PS4/PS5 GreedFall: Gold Edition

  • Autore discussione Autore discussione Jack 95
  • Data d'inizio Data d'inizio
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e' probabile che stia prendendo abbaglio,ma sto titolo mi sta prendendo sempre di piu'....fosse la sorpresa del 2019?

Si sa niente quanto a durata e esistenza di una guida strategica?  :hmm:

 
Greedfall is the RPG that shows exactly what happens when you get rid of fetch quests and let story shine



Fetch quests are nowhere to be found in Greedfall - instead its focus on characters and interlinked quests takes centre stage and brings its world to life.




35 hours of gameplay. Around 80 quests. 0 fetch quests. What I’ve just outlined is the dream scenario for many gamers. Yet in Greedfall, the latest action-RPG from Spiders, it’s a reality. 
Esattamente quello che volevo sentire, DA Inquisition/BioWare, impara.

Tecnicamente non sarà all'ultimo grido, ma 'sti ca...

 
Ultima modifica da un moderatore:
e' probabile che stia prendendo abbaglio,ma sto titolo mi sta prendendo sempre di piu'....fosse la sorpresa del 2019?

Si sa niente quanto a durata e esistenza di una guida strategica?  :hmm:
Perché un abbaglio? Perché a basso budget? Ci son studi AAA che han saputo rovinare intere saghe, per cui.

Avrai giocato RPG peggiori, son sicuro, poi vedremo ovviamente. Io spero in bene.

Per la durata:





“From the tests that we conducted, we were able to get to the end credits of the main campaign playing for about 40 hours, without, however, complete all the side quests. I think a lot depends on how much time you are investing in the crafting system, in the exploration of the game world and in the secondary activities, which are very many. If you want to concentrate on the main missions, maybe there it will take 30 hours to get to the end”.

Comunque c'è chi è stato nella prima città 20 minuti, chi addirittura 6 ore. Conoscendomi io appartengo alla seconda categoria 



 






 

 
Ultima modifica da un moderatore:
Perché un abbaglio? Perché a basso budget? Ci son studi AAA che han saputo rovinare intere saghe, per cui.

Avrai giocato RPG peggiori, son sicuro, poi vedremo ovviamente. Io spero in bene.

Per la durata:





“From the tests that we conducted, we were able to get to the end credits of the main campaign playing for about 40 hours, without, however, complete all the side quests. I think a lot depends on how much time you are investing in the crafting system, in the exploration of the game world and in the secondary activities, which are very many. If you want to concentrate on the main missions, maybe there it will take 30 hours to get to the end”.

Comunque c'è chi è stato nella prima città 20 minuti, chi addirittura 6 ore. Conoscendomi io appartengo alla seconda categoria 



 






 
Hai ragione ,ma per fiondarmi in un gioco del genere ora come ora ,non deve essere da 7 ecco il motivo dei miei dubbi nonche' grandi speranze  :asd:
Per il fattore longevita' anche io sono del secondo gruppo quindi come minimo da quello che leggo ,con una main di 30 ore ci staro sulle 60 tranquillamente,dipende cmq dalle secondarie se sono interessanti e mi coinvolgono o meno

 
Ultima modifica da un moderatore:
Non fosse stato per il sistema di combattimento che mi fa altamente cagare, l'avrei preso al day-one senza pensarci due volte. Sarà una figata :sisi:  

 
Non fosse stato per il sistema di combattimento che mi fa altamente cagare, l'avrei preso al day-one senza pensarci due volte. Sarà una figata :sisi:  
Non vedo fondamentali cambiamenti da The witcher ,che ne pensi? per me quello non e' un grande problema ,l'importante e' che sia vario 

 
l'unica cosa che reputo "preoccupante" vista nell'ultimo gameplay di 13 minuti è l'apporto dei compari nei combattimenti,sicuramente il video sarà con difficoltà settata in bassissimo perchè fanno letteralmente il culo al mostrazzo nella palude senza che il giocatore combini granchè :asd: e tankano pure come dei kaiju :rickds:

 
Hai ragione ,ma per fiondarmi in un gioco del genere ora come ora ,non deve essere da 7 ecco il motivo de
Per il fattore longevita' anche io sono del secondo gruppo quindi come minimo da quello che leggo ,con una main di 30 ore ci staro sulle 60 tranquillamente,dipende cmq dalle secondarie se sono interessanti e mi coinvolgono o meno
Non voglio essere ridondante, ma sei hai fatto quelle di Inquisition. :asd:

PS Dipende da cosa si cerca, per un RPG single player story driven al momento a me va bene anche da 7. Poi al quel prezzo se supera anche le aspettative tanto meglio. Altrimenti va bene uguale.

 
Mi stavo convincendo ad andare di D1 ma purtroppo la mia ormai vecchia PS4 è praticamente morta, quindi mi tocca prima recuperare una nuova PS4 //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/rana.png

Alla prima occasione conto di recuperarlo, molto curioso di leggere i primi pareri di chi lo giocherà //content.invisioncic.com/a283374/emoticons/sisi.gif

Inviato dal mio Redmi Note 5 utilizzando Tapatalk

 
l'unica cosa che reputo "preoccupante" vista nell'ultimo gameplay di 13 minuti è l'apporto dei compari nei combattimenti,sicuramente il video sarà con difficoltà settata in bassissimo perchè fanno letteralmente il culo al mostrazzo nella palude senza che il giocatore combini granchè :asd: e tankano pure come dei kaiju :rickds:
Si infatti la difficoltà l'unico dubbio per me.

Ma tanto di può settare anche a gioco in corso. La difficoltà dev'essere quella giusta, altrimenti sfancula pure il sistema di crafting, se é troppo facile perché dovrei pure potenzare l'equip pezzo per pezzo.

The Technomancer da quel che leggo era abbastanza tosto in realtà. Vedremo. Ma ripeto puoi cambiare la difficoltà in corsa, se non mi diverto metto difficile (o viceversa).

 
Non vedo fondamentali cambiamenti da The witcher ,che ne pensi? per me quello non e' un grande problema ,l'importante e' che sia vario 
Be' The Witcher era un po' più crudo e anche nel proporre le magie lo faceva in una maniera molto più verosimile 

Qui mi sembra un sistema di combattimento più ancorato ai gdr fantasy di antica concezione, anche visivamente parlando

Ripeto, non fosse stato per questo particolare, l'avrei preso senza pensarci due volte perché come dici anche tu sarà vario e bello da esplorare e conoscere

 
Be' The Witcher era un po' più crudo e anche nel proporre le magie lo faceva in una maniera molto più verosimile 

Qui mi sembra un sistema di combattimento più ancorato ai gdr fantasy di antica concezione, anche visivamente parlando

Ripeto, non fosse stato per questo particolare, l'avrei preso senza pensarci due volte perché come dici anche tu sarà vario e bello da esplorare e conoscere
puoi sempre optare per una build che preveda armi contundenti/taglio e trappole/fucili,lasciando completamente da parte la magia.

non so come sarà il feeling del CS giocandolo ma onestamente a me le animazioni e le varie mosse hanno fatto un ottima impressione...specie pensando ai loro precedenti titoli :ahsisi:

Per quanto concerne il discorso cambio difficoltà in corso è una cosa che non faccio mai se un gioco mi piace :asd:  del tipo che se parto a difficile e trovo appunto difficoltà mi impunto a trovare la soluzione ai miei "problemi" :adrian:

Se però il gioco non mi convince a pieno ovviamente scalo la difficoltà perchè senò rischio di dropparlo :rickds:

 
Non voglio essere ridondante, ma sei hai fatto quelle di Inquisition. :asd:

PS Dipende da cosa si cerca, per un RPG single player story driven al momento a me va bene anche da 7. Poi al quel prezzo se supera anche le aspettative tanto meglio. Altrimenti va bene uguale.
centra poco..ma se hai fatto quelle di Vampyr ultimamente  :asd: ..lasciamo perdere 
Ho talmente tanti tioli in coda che mi deve sorpredere ragazzi , pero ripeto ,finora ci siamo. 

Be' The Witcher era un po' più crudo e anche nel proporre le magie lo faceva in una maniera molto più verosimile 

Qui mi sembra un sistema di combattimento più ancorato ai gdr fantasy di antica concezione, anche visivamente parlando

Ripeto, non fosse stato per questo particolare, l'avrei preso senza pensarci due volte perché come dici anche tu sarà vario e bello da esplorare e conoscere
Ho visto di molto peggio, personalmente sembra vario inoltre l'albero delle abilita' almeno a quanto fanno vedere concede parecchie varianti e build. 

 
Impressioni di un utente reddit che ha ottenuto il gioco in anticipo su PS4 pro

Hello all,

so as I usually do, I was able to acquire another game early, and in this case quite early, and that is Greedfall for the Playstation 4.

Here are my quick first impressions and some outlined details after some hours of gameplay.

Random thoughts

  • create a character is pretty good, not outstanding, but I was happy with the choices.
  • game is only 12.31gb installed, with a day 1 patch so far it wasn't that big but dont have the exact number
  • Aesthetic and UI is FANTASTIC, they seem to have some influence from Assassins Creed Odyssey in their menus and interface, and its very plesant navigating the different menus and interacting with the UI.
  • Voice acting is great
  • Visuals are great, character faces sometimes look a little off or janky, but the lighting, enviornments spell effects and creatures all look great. There is HDR support available.
  • Really surprised by this, but the music is fantastic. Peaceful tunes in the towns and epicness when out exploring and fighting.
  • In depth codex system in the menus that has all the lore you find, tutorials, creature info, places, characters, ingredients etc.
Customization

  • When you first start you will enter a character development screen, here you have 3 paths of skills to choose from, and the skill tree is open so you can mix and match as you please.
  • Warrior Path, Trap/Tools Path, Magic Path Every level up you can spend a point on the tree, mix of passives and combat skills.
  • Every 3 levels you can get attribute points, these are spent on stats such as Endurance, Strength, Willpower, Accuracy Etc.
  • Every 4 levels you get a talent point, these are spent on things such as, Charisma (cheaper prices and more dialogue options) Lockpicking, Craftsmanship (crafting) Vigor (opens up new pathways and recover health outside combat).
  • You can respec later with use of a resource
  • You can equip 2 Melee weapons at once, and a firearm. Chest, Back, Arms, Legs, Head, Accessory and Feet armor slots.
  • goes without saying but tons of quests and side quests, this game is massive. Ive seen and done almost nothing in scope of the entire game.
  • happy with the map and marker system, nothing unique but just clear and concise and easy to understand/navigate.
  • companion system that so far seems kinda like fallout companions. you can have recruit companions and they will follow you around and you can alter their equipment as well. they all have different focuses and strengths etc.
Gameplay

  • game runs really smooth, havent experienced frame drops yet.
  • running around the character model feels a little light, but in general not really that noticeable.
  • my biggest enjoyment, the tactical pause. this is implemented very similarly to dragon age inquisitions tactical pause, and will pause in the middle of combat and you can navigate small menus to access your magic spells, potions, techniques, and review the controls. this helps immensely in combat as this is not an easy game. On normal it is a challenge so the tactical pause is useful and cool to see used in a game like this.
  • combat controls are good and fluid, expect to have to dodge and parry alot.
  • some enemies you have to break armor with heavier weapons in order to damage them with lighter weapons/attacks.
  • magic spells ignore armor.
  • one control complaint is that the same button used to run (hold X on ps4) is used to initiate looting, and then square is used to take everything. just a little more awkward than I'd like.
Story

  • Now this is going to be short because I am not terribly far along but so far the story is very interesting. You are essentially a diplomat being sent out to explore and expand, and create new political allegiances. There are choices that affect the story.
  • did I say the voice acting is great so far?
EDIT: I forgot to mention that it is a core part of the gameplay that you can solve quests in different ways. For example very early on you have to pay back the cost of broken furniture in a bar, but if you chose craftsmanship early, then you can save your $$ and craft the parts and repair them instead. There will be several different ways to complete some quests, through crafting, combat, dialogue, stat checks, etc.

 
Seguo con interesse. Non andrò sicuro di d1 che ho troppa roba da prendere ma sicuro lo inserisco nei recuperi che mi ispira abbastanza.

 
Impressioni di un utente reddit che ha ottenuto il gioco in anticipo su PS4 pro

Hello all,

so as I usually do, I was able to acquire another game early, and in this case quite early, and that is Greedfall for the Playstation 4.

Here are my quick first impressions and some outlined details after some hours of gameplay.

Random thoughts

  • create a character is pretty good, not outstanding, but I was happy with the choices.
  • game is only 12.31gb installed, with a day 1 patch so far it wasn't that big but dont have the exact number
  • Aesthetic and UI is FANTASTIC, they seem to have some influence from Assassins Creed Odyssey in their menus and interface, and its very plesant navigating the different menus and interacting with the UI.
  • Voice acting is great
  • Visuals are great, character faces sometimes look a little off or janky, but the lighting, enviornments spell effects and creatures all look great. There is HDR support available.
  • Really surprised by this, but the music is fantastic. Peaceful tunes in the towns and epicness when out exploring and fighting.
  • In depth codex system in the menus that has all the lore you find, tutorials, creature info, places, characters, ingredients etc.
Customization

  • When you first start you will enter a character development screen, here you have 3 paths of skills to choose from, and the skill tree is open so you can mix and match as you please.
  • Warrior Path, Trap/Tools Path, Magic Path Every level up you can spend a point on the tree, mix of passives and combat skills.
  • Every 3 levels you can get attribute points, these are spent on stats such as Endurance, Strength, Willpower, Accuracy Etc.
  • Every 4 levels you get a talent point, these are spent on things such as, Charisma (cheaper prices and more dialogue options) Lockpicking, Craftsmanship (crafting) Vigor (opens up new pathways and recover health outside combat).
  • You can respec later with use of a resource
  • You can equip 2 Melee weapons at once, and a firearm. Chest, Back, Arms, Legs, Head, Accessory and Feet armor slots.
  • goes without saying but tons of quests and side quests, this game is massive. Ive seen and done almost nothing in scope of the entire game.
  • happy with the map and marker system, nothing unique but just clear and concise and easy to understand/navigate.
  • companion system that so far seems kinda like fallout companions. you can have recruit companions and they will follow you around and you can alter their equipment as well. they all have different focuses and strengths etc.
Gameplay

  • game runs really smooth, havent experienced frame drops yet.
  • running around the character model feels a little light, but in general not really that noticeable.
  • my biggest enjoyment, the tactical pause. this is implemented very similarly to dragon age inquisitions tactical pause, and will pause in the middle of combat and you can navigate small menus to access your magic spells, potions, techniques, and review the controls. this helps immensely in combat as this is not an easy game. On normal it is a challenge so the tactical pause is useful and cool to see used in a game like this.
  • combat controls are good and fluid, expect to have to dodge and parry alot.
  • some enemies you have to break armor with heavier weapons in order to damage them with lighter weapons/attacks.
  • magic spells ignore armor.
  • one control complaint is that the same button used to run (hold X on ps4) is used to initiate looting, and then square is used to take everything. just a little more awkward than I'd like.
Story

  • Now this is going to be short because I am not terribly far along but so far the story is very interesting. You are essentially a diplomat being sent out to explore and expand, and create new political allegiances. There are choices that affect the story.
  • did I say the voice acting is great so far?
EDIT: I forgot to mention that it is a core part of the gameplay that you can solve quests in different ways. For example very early on you have to pay back the cost of broken furniture in a bar, but if you chose craftsmanship early, then you can save your $$ and craft the parts and repair them instead. There will be several different ways to complete some quests, through crafting, combat, dialogue, stat checks, etc.
Ottimo ,da quello che dice sembra curatissimo, molto interessante anche la lore contenuta nei menu con mostri , magie,oggetti tutti spiegati e raggruppati. 
non ha elencato difetti sostanziali ,sono curioso delle recensioni a sto punto 
 

 
Dovevo prendere questo non control :asd:  Anche se lo avrei lasciato sullo scaffale per un bel po' :asd:   

 
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