UFFICIALE PC Torchlight II |

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io lo sto tirando su puramente frost.Ti linko la guida.

http://forums.runicgames.com/viewtopic.php?f=43&t=36991

E' una build ancora in evoluzione, io sono al lvl 25 e per ora va tutto liscio.

Devo ricordarmi di cambiare al più presto avatar!
Credo che opterò per qualcosa di più caldo //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/250978_ahsisi.gif

apparte le battute grazie per il link, mi leggerò delle opinioni altrui anche riguardanti le classi, tanto ancora sono all inizio e purtroppo non ho molto tempo per giocare.

...anche se il negromante di d2 ha lasciato dentro di me un vuoto incolmabile :deluso:

 
Io sto facendo una build molto simile ma ho optato per Wand+scudo per i doppi potenziamenti (esempio ice damage sullo scudo) e per un pò di phys armor che non fa mai male però ho letto una cosa in questa guida che mi ha incuriosito: davvero se ho staff mastery debuffo anche utiizzando le skill? Io pensavo funzionasse solo con gli attacchi fisici //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sisi.gif
confermo il debuff anche con le skill.

 
confermo il debuff anche con le skill.
L'hai provato con tutte? Perchè con Hail Storm e Frost Wave a me non va e funziona solo con Icy Blast che scala con il DPS dell'arma!

 
uhm... di sicuro funziona con icy blast. Adesso ho sbloccato Frost Wave e col macello che scateno non me ne sono reso conto.

Appena provo ti faccio sapere

 
Ultima modifica da un moderatore:
scusate,ma anche a voi stasera crasha di continuo? sono all'atto 3 e mi è già crashato 2 volte...

 
scusate,ma anche a voi stasera crasha di continuo? sono all'atto 3 e mi è già crashato 2 volte...
Crashato in che senso? Ti torna al desktop, si blocca, freeza?

A me è capitato 3/4 volte che freezava tutto il pc e dovevo per forza riavviare. Ora ho disabilitato tutte le opzioni tipo vsync, antialiasing, bloom, ecc. (un po' tutte le opzioni sulla sinistra nella schermata) e per il momento non l'ha più fatto :wush:.

 
Crashato in che senso? Ti torna al desktop, si blocca, freeza?
A me è capitato 3/4 volte che freezava tutto il pc e dovevo per forza riavviare. Ora ho disabilitato tutte le opzioni tipo vsync, antialiasing, bloom, ecc. (un po' tutte le opzioni sulla sinistra nella schermata) e per il momento non l'ha più fatto :wush:.
si esattamente,si freezava,sono obbligato ad usare task manager per chiudere...provo a togliere il v-sync che ho attivato solo da poco //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/250978_ahsisi.gif

 


---------- Post added at 22:31:34 ---------- Previous post was at 20:55:22 ----------

 


bo...sinceramente non capisco,ho provato a disattivare il v-sync etc ma continua a crashare\freezare(a volte torna a steam,altre volte si blocca e devo usare task manager)...è strano perchè fino ad ora zero problemi,giocavo con tranquillità,ma sin dall'inizio dell'atto 3 ho questi problemi...aspetterò una patch(con altri giochi che ho testato non ho problemi,quini escludo che sia dovuto all'hardware)...

niente da fare,qua è un crash continuo...ho inviato una segnalazione con l'errore,vediamo se a breve riescono a risolvere,mi capitano continui crash mentre sto affrontando il fungo gigante,è ingiocabile!

 
Ultima modifica da un moderatore:
L'hai provato con tutte? Perchè con Hail Storm e Frost Wave a me non va e funziona solo con Icy Blast che scala con il DPS dell'arma!
Hail Storm e Frost Wave NON attivano il debuff di staff mastery.

Per ora per me non è un problema, vado direttamente di Frost Wave sui gruppi di nemici e sui boss utilizzo Icy blast che dà il debuff di 8 sec. Se il boss sopravvive a 8 sec di Frost Wave( sto giocando a normal per livellare in fretta, quindi raramente) rilancio un Icy blast

 
Sono precisamente all inizio dell atto 2 non un minuto di piu..c e nessuno a questo punto che vuole cooperare?

 
Hail Storm e Frost Wave NON attivano il debuff di staff mastery.Per ora per me non è un problema, vado direttamente di Frost Wave sui gruppi di nemici e sui boss utilizzo Icy blast che dà il debuff di 8 sec. Se il boss sopravvive a 8 sec di Frost Wave( sto giocando a normal per livellare in fretta, quindi raramente) rilancio un Icy blast

Come avevo notato io..il problema è che non è un debuff singolo ma quello di Icy Blast è cumulativo e dovresti spammarlo più volte sul mostro per renderlo più efficace! Perciò ho deciso di tenermi i miei punti e puntare principalmente sul debuff di Hail Storm per poi scatenare le frost wave grazie ad un alto cast speed //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sisi.gif

Nel caso mi avanzassero questo debuff potrebbe comunque rivelarsi utile! Attualmente sto considerando un pò Astral Ally e Immolation Aura per l'ottima riduzione di danno che da nei tier alti //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sisi.gif

 
raga,ho risolto i problemi di crash che avevo...sul forum di steam ho letto che è causato dall'abilità charme delle armi...in effetti avevo uno scettro equipaggiato con quella abilità e togliendolo ho risolto!...sperando che fixino al più presto

 
ragazzi un consiglio: per un ingegnere da picchio ravvicinato oltre a bulwark, heavy lifting, healbot, e la prima skill che si ha sin dall inizio connessa alle armi a due mani(di cui nn mi sovviene il nome), che altra skill mi consigliate a livello 32? dato che ho 5 punti skill e non posso aumentare le altre che ho gia fino al 40..

 
ragazzi un consiglio: per un ingegnere da picchio ravvicinato oltre a bulwark, heavy lifting, healbot, e la prima skill che si ha sin dall inizio connessa alle armi a due mani(di cui nn mi sovviene il nome), che altra skill mi consigliate a livello 32? dato che ho 5 punti skill e non posso aumentare le altre che ho gia fino al 40..
Forcefield imho è un must have per un ingegnere con arma 2h //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sisi.gif

 
Forcefield imho è un must have per un ingegnere con arma 2h //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sisi.gif
io devo dire la verita sono andato avanti fino a questo punto seguendo la trama e ammazzando mostri, ma non mi sono interessato molto al discorso CHARGE, mica me lo potreste spiegare come funziona con l ingegnere, o linkarmi un posto dove lo spiega?

thx

 
io devo dire la verita sono andato avanti fino a questo punto seguendo la trama e ammazzando mostri, ma non mi sono interessato molto al discorso CHARGE, mica me lo potreste spiegare come funziona con l ingegnere, o linkarmi un posto dove lo spiega?thx
La charge dell'ingegnere è un minimo diversa da quella delle altre,praticamente danneggiando nemici ottieni delle tacche che possono essere utilizzate per potenziare le tue skill,ti faccio due esempi:

- Per ogni tacca (il pallino luminoso) che hai disponibile il tuo colpo Flame Hammer produrrà 3 burst di fuoco invece che uno solo coprendo quindi un'area maggiore,Flame Hammer quindi consuma solo una tacca per utilizzo.

- Forcefield aumenta la propria capacità di assorbire colpi in base al numero di tacche che hai nel momento in cui casti la spell,quindi se hai tutte e 4 le tacche piene e usi forcefield ottieni un bonus di difesa del 200% in più rispetto alla normale spell (50% in più per ogni tacca)

Per il momento conosco solo queste che fanno uso della charge dell'ingegnere,è un mio personaggio secondario quindi sono ancora bassino di livello //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sisi.gif

 
La charge dell'ingegnere è un minimo diversa da quella delle altre,praticamente danneggiando nemici ottieni delle tacche che possono essere utilizzate per potenziare le tue skill,ti faccio due esempi:- Per ogni tacca (il pallino luminoso) che hai disponibile il tuo colpo Flame Hammer produrrà 3 burst di fuoco invece che uno solo coprendo quindi un'area maggiore,Flame Hammer quindi consuma solo una tacca per utilizzo.

- Forcefield aumenta la propria capacità di assorbire colpi in base al numero di tacche che hai nel momento in cui casti la spell,quindi se hai tutte e 4 le tacche piene e usi forcefield ottieni un bonus di difesa del 200% in più rispetto alla normale spell (50% in più per ogni tacca)

Per il momento conosco solo queste che fanno uso della charge dell'ingegnere,è un mio personaggio secondario quindi sono ancora bassino di livello //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sisi.gif
capito //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/winks.gif

grazie della speigazione

 
Patch 1.12.5.7 Notes

FUNCTIONAL

*Shared stash now creates a backup of itself

*You can no longer 'steal' items from your buyback tab by closing the window with Spacebar

*Can’t drag merchant items onto the buyback tab

*Gambler does not show 'can't equip' X

*CTRL-M will instantly toggle map visibility

*Pet equipment cannot get sockets from enchantment

*Fixed rare crash related to Charming a monster

*Multiplayer logging is reduced, and can be disabled with the NEVERLOG console command (may improve performance for some clients)

*Creating a player in a difficulty other than Normal, directly joining a game, and then exiting, won't revert your stored difficulty to Normal.

*Confirmation box added for quitting without saving

*Fixed a few rare hardware related crashes

*Particle update optimizations

*Various rendering optimizations

GAMEPLAY

*Fixed an issue in multiplayer where non-killing MP players did not receive appropriate XP falloff due to level delta

*Armor Degrade properties now apply properly - degrade armor values were reduced for newly generated item properties to compensate for them working correctly - but don't worry, they will be better than before!

*Zero walkspeed monsters won't attempt to jump down

*Fixed some display issues with Fame level progress

*Wandering (non-town-based) Enchanters have a slightly better range of enchantment strengths. They also now have an approximately 20% chance to get a 'powerful enchantment', which are about 50% better than normal. This is represented by a sound and text message in game.

*Swamp Flier scream debuff will show an appropriate name on debuff icon

*Creep squish blood now has a censored version

*Fixed a few areas where loot from a specific event spawned publicly

*Fixed a few spelling errors

*Act 4 banner should properly display

*Pets can be sent to town from the last 2 boss rooms

*Fixed an issue where occasionally an errant MOUSEUP event could ignore your attack in extremely fast click situations

*DOTs now correctly calculate bonuses from +DMG%

*XP and Fame %bonuses from gear are now capped at +/- 100%

*HP bonus gear will properly be reflected in final health of player to other clients post-zoning

*Game can be saved at any time from the options menu

*Onscreen notification in bottom right of screen when saving takes place

*Console-created items now have an effect that displays that they were cheat-created

*Damage reduction effects on the player are capped to 75%

*Stat expenditures when leveling up are properly synchronized in multiplayer

*When leveling up, your health is properly recalculated on other clients

*Skill cycle keys can now be bound to mouse buttons

*Transmuted items are no longer destroyed if an inventory is full with no place to accept them

SKILLS

*Berserkers are still targetable while performing Savage Rush

*Bramble walls and Ice Prison will properly die offscreen, and if the originator leaves the zone

*Battle Standard's properties are properly exclusive (they don't stack)

*Fixed charged versions of Fire Bash from levels 9-15 using the incorrect effects (weaker when charged!)

*Howl duration fixed (Extended)

*Berserker Wolf Shade master healing property was reduced from 5%+5% per rank to 5% + 2% per rank - and the first rank properly provides healing

*Vortex Hex won't target smashables

*Fixed two ranks of Seismic Slam incorrectly doing electrical damage

*Glaive Throw has had a damage nerf (25% reduction in max damage and decreased growth per rank ) with less additional bounces per tier

*Elemental attunement properly benefits from owner’s level

*Elemental Boon should properly speed up cast time on last rank

*Shadowbind should properly rank up duration

*Blast Cannon’s armor reduction effect no longer stacks and works for both fire and physical damage

*Fixed sped up hitframe for male shield skill anim so that it is never skipped when a subsequent skill is queued

*Outlander Long Range Mastery should now affect wands as well

*Prismatic Bolt gains charge at half the previous rate

*Spider Mines should show debuff icons

*Spider Mine summon duration fixed

*Shadowling procs from wand chaos or weapon affixes properly last 20 seconds instead of 3

*Elemental Attunement shouldn’t attack smashables

*Tremor rank 6 should properly perform its charged effect

*Immobilization Copter damage effect shouldn’t stomp on other damage effects

*Berserker Retaliation can only trigger once per second per given target – and no longer procs/leeches

*Rapid Fire and Venomous Hail now use DPS instead of Damage

SCRIPTING

*Fixed some issues with Grom's arena in multiplayer when another player speaks to the NPC while the main area is completed

*Several boss rooms have had structural changes to make it more difficult to cheese them with certain skills

*Various minor level scripting or layout repairs

*Fixed farmable Gel phasebeast room so that XP gain isn't overblown

*Fixed various other farmable phasebeast unitspawners which incorrectly granted XP

*Fixed a few areas where the player could get stuck

NETWORKING

*Fixed a case where backlog of messages for resend would escalate and disconnect the client

*Friends-only games are fixed to synch correctly across lobbies

*Fixes for various serverside issues

*Erroneous ‘Connection Failed’ messages should be fixed

*Games can now be filtered near your level

GRAPHICAL

*Many wardrobe tweaks and fixes

BORING

*Various alterations were made to better support translated versions of the game, and to detect and deal with other language items during trading
 
Ultima modifica da un moderatore:
Patch 1.12.5.7 Notes
FUNCTIONAL

*Shared stash now creates a backup of itself

*You can no longer 'steal' items from your buyback tab by closing the window with Spacebar

*Can’t drag merchant items onto the buyback tab

*Gambler does not show 'can't equip' X

*CTRL-M will instantly toggle map visibility

*Pet equipment cannot get sockets from enchantment

*Fixed rare crash related to Charming a monster

*Multiplayer logging is reduced, and can be disabled with the NEVERLOG console command (may improve performance for some clients)

*Creating a player in a difficulty other than Normal, directly joining a game, and then exiting, won't revert your stored difficulty to Normal.

*Confirmation box added for quitting without saving

*Fixed a few rare hardware related crashes

*Particle update optimizations

*Various rendering optimizations

GAMEPLAY

*Fixed an issue in multiplayer where non-killing MP players did not receive appropriate XP falloff due to level delta

*Armor Degrade properties now apply properly - degrade armor values were reduced for newly generated item properties to compensate for them working correctly - but don't worry, they will be better than before!

*Zero walkspeed monsters won't attempt to jump down

*Fixed some display issues with Fame level progress

*Wandering (non-town-based) Enchanters have a slightly better range of enchantment strengths. They also now have an approximately 20% chance to get a 'powerful enchantment', which are about 50% better than normal. This is represented by a sound and text message in game.

*Swamp Flier scream debuff will show an appropriate name on debuff icon

*Creep squish blood now has a censored version

*Fixed a few areas where loot from a specific event spawned publicly

*Fixed a few spelling errors

*Act 4 banner should properly display

*Pets can be sent to town from the last 2 boss rooms

*Fixed an issue where occasionally an errant MOUSEUP event could ignore your attack in extremely fast click situations

*DOTs now correctly calculate bonuses from +DMG%

*XP and Fame %bonuses from gear are now capped at +/- 100%

*HP bonus gear will properly be reflected in final health of player to other clients post-zoning

*Game can be saved at any time from the options menu

*Onscreen notification in bottom right of screen when saving takes place

*Console-created items now have an effect that displays that they were cheat-created

*Damage reduction effects on the player are capped to 75%

*Stat expenditures when leveling up are properly synchronized in multiplayer

*When leveling up, your health is properly recalculated on other clients

*Skill cycle keys can now be bound to mouse buttons

*Transmuted items are no longer destroyed if an inventory is full with no place to accept them

SKILLS

*Berserkers are still targetable while performing Savage Rush

*Bramble walls and Ice Prison will properly die offscreen, and if the originator leaves the zone

*Battle Standard's properties are properly exclusive (they don't stack)

*Fixed charged versions of Fire Bash from levels 9-15 using the incorrect effects (weaker when charged!)

*Howl duration fixed (Extended)

*Berserker Wolf Shade master healing property was reduced from 5%+5% per rank to 5% + 2% per rank - and the first rank properly provides healing

*Vortex Hex won't target smashables

*Fixed two ranks of Seismic Slam incorrectly doing electrical damage

*Glaive Throw has had a damage nerf (25% reduction in max damage and decreased growth per rank ) with less additional bounces per tier

*Elemental attunement properly benefits from owner’s level

*Elemental Boon should properly speed up cast time on last rank

*Shadowbind should properly rank up duration

*Blast Cannon’s armor reduction effect no longer stacks and works for both fire and physical damage

*Fixed sped up hitframe for male shield skill anim so that it is never skipped when a subsequent skill is queued

*Outlander Long Range Mastery should now affect wands as well

*Prismatic Bolt gains charge at half the previous rate

*Spider Mines should show debuff icons

*Spider Mine summon duration fixed

*Shadowling procs from wand chaos or weapon affixes properly last 20 seconds instead of 3

*Elemental Attunement shouldn’t attack smashables

*Tremor rank 6 should properly perform its charged effect

*Immobilization Copter damage effect shouldn’t stomp on other damage effects

*Berserker Retaliation can only trigger once per second per given target – and no longer procs/leeches

*Rapid Fire and Venomous Hail now use DPS instead of Damage

SCRIPTING

*Fixed some issues with Grom's arena in multiplayer when another player speaks to the NPC while the main area is completed

*Several boss rooms have had structural changes to make it more difficult to cheese them with certain skills

*Various minor level scripting or layout repairs

*Fixed farmable Gel phasebeast room so that XP gain isn't overblown

*Fixed various other farmable phasebeast unitspawners which incorrectly granted XP

*Fixed a few areas where the player could get stuck

NETWORKING

*Fixed a case where backlog of messages for resend would escalate and disconnect the client

*Friends-only games are fixed to synch correctly across lobbies

*Fixes for various serverside issues

*Erroneous ‘Connection Failed’ messages should be fixed

*Games can now be filtered near your level

GRAPHICAL

*Many wardrobe tweaks and fixes

BORING

*Various alterations were made to better support translated versions of the game, and to detect and deal with other language items during trading
Uoa nerf addirittura del 25% su Glaive Throw! :morristend:

 
Qualcuno sa, terminato il gioco, se le mapworks sono disponibili nel ng+ dall'inizio?

 
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