Giochi Multipiattaforma, dove lo prendo? | PS4 - XONE - Switch Version | Titoli in prima pagina

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Questo montaggio è bastardamente.... Geniale

 
Nel commento su sniper elite aggiungerei che per poter giocare alla versione one occorre scaricare una patch da ben 16 giga

 
Nel commento su sniper elite aggiungerei che per poter giocare alla versione one occorre scaricare una patch da ben 16 giga
Io nell'aggiornamento di xbox one metterei l'opzione di impostare i 900p.. Sistemerebbero tante cose a partire dal frame rate Per finire al tearing..

 
Ma tu che ***** dici, veramente? //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/rJjoqET.gif
Si, ci sono situazioni in cui il motore non regge i 30 frame e il vsync si disattiva per non farti andare a rallenty.

 
Si, ci sono situazioni in cui il motore non regge i 30 frame e il vsync si disattiva per non farti andare a rallenty.
E cala pure sotto ai 30fps tra l'altro.

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Spero che sia in lavorazione una patch (n'altra) per la versione One di Sniper Elite, dai, è veramente troppo il tearing.

 
Spero che sia in lavorazione una patch (n'altra) per la versione One di Sniper Elite, dai, è veramente troppo il tearing.
Già fatta mette il v-sync ma cappa a 30fps e perde sia il v-sync che i 30fps nei momenti di stress XD

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Ultima modifica da un moderatore:
Già fatta mette il v-sync ma cappa a 30fps e perde sia il v-sync che i 30fps nei momenti di stress XD
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No so più se ridere o piangere quando si tratta di versioni XONE dei giochi...davvero :morristend:

 
Già fatta mette il v-sync ma cappa a 30fps e perde sia il v-sync che i 30fps nei momenti di stress XD
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No vabbè //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/mellow.png

 
Vogliono battere i DICE questi qui ? :rickds:

 
A day-one patch will bring the Xbox One version of Diablo 3: Ultimate Evil Edition from 900p to 1080p, Blizzard has revealed.
"The game will be available [in] 1080p on both the PlayStation 4 and the Xbox One," Blizzard's Tiffany Wat told GameSpot. "Native 1080p resolution. You will need to download the day-one patch for the Xbox One to get that support, but it will be there. We're very happy about that."

Wat didn't say what the reason was for the bump, although presumably it has much to do with Microsoft recently allowing developers more Xbox One power previously reserved for Kinect.

Both versions of the game will run at a silky 60fps.

Diablo 3: Ultimate Evil Edition arrives very soon - 19th August - on PS3 and Xbox 360 as well as PS4 and Xbox One. You can transfer existing Diablo 3 PS3 and Xbox 360 save-files to either new console.
Fonte eurogiocatore

 
Fonte eurogiocatore
Si sapeva già. Tra l'altro spero che tutto questo aiuti pure le performance della versione PC perché non è possibile che in determinate zone con la mia configurazione mi vada a 15fps.

 
quindi identici ma la versione ps4 ha un dungeon in più?

anche se non proprio coerente con io gioco ma è sempre un contenuto aggiuntivo

 
quindi identici ma la versione ps4 ha un dungeon in più?anche se non proprio coerente con io gioco ma è sempre un contenuto aggiuntivo
Identici fino a prova contraria, quando ci sarà la comparazione vedremo se sono lockati a 60 (ne dubito).

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Diablo 3 on console: when is 60fps not really 60fps? - Gameplay can run at two frame-rates simultaneously on PS4 and Xbox One - but right now the Microsoft console has the advantage.

In essence then, while Diablo 3 can in some part claim to be operating at a perfect 60Hz refresh, the core hack-and-slash mechanics don't quite hit the same lofty target. It's unfortunate, and affects the heart of the combat at times where inconsistency in controller feedback can be jarring. Equally confusing is the fact it impacts the PS4 version primarily, while the Xbox One - which clearly utilises the same technique - only suffers its wrath to a light degree.

But this is different - the opening battle at the New Tristram gates is an extreme case, but we also see frames being cut on Sony's platform where the Xbox One is smoother throughout - and often without any obvious correlation to the on-screen action. Wandering uncontested through the more simplistic Fields of Misery area, for example, can cause occasional dropped frames, while hectic maelstroms of effects around Act 3's Battlefields run as smooth as butter.

Evidently, this isn't just down to the PS4's GPU struggling to render multiple enemies on-screen or complex scenes. Even with huge bursts of alpha effects and dozens of enemies flying from all angles, the console regularly proves it can hold up at 60fps where it counts - even in co-op multiplayer. This suggests a GPU bottleneck from running at 1080p is, in all likelihood, unlikely to be the cause. As a possibility, these dips may come down to Diablo 3's managing of background processes; CPU-side calculations, or asset streaming beyond the player's field of view.

Despite the dual frame-rate issue, Diablo 3 on the new consoles fundamentally remains an excellent title, forging the top-end PC graphical standard with the four player drop-in, drop-out living room co-op that made the last-gen releases such a pleasure to play. This release also features the Reaper of Souls expansion's additional fifth act, the Crusader class, and adventure mode, which is an extra expense for PC owners.

The technological glitches are unusual though - and something we'll explore in more testing scenarios in our upcoming Face-Off. We hope the PS4 side sees some attention so the refresh on all counts matches its Xbox One sibling. Both platforms share effects quality ramped up to the same level, with each a match for the PC's highest smoothed shadow setting. The only other discrepancy on paper is the 900p and 1080p resolution divide, but in practice with a game of Diablo 3's gloomy aesthetic, the PS4's resolution advantage doesn't quite shine through as brightly as we'd hoped, where high contrast edges are uncommon. Each version is paired with heavy post-process anti-aliasing too, making the wide chasm in pixel-rate trickier still to catch by eye.

And yet, once the next patch hits, we're soon to see the Xbox One come up to par with a 1080p frame-buffer. But with its current performance advantage in actual gameplay, it's unclear whether such an update will in fact do more harm than good - or if future patches stand to resolve the PS4's issues. We'll return to the game with a full Face-Off - including co-op stress tests on some really demanding levels - once the launch day patches are in full effect.
:rickds::rickds:

 
Da SC:

I fan di certo non si stupiranno più di tanto leggendo questa notizia dato che anche nei precedenti capitoli della serie gli sviluppatori hanno deciso di inserire personaggi esclusivi per le varie versioni di Mortal Kombat. Infatti anche il nuovo Mortal Kombat X per Xbox One proporrà alcuni combattenti extra che non saranno presenti in altre versioni del titolo. A rivelarlo alla GC è stato il creatore Ed Boon il quale ha ribadito, inoltre, che ulteriori combattenti saranno aggiunti in seguito tramite DLC.
 
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