UFFICIALE PC Pillars of Eternity | RPG by Obsidian | Disponibile l'Espansione The White March

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Ho appena letto nell'hub della comunità che basta impostare l'ora del sistema alla mezzanotte di oggi e lo sblocca //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/azz.gif.

EDIT: ok probabilmente una trollata //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif.

 
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Ho appena letto nell'hub della comunità che basta impostare l'ora del sistema alla mezzanotte di oggi e lo sblocca //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/azz.gif.
EDIT: ok probabilmente una trollata //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif.
Troppo bello se fosse stato così :rickds::rickds: Steam si collega ad internet per avere l'ora reale //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif

 
Chave ainda não gerada,

pode estar havendo um atraso da produtora. :(:(:(

 
Sarebbero le 17.00 di oggi?

 
sto cominciando a preoccuparmi per la Key dalla nuvola...

Inviato dal mio GT-I9300 con Tapatalk 2

 
Alle 18 dovrebbero essere disponibili le chiavi da nuuvem //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sisi.gif

 
pensate che ganzata se le chiavi di nuuvem son region locked //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/smile2.png

 
lo metto anche qui, link che contiene diversi custom portraits per il proprio pg http://imgur.com/a/eOhqV

nuuvem dovrebbe sganciare alle 18, visto che dice "disponibilità dalle 14 ora brasiliana" e il brasile è -4 rispetto a noi:azz:

ho aperto anche un topic in games dome per diffondere l'hype:l4gann:

 
Quindi quando sarà sbloccato?

 
PCGamer.com - 92/100

A deep, rich, and wonderfully written RPG that lives up to the towering legacy of the games that inspired it.
RockPaperShotgun.com

It’s a triumph. A wonderful, enormous and spellbinding RPG, gloriously created in the image of BioWare’s Infinity classics, but distinctly its own. A classic in every sense.
Videogamer.com

Pillars of Eternity is modern, while evoking the past. It’s accessible, but satisfyingly complex. Its quality is undeniable, and it’s particularly heartening to see Obsidian, the underdog RPG studio with a string of thrown-bones and rough diamonds behind it, pour its sweat and passion into something they obviously love – and utterly nail it.
Non lo ha ancora finito. //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif

Main Theme

:evan:

- - - Aggiornato - - -

Gamewatcher.com - 9/10

All you really need to know though, is this; Pillars of Eternity is a triumph. If you’re a backer and a fan of those classic Infinity Engine games, you’re in for a real treat, a smart and complex adventure that will keep you entertained and absorbed for possibly the rest of your life, and certainly until the already announced expansion pack comes out. Even those who never got on with those classic games should give it a go, because there’s a tonne of smart design choices in here that smooth out the rough edges that might have kept you away before. A superb introduction to a fascinating new fantasy world. Can’t wait to see where in the world of Eora we get to go next.
Eurocoso - Recommended

It's an RPG with design firmly rooted in nostalgia, but one that absolutely doesn't rely on it to be enjoyable today. Instead, it's both a great reminder of why those games worked so well, and a brand new adventure well worth the hours upon hours (upon hours upon hours) that it takes to pick away at its secrets and its world.
 
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Mi sbaglio, oppure sono diversi mesi che i giochi vengono sbloccati alle 18? anche con hotline miami 2 fu cosi. Come mai? Non e meglio alla mezzanotte?

 
lo metto anche qui, link che contiene diversi custom portraits per il proprio pg http://imgur.com/a/eOhqVnuuvem dovrebbe sganciare alle 18, visto che dice "disponibilità dalle 14 ora brasiliana" e il brasile è -4 rispetto a noi:azz:

ho aperto anche un topic in games dome per diffondere l'hype:l4gann:

Figata, ce ne sono un botto :morris82:

 
Bella anche la rece di Spazio, approfondita proprio come me lo aspettavo. Meno male che il sito giustamente gli da l'interesse che merita, piuttosto che lasciare il palcoscenico a robe assurde come un tizio cicciotto che muore in un'esclusiva console o l'anteprima di Evolve, come farebbe la sprovveduta concorrenza.

 
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//content.invisioncic.com/a283374/emoticons/Predicatore.gif:predicatore://content.invisioncic.com/a283374/emoticons/Predicatore.gif:predicatore://content.invisioncic.com/a283374/emoticons/Predicatore.gif:predicatore://content.invisioncic.com/a283374/emoticons/Predicatore.gif:predicatore://content.invisioncic.com/a283374/emoticons/Predicatore.gif:predicatore://content.invisioncic.com/a283374/emoticons/Predicatore.gif:predicatore://content.invisioncic.com/a283374/emoticons/Predicatore.gif
 
Bella anche la rece di Spazio, approfondita proprio come me lo aspettavo. Meno male che il sito giustamente gli da l'interesse che merita, piuttosto che lasciare il palcoscenico a robe assurde come un tizio cicciotto che muore in un esclusiva console o l'anteprima di Evolve, come farebbe la sprovveduta concorrenza.
L'anteprima dei DLC di Evolve è una chicca, quando son poppate entrambe, lì in alto, mi son sentito meglio, la giornata ha subito una netta virata da quel momento.

Escapist.com - 5/5

Bottom Line: It's the best new, isometric RPG to come out in years.
Recommendation: While Pillars of Eternity is certainly banking on a nostalgic fan base, it's still an excellent RPG in its own right. It's a game rich with player agency, giving you tons of control to craft your story or explore different solutions to the presented problems. You know, actual roleplaying not simply a game with a leveling and stat system stapled on.
- - - Aggiornato - - -

PCGamesN - 10/10

Obsidian had a daunting task before them: to make a spiritual successor to a series of games that are inextricably tangled up in nostalgia, over a decade after the height of those games’ popularity.This is not the Baldur’s Gate of 2015, it’s Baldur’s Gate, Planescape: Torment, Icewind Dale, the best parts of the lot of them wrapped up in something new and brilliant.

And before you venture forth, don’t forget to gather your party.
L'IGN nostrano è concorrente?

9.4

Un capolavoro che sembra uscito dritto da quella che era l'epoca d'oro dei giochi di ruolo con visuale isometrica. Pillars of Eternity è un degno erede dei giochi dell'era dell'Infinity Engine. Forse anche superiore agli originali.
 
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Bella anche la rece di Spazio, approfondita proprio come me lo aspettavo. Meno male che il sito giustamente gli da l'interesse che merita, piuttosto che lasciare il palcoscenico a robe assurde come un tizio cicciotto che muore in un esclusiva console o l'anteprima di Evolve, come farebbe la sprovveduta concorrenza.
Ma forse è meglio, considerando che la linea "editoriale" nei confronti di Pillars sembra essere che "non innova abbastanza", con l'innovazione che è considerata quella di Inquisition.

 
Ma forse è meglio, considerando che la linea "editoriale" nei confronti di Pillars sembra essere che "non innova abbastanza", con l'innovazione che è considerata quella di Inquisition.
Non parlare male del GOTY 2014:sard:

 
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A cura di Durante, mettetela pure al primo post se volete. :mah:

Pillars of Eternity downsampling guide:

To get the best image quality on the 3D rendered stuff, while maintaining the full quality of the backgrounds, I suggest this (if your hw can handle it):

  • Downsample from exactly 4x the resolution (e.g. I'm using 5120x2880 on my 1440p screen).
  • Since this is a Unity game, if you are using DSR you will need to set your desktop resolution to your downsampling resolution before launching PoE for this to actually work. (It just works with GeDoSaTo)
  • UI will scale automatically, so there's no need to do anything regarding that.
  • Your zoom limits will be messed up though: by default the game won't let you zoom closer than a 1:1 mapping of background pixels to display pixels. Since you are downsampling, every "display pixel" the game sees is actually just 1/4 of a physical pixel, so you'd like to zoom in further.
  • Luckily, this is easy to fix: open the console (look up the key for that in the options) and type "setZoomRange 0.5 100". 0.5 will let you zoom in such that you get 1:1 mapping of background image pixels to real physical pixels again with 4x dowsampling.
  • Additionally, you can use the command "msaa N" to enable NxMSAA, e.g. "msaa 4". It doesn't make a huge difference on top of 4x downsampling though.
 
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