PS4/PS5 Persona 5

  • Autore discussione Autore discussione Dex
  • Data d'inizio Data d'inizio
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Rischia di uscire vicino a FFXV, soprattutto alla data di p5 pal, visto che uscirà almeno 5/6 mesi dopo qui da noi. Li si è concorrenza spietata per il best jrpg dell'anno.
persona 5 uscirà prima secondo me, non penso che la distanza dall'uscita USA sarà tantissima, mal che vada questa volta vado di import

 
persona 5 uscirà prima secondo me, non penso che la distanza dall'uscita USA sarà tantissima, mal che vada questa volta vado di import
Metti che esce a Novembre in jap, verso Marzo in usa, e verso Maggio/Giugno qua, secondo me è molto probabile che incontri l'uscita di FFXV nelle date di uscita usa ed europea.

P5 è di nicchia, ma ha una fanbase molto solida che si porta dietro da parecchio tempo, il "problema" è che buona parte di questa fanbase è la stessa che si gioca i vari FF. Per quel che mi riguarda sarebbe doppio d1 pure se uscissero lo stesso giorno //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif

 
Comunque nel pezzo in cui si vedono in classe c'è il main e la ragazza davanti ma manca il ragazzo biondo (a meno che non sta dietro, ma improbabile, l'avrebbero fatto vedere). Quindi mi sa che è un anno più grande/piccolo...O sta in un altra sezione. O proprio in un altra scuola //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sisi.gif

 
Il Cs come vi é sembrato rispetto agli altri Persona?
Molto simile, se non praticamente uguale a quello di P4. Però più fluido, ovviamente.

 
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Metti che esce a Novembre in jap, verso Marzo in usa, e verso Maggio/Giugno qua, secondo me è molto probabile che incontri l'uscita di FFXV nelle date di uscita usa ed europea.
P5 è di nicchia, ma ha una fanbase molto solida che si porta dietro da parecchio tempo, il "problema" è che buona parte di questa fanbase è la stessa che si gioca i vari FF. Per quel che mi riguarda sarebbe doppio d1 pure se uscissero lo stesso giorno //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif
negli usa è stato confermato per il 2015 al playstation experience, speriamo

 
Non ho parole, non riesco a credere ai miei occhi!

In ogni caso, non vorrei essere il fan sfegatato che vede citazioni ovunque, però io ci vedo Pharos cresciutello/Vincent :rickds: quì

Patatern :morris82:


:rickds: :rickds:

 
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Following its debut gameplay trailer at Persona Super Live, Persona 5 director and producer Katsura Hashino has taken to both the official Persona website and Weekly Famitsu to discuss more about the upcoming RPG sequel.
Get the details below.

Weekly Famitsu Interview

This is an excerpt from an interview in next week’s issue of Weekly Famitsu. Stay tuned to next week for more information about the protagonist and his persona, his friends, and the game’s systems.

It’s been a while since we’ve heard anything new. How’s development coming along?

Hashino: Things are really coming along and we’re starting to hit our quality benchmarks in terms of what goes into the game, so at this stage, we’re hard at work building the game and fleshing it out. We’re just as eager to bring this game out finally so they can enjoy what all we’ve been working on and day by day, we’re getting closer to the finish line. It’s just going to be a little while longer now before it’s here.

During our last interview, I remember you talking about how you wanted this game to depict things like the cathartic feelings that come from freeing yourself of your own chains in life and being ale to yell out to the world you’re free. Now that we know more about the game, I’d like to ask you to elucidate about the themes of the game again.

Hashino: I don’t think it’s a stretch to say in this day and age that there are a lot of people out there who feel like they aren’t moving forward, that they have no future, and carry a lot of weight on their shoulders every day. They’re stuck between a rock and a hard place, emotionally speaking; on the one hand, they might not be keen on living by the same rules and values that defined previous generations, while still lacking the will to go out and actually break those barriers down themselves. That dark side of society is a central pillar to the game we want to make with Persona 5.

In the midst of all that, though, you got these high school punks who are trying to bite back at a world that’s trying to pin them down. If our game can give people a little courage to keep going in their day to day lives, to face things head on and do something with themselves, then we’ll have done our jobs here.

But the main characters… are they thieves!?

Hashino: It’s interesting you refer to them in that way specifically because one of the things that inspired us to make this question to begin with was how, say, a classic, iconic thief in the vein of Lupin III might win the hearts and minds of people in today’s day and age if they were out running around today. There have been a lot of books and films over the years that explored the sorts of lives that thieves live and how they’re able to shake up the world with what many would perceive to be sheer brazenness, but that’s not ground that’s very well covered in games and we intend to rectify that. We want our players to be able to empathize with these characters and enjoy seeing what they get themselves into and we’re giving it everything we’ve got to make sure that comes through loud and clear in the final game.

Persona Channel Message

Good evening, everyone. This is Hashino from the Persona Team. It’s been a long time coming, but we’ve finally started showing you some proper footage from Persona 5. What do you make of it so far? The trailer hasn’t been put out yet as I write this, so, to be honest, I’m actually feeling a little on edge about how people will react to it. If we get people to stand up and take notice, especially in terms of the overt thievery and what we’re paying homage to, then we’re on the right track. As long as there’s something that gets everyone even just a little existing, I’ll be content.

In a nutshell, if I were trying to explain what this game is trying to evoke, I’d say it’s like if you took something like a picaresque novel and then threw in, for lack of a better word, realistic, down to earth “academy juveniles.” In previous Persona games, the stories revolved around pretty traditional heroes going after villains that most anyone one would be loath to associate themselves with; they pursued the bad guys for the sake of justice, essentially. This time around, though, the protagonists of Persona 5 themselves are on the run for doing what they think is right after something happens completely out of the blue. That mixture of thrills and not-so-larger-than-life cast of characters is what composes the idea of “academy juveniles” for us. We think that these characters that are going to be a little rougher around the edges than those who have come before them in the series, coupled with the strides we’ve made in visual and sound design we can pull off something really special here.

Even more so than before, I feel like we’re pouring our hearts into this game. As an Atlus game, we try to make games that stand out amongst the crowd, but put in another light, individuality of that sort isn’t always a blessing per se. It can mean diverging from what’s normal, break from the rules, project the image of trouble, especially when applied to people. But to us, individuality in people isn’t purely good or bad; rather it’s something that has the power to change how people think and act when they’re touched by it. We might live in a world that’s less than accommodating to a lot of us and hard to live in. But so long as people don’t give up on reaching out to one another, the individuality that shines both at the individual level and from groups as a whole can help us break through that feeling of oppression and feel free. This is a game we really want to walk the walk and we hope from the bottom of our hearts that it’ll leave a mark on people after it’s all said and done.

We want to put out the best game we can, so we’re counting on you to keep supporting us as we bring this thing to life! (Make sure to tell us everything you have to say on Twitter, your blogs, wherever!)
http://gematsu.com/2015/02/persona-5-director-discusses-characters-themes-development

 
Ora un publisher con le palle, lo prende e lo rende Multi5. Ci sono stati giochi ben peggiori e ben meno noti che so stati tradotti, perchè questo no?

 
In ogni caso, non vorrei essere il fan sfegatato che vede citazioni ovunque, però io ci vedo Pharos cresciutello/Vincent :rickds: quì


Non assomiglia a Pharros per svariati motivi, gli manca il neo sotto l'occhio e non ha gli occhioni azzurri //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif

Assomiglia più che altro molto a Vincent, ma penso sia il Main con un viso un po...terrorizzato tipo //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif

 
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Ora un publisher con le palle, lo prende e lo rende Multi5. Ci sono stati giochi ben peggiori e ben meno noti che so stati tradotti, perchè questo no?
non so quante copie possa vendere in più un multi-5, la sui fanbase c'è già e non si è fatta problemi a comprarlo comunque. Se il multi-5 deve significare tempi più lunghi per la localizzazione io ne faccio volentieri a meno, sarà egoistico ma è così.

 
persona è una tipologia di gioco che non si deve preoccupare delle uscite vicine secondo me, sono proprio cose troppo diverse, un' uscita vicino ad uncharted ad esempio secondo me non lo penalizzerebbe più di tanto perchè le due fanbase sono proprio diverse.
purtroppo non e' cosi, non a caso per esempio i tales escono a gennaio/agosto cosi non han problemi e la fan base li prende, metterli in concorrenza con nomi grossi provoca sempre una scelta e quindi un livello piu basso di vendite-

Ora un publisher con le palle, lo prende e lo rende Multi5. Ci sono stati giochi ben peggiori e ben meno noti che so stati tradotti, perchè questo no?
atlus e' stata acquisita da sega quindi lei lo distribuisce............................siamo a posto :bah!::bah!::bah!::bah!:

 
atlus e' stata acquisita da sega quindi lei lo distribuisce............................siamo a posto :bah!::bah!::bah!::bah!:
non è una relazione automatica eh

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Catherine si, Arena si e questo no...mi pare giusto
Persona 5 avrà la stessa verbosità di un puzzle game e di un picchiaduro, si si //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif

 
Persona 5 avrà la stessa verbosità di un puzzle game e di un picchiaduro, si si //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif
Te non hai ben presente P4 Arena evidentemente, penso che come mole di testi si avvicinasse ad uno Yakuza, per dire //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif

edit: comunque ho dato una googlata, non mi risulta siano stati tradotti i due P4 Arena.

 
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Te non hai ben presente P4 Arena evidentemente, penso che come mole di testi si avvicinasse ad uno Yakuza, per dire //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif
credo sia un po' esagerato come paragone //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif

 
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