PS4/PS5 Elden Ring | Shadow of the Erdtree disponibile!

  • Autore discussione Autore discussione Frieren
  • Data d'inizio Data d'inizio
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SPOILER = BAN.

METTETE TUTTO SOTTO SPOILER, E NOTIFICATE FUORI L'ARGOMENTO DELLO SPOILER.

MASSIMA ATTENZIONE.
 
Ultima modifica:
Qualcuno che ha ordinato i libri della conoscenza ha il primo in consegna domani per caso? Il giorno sarebbe domani ma a me non hanno spedito
 
Le due guide totali da 500 pagine l'una in rilegatura . 48 euro a libro, peccato che dovevano arrivare oggi ma nada a tutti quelli che conosco(me compreso) e vedo anche ai membri del forum.
Io pensavo uscissero in autunno. Ora vado a cercarli :nev:


Su Amazon non è disponibile :tristenev:
 
Le due guide totali da 500 pagine l'una in rilegatura . 48 euro a libro, peccato che dovevano arrivare oggi ma nada a tutti quelli che conosco(me compreso) e vedo anche ai membri del forum.
Vengono rimandate in stile FuturePress.

Non è mai accaduto che le loro guide non siano state rimandate, pure più volte di seguito.

Forse il primo volume uscirà quando doveva uscire il secondo ed il secondo andrà all'anno prossimo.
 
Comunque io sul sito ufficiale Bandai Namco vedo che il primo volume uscirà il 30/9 (e costa anche meno di Amazon)

EDIT: però ti fanno pagare 11€ di spedizione. Adesso l'ho preso dal sito Bandai e mi da come consegna prevista per il 30/9, mentre il volume II da Amazon arriva l'11 ottobre (in teoria)
 
Ultima modifica:
153 ore.

Sconfitto il boss finale, visto qualche finale con backup dei salvataggi (non avendo il Plus ho usato una chiavetta USB, non ci siamo più abituati a queste cose :asd:), avevo una curiosità enorme di vedere cosa succedeva alla fine e leggere le descrizioni di quello che si ottiene dopo.

Mi manca quella signorina di cui parlavo poco sopra, forse qualche altro piccolo dungeon da fare che ho lasciato indietro.

Per ora credo mi fermerò un po', ho fatto tutte queste ore di fila completamente assorbito, sento il bisogno di giocare altro. Lo lascio riposare.

Esperienza fantastica, i From non mi hanno deluso.

E spero che facciano un DLC per spiegare almeno alcune delle tante cose lasciate in sospeso.
 
zaza50 Aftermath è uscito un comunicato sul sito della future press che non finiscono in tempo i lavori e slitta la prima in autunno e la seconda poco più in là (crediamoci :asd:)

mistero risolto
Perfetto :asd:
Io l'ho preordinato oggi. Ma secondo voi sarà veramente utile come guida? Oppure è più una cosa da collezionismo? E' chiaro che tutte le cose che ci saranno all'interno sono reperibili gratuitamente online, però magari c'è qualche vantaggio nel poter sfogliare una guida scritta. :azz:
 
Perfetto :asd:
Io l'ho preordinato oggi. Ma secondo voi sarà veramente utile come guida? Oppure è più una cosa da collezionismo? E' chiaro che tutte le cose che ci saranno all'interno sono reperibili gratuitamente online, però magari c'è qualche vantaggio nel poter sfogliare una guida scritta. :azz:
Bè personalmente lo faccio per leggere la storia per filo e per segno e per gli artwork del bestiario :asd:

Ma da quel che ho letto mi pare una guida completa che ti puàò accompagnare in ogni luogo :sisi:
 


Major Changes Included in the Latest Update​


Additional elements
  • Added the function to send summoning signs to summoning pools in multiple areas, including distant areas.



※When sending a co-op sign to distant areas with this function, summoning pools in “Mohgwyn Palace” will be excluded

  • Added the function to invade a larger area, including distant areas
  • Added a new way to advance White Mask Varre’s questline other than participating in multiplayer invasion by defeating a new NPC

Balance Changes
  • Added the following adjustments to Greatsword, Curved Greatsword and Great Hammers:
  • Reduced the time it takes for rolling to become possible after an attack (Jump attack, dual wield attack and attacks while mounted not included)
  • Increased the motion speed of strong attack and charge attack (mounted attacks not included)
  • Increased Guard Counter’s motion speed
  • Increased the attack speed of Great Axes and reduced the time it takes for rolling to become possible after an attack (Jump attack, dual wield attack and attacks while mounted not included)
  • Increased rolling distance when player has a light equip load.
  • Increased the hitbox of Cipher Pata’s weapon skill “Unblockable Blade”
  • Increased the range of Ash of War “Glintstone Pebble” and “Glintstone Dart” projectile while decreasing the damage and stagger power
  • Decreased the travel distance and invincibility frames of Ash of War “Bloodhound Step” while adding the changes below:
・Reduced performance when used continuously
・Increased travel distance when on light equip load

  • Shortened the activation interval when using “Quick Step” skill in succession, increasing its ability to circle around the enemy when locked-on and add the changes below:
・Reduced performance when used continuously
・Increased travel distance when on light equip load

  • Decreased the damage and bleed build-up of weapon skill “Corpse Piler” when hit with the blood attack. When hit by the blade, the damage is only decreased slightly
  • Decreased the target tracking ability of sorcery “Stars of Ruin”



Bug Fixes
  • Fixed a bug which caused some attacks of “Lucerne” to not pierce enemy’s guard
  • Fixed a bug which made it harder for a two-handed jump attack with “Bloodhound’s Fang” to break enemy’s stance
  • Fixed a bug which caused the effect of “Determination” and “Royal Knight’s Resolve” to disappear after using the “Parry” skill with a dagger
  • Fixed a bug when dual wielding Axe and Greataxe which caused additional effects from Spells, Weapon Skills and Items to not be applied correctly
  • Fixed a bug when two-handing a Halberd which made it harder to withstand enemy’s attack after using guard counter
  • Fixed a bug which caused the physical attack affinity of some weapons to be different from the affinity listed in the description.
  • Fixed a bug which caused the player to become more easily noticed by the enemy when wearing “Deathbed Dress”, even when crouching
  • Fixed a bug which caused charge attack with flail to damage ally character when wearing “Deathbed Dress”
  • Fixed a bug that caused HP to regenerate when switching your equipment to certain type of armor
  • Fixed a bug where the effect added to the weapon upon using “Mists of Slumber” was lost when the player receive an attack
  • Fixed a bug which caused the playable character’s movement to become unstable upon hitting certain enemies with the skill “Ghostflame Ignition”
  • Fixed a bug which prevented player from using “The Queen’s Black Flame” skill’s follow-up attack when performing the skill with insufficient FP
  • Fixed a bug with the weapon skill “Zamor Ice Storm” which allowed player to more easily withstand enemy’s attack when using the skill with insufficient FP
  • Fixed a bug which caused the effect of spells and items added to right-hand armament to occur when using certain weapon skills with left hand.
  • Fixed a bug which caused the FP consumption description of certain weapon skills to be different from its actual FP cost
  • Fixed a bug that allows “Rock Blaster” to not consume any FP when used with a staff on the left hand and no weapon on the right hand
  • Fixed a bug which caused the charged version of “Black Flame Ritual” to consume the same amount of stamina as the normal version
  • Fixed a bug which caused the player to receive less HP recovery from incantations and items other than “Flask of Crimson Tears” when activating the effect of “Malenia’s Great Rune”
  • Fixed a bug which caused the “Opaline Hardtear” to not boost physical damage negation
  • Fixed a bug which prevented the player from jumping mid-air while riding under specific condition
  • Fixed a bug which allowed jump attack with Colossal Weapons while mounted to hit twice consecutively
  • Fixed a bug which caused some signs to appear more than once in the Summoning Pool
  • Fixed a bug which caused the effect of some weapon skill’s attack to persist under specific circumstances
  • Fixed a bug which sometimes caused significant performance issue at “Ordina, Liturgical Town” under certain circumstances
  • Fixed a bug which prevented the player from picking up dropped Runes upon death under certain circumstances
  • Fixed a bug which allowed users to reach certain inaccessible area during multiplayer
  • Fixed a bug which caused the multiplayer area to have different boundary than expected
  • Fixed a bug that causes some enemies to have incorrect visuals and behaviors.
  • Fixed a bug that caused incorrect sounds to be played under certain circumstances.
  • Fixed a bug which caused some areas to make the player unable to move which lead to death
  • Fixed a bug that caused some places on the map to have incorrect visuals and hitboxes.
  • Fixed a bug in some maps that allowed users to reach unexpected locations using certain procedures.
  • Fixed a bug with the PC version which caused click input to occur when equipping Staves or Sacred Seals and switching Windows to active.
  • Other performance improvements and bug fixes.

Other
  • Added the “ERROR” text to unauthorized items

※In update file 1.04, we have fixed a bug that allowed players to pass unauthorized items that cannot be obtained in game to other players
After the distribution of this update file, possession and usage of these unauthorized items will be subject to warning or penalty after a certain period of time
 
Dopo Provo che so curioso . Ottimo il sistema di invasioni anche distante dal luogo (e minchia ci voleva tanto). Ma ora mettessero sta modalità foto che la sua assenza in un gioco con scorci del genere è da criminali
 
zaza50 Aftermath è uscito un comunicato sul sito della future press che non finiscono in tempo i lavori e slitta la prima in autunno e la seconda poco più in là (crediamoci :asd:)

mistero risolto
Ed io cge credevo di aver fatto della facile ironia dicendo che il primo lo avrebbero fatto uscire al posto del secondo.

Comunque non lo ha semplicemente rimandato Amazon.
Ha proprio cancellato la prenotazione.
Peggio di quanto io abbia mai visto.

Vedi se non va a finire a schifijo :shrek:
 
Per ora lo Store Bamco non ha cambiato nulla, ma come dicevo il libro I lo segna per fine Settembre, così come il Libro II (ma penso slitti avanti).
Salvo che non insorgano problemi produttivi.
 
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