PS5 The Last of Us Part I

  • Autore discussione Autore discussione zaza50
  • Data d'inizio Data d'inizio
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Per un confronto
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Nell'originale c'è un momento dove c'è un morto di fianco al tipo e non fa una piega, era sempre cosi o perché sta giocando a facile? a 4:40:00
 
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Come già pensavo, l'IA nemica è praticamente identica all'originale. Ovviamente il livello tecnico/grafico è enorme ma a parte questo, per chi conosce davvero bene l'originale, non c'è assolutamente nulla in più per cui si possa dire "wooow!" - "fighissimoo!" - "sbalorditivo!!" :asd:

Quando lo si troverà al di sotto dei 30 euro ci si potrebbe fare un pensierino, ma fino ad allora può tranquillamente restare a prendere aria sugli scaffali :asd:
 
Come già pensavo, l'IA nemica è praticamente identica all'originale. Ovviamente il livello tecnico/grafico è enorme ma a parte questo, per chi conosce davvero bene l'originale, non c'è assolutamente nulla in più per cui si possa dire "wooow!" - "fighissimoo!" - "sbalorditivo!!" :asd:

Quando lo si troverà al di sotto dei 30 euro ci si potrebbe fare un pensierino, ma fino ad allora può tranquillamente restare a prendere aria sugli scaffali :asd:
Ma non è praticamente identica all'originale
 
Bho l'IA aspetterei almeno di giocarlo a difficoltà elevate, sti gameplay mi sembrano sempre a livello normale/facile.
Hanno detto che l'hanno migliorata con le tecnologie del 2, uguale uguale all'originale non penso proprio lo sia
 
A Novembre che non esce niente lo recupererò volentieri e ci farò una bella Run :sisi:
 
Ma poi scusate, da quel gameplay dove non gioca neanche stealth, da cosa capite che non è diversa dall'originale? C'è qualche situazione particolare che vi ha colpito e vi ha fatto dire "nel 2 avrebbe fatto cosi invece"? mi sembra una normale partita giocata a normale senza particolare furtività del player ahah

Chiedo genuinamente eh, ho sempre giocato difficile e basta e mi sembra in linea a quando giocavi aggressivo nel 2.

Per esempio, nel video che ho linkato come comparison, a 4:40:00 ha un cadavere a terra e il nemico non fa una piega, qui mi aspetto che qualcosa faccia :asd:
 
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Ma poi scusate, da quel gameplay dove non gioca neanche stealth, da cosa capite che non è diversa dall'originale? C'è qualche situazione particolare che vi ha colpito e vi ha fatto dire "nel 2 avrebbe fatto cosi invece"?

Chiedo genuinamente eh, ho sempre giocato difficile e basta e mi sembra in linea a quando giocavi aggressivo nel 2.

Per esempio, nel video che ho linkato come comparison, a 4:40:00 ha un cadavere a terra e il nemico non fa una piega, qui mi aspetto che qualcosa faccia :asd:
Si ma ovviamente non sarà ai livelli del 2 dove i Serafini e la fazione di Abby avevano pattern d'attacco e strategie diverse.
 
Un tipo che ha il gioco risponde a parecchie domande se siete curiosi. Dovrebbe essere lo stesso del video gameplay di sta mattina.

Riporto qualche risposta:
https://www.reddit.com/r/thelastofus/comments/wymgog/im_playing_the_last_of_us_part_i/?sort=qa

E' arrivato a metà circa, non l'ha finito.

All the obvious questions. Gameplay changes. 'Splody arrows. Enemy & buddy AI. Enhanced explorations.
- Gameplay is identical to the remaster. However, it FEELS better due to the amount of overhaul that went in. The buddy and AI system is similar but marginally better than Part II. Exploration does feel lacking when compared to Part II. you cannot prone or dodge. You cannot take weapons out of enemy hands like Ellie could. Maps are the same.

Do enemies scream out names like in Part 2?
- Yes, they communicate and have names. Didn’t notice female models tho which is weird.

Can you give a good example of ways the AI has been improved here
-AI flank you like a mother fucker on harder difficulties.

the enemy physics is like in the last of us part 2? for example, if you shoot an enemy in the leg he falls to the ground? Thanks for the answer :)
-Yes! All gore and enemy interactions are just like Part II. Down to every detail.

Does it look the same as the leaked gameplay footage that came out earlier this month or does it look better? Everyone was complaining that the gameplay footage from the leak looked bad at the time.
- This game doesn’t compare to the leaked footage. Looks 100% better. The game has to be played in person. It’s gonna be too compressed and fuzzy on a laptop or phone on YouTube. Even in official gameplay or trailer releases.

Does it feel like a solid PS5 experience overall? In terms of everything - Dualsense features, visuals, mocap, AI, character movement, just basic QoL improvements etc. Did anything stand out to you in particular?
- So in short, yes. The gameplay is to be a bit desired, especially coming hot off the heels of part II. The gameplay there feels much more fluid, BUT, as a ps5 experience, this game hits all marks. Especially the audio. It’s unbelievable. The particle effects and the eyes of characters are unreal as well. I do have a 3D headset and that’s why the audio fuckin slaps. But it compares almost identically. In a good and bad way. Exploration and gameplay feel like a step down and can sometimes take you out of the experience since Part II has some really fluid and fun gameplay improvements


Is the audio itself higher quality? Or is it literally the same as the original?
- Much much much higher quality. Some of the best audio I’ve heard in a game in a while.

How’s the loading? I found that to be one of the more annoying parts of the first game and even the second.
- From clicking on the application on the ps5 menu to getting into playing it takes all of 20 seconds. Very fast. The big long loading screen takes 5 seconds. Practical non existent. The normally long load screen takes 5 seconds now.

is the gore like pt II or a little less brutal?
-Just as brutal. Facial expressions are off the chain

Is the melee combat like the first one, fist fight, bats, axes, machetes etc ?
- Yeah, all combat items return, no more no less. Physical combat remains the same as the remaster. So no dodging and same combat animations. No dodging takes a minute to adjust to. I do wish it was back in this game because it leaves you running more than exchanging blows. But Joel is a tank! With no upgrades he can take more hits than Abby and Ellie


Are the enemy models expressive now ? Biggest difference I noticed in part 2 from the original was the fear/anger/shock you could see in the enemy models and I’m curious if that made it over. Also I’m an audio guy so do the weapons/ hitting sounds sound good?
- Dude the facial models are crazy good. Even show spit coming out of peoples mouths when they are especially angry


Are the graphics better then tlou2?
- Yes they can be! Usually it looks better than Part II!

How much better looking graphically is this game than part 2?
- The game blew my expectations. The cutscenes are so buttery and expressive. This is a true visual and auditorium ps5 game.

Are there any noticable differences to encounters? Like, new paths to get the jump on enemies, increase in size of the arenas, higher enemy count, that kinda stuff
- To my knowledge, everything is the same. Slight variation on enemy pathing. But maps and design are exactly the same. Enemy AI does look varied and highly detailed.

well, adont know if you already finish or how much do you remember from the original, but is there anything different in story? dialogues, cutscenes, interations, locations, etc
- Absolutely no story or cutscene differences. All the same with updated and much needed facial details that make every scene hit much harder.

Did they fix the stalkers so they act as intended now?
- Yes
 
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:allegri:

Gli uncut gameplay sono mille volte più convincenti di qualsiasi materiale promozionale ufficiale mostrato fino ad ora :asd:

I benefici del motion matching devo dire che si percepiscono soprattutto con il melee, tutt’altra cosa rispetto all’originale per fluidità e “interconnessione” delle animazioni. Mi sembra abbiano pure cambiato un po’ la gestione della telecamera per avvicinarsi agli standard di Part II

Gore system e hitbox dei nemici sono presi pari pari da Part II, ottimo. Le nuove animazioni e finisher con l’accetta :ooo:
 
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:allegri:

Gli uncut gameplay sono mille volte più convincente di qualsiasi materiale promozionale ufficiale mostrato fino ad ora :asd:

I benefici del motion matching devo dire che si percepiscono soprattutto con il melee, tutt’altra cosa rispetto all’originale per fluidità e “interconnessione” delle animazioni. Mi sembra abbiano pure cambiato un po’ la gestione della telecamera per avvicinarsi agli standard di Part II

Gore system e hitbox dei nemici sono presi pari pari da Part II, ottimo. Le nuove animazioni e finisher con l’accetta :ooo:

Mado,forse uno dei migliori video che ho visto sul gioco finora :asd:
 
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