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Fonte: eurogiocatoreThe Xbox 360 edition of Grand Theft Auto 5 will come on two discs, developer Rockstar has announced, but you won't need to swap them during gameplay.
The first disc holds data for a mandatory 8GB install - meaning that 4GB Xbox 360 users will need an external hard drive. Disc two will then be used to play the game.
"This initial install will require an Xbox 360 Hard Drive or an external 16GB USB flash drive with at least 8 GB of free space," Rockstar wrote in a new Q&A blog post. "If using a USB flash drive it must be at least USB 2.0 with a minimum 15mb/s read speed and formatted for Xbox 360 use. A new USB flash drive is recommended to ensure optimum performance."
On PlayStation 3, the game will come on one Blu-ray disc, as expected, although you'll still need that 8GB mandatory install.
Grand Theft Auto 5's multiplayer mode will also be included on those discs, though sounds like a separate entity. It'll be named Grand Theft Auto Online. More details will be announced over the summer.
And there's still no word of a PC or next-gen console version of the game. Rockstar is "completely focused" on getting the current-gen console versions ready for their 17th September launch.
C'è la prova diretta di qualche utente o un video-gameplay che mostra i cambiamenti? Giusto per avere una conferma in più, poi aggiorno...//content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sisi.gifuscita patch per ZOE PS3
"Questa patch, dal peso di 594 MB, ha lo scopo di correggere i problemi di frame-rate, adesso stabile sui 60 fps, e la limpidezza delle immagini di gioco, che adesso risultano migliorate grazie all'introduzione dell'anti-aliasing, insieme ad una renderizzazione degli effetti particellari di qualità maggiore."
il commento provvisorio in prima pagina va aggiornato //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sisi.gif
da neogaf http://neogaf.com/forum/showthread.php?t=623851C'è la prova diretta di qualche utente o un video-gameplay che mostra i cambiamenti? Giusto per avere una conferma in più, poi aggiorno...//content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sisi.gif
La versione 360 aveva il filtro AA? paradossalmente la situazione adesso potrebbe essersi ribaltata in vantaggio della versione PS3Wow, this patch makes a world of difference. They did a hell of a good job.
Without sitting down and doing a full analysis, here is what I've noticed in ZOE2 (haven't tried the original yet)
1) Framerate now operates at a stable 60 fps making it much smoother than the non-patched version as well as the PS2 original. Only in the most extreme circumstances does the framerate dip and those dips are extremely minor.
2) Post processing anti-aliasing appears to have been added resulting in extremely crisp and clean image quality. The original release did not use any sort of anti-aliasing.
3) Particles effects are now rendered at full resolution. The PS2 original used low resolution particle effects in order to maintain decent performance. I cannot actually recall if this was also true of the initial HD release but I can confirm that particles are rendered at a much higher quality now.
Those are the primary changes and they completely transform the game. The entire snow sequence operates at 60 fps a good 99% of the time providing a faster, smoother experience than even the original release. It feels remarkably good.
I'm also interested in examining the textures as the ship interior appears to be extremely clean and sharp in a way that I would not have expected from PS2.
se quanto e' scritto e' vero la versione ps3 e' sicuramente quella da prendere. per quanto la versione 360 facesse meglio era comunque ben lontana dai 60 fps...da neogaf http://neogaf.com/forum/showthread.php?t=623851
La versione 360 aveva il filtro AA? paradossalmente la situazione adesso potrebbe essersi ribaltata in vantaggio della versione PS3
Considerando la rarità di confronti in tempi recenti dubito fortemente, anche perché ZOE HD non è proprio un titolo sulla bocca di tutti.Possibilità che venga fatta qualche nuova misurazione del frame rate della ZOE HD collection dopo la patch?...
Ho trovato sto video:
Dubito che faranno un update dell'analisi per una collection...ma sperare non costa nulla.Ho aggiunto questa postilla al commento provvisorio di ZOE HD collection:
Edit. In data 16 Luglio i possessori della versione PS3 hanno potuto scaricare una corposa patch dal peso di 594 MB. Stando alle prove degli utenti, la patch avrebbe risolto i problemi di frame-rate, adesso stabile a 60, e migliorato la limpidezza delle immagini, grazie all'introduzione di un nuovo filtro antialiasing e ad una maggiore risoluzione degli effetti particellari, ribaltando così l'esito precedente, previa però la possibilità di connettere la console ad Internet.
Mancando analisi tecniche del gioco post-patch e misurazioni del frame rate, non posso modificare il verdetto tenendo conto esclusivamente delle prove giocate degli utenti o dei video rilasciati su YT...
Insomma tutte le volte che era successo a parti inverse non erano quasi mai poi uscite nuove analisi, intanto i verdetti son stati cambiati tranquillamente. Comunque meglio così che nienteHo aggiunto questa postilla al commento provvisorio di ZOE HD collection:
Edit. In data 16 Luglio i possessori della versione PS3 hanno potuto scaricare una corposa patch dal peso di 594 MB. Stando alle prove degli utenti, la patch avrebbe risolto i problemi di frame-rate, adesso stabile a 60, e migliorato la limpidezza delle immagini, grazie all'introduzione di un nuovo filtro antialiasing e ad una maggiore risoluzione degli effetti particellari, ribaltando così l'esito precedente, previa però la possibilità di connettere la console ad Internet.
Mancando analisi tecniche del gioco post-patch e misurazioni del frame rate, non posso modificare il verdetto tenendo conto esclusivamente delle prove giocate degli utenti o dei video rilasciati su YT...
la differenza e' nettissima...Ho trovato sto video:
http://hexadrive.sblo.jp/article/71326168.html- used the SPUs to cover for lack of vector units (I don't have any proof, but I still think this was the biggest framerate problem in original port)- rewrote renderer from scratch
This gave them a 10x speedup compared to pre-patch, so the overhead was put into improving overall visual quality considerably (in both HD and SD resolutions).
More importantly though, I wanted to post this for all the experts that insisted ZOE2 HD framerate was broken because "transparent fillrate/bandwith limitations/PS2 magic".
The new version runs at 2x resolution, at least 4x higher resolution of particles(32x for the HUD elements), adds FSAA, improved post-processing effects AND runs at 2-3x the framerate of original port(and ostensibly, better than PS2 version did). But clearly - PS3 hw can't run PS2 fillrate effects. //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/tongue.png
Sullo scaffale //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/rJjoqET.giflollipop dov'è meglio?
molto utileSullo scaffale //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/rJjoqET.gif