Nintendo Super Mario 3D Land

  • Autore discussione Autore discussione bistecca
  • Data d'inizio Data d'inizio
Nintendo
Pubblicità
Aspetti dicembre e lo acquisti prima di Natale, easy //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif
Infatti sembra quasi si sia costretti a comprare i giochi al day one, come se li ritirassero dal mercato il giorno dopo: fateli uscire e poi li comprate quando volete, no? //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif

 
C'è un'unica spiegazione al fatto che stiano cercando di anticipare LA bomba (a parte Mario Kart), e inizia per V. //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/250978_ahsisi.gif

Ma mannaggia, io dovrò studiare per i debiti di settembre!
Anch'io, nella MIGLIORE delle ipotesi //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/1.gif

 
C'è un'unica spiegazione al fatto che stiano cercando di anticipare LA bomba (a parte Mario Kart), e inizia per V. //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/250978_ahsisi.gif




Anch'io, nella MIGLIORE delle ipotesi //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/1.gif
Non farmici pensare per favore.

 
io c'ho gli esami di maturità,una volta finiti potrò giocare tutto il tempo che vorrò :stema:

 
Secondo me, è un errore. Non può uscire in estate... a meno che non lo rilasciano incompleto, e non penso che qua dentro qualcuno sia contento se ciò succedesse....

 
Secondo me, è un errore. Non può uscire in estate... a meno che non lo rilasciano incompleto, e non penso che qua dentro qualcuno sia contento se ciò succedesse....
e chi ti dice che è incompleto ???? lavorate per Nintendo ??? vediamo come si evolve la situazione tra qualche giorno e poi ne riparliamo .

comunque confesso che anche a me sa di strano che esca ad agosto (pensavo che per quel momento uscisse Kid Icarius) visto che quest'ultimo e stato,poresentato da più di un'anno .

 
e chi ti dice che è incompleto ???? lavorate per Nintendo ??? vediamo come si evolve la situazione tra qualche giorno e poi ne riparliamo .
comunque confesso che anche a me sa di strano che esca ad agosto (pensavo che per quel momento uscisse Kid Icarius) visto che quest'ultimo e stato,poresentato da più di un'anno .
Non è che appena finiscono di scrivere un gioco, il giorno dopo sta nei negozi.

Se dovesse uscire in estate, allora all'E3 dovevano avere per forza una build quasi definitiva del gioco e non una specie di mezza demo.

Pertanto, è molto improbabile, e poi all'E3 avevano detto chiaramente "Holidays"... non credo che si sono sbagliati o accorti all'improvviso di poter finire prima e rilasciarlo in estate.

 
Non è che appena finiscono di scrivere un gioco, il giorno dopo sta nei negozi.Se dovesse uscire in estate, allora all'E3 dovevano avere per forza una build quasi definitiva del gioco e non una specie di mezza demo.

Pertanto, è molto improbabile, e poi all'E3 avevano detto chiaramente "Holidays"... non credo che si sono sbagliati o accorti all'improvviso di poter finire prima e rilasciarlo in estate.
non è che all'e3 ti spolerizzano tutto il gioco //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif sempre delle piccole demo ti fanno provare .

comunque anche secondo me l'errore e nella data di super mario e in realta esce solo pit in agosto questo mario esce di sicuro a novembre :game:

comunque anche se uscisse a ad agosto mica flopperebbe le vendite visto che mario a le gambe lunghe , basta pensare a mario galaxy 2 che è uscito ad giugno inoltrato o a super smash bros e non mi pare che abbiano floppato nelle vendite //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/emoticons_dent1005.gif

 
Lo so, ma ogni ora che passa diventa più probabile :phraengo:La lista non è fake, travello conferma che c'è sul sito, Nintendo non la toglie nè cambia...:hype:
La cosa che mi pare più strana è che non lo abbiano detto direttamente alla conferenza.

Cioè: perchè dichiarare "holiday 2011" e poi la settimana dopo scrivere "Agosto 2011"?

Se fosse ad agosto, non potevano dirlo prima?

 
Vorrei far notare che generalmente, con "Holidays", gli americani intendono le vacanze natalizie.

Riporto da Wiki per completezza:

U.S.A.
In the U.S.A. holiday may refer to a day set aside by a nation or culture (in some cases, multiple nations and cultures) for commemoration, celebration, or other observance. Schools and businesses often close for certain holidays. The term "holiday" is also commonly used to refer to the December gift-giving season; businesses may announce, for example, that a product will be available "for Holiday 2011", meaning that it will be available in time for Christmas shopping.
 
La cosa che mi pare più strana è che non lo abbiano detto direttamente alla conferenza.Cioè: perchè dichiarare "holiday 2011" e poi la settimana dopo scrivere "Agosto 2011"?

Se fosse ad agosto, non potevano dirlo prima?
Certo, è l'unico motivo per cui stiamo temendo. Però non se n'è più saputo nulla, bisogna vedere se le date sono rimaste inalterate ancora...

Vorrei far notare che generalmente, con "Holidays", gli americani intendono le vacanze natalizie.
Riporto da Wiki per completezza:
Certo che negli USA escono a Natale, è anche appena uscita la line up che conferma che Mario & Co non ci sono d'estate. Il fatto è che l'E3 si tiene in USA quindi per i territori PAL teoricamente non c'è mai stata conferma, anche se sia questo quanto Zelda anticipati di tre mesi per il nostro mercato non hanno senso.

 
Bh, generalmente, se ricordo bene, i giochi di Mario escono sempre ad uscita ravvicinata, a prescindere dalla zona. Senza contare che ormai le uscite Worldwide stanno diventando uno "standard", non mi stupirei per un uscita a differena di pochi giorni.

 
ragazzi, hanno aggiornato il sito che diceva che usciva ad agosto ed è ancora lì.

Continuo ad essere scettico....

 
ragazzi, hanno aggiornato il sito che diceva che usciva ad agosto ed è ancora lì.
Continuo ad essere scettico....
Dato che lo stesso Miyamoto diceva di fare di tutto per confezionare il nuovo mario entro l'anno non credo che addirittura siano arrivati a lanciarlo per il prossimo Agosto: e ciò vorrebbe dire che il gioco è già pronto per andare in fase gold.

Trovo più verosimile l'uscita di Zelda SS ad Agosto piuttosto di SM3DS

 
Dato che lo stesso Miyamoto diceva di fare di tutto per confezionare il nuovo mario entro l'anno non credo che addirittura siano arrivati a lanciarlo per il prossimo Agosto: e ciò vorrebbe dire che il gioco è già pronto per andare in fase gold.
Trovo più verosimile l'uscita di Zelda SS ad Agosto piuttosto di SM3DS
si, anche io

 
Nintendo ascolta i fan per questo super mario

A portion of a GameSpot AU interview with Nintendo's Yoshiaki Koizumi...

GS AU: When you're designing a new Mario game, how much influence do fans have? The inclusion of the tanooki suit in Super Mario 3DS, for example, answers a lot of fans' calls. Do you listen to fans before you start development?

YK: I think it's important to note that our staff are all fans of the series as well, having grown up with Mario. And, as such, they're very familiar about what the traditional Super Mario game elements are, and what makes it a fun experience. So we decided to focus on those few elements and culled the rest, to really get down to the essence. And of course, on that list the tanooki suit was very high. So I would say in that sense, yes, we do listen to fans when we design the game.

GS AU: The upcoming 3DS version of Ocarina of Time will feature a video hints system, while New Super Mario Bros on the Wii also allowed you to skip past difficult sections. What do you think of such hint and help systems on a platformer, and are you planning to implement something similar in Super Mario 3DS?

YK: I feel like Ocarina of Time is a type of game that players can work through the puzzles even without this type of hint system. At the time, we were very satisfied with the challenge level it presented, even without hints. But looking back, we do recognise that there were some exceedingly difficult spots for players, so we're offering the hints in the form of video to help them out.

But ultimately, I feel that game design should strive for an experience that allows players to complete puzzles without the use of hints at all. And at the very least we should strive to make these puzzles fun to try repeatedly without hints--that's our ultimate goal.

GS AU: So what is the core Mario experience?

YK: I feel like the core experience is something that we may have started to get away from a little bit when we first started presenting games in 3D like in Super Mario 64. The idea in those games is that you walk around in those environments and give the players a lot of opportunity to explore.

But the real basics of the Super Mario series is that players have to get to the goal of a level without dying. You have short levels with a very quick tempo, and it should be a very thrilling experience. So some of that was actually missing from Galaxy. The gameplay was a bit slower, and it was so much easier to die, so the core experience of getting to the goal without dying was harder to achieve.

This time around, you'll find that we have something closer to the three-minute levels you see in Super Mario Bros, so for me, overall this feels closer to the core of the Super Mario Bros. experience traditionally.

GS AU: So Mario played around with gravity in Galaxy, and now he's moving into a 3D visual environment. Where is there to go for platformers from here?

YK: Clearly I can't make an out and out prediction. And I have to say that presenting Mario in a 3D display still has some secrets that I'll challenge myself to unveil. But I do look forward to the different types of experiences we can bring to the Wii U. Given that very interesting new hardware, I think we'll be able to do a lot with it, and we're exploring that right now.

GS AU: So where do you get your inspiration?

YK: I guess I find the inspiration for Super Mario game from regular life. Considering that Super Mario levels are so full of simple props and gimmicks you can interact with, things as simple as turning a knob or hitting a switch are the places you'll find inspiration for similar objects in the game.

I should also mention that because I commute by train, I spend a lot of time looking out the window, and sometimes the buildings that pass me by look like giant Mario courses. For example, I imagine one of those giant, spiky skewers coming out of a building and wondering how cool that would be.

GS AU: Would a game like Mario work with a touchscreen device?

YK: When we were developing for the Wii and the DS, we actually tried to do a few experiments where people were touching a screen to jump. We feel it's important when making a Super Mario game, which is supposed to be accessible to a great many kinds of people, that you ask questions of those people. In that case, it turned out that buttons were the best option. But that certainly doesn't limit our thinking about new types of interfaces, and those new kinds of interfaces wouldn't necessarily need control pads or buttons, but we just don't know yet.

 


---------- Post added at 11:24:45 ---------- Previous post was at 11:08:19 ----------

 


Perchè mario tanooki non vola

 


---------- Post added at 11:24:52 ---------- Previous post was at 11:24:45 ----------

 


"So it's true that Mario was able to fly with the Tanooki suit in past games, but there was also, I believe, a form that had a tail and ears but couldn't fly? And one of the reasons that we decided to go with the "Raccoon" Mario style in this game is that flying does present some interesting issues in three dimensions. You do have the slow fall, which makes certain types of gameplay more accessible, but having the character fly in 3D on the smaller 3DS screen would have been a little bit difficult. So we decided to bend the rules of the Mario world [on the 3DS] and solve that problem."

"So actually the idea for the Tanooki suit came originally from wanting to put a tail on Mario, and so we started off by putting a tail on Mario in Super Mario Brothers 3 and we wanted to use that tail so he could do the little spin move and hit enemies with his tail, as sort of an attack. But then, once we had the tail on Mario, we thought: We've got this great tail. Isn't there something else that we can do with it? So, then the next thing we started to do was to have the tail kind of flutter back and forth, and we thought that that's kind of like a propeller, so that flutter motion would make Mario a little bit lighter, so he could jump further. But once we started doing that, it felt so good that we said; 'let's just make him fly'."

 
Pubblicità
Pubblicità
Indietro
Top