
'Night bore hateful Doom and dark Fate and Death, she bore Sleep, she bore the tribe of Dreams.'
~Theogony (Hesiod; M. L. West translation)
 

Maica

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Post-Launch Patch - October 27, 2020
6f80abefc2f3e66595ca7b0f486503f7a02cf7c1.png

This small patch contains assorted balance changes, fixes, and improvements, following our v1.0 Launch Update. We should have another patch in the coming weeks. Thanks very much for playing!!

Note: ? indicates a change inspired by community feedback!

Infernal Arms, Aspects, & Abilities
Eternal Spear (Guan Yu Aspect): increased attack damage; improved attack input buffering (you now can Dash between strikes)
? Twin Fists (Talos Aspect): increased duration of Magnetized effect
? Twin Fists (Gilgamesh Aspect): improved input buffering after Dash-Strike
Adamant Rail (Lucifer Aspect): increased Bombard special bomb travel speed and detonation speed

Boons & Blessings
Thunder Dash (Zeus): increased scaling from Poms
Second Wave (Poseidon): adjusted requirements for this to be offered
Parting Shot (Athena x Aphrodite): no longer offered while using the Shield's Beowulf Aspect
Calculated Risk (Athena x Dionysus): increased power level
Crush Shot (Aphrodite): increased scaling from Poms
Passion Dash (Aphrodite): increased area of effect and scaling from Poms

Daedalus Hammer Upgrades
Dash Nova (Blade): now offered while using Aspect of Arthur
Twin Shot (Bow): reduced penalty to max. range
? Draining Cutter (Fists): life-drain effect now activates from Aspect of Gilgamesh Maim damage
Heavy Knuckle (Fists): increased damage

Foes & Encounters
'Trial of the Gods': slightly reduced encounter difficulty in Tartarus
Wretched Thug: slightly reduced appearance rate
? Theseus: improved hitbox of his Zeus lightning enchantment on his spear throw

Voice & Narrative
• Adjusted requirements for several miscellaneous Hermes events that were never playing
? Minor fixes, changes, and improvements to various narrative events

Miscellaneous
• Steam: Added choice of rendering configurations when starting the game, including a new Vulkan renderer option, which may lead to better performance and stability on some systems (you can also run this version of Hades.exe directly from the x64Vk folder in your install directory)
? Slightly increased chance to find Fishing Points in Chaos
? Adjusted timing of when gameplay timer pauses while opening the Codex

Bug Fixes
? Fixed various additional crashes reported by players
? Fixed A Friendly Wager (Fated List) prophecy not being fulfilled when expected
? Fixed sometimes being able to queue two empowered shots using the Rail's Hestia Aspect
? Fixed Deadly Flourish (Artemis) negating the Critical chance of Vicious Skewer (Daedalus - Spear)
? Fixed incorrect damage text on the description for Heart Rend (Artemis x Aphrodite)
? Fixed an inconsistency in the requirements for being offered Minotaur Rush (Daedalus - Shield) and Sudden Rush (Daedalus - Shield)
? Fixed rare issues on older save files preventing players from gifting certain characters in certain cases
? Fixed a camera issue interacting with the Bat Cage, All-Seeing in the House of Hades
? Fixed instances where Fishing Points could appear when you did not have the Rod of Fishing
• Fixed a minor animation issue when Bloodless foes started moving after attacking
• Other minor fixes

Quote of the Patch
Espous'd in Autumn: life and death alone to wretched mortals from thy power is known:
For thine the task according to thy will, life to produce, and all that lives to kill.

~The Hymns of Orpheus - "To Proserpine (Persephone)" (T. Taylor translation)
 

Rabum Alal

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dite che può andare in sconto per i saldi di halloween?
 

Rabum Alal

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Iniziato stasera, ma è spettacolare
Soprattutto a livello artistico
 

GianBono

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Io l'arco non riesco proprio a usarlo :sadfrog:
 

Fusenr

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Thalmor

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Non sono affatto un amante del genere, eppure le recensioni super positive (e i 10 euro di sconto sullo store Epic :asd:) me l'hanno fatto comprare.
E, infatti, inizialmente non mi ha preso. Ho battuto una volta Meg e l'ho lasciato lì, un po' frustrato dalle morti e dal rifare ogni volta le stesse stanze.

Ripreso dopo qualche settimana e ora me ne sono innamorato. Ho fatto una ventina di tentativi di fuga, ottenute tutte le 6 armi e mi piacciono tutte!
Finalmente noto un sacco di varietà, tra build e le armi che ora hanno anche varie forme, di questo non avevo idea.
Pure la crescita del personaggio la trovo azzeccata, ora le prime stanze le faccio in pochi secondi.
Anche i dialoghi si stanno facendo più interessanti (si sono presentati già vari personaggi), anche se sono lontano da capire come è collegato il tutto, quali sono i veri obiettivi delle varie divinità.

Sono arrivato un paio di volte a
Teseo. Mamma cara che fatica sto facendo. I loro danni e il range di Minotauro sono un bel grattacapo.
 

Rabum Alal

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Finalmente finito il gioco per la prima volta:ivan:
Mitragliatrice + 2 perk di dedalo che potenziano la granata che lanci con Y = quasi non perdere mai vita e boss finale che è andato giù in meno di 5 minuti:asd:
 

minelli

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Run 22. Finito per la prima volta. Bellissimo.
 

Maica

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